Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het ontkiemen van Cannabis zaden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietzaden: Het ontkiemen van Cannabis zaden

    Korting op 420shop
    Het ontkiemen van Cannabis zaden

    -Cannabis zaden kan je best in het donker ontkiemen, licht is slecht voor de wortel(s)

    - wietzaden ontkiemen
    Attached Files
    Last edited by Jointjedraaien; 20 June 2010, 18:41.

    #2
    Bedankt voor dit topic.
    Is het dan zo, eenmaal ontkiemd...1 week groei, 9 weken bloei?
    Of is er nog een tussenfase?

    Comment


      #3
      Hoelang je de planten laat groeien kies je zelf,zolang jij ze 18 uur licht geeft en 6 uur donker zullen ze blijven groeien. Hoeveel weken een plant bloeit hangt af van de genen (Sativa/Indica)

      Peace

      Comment


        #4
        ok en een net ontkiemd plantje, mag dat al onder een 600W HPS lamp?

        Comment


          #5
          De meeste kwekers zetten kleine plantjes onder TL lampen om deze even voor te groeien, omdat de kleine plantjes niet goed tegen sterk licht kunnen.

          Je zou ze wel direct onder HPS kunnen plaatsen maar dan moet deze in het begin erg hoog hangen, je laat de lamp dan stukje per stukje zakken. (600 watt is Min. 60 cm afstand van de plant als deze al een tijdje onder de HPS staat)

          Bij een 400watter hangen ze in het begin op 1m hoogte, bij een 600 watter zal 1,20m -1,30m wel voldoende zijn.

          Peace
          Last edited by Smokey; 13 November 2008, 19:37.

          Comment


            #6
            Als je uit zaad kweekt mag je je lamp(400watt) op 45cm hangen maar je moet wel ventieleren tussen lamp en plantjes, maken ze de ene internode na de andere .Tis de warmte waar ze niet goed tegen kunnen.

            Comment


              #7
              hoi mensen mischien een domme vraag maar euhm...hoeveel groejen de planten nog extra in de bloeifase of is dit verwaarloosbaar?

              Greetz

              Comment


                #8
                hey skidzo kun je zo weinig van zeggen ligt vooral aan t soort

                Comment


                  #9
                  mja dacht ik al wel lol
                  was toch een goeje poging

                  thx and greetz

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door skidzofrenic View Post
                    hoi mensen mischien een domme vraag maar euhm...hoeveel groejen de planten nog extra in de bloeifase of is dit verwaarloosbaar?

                    Greetz
                    In de bloei krijgen ze nog een bloeispurt die ongeveer 14 dagen duurt en kan de helft van de lengte van je plant er gerust nog bij groeien, afhankelijk van soort tot soort .

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      thx bobo....geeft me toch enig idee op welke hoogte ik ze maximaal in bloei moet zetten

                      thx and greetz

                      Comment


                        #12
                        Hoi

                        Begrijp ik het goed dat je pas een lamp erop mag zetten als het zaadje ontkiemd is??

                        gr

                        Comment


                          #13
                          Als ze onder de grond zitten mag je er een lamp boven hangen voor de warmte, onder de grond is het toch donker.

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            oke thnx, ik zal hem niet te dicht erop hangen.

                            gr

                            Comment


                              #15
                              ben zelf nog maar een beginneling . Maar heb mijn zaadjes ontkiemt in een kiemzaadpot . Dit zijn gewoon 3 schalen die op elkaar passen . De bovenste schaal vul je met lauw water . Het water sijpelt door de schalen langs een nippel waardoor er een mm water blijft staan . Deze op een warme plaats gezet en reeds na drie dagen klaar om geplant te worden . kiempot gewoon te verkrijgen in betere dierenzaken . Dient om kiemzaad voor vogels te ontkiemen .
                              Is misschien wel interessant om te weten . grtz

                              Comment

                              Bezig...
                              X