Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische info

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Elektrische info

    Adapter, zoals van een mobiele telefoon...

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ght=aansluiten

    Comment


      #47

      Comment


        #48
        Re: Elektrische info

        jo ik ben nu owk bezig met een kweekkast 1 lamp 400 watt mijn kast komt in de keuken en ik kan niet bij de meterkast kan ik denk je die stroom aan kan heb verder geen verbruik meer in de keuken en heb jij extra beveiling voor of achter het stopcontact mischien kunnen we ellkaar wat bij helpen denk dat het ongeveer zelfde project is ik ga vandaag de kast bouwen heb 70 procent spullen al denk dat hij volgende week af is hou me op de hoogte mmzzll

        Comment


          #49
          Re: Elektrische info

          wat is die relais dan lamp vsa travo ... tijdschakelaar stopcontact

          Comment


            #50
            Re: Elektrische info

            ...

            Comment


              #51
              Re: Elektrische info

              lamp.jpg

              zo doe je het veilig

              Als je echt geen geaard stopcontact hebt, pak dan een stuk draad, maak het blank en maak het vast aan de cv-buis (wel even blank maken).
              Het andere uiteinde verbind je zoals boven aangegeven.

              Kijk even bij je cv ketel of deze een geaard stopcontact heeft (meestal wel) en de cv leidingen moeten van metaal zijn! Nieuwe woningen hebben vaak kunststof leidingen!!.

              Dit zie je dan vaak onderaan de cv- radiator.

              Vaak heb je in de badkamer ook wel een aardingspunt aan de CV-leidingen zitten. Kun je ook naar kijken!
              Last edited by Cruzie; 7 April 2011, 17:56.

              Comment


                #52
                Re: Elektrische info

                Even aanvullende tips voor het aarden: met foto's
                35125_Aarde_onder_wastafel_2.jpg
                aarding in de badkamer
                89_pbpic1802955_1.jpg
                je aarding aan de cv-leiding (metalen!)
                aardklem15mm__24892_zoom.gif
                Klem om je aarddraad mee te bevestigen aan de CV-leiding (doe het zelf 5 euro)

                Comment


                  #53
                  Re: Elektrische info

                  Ik wil binnenkort mn eigen plantjes gaan kweken in een kweektent of zelf een kast maken.

                  In de groeifase ga ik een TL lamp gebruiken en in de bloeifase stap ik over naar een HPS 600W lamp.

                  De ruimte zal zo'n 1.20 bij 1.20 bij 2.00 zijn.

                  Afzuiging , fentilator (om hitte tussen toppen en lamp weg te blazen), koolstoffilter waarschijnlijk een water verdamper en al die meuk komt erin.

                  Ik ga het doen op de 1e verdieping van mijn woning waar eigenlijk geen wasmachines of andere dingen op staan. Hooguit een paar lampen in de kamers.

                  Ga ik dit trekken of moet ik ervoor zorgen dat er meer stroomtoevoer is?
                  Ik ben niet zo heel handig met electra en snap de helft van het bericht ook niet

                  Indien mogelijk ervoor zorgen dat er geen andere apparatuur op dezelfde groep staat? Of maakt een computer & stereo niet zo veel uit?

                  greets

                  Comment


                    #54
                    Re: Elektrische info

                    Probeer te zorgen voor een geaard stopcontact, voor de rest trekt alles bij elkaar niet zoveel, valt best mee.

                    Gewoon proberen en ook met de wasmachine aan

                    Comment


                      #55
                      Re: Elektrische info

                      Geaard stopcontact is geen probleem, het huis is denk ik zo'n 30 jaar oud.
                      ik woon er op het moment nog niet dus kan ook niet ff naar de meterkast lopen ofzo.
                      Kan ik de spullen gewoon op het stopcontact zetten btw of moet ik echt een kabel gaan trekken van/naar de meterkast?

                      Comment


                        #56

                        Comment


                          #57
                          Re: Elektrische info

                          Thanks! duidelijke en goede informatie

                          Comment


                            #58
                            Re: Elektrische info

                            vraagje;

                            iemand ervaring met een 400 watt lamp in een 600watt vsa?

                            bvd.

                            Comment


                              #59
                              Re: Elektrische info

                              Dat werkt niet: een VSA werkt ook als begrenzer. Dus een 600 watt VSA begrenst het maximaal op te nemen vermogen van een 600 watt HPS- of HPI-lamp. Een 400 watt lamp blijft dus vermogen opnemen tot het maximaal op te nemen vermogen van een 600 watter en zal zich dus overbelasten. Je kan wel een 400 watt vsa aansluiten op een 600 watt contact van een schakelpaneel.

                              Comment


                                #60
                                Re: Elektrische info

                                tnx... snel lamp wisselen dus, ik dacht slim te zijn, voorgroei met 400, bloei met 600...
                                niet slim dus

                                Comment

                                Bezig...
                                X