Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elektrische info

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Elektrische info

    @wamos Werkt je schakelkastje al?

    Comment


      #77
      Re: Elektrische info

      Yo Cruzie sry voor mijn late reactie. Ben er even tussen uit geweest en de kast geen aandacht besteed maar zal even van de week ff een stekker aankoppelen en hopen of hij het doet.

      Mvg Wamos

      Comment


        #78
        Re: Elektrische info

        hoe sluit je een relais aan?

        Comment


          #79
          Re: Elektrische info

          Staan er geen gegeven aan de zijkant, geen aansluitschema, welk type?

          Comment


            #80
            Re: Elektrische info

            Hey, ik heb een vraagje ivm de veiligheid van mijn kweekruimte.
            Het gaat om een klein stukje in de kelder (80x80x180)
            ik heb rechtsreeks aan de kast op een aparte groep 16A een stopcontact gemaakt,
            daaraan hangt een timer met daarop een dominostekker voor 4 stopcontacten.
            daarin zit een ventilator (45W) een afzuigvenitlator (16W) een LED-paneeltje (15W)
            en dan een VSA van 400W met daaraan verbonden een HPS-Lamp van 400W

            De VSA zelf heeft geen voorzieningen voor aarding,
            dus daar al mijn eerste vraag, ik heb de aarding van de snoer die binnenkomt op de VSA rechtstreeks verbonden met de snoer die naar mijn HPS gaat
            mag dat of moet ik beide uiteinden aansluiten op het ijzer van de VSA ?

            verder vraag ik me ook af hoe het zit met de snoertjes die aan de buitenkant van de fitting aan de spiegelkap zitten en de luchtvochtigheidsgraad.
            Je zou zo'n 70% luchtvochtigheid moeten hebben, kan dat niet gevaarlijk zijn aan de aansluitingen van de fitting van de lamp enzo ?

            Verder heb ik een kleine vierkante meter proberen af te bakenen met zwart-wit folie, die niet al te stevig aan de oude keldermuren blijft vastzitten,
            ik ben bang dat deze wel eens naar beneden kunnen komen of op de bedradingen vallen, of op de warme spiegelkap, kan dat veel kwaad ?

            Alvast bedankt voor jullie reacties,

            Comment


              #81
              Re: Elektrische info

              Ik zou even een rechtstreekse telefoonlijn met de plaatselijke brandweer aanvragen Thomas, want van je opzet klopt niet veel.

              Een verdeelstekker op een timer begint het gelazer al mee, en dan wil ik niet eens weten wat voor timer dat is.
              Alleen je lampen moeten op de timer, en dat moet een timer met relais zijn, beter bekend als een schakelkast.
              Een simpel timertje van de doe-het-zelf voldoet niet.
              Davin_dv_12.jpg * Davin dv12 schakelkastje met relais.


              Aarding is noodzakelijk, en moet ook aan je VSA. Er zit een schroefje in het metalen deel, waar je een (rond)kabelschoentje onder kunt klemmen.

              Meer dan 70% LV is alleen nodig als je stekken hebt, en dan alleen de eerste 10-14 dagen, zolang ze geen wortels hebben.
              Als je met zaden kweekt is de LV minder cruciaal en doen ze het ook met 50% gedurende de hele kweek.

              Haal aub die zw-w folie weg, en verf die muur gewoon wit.
              Een HPS lamp wordt 400-500oC, wat denk je dat er gebeurt als daar iets mee in aanraking komt ?

              Zo te horen heb je weinig inzicht in veiligheid.
              Mocht je een betrouwbaar iemand in je kennissenkring hebben loont het misschien om hem er eens naar te laten kijken ?
              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #82
                Re: Elektrische info

                Ik hoop dat iedereen nog in leven is van dit draadje, want er zitten een paar waaghalzen bij
                Zelf zit ik nu ineens ook met vragen.. ik ben bekend met elektra, maar ik lees steeds over een relais... Ik werk zelf met 250W+vsa, die kan toch rechtstreeks op de tijdschakelaar? (die kan toch wel 250W aan) Of moet ik met dit kleine wattage ook een relais plaatsen?
                En moet die dan ook na de tijdschakelaar in me groei-opstelling (2x tl samen 70W) ??

                bvd
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  #83
                  Re: Elektrische info

                  nog even kleine aanvulling.. klopt dit ??, en zo ja... is het duidelijk ?????

                  stroomschema relais.jpg
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    #84
                    Re: Elektrische info

                    wacht! wacht heel even.. aahh... hier, deze moet je hebben

                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #85

                      Comment


                        #86
                        Re: Elektrische info

                        werk met LED is iets kostelijker in aankoop maar win je snel terug van je eletriek factuur
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

                        Comment


                          #87
                          Elektrische info

                          Dat zie je helemaal verkeerd, je moet niet naar je elek verbruik kijken maar naar je opbrengst ten opzichte van je verbruik, dat is een goede indicatie, en de rest is oogverblindend

                          Comment


                            #88
                            Re: Elektrische info

                            led zuigt met pijn en moeite 0,5 gram per watt dus hoezo bezuiniging?

                            greetz

                            Comment


                              #89
                              Re: Elektrische info

                              een vriend van mij heeft recent een secret jardin aangeschaft en
                              we hebben gisteren geprobeerd om hem aan te sluiten.
                              echter zonder success, want wij hebben problemen met de bekabeling van de electriciteit.

                              bijgevoegd wat fotos van de apparatuur die hij heeft en we vroegen ons af of iemand ons hiermee op weg kon helpen,
                              we zijn geen expert op t gebied van electriciteit.

                              locatie:
                              studio (meerdere mensen wonen in het gebouw)

                              apparatuur:
                              DV 28K (deze heeft hij gekocht omdat hij wellicht in de toekomst wil uitbreiden)
                              BLT HPS 600w
                              600w lamp
                              4 meter lang snoer zonder stekker aan beide kanten
                              2 meter lang snoer met aan een kant een stekker

                              nu is onze vraag
                              1.hoe we dit aansluiten op elkaar ,
                              2.welke bedrading waar in hoort, bruin blauw groen geel etc. (we hebben hier al op t forum rondgekeken maar het is ons nog niet gelukt ... electriciteit valt steeds uit.. dus er is iets niet goed)
                              3.en of dit gewoon aangesloten kan worden op het contact in de kamer zelf

                              hieronder de fotos hopelijk kan iemand ons hiermee helpen.

                              bless

                              Mr. Pro Green
                              DSCF1297.jpgDSCF1291.jpgDSCF1288.jpgDSCF1292.jpgDSCF1293.jpgDSCF1289.jpgDSCF1290.jpg

                              Comment


                                #90
                                Re: Elektrische info

                                Progreen lees dit even door ik denk dat je je daar mee moet kunnen redden: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...Fan-controller
                                Het is in ieder geval de bedoeling er een stekker naar je vsa gaat een draad van je vsa naar je lamp dit sluit je aan op je timer. Je ventilatie sluit je apart op een stopcontact en en niet (of wel) over een timer. Ik doe het niet omdat ik altijd 30% gebruik voor afzuiging ook wanneer de lamp uit staat. Sluit in ieder geval je lamp niet aan over je fan regelaar
                                Last edited by Bacos; 21 May 2013, 21:04.
                                Baco's paarse ronde = done

                                Baco's eerste keer binnen =
                                done

                                Comment

                                Bezig...
                                X