Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De verlichting in je kweekruimte

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: De verlichting in je kweekruimte

    Hallo ik ga een ruimte maken van 3x1x2 (LxBxH) ik wil hier 3x 400w hps ophangen met een 1000m3 afzuiger... Is dit goed of raden jullie me andere lampen (2x600) of afzuiging (m3) aan?

    Comment


      Re: De verlichting in je kweekruimte

      3 x 400 lijkt me een betere lichtverdeling te geven dan 2 x 600. Het is wel een flinke opzet voor een kweek voor eigen gebruik.

      Comment


        Re: De verlichting in je kweekruimte

        Ja ik rook alleen maar met een oil / dab rig.. Dan gaat het hard he

        Comment


          Re: De verlichting in je kweekruimte

          Ja dat tikt wel door.

          600 watt heeft een wat betere lumen/watt verhouding dan een 400 watt. Maar zelf zou ik op die ruimte voor 3 x 400 kiezen.

          Comment


            Re: De verlichting in je kweekruimte

            Maak je al lang je eigen oil?
            Handen in de lucht en groeten aan je tante...

            Comment


              Re: De verlichting in je kweekruimte

              Zou je in een apart topic eens willen beschrijven hoe je je oil/dab maakt? Pres je ze met een warmtepers? Of met een haartang? Ben zeer benieuwd.
              Ook over de materialen die je nodig hebt (nagel, etc).

              Mocht je er zin in hebben ofcourse!
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                Re: De verlichting in je kweekruimte

                Heb namelijk een vraag hierover;

                Heb naar mijn growshop gebeld of ik toevallig 2 soorten lampen moet aanschaffen.. Wat zij tegen mij zeiden was dat namelijk dat dit type lamp van alle kleuren spectrum bevat. En dat daarbij zowel als in de groei als in de bloei kan gebruiken.

                - GE Lucalox 600W HPS

                Natuurlijk heb ik niet zoveel kennis op lampen gebied. Is dat waar wat hun zeiden over dit type lamp soort? Kan ik dit type soort lamp zowel als voor de groei & voor de bloei gebruiken?

                Comment


                  Re: De verlichting in je kweekruimte

                  Heb heel lang voorgegroeid met 2 keer 400 watt mh,toen een keer uit luiigheid met 2 keer 600 watt hps,gewoon een bloeilamp,en jonge wat gingen ze snelmet een 600 watt hps kan je dus ook heel goed voorgroeien.
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    Re: De verlichting in je kweekruimte

                    Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
                    Heb heel lang voorgegroeid met 2 keer 400 watt mh,toen een keer uit luiigheid met 2 keer 600 watt hps,gewoon een bloeilamp,en jonge wat gingen ze snelmet een 600 watt hps kan je dus ook heel goed voorgroeien.
                    Thanks voor je reactie! Dus dat brengt geen gevaar met zich mee voor de plant. Maakte me al zorgen dat ik een ander lamp moest aanschaffen voor de groei (TL).

                    Maakt het ook niet uit voor type plant?

                    Comment


                      Re: De verlichting in je kweekruimte

                      zaadplant zaailing dus kan veel beter tegen lage luchtvochtigheid,dan een stekje.dus bij een zaailing kan de lamp er gelijk op,bij een stekje eerste paar dagern uitkijken en in fase laten zaken
                      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                      Comment


                        Re: De verlichting in je kweekruimte

                        Heb hier redelijk wat van opgestoken, thanks
                        ONLY USERS LOSE DRUGS

                        Comment


                          Re: De velichting in je kweekruimte

                          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
                          250Watt: minimaal 20cm
                          400 Watt: minimaal 40 cm
                          600 Watt: minimaal 50 cm
                          1000 Watt: minimaal 90 cm
                          TL tussen 5-10 cm.

                          ?

                          Of wat bedoel je met daglichtlampen?

                          @ Smokey, als je ze op 12/12 zit, beginnen ze toch ook al met de bloei ofniet? Als je dan spruiten hebt, beginnen deze dan niet al meteen te bloeien?
                          Als je met zaadjes werkt zal je plant eerst groeien omdat daar groeihormonen inzitten. Stekken heb ik geen ervaring mee. Dus zaadjes kunnen gelijk op 12/12

                          Comment


                            Re: De verlichting in je kweekruimte

                            Iemand ervaring of iets gezien over een kweek met 1of meer van deze? Kwam ik net tegen, leek me wel leuk voor klein kastje. En verkrijbaar in belgie zonder opvallend te zijn.
                            http://m.ikea.com/be/nl/catalog/products/art/70323110/
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              Re: De verlichting in je kweekruimte

                              Een tl buis is ook te verkrijgen in Belgie zonder op te vallen Denk dat het veel geld is voor weinig terug te krijgen. Je ziet ook nergens specs van die leds en daar zegt watt niet veel.

                              Comment


                                Re: De verlichting in je kweekruimte

                                Ja, inderdaad veel info vind ge niet. Had hier al es gezocht maar ook niks gevonden. Als ik er nog es heen ga, wie weet probeer ik es. Is nu ook niet de grote aankoopkost eh

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
                                verslag 1, verslag 2

                                Comment

                                Bezig...
                                X