Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 x kalashnikova 400 watt hps

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    nee het zijn geen pistels BackYardPlant het zijn trichomes ze zitten vooral op het nieuwe kleine blad en ze beginnen ook aardig te stinken nu , heb vanavond ff mn filter omgedraaid zodat die er weer klaar voor is de komende weken .

    Comment


      #77
      Oh nice!!
      ik heb nog nooit echt goed opgelet vanaf wanneer ik die zag, ga ik ook eens in de gaten houden!
      ik zal dan ook helaas geen antwoord op je vraag hebben, sorry
      maar nu weten andere mensen wel zeker dat je t recht over de triochomen hebt, misschien weten zij of het nu al normaal is of niet.
      fotootje helpt altijd ook trouwens ^^

      Comment


        #78
        Hier een foto van de plant met de meeste trich's zal vanavond proberen een close up te nemen maar denk niet dat het zichtbaar is op mn gare I-pod camera, heb gisteravond ff onderzoek gedaan naar dit onderwerp en het is dus niet normaal , normaal is tussen week 4 en 5 bloei , ik zit pas net in de bloei, ach ja ik mag niet klagen

        Comment


          #79
          Enkele bladeren hebben 9-10 of 11 vingers , ze hebben het dus naar Hun zin
          Attached Files

          Comment


            #80
            Dag 18 12/12 , temp overdag : 22 - 26 snachts : 17 - 23 lv : 35 - 45 , net 2 hermas ontdekt , er blijft weinig over zo , 1 tje had 1 bal dus die mag ik dan nog geen herma noemen maar het vertrouwen is weg , de andere had 4 ballen en een paar waren al trosjes bananen aan t worden , gvd gvd gvd teringzooi !!!!! Heb die met 1 bal gecastreerd en laten staan in mn tent en de volle herma is ook gecastreerd maar die hou ik apart en ga ik een paar dagen in het donker zetten , weet niet waarom maar mn herma van vorige week doet het nu goed en heeft geen nieuwe ballen gemaakt ( 24 uur in t donker gestaan) heb dus van de 5 zaden van de green house seed company maar 1 plant over die nog volledig vrouwelijk is , dit zouden dus gefeminiseerde zaden zijn maar ik had een volledig mannetje en 3 hermas , Ben echt pissig !!! Heb fotos maar niet scherp , evengoed kun je zien dat het ballen zijn

            Comment


              #81
              Iemand mischien tips over goede breeders ?? Wil niet weer zo'n fiasco
              Attached Files

              Comment


                #82
                Het herma-gen gaat zich uitten door stress, vaak zie je bijv. op plekken waar getopt is ballen verschijnen.
                Alle feminished zaden hebben dat in zich, het is aan de kweker om te zorgen voor zo min mogelijk stress.
                Het vroeg vormen van trichomen kan ook daardoor veroorzaakt worden. Trichomen zijn in feite een verdedigingsmechanisme van de planten.
                (die trichomen bevatten overigens nog totaal geen werkzame stoffen)

                Sommige zaadmakers (bijv. Royal Queen seeds) staan bekend om herma-gevoelige soorten vanwege het onvoldoende selecteren en nieuwe soortjes zo snel mogelijk in de verkoop doen.
                Zoiets opkweken kan echt een uitdaging zijn, en soms lukt het maar veel vaker mislukt het omdat er zoveel omstandigheden zijn die stress kunnen veroorzaken.
                Toppen veroorzaakt stress, verandering van licht veroorzaakt stress, teveel/weinig water = stress. over/ondervoeding= stress, Planten elke keer oppakken = stress, te warm = stress, teveel tocht = stress, LST, ondanks de naam is niet 'low stress' voor een plant, maar kan zeker het herma-gen aanwakkeren, net als scroggen, knakken, buigen, spoelen etc etc etc....

                * Zo'n 11-vingerig blad is leuk, maar alleen als het aan de plant zit.

                btw. Je kunt Greenhouse ook eens een emailtje sturen en netjes uitleg doen van je ervaring met hun zaden.
                Het is ook niet de 1e keer dat die herma's verkopen, en vaak kun je wel nieuwe zaadjes krijgen (als je nog zaden van hun wil)
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #83
                  tnx voor de reply QnQ ik heb het gevoel dat ik niet veel fout heb gedaan (mischien heb ik het mis) , had een volledig mannetje waar ik helemaal niet aan gezeten heb (niet getopt , fimmed , lst'ed , genoeg water / voeding ,temperaturen in orde , ventilatie , geen licht lekken) , zit nu in 3e week bloei en moet nog minimaal 6 weken , heb nog 3 planten staan waarvan er 1 een herma ''was'' een ander gister 1 bal had en de 3e is ''nog'' vrouwelijk , kan ik hier nog mee verder gaan met een kans op sensimillia of is dit nu bij voorbaat al uitgesloten ??


                  ga zeker geen zaden meer kweken van ghs company , word een erg hoge en nutteloze stroom rekening ! zit te denken aan barneys farm , vriend van me heeft hele mooie runs met hun zaden , hoor natuurlijk graag als jij een zaadbank weet die stabieler is.

                  Comment


                    #84
                    Heb een voor groei kast gemaakt ( nog niet af ) en ga hier mn nieuwe zaden in ontkiemen , denk dat ik er een T5 in ga hangen , zit te twijfelen tussen regulier of weer gefeminiseerd zaad , als ik door ga met mn huidige kweek ga ik ongeacht wat er gebeurt gewoon door met het verslag want ik lees TE veel halve verslagen , die waarin je je afvraagt wat er gebeurt is .
                    Attached Files

                    Comment


                      #85
                      Vanavond 2 piep kleine banaantjes gevonden op 1 plant , de rest is ok . Heb mn herma van gister na 24 uur donker in een kast te hebben gestaan er weer uit gehaald en terug gezet in mn hok , ze ziet er ineens veel beter uit.

                      Comment


                        #86
                        leuk kastje heb je daar. Is dat een bureaulamp ?

                        Comment


                          #87
                          ganjafarmer741 tnx , en ja t' is een bureau lamp ga er een t5 inhangen , t ging alleen ff om het idee

                          Comment


                            #88
                            Net weer op bananen jacht geweest en gelukkig niets gevonden, mn enige volledige dame is nog steeds een dame en de toppen van alle vier beginnen nu te vormen . De onderste bladeren beginnen nu te vergelen ( lob blaadjes en bladeren met 1 en 3 vingers ) betekent dit dat ik niet genoeg voeding geef ????? Heb tot nu toe sporadisch bij gevoed met npk ratio 2 - 2,5 - 4 , maak morgen ff foto's als mn lamp net aan is , ga niet meer slepen met planten en in en uit mn hok halen .

                            Comment


                              #89
                              Gokje, vangen ze (die bladeren) geen enkel licht (meer) op?

                              waarschijnlijk is je plant de nu nutteloze bladeren aan het leegzuigen gezien er meer energie naartoe gaat dan vanaf komt (gezien het geen licht kan opvangen)

                              ik persoonlijk maak trouwens de foto's net een minuut voor het licht word of net een minuut na het donker, zodat ik met de flitser kan werken
                              Dan ziet t er niet allemaal zo vergeeld uit door de lamp

                              Comment


                                #90
                                Zonnebril gevonden , kon ik er toch wat nemen , vind het er zorgelijk uit zien omdat ik in mn vorige kweek ook gele bladeren had eind week 3 van 12/12 en toen had ik in week 5 al bijna een volledig geel bladerdek , weet natuurlijk niet of dit hetzelfde probleem is , vorige kweek was teveel water met een verkeerde ph en voedings tekort , ( liep dus helemaal vast en nam niets op ) heb niet het idee dat ik teveel water geef nu , til ze op en water op gewicht , dag erna zijn ze steeds weer stukken lichter , hoop dat jullie het weten !
                                Attached Files

                                Comment

                                Bezig...
                                X