Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3x LSD + 1x Chronic Thunder van Barney's Farm in SCROG onder COB's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    2 Dagen verder, ook al geeft het forum aan dat mijn laatste post slechts 1 dag geleden is. Of ben ik nou gek ?!? Misschien eens de datum erbij vermelden, 24-4 is het vandaag.

    Ik ben misschien een beetje aan het spammen maar gebruik dit verslag ook als mijn groeidagboek. Veel is er dan ook niet gebeurd in 2 dagen tijd.

    Wel heb ik gemerkt dat ik goed zat met het verhogen van de watergift, vandaag stonden ze zo goed als droog. Heb ze dus ieder ca. 3,5 liter gegeven. Ook zag ik weer wat kruipen dus heb ik nog een keer Neemolie meegegeven, een iets hogere dosis deze keer. DIE bitches DIE !! Ik zie wat beschadigde bladeren maar tot nu niet echt iets om mij zorgen om te maken. Ik blijf het in de gaten houden zodat het controleerbaar blijft.

    EC op 1,3, PH zat op ca. 6,2. Volgen sHy-Pro moet de PH tussen 5,5 en 6,0 zitten maar ik lees hier overal tussen 5,5 en 6,5 dus ik schommel er dan een beetje tussen. Vandaag iets hoger, volgende keer iets lager.

    De pruikjes beginnen nu mooi te vormen dus vanaf zondag ga ik de bloeiweken tellen. Ze staan dan 3 weken op 12/12. Kwam er trouwens achter dat de Chronic Thunder korter bloeit dan de LSD, ik heb die met mijn stomme kop achteraan gezet :p Komt wel goed, beetje tijgeren tijdens het oogsten doet wonderen !

    Ze staan er nu zo bij ;



    IMG_5140.jpg

    IMG_5139.jpg

    IMG_5142.jpg IMG_5143.jpg
    IMG_5141.jpg IMG_5144.jpg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Nou, sla jezelf eens (ik doe mee) whaha
      ja het verschil is echt wel overduidelijk flip. Vergeleken met de vorige rondes gaat het super hard nu. Volle bak en zien er vitaler uit, ook hier Dat wat je zegt over de wortelgroei, zag gisteravond bij het wateren ook in ene wortelstelsel aan de bovenlaag -wellicht doordat het ook donker is onder bladerdek dat ze meer gaan zoeken naar ruimte? Zit goed gewortelden hier ook. probeer dat maar eens te penetreren doe maar niet. Gek eigenlijk dat onkruid zoveel water kan hebben werden helemaal ljip van oorzaken zoeken terwijl het iets simpels was als meer watergiften.
      Nu we dat weten..knallen met die hap!! Ik moet trouwens wel wat meer voeden daar ben ik dit keer klein echt een klein beetje voorzichtig mee geweest. op naar dikke toppen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Oke, nu ga ik zoeken hoor. Jullie hebben het nu al voor de derde keer over dat water geven, dat het nu zo goed gaat omdat je meer geeft. Ik wil nu ook wel de verschillen zien!

      Het is echt een van de mooiste groen tapijten die ik ooit gezien heb Flip!

      Mijn trips invasie zag er veel erger uit dan ik hier kan ontdekken. Je zit er erg dicht bovenop blijkt wel. Ik meen hier en daar wat plekjes te zien maar dat is zoeken hoor! Misschien is een wat duidelijke foto mogelijk?

      Neemolie doodt zelf niks geloof ik he? Ze stoppen met eten door de olie en gaan daardoor dood?
      Is zo'n krop sla geen idee? Blaat het niet schaapt het niet?


      Grote Groeten

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      you will be suprised!

    #62
    Das een heel bos wat je daar aan kweken bent
    God was never on your side..

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Jazeker, hoop op 5 ons, kan ik een voorraadje aanleggen en een maandje of 2 overslaan in de zomer.

    #63
    Takketoelli Ik heb op de foto kringetjes gezet van de schade, hoop dat het een beetje te zien is. Het zijn grijze vlekjes, lijkt op een slakkenspoor. Als je je planten doet sprayen kan je het gemakkelijk aanzien voor een residu, vandaar dat ik het in mijn vorige rondes wel eens over het hoofd gezien heb. Met die vlekjes begint het. Vervolgens krijg je witte puntjes in je blad. Ook zuigen ze hele gaten in de blad die ze opvullen met uitwerpselen. Als je niks doet gaan je bladeren eraan en stopt de fotosynthese en gaat de plant dood. De Neemolie zorgt ervoor dat ze stoppen met eten maar het remt ook de geslachtsdrift. Ze planten zich niet meer voort en sterven van de honger.

    Wat bedoel je met een krop sla ?

    2AC04768-C41A-46B9-B228-B13C2FAF6048.jpeg
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Hahaha

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Whuhaha ja dat was te verwachten...
      Je moet de teentjes knoflook ook ernaast zetten op een bordje

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ernaast zetten als garnering zeker

    #64
    Ben trouwens aan het denken om zelf eens wat Nematoden te kweken en die bij de volgende ronde in te zetten. Kan wel weer gaan kopen maar waarom duur doen als het gratis kan ?

    https://uitdekleigetrokken.wordpress...-slak-dag-130/
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de waarschuwing, die emmer laat ik dan mooi buiten staan !

    #65
    Pfff bah bah weetje dat wel zkr flip met het warme weer dadelijk...

    ik denk je er wel van terug komt of je moet een mooi plekje achteraf hebben....

    ziet er wel top uit he behoorlijk vol!!!!
    ik had dat ook dat degene die als laatste geoogst moeten worden als eerste stonden snel even veranderd
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Die schoonmoeders toch !!!!

      Zit ik in een restaurant met m'n vrouw en m'n schoonmoeder te eten.
      Op een gegeven moment snijdt m'n schoonmoeder een stuk vlees af,
      prikt het aan haar vork en houdt het voor zich.
      Ze vraagt me: 'Is dit nou rundvlees of varkensvlees ?
      Waarop ik vroeg:'Welke kant van de vork bedoelt u?'

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mijn leven is net een sprookje; kom ik thuis....zit de heks op de bank.

    • zeitgeistmovement
      zeitgeistmovement commented
      Editing a comment
      boo schoonmoeders!

    #66
    Gaat lekker flip!
    groot verschil met de 2e lamp erbij.
    gaat zeker een goede opbrengst geven!
    ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      2e Lamp hing er al een tijdje, het grote verschil is dat ik nu 3 tot 4 x zoveel water geef als voorheen en dat doet ze zichtbaar goed.

    #67
    Mooi groen tapijtje, indeed. Ziet er echt toppie uit.

    Comment


      #68
      Flip Hasjkip
      Jaa haha is mij idd ook opgevallen bij mijn superskunk kweek.
      ik was eerst vrij bang om teveel water te geven ook mede omdat een hoop mensen vaak roepen dat ze nie veel nodig hebben, maarja wat is nie veel...
      Toen ben ik ook meer gaan geven (terwijl andere mij vertelde te minderen adhv de fotos)
      en toen ging het idd toch een stuk beter.
      Soms houden ze dus wel van n slok

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        In de groei niet te nat, in de bloei niet te droog.

      #69
      ziet er goed uit mooi veldje zo

      Comment


        #70
        We zijn weer wat opgeschoten, 1/5 vandaag.

        Heb ik toch een fout gemaakt.. Kwam er een paar dagen geleden achter dat ik schimmel op de aarde kreeg, dat zag er zo uit ;

        IMG_5153.jpg

        Mijn eerste gedachte was dat ik toch te nat aan het kweken ben. Wel was het opvallend dat slechts 3 van de 4 potten schimmel vertoonden. Toen ben ik verder gaan denken, zal wel nuchter zijn geweest op dat moment Ik heb, voordat ik de gebruikelijke waterbeurt heb gegeven, de aarde bijgevuld. 1 Pot heb ik niet bijgevuld, deze vertoonde geen schimmel. Ik denk dus dat, omdat de nieuwe aarde nog niet volgeworteld was, deze te vochtig is blijven staan en hierdoor de schimmel is ontstaan. Ik heb de nieuwe aarde er weer afgeschraapt met een lepel en ingespoten met water waarin ik een geperst teentje knoflook heb laten trekken. Tip van een moestuinforum. De schimmel is inmiddels weg. Volgende keer dus eerst water gieten en dan aanvullen aarde. Weer een leermomentje

        Het viel mij op dat de achterste planten iets hoger zijn gegroeid dan de voorste. Zou dit aan de verschillende lampen hangen ? De achterste is de CXB 3590 versie, de voorste de CXB 3070. Of zou het toch genetica zijn ?

        IMG_5163.jpg


        De topjes beginnen zich mooi te vormen, ben begonnen met bloei te tellen afgelopen zondag, 28 April. Toen stonden ze 3 weken op 12/12 en was er echt spraken van pruikjes. Qua voeding zit ik op een EC van 1,4 op het moment. Neemolie wil ik niet meer meegeven, hoop dat de tripsen wegblijven. Ik zie ze niet meer lopen, de schade op de bladeren is beperkt gebleven tot hier en daar een vlekje. Al met al ziet het er niet slecht uit. Over een week of 2 - 2,5 mag ik beginnen met de booster, dan zitten we alweer zo'n beetje op de helft van de bloei.

        Wat opvalt is dat rechts voor donkerder is dan de rest, zou de rest dan meer voeding moeten hebben ? Denk het niet, ik vind ze niet te licht, volgens mij hebben ze genoeg op het moment. Houd het in de gaten. Misschien is het ook gewoon de lichtinval, zal eens een foto trekken voordat de lampen aanspringen, als ik eraan denk


        IMG_5162.jpg




        IMG_5165.jpg IMG_5166.jpg
        IMG_5164.jpg IMG_5167.jpg



        Dat was m weer, tot de volgende keer !

        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Goed gezien van die schimmel, en een zeer aannemelijke verklaring! Top.

          Ze zien er nog steeds prachtig uit man

        #71
        Ik doe dat altijd als eerst, wateren en dan een nieuwe laagje eroverheen. Aangezien de laag boven nog vers is en vochtiger als de aarde toplaag in de pot is het niet nodig nog natter te maken eh. Zien er goed uit mooi (vliegend) tapijtje Flip
        Ad usum proprium!

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Ja ik ook over 2,5 uur de wekker straks rijlessen mer de vrachtwagen haha

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          weinig rust en lopen smoren eh, als dat maar goed komt ghehe

          Ach eine flinke bak koffie en je bent weer helemaal bij. Doe je best kerel
          ik ga me nest opzoeken

        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          heb er gewoon wat veters bijgedaan en de uitschiters wat lager getrokken, de lamp hangt iets hoger en nu hopen dat het voldoende is. De strek lijkt er grotendeels wel uit te zijn, merk ook dat ze minder drinken dat komt wel weer met een paar dagen.

          Hoe ging het lessen Wes?

        #72
        4/5

        Had nog een foto beloofd met de lampen uit, bij deze ;

        IMG_5172.jpg

        De lamp staat nu zo'n 4 weken op 12/12, ik tel 1 week bloei.

        De planten vooraan vertonen wat roestvlekjes, ik zal de PH van het voedingswater gaan verlagen, denk dat ik wat te hoog heb gezeten. Zal deze week eens 6,3 geven. Voor de rest geen problemen, heb ze afgelopen dagen wat droger laten trekken. Dat merkte ik gisteren met water geven, er liep redelijk water water door de pot en onder eruit. Nu de aarde weer goed vochtig is zal dat de volgende keer niet meer gebeuren.

        Sommige blaadjes, en dan vooral van de Chronic Thunder, beginnen al wat sneeuw te vertonen. De topjes groeien mooi door. Vanavond ga ik nog een keer flink onder het net snoeien, er hangen wat verdorde bladeren die geen licht meer krijgen onder het bladerdek en ik wil nog wat groeischeutjes verwijderen die toch niks opleveren.


        Met licht aan ziet het er zo uit ;


        IMG_5176.jpg


        So far so good !


        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


          #73
          Wat een mooi veldje heb je zeg!!
          5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

          Comment


            #74
            JaJa Flip da ziet er mooi gezond en lekker uit !!

            Ik ben eens benieuwd als ik met mijn volgende teeltje
            ook zo vlotjes met nen PH meter zal kunnen werken ??

            Die PH waardes waar haal jij die ergens vandaan , hoe
            weet jij dat je te hoog of te laag zit ...?

            Naar welke getal probeer jij dan te werken ??

            Stuur jij ook de EC , of is dat minder belangrijk ??

            Ik zou zeggen doe zo voort da komt hier dik in orde !!!!!!
            πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
            ​
            πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
            ​

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ik heb bij Ganjagast gelezen dat de roestvlekken waarschijnlijk een Calcium probleem is. Calcium wordt het beste opgenomen bij een PH van 6,5. Mijn voedingswater zat meestal rond de 6,7 - 6,8 dus ik ga eens proberen om het wat zuurder te maken.

              EC Doe ik ook meten, op het moment zit ik rond de 1,5 en ik verhoog dit wekelijks volgens het schema van Hy-Pro.

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Ik ga voortaan nooit meer een ronde doen op organische voeding zonder eerst het wateren aan te zuren () elke keer calcium problemen die opdoemen dus de waarde loopt te hoog op zo. Bij de laatste twee keren wateren heb ik aangezuurd kijken wat doet. btw EC meten heb ik nooit eerder gedaan!

            #75
            Bij deze nog even een foto van de vlekken. Zelf denk ik dat de 2 planten waarbij dit voorkomt toch nog iets te nat (hebben ge)staan, die ben ik nu minder aan het geven. PH Houd ik rond de 6,5. Eens kijken hoe dat gaat uitpakken. Of zou het toch nog de gevolgen zijn van de tripsen ?

            De andere 2 planten gaan goed, geen vlekken oid te bespeuren.

            IMG_5179.jpg IMG_5180.jpg
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              we hebben nu steeds dezelfde symptomen gheheh
              heb ook het idee dat ik ze net wat teveel water heb gegeven de afgelopen dagen. De temp waren lager als de week ervoor en de rlv is nu hoger, had er beter rekening mee moeten houden. kijken wat doet hier en bij minha plantas.

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Als jij het nou eens goed doet, doe ik het na Heb ook geen rekening gehouden met de koudere omstandigheden..

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
          Bezig...
          X