Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De allereerste kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: De allereerste kweek

    Korting op 420shop
    Last edited by SkyHye; 21 July 2019, 16:26.

    #2
    Note to self:

    Week 1 // Dag 1 // Dinsdag 16 juli

    Zaadjes ontkiemen, 20 stuks via koffiefilter methode. 23:00 gedaan.
    Ongeveer 50 ml water gegeven per bakje en deze goed laten intrekken.

    Week 1 // Dag 3 // Donderdag 18 juli

    Zaadjes geplant in voorgroei potjes rond 23:00 uur (48 uur later). 17 v.d. 20 al uitgekomen.
    Ook in propagator gezet met hoge luchtvochtigheid (90%) en lamp 18/24 aan.
    Bij het omhoog komen van eerste lob blaadjes propagator eraf gehaald.

    Week 1 // Dag 5 // Zaterdag 20 juli

    Alle 17 zaadjes zijn allemaal uitgekomen en lijken het goed te maken (een potje met 2).
    s Middags leek de grond erg droog dus per voorgroei bakje 5ml water gegeven rondom de zaailingen.
    Bij thuiskomst om 21:00 uur leek de grond echter alweer heel erg droog (bovenste laag, maar ook de grond onderin die zichtbaar is in de gaten van het bakje).
    Voor de zekerheid toch nog even zo gelaten, morgen om 09:00 uur zijn ze de eerste voor een andere 5 a 10 ml water.

    Comment


      #3
      Veel succes met je eerste kweek.

      mvg

      Comment


        #4
        Ziet er plezant uit ik volg alvast. Succes ermee!
        - Tweede maal WSS Skunk op balkonnetje - FIM & LST & zondervoeding
        - Eerste maal WSS Skunk - met (waarschijnlijk) voeding fail & LST

        Comment


          #5
          Succes!

          Comment


            #6
            Succes, leuk dat je het deelt om anderen mee te laten leren
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #7
              Bedankt allemaal voor de aanmoediging! Ik het hetzelfde topic geopend op een andere site en daar leken wat dingen wellicht niet helemaal duidelijk dus graag wil dat ik hier voor de zekerheid hieronder ook ophelderen:

              Ik zie dat er een aantal gericht zijn op de wellicht wat grote tent haha.

              Hij is inderdaad gekocht om de geur te bestrijden maar wellicht dat ik de plank volledig missla.
              De gedacht hierachter is dat ik bij een vriend van mij was met een 1,20 x 1,20 en zodra de rits opging, er toch een sterke wietlucht door het huis heen vloog.

              Ook is hij zoals pindarots aangeeft een beetje met mogelijke groei in gedachte gekocht.

              @Kees A De lamp zelf heeft een footprint van 1,20 x 1,20 en zullen in hoeken worden geplaats.
              Ik heb even vlug een afbeelding in paint gemaakt om wellicht voor iedereen het beeld helder te krijgen.

              Fase 1 ben ik nu mee bezig
              Fase 2 in een tweede spydr lamp
              Fase 3 zijn mogelijke losse LED balken (ray 44), dit zijn eigenlijk individuele lampen identiek aan spydr frame's met hun eigen driver.
              tent layout.png

              Iemand snijdt nog een goed punt aan wat betreft het stroomverbruik, hier heb ik zelf ook over na zitten denken.
              Spydr 2x trek 345 watt
              Afzuiging op 60% trekt 160 watt
              Ray 44 losse LED balken zijn 85 watt (maximaal 4 stuks).

              Tweemaal de Spydr 2x: 0,345 x 12 x 365 = 3022 KWh
              Afzuiging: 0.16 x 24 x 365 = 1401 KWh
              4 x 0.085 x 12 x 250 = 1020 KWh

              Ik verwacht de Ray 44 balken niet meer dan 250 dagen draaiende te hebben.

              Totaal: 5443 KWh.

              Ik woon zelf alleen in een redelijk ruim appartement van bijna 90 m2. Mijn stroomverbruik is zonder lampen rond de 3500 KWh op jaarbasis.
              Dit komt omdat er nagenoeg altijd 2 gaming PC's aanstaan, kan ongeveer 2000 besparen door deze netjes uit te zetten.

              Ik denk dat ik ongeveer de 7000 KWh moet kunnen blijven, maar omdat ik niet meteen met de volledige lampen ga kweken zal dit gestaag daarnaartoe opbouwen. Ik verwacht hier wel mee we te kunnen komen.

              Comment


              #8
              Helaas heb ik nog niet veel te bieden qua beeldmateriaal. Ik heb de zaailingen zojuist 30 ml water gegeven per stuk, de grond was namelijk erg droog.
              Ik doe mijn best om te veel bewatering te voorkomen.
              Ze staan er nu als volgt bij.

              PS wanneer raden jullie aan te beginnen met wortelvoeding? Ik begreep van de 3e internode?

              Groetjes!

              Dag_6 .jpg
              Last edited by SkyHye; 21 July 2019, 15:25.

              Comment


                #9
                Mooie plannen en duidelijke omschrijving! Succes, ik blijf dit volgen. Heb zelf ook een LED lamp van fluence. De spydr X 330watt. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat groeien

                Comment


                  #10
                  Mooie setup heb je! Veel succes met je kweek!
                  Vraagje, waarom kies je voor 16 dezelfde plantjes?

                  Comment


                    #11
                    bosmuisR1988 Heb jij zelf toevallig al een kweek volledig afgerond? Zo ja, was je tevreden met het resultaat?

                    Comment


                    • R1988
                      R1988 commented
                      Editing a comment
                      SkyHye nee ik heb de lamp ook pas sinds kort. Word dus eerste kweek. Tot nu toe groeien ze goed onder dit licht, zal morgen een update plaatsen met foto's in mijn verslag

                    #12
                    Hello everybody,

                    Ik heb even een korte vraag, wat ik ook geprobeerd heb op te zoeken maar ik nogal wat tegenstrijdige antwoorden vind.
                    14 van de 16 planten zien er mooi en gezond uit, maar 2 stuks lijken wat geel uit te slaan...


                    Ik snap niet zo goed de oorzaak hiervan. Ze staan in exact dezelfde omgeving en krijgen dezelfde hoeveelheid water..
                    Kan het zijn dat 2 van de 16 stuks gewoon wat minder sterk zijn dan hun zusjes?


                    Groetjes!
                    image_339330.png
                    groen.png
                    Attached Files

                    Comment


                      #13
                      Kan heel goed dat het gewoon aan de plantjes ligt. Zijn genoeg mensen die bijvoorbeeld meer zaadjes zaaien dan ze planten willen. Om even later een selectie te maken van de mooiste planten.
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        #14
                        Mijn kweekverslagen:
                        https://tinyurl.com/yxmrfs8w
                        https://tinyurl.com/y69gjs6g

                        Comment


                          #15
                          Hi allemaal,

                          Ik denk inderdaad dat jullie gelijk hebben en dat het aan de plantjes zelf ligt.
                          14 stuks doen het volgens mij goed..maar ik heb natuurlijk geen ervaring of vergelijkingsmateriaal.
                          De andere 2 blijven geel en de blaadjes groeien niet tot nauwelijks.
                          Ze zijn momenteel 5 dagen oud, als ik tel vanaf het moment dat de eerste lob blaadjes boven de grond kwamen kijken.
                          Hopelijk hoort een plant van 5 dagen oud er ongeveer uit te zien zoals hieronder.

                          Vanwege de warmte heb ik moeite de temperatuur onder de 30 graden te houden, maar het lijkt net aan nog te lukken.
                          Zal ik nu al beginnen met ''Take Root'' van Dutch PRO?
                          Ik dacht zelf ik laat ze de eerste 7 dagen even met rust.
                          Al het advies en uiteraard kritiek is welkom

                          Gr.

                          Dag5.1.jpg Dag5.2.jpg Dag_5.jpg

                          Attached Files
                          Last edited by SkyHye; 24 July 2019, 22:50.

                          Comment

                          Bezig...
                          X