Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Met de foto waarbij je zegt 'zit ook verbaasd te kijken naar dee top'

    Heeft die ook andere kleuren in RL?
    sigpic

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Hoe bedoel je dat SweetMango ? De plant is in RL heel erg groen. Donkergroen.

      Dat ik er verbaasd naar zit te kijken komt meer omdat het allemaal begon als kleine pruikjes en nu lijkt er al een echte dikke top te ontstaan.


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Ja? Vind je hem niet beetje bruining lijken op de foto's?
      Lijkt net of die andere kleuren aan het krijgen is..

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Net even met de zaklamp bij de plant gekeken. Er is echt niets bruin te zien. Wel is de plant veel donkerder groen dan de andere planten. Ik denk dat het bruine komt door de flits van de smartphone.

      Thanks voor het meedenken!


    Goedemorgen!

    Weer een nieuwe dag. Naar buiten kijkende wordt dit een mooiere dag dan het trieste gisteren.

    Laten we eerst beginnen door DJ Weed een liedje te laten draaien!



    Zo dat is beter.

    Dan hier de overzichtsfoto:

    20191108_092324.jpg
    Volle mep!

    Ik heb toch besloten de lampen te verhogen totdat ze niet meer hoger kunnen. Ik heb de katrollen voor de afzuiging maximaal aangetrokken. Er zat nog maar 20 cm tussen plant en licht.

    Nu is dat weer netjes 30cm alleen heb ik nog maar 15-20cm aan katrol over om te verhogen.

    Ook heb ik me bedacht dat ik een oude electrische viool-versterker kon gebruiken om de enge constructie met de boeken bij een plant te kunnen oplossen. Nu staat er nog maar 1 plant op een enge constructie.

    Ook goed nieuws. Ik begin vandaag aan therapeutisch werk! Helaas krijg ik hier geen vergoeding voor maar ik ben wel weg uit huis! Ik ga aan de slag als software developer. 4 uurtjes vandaag.

    Hopelijk houd ik het vol en kan ik uitbreiden zodat ik straks hopelijk kan werken en mijn eigen geld kan verdienen. Wat zou het dan fijn zijn om resultaat uit de kweek te halen en geld ook daadwerkelijk in dingen te stoppen als een auto. Normaal eten en drinken. Kleren.

    Maar goed dat is hopelijk de toekomst! Nu eerst maar eens proberen die 4 uurtjes vol te houden!

    Vooralsnog gaat de kweek voorspoedig! Ik heb stille hoop dat de 15-20cm aan ruimte genoeg is tot het einde van de groei van de grootste plant. We kijken het rustig aan!

    Nu maar eerst eens even onder de douche want ik moet zo werken!

    Fijne dag gewenst!



    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • JFall
      JFall commented
      Editing a comment
      Ha ha, eindelijk iets voor die boeken ,.....straks maar even langs de kringloop, je moet er toch uit .
      Fijn voor je dat je weer aan het werk kan.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks man! Ik zit er nu. Moet wel even oppassen met die forum op te starten haha.


    Ziet der goed uit! Haal hier veel handige info vandaan!

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks! Hopelijk heb je er veel aan!


    Net thuis! Zojuist de potten gevoeld en ik kon ze alweer gemakkelijk met een hand optillen: Nog een litertje water plus bloeivoeding gegeven.

    Bij de volgende batch geld moet er nieuwe bloeivoeding worden gekocht. Ik ben al over de helft van de fles.

    Weekend. Tijd voor DJ Weed.



    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      Je kan trouwens ook anti celstrek toepassen, tegen de strek als je met ruimte gebreken zit
      Volgens Q kan dat met heavy metal ook maar zou toch een middeltje ervoor kopen
      Ad usum proprium!

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Zojuist even opgezocht wat dat is. Vind het toch een beetje eng om dat op de planten te spuiten (en dan ook de bloemen). Daarbij zit ik financieel weer eens behoorlijk aan de grond dus wat dat betreft pas ik even. Ik heb nog steeds stille hoop dat ze niet nog 15-20cm groeit.

        Wel bedankt voor de tip!


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Ik moet wel zeggen dat ik er zelf geen ervaring mee heb, met die hormoontjes/middeltjes. Was misschien wel het proberen waard toen ik een Amnesia Lemonator run draaide.
        Wel ervaring met hevay metal Maar de testresultaten waren mager dus kan je niet echt met zekerheid vertellen of het werkt. Ze strekten maar en stekte maar, wellicht om aan et geluid te ontsnappen Maar nu je budget wat aan de lagere kant is, en mocht het toch nog nodig wezen probeer het eens met Chinese muziek YT is nog gratis gelukkig. Blijven ze vast wel klein van alleen dan zit je straks met enkel tweevingerig blad

        Nee naast alle kul ghehe
        ik hoop dat ze lekker kort willen blijven, let op de groei aan de hand van de waterbeurten dat helpt ook. En graag gedaan man!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Haha ganjagast . Ik ga ze echt geen muziek geven daar in het tentje hahaha. De huishoudelijke hulp heeft inmiddels al zoiets van: "Wat gebeurt daar op zolder?" als er dan ook nog muziek van boven komt wordt het helemaal een awkward situatie hahaha.

        Ja ze lijken inderdaad te groeien na het geven van water. Maar het niet geven van water is ook geen optie. Ik moet gewoon maar het beste hopen. Ze zou zo wel een keertje uitgegroeid moeten zijn.


      Goedemorgen!

      U vraagt wij draaien!

      Even beginnen met een overzichtsfoto van de opengeklapte tent. Je kunt hier goed het verschil zien tussen de grootste en de kleinste plant.

      20191109_092245.jpg
      Ik denk ook duidelijk de genetica te kunnen zien.

      Die kleine plant links is een indica. En helaas heb ik maar een indica plant.

      Dan heb ik 3 sativa dominante planten. Ze zijn wat langer (veel langer) en hebben smalle bladeren.

      De derde plant is denk ik Ruderalis dominant. Weer andere bladeren en het lijkt meer op een struikje.


      Ruderalis:
      20191109_092341.jpg

      Indica:
      20191109_092333.jpg
      Sativa:
      20191109_092311.jpg

      Grappig om zo drie soorten genetica in je tent te hebben staan. Ik ben benieuwd wat het met de smaak gaat doen.

      Ik hoopte dus eigenlijk op een meerderheid aan indica omdat dat goed helpt tegen medische klachten. Zit ik ineens met drie sativa dominante planten. Hopelijk kan ik het effect nog wat finetunen door de trichomen wat langer te laten rijpen.

      Ik vind het nog steeds een top hobby! In totaal ben ik over de helft van de kweek. Maar qua bloeitijd zit ik nog niet op de helft.

      Oh en dan vergeet ik nog de modifiers van vandaag:

      Ik heb ze wederom een liter water gegeven. Dit was het eerste etmaal dat ik ze twee liter heb gegeven. Ik moet nu dus goed naar de planten kijken en de potten voelen hoeveel water ze nodig hebben. (Ik kon ze vanmorgen weer met een hand optillen dus: Liter water plus bloeivoeding erbij!)

      Ook heb ik toch de lampen bijgesteld. Ik heb nu nog 10cm over om de lampen te verhogen. Hopelijk stopt de groei een dezer dagen. Anders wordt het toch een soort van LST toepassen. Dan bind ik haar wel schuin aan een paal of zo.

      Fijne dag! Draai nog een plaatje DJ Weed!


      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 9 November 2019, 08:42.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Dat is ook nog een goed idee inderdaad. Ik voel mij nu gelimiteerd door dat de katrol nog maar 10cm omhoog kan. Als ik inderdaad de filter wat opschuif kan ik de lampen zoals je zegt hoger hangen door geen gebruik meer te maken van de katrollen maar zoals je zegt met bijvoorbeeld tiewraps. Top idee. Ik neem het mee. Bedankt!


      Ik zie geen sativa dominantie hoor. Het blad lijkt gewoon op alle hybrides.
      Dat is ook best zeldzaam bij autoflowers aangezien daar altijd ruderalis doorheen zit, wilde wiet met uitzonderlijk laag thc gehalte maar wel nodig om autoflowers te maken.

      Verder gaat het goed, zolang je geen fratsen uithaalt

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ah dan zit het in mijn hoofd haha.

        Ja die fratsen ik doe mijn best geen rariteiten uit de halen. Alleen die grootste plant daar moet ik wat mee. Ik had net mijn post al aangepast. Als ze door blijft groeien ga ik haar aan een paal vastbinden zodat ze schuin gaat groeien. Geeft weer wat extra groeilengte.


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Yep, bijvoorbeeld een elastiekje 20-30cm onder de top om de stam trekken, touwtje eraan en aan een paal binden, dan kun je ḿ een beetje krom trekken.
        Voor de toppen maakt dat niet uit, wat meer schuin-horizontaal is ook een stapje om toprot te voorkomen omdat de topjes aan de stam dan weer overeind groeien, zodat je niet 1 dichte top krijgt.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Top QnQ ! Dan wordt dat de uitweg waar ik naar op zoek was! Thanks!

        Toprot ben ik niet zo bang voor. Ik heb een LV van maximaal 30% en met uitschieters naar 20%. Of dat nou goed is weet ik niet, lijkt me niet. Maar voor toprot is het dan wel weer goed heb ik begrepen.


      Goedemorgen!

      De dames doen het nog steeds uitstekend:

      20191110_083106.jpg
      Volle mep!

      Ze staan nu allemaal in bloei!

      Hopelijk remt de grote plant op tijd. Anders bind ik haar aan de paal.

      Fijne dag gewenst!

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks voor de tip Rickysticky . Deze houd ik in mijn achterhoofd. Op dit moment heb ik niet echt reden om de LV te verhogen. De dames hebben geen klachten (wat ik kan spotten).


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Precies, dit is wel een heel fijn luxeprobleem nu!
        Vooral met al die rottige schimmel overal, ben vandaag weer twee verslagen tegengekomen....

        Gazodoorgazodoor

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks! Dat ga ik zeker doen Takketoelli ! En er is inderdaad een hoop toprot te bekennen op het forum.


      Goedemorgen!

      Een beetje laat voor mijn doen maar daar zijn we dan. Ik wilde de planten niet water geven voordat de huishoudelijke hulp kwam in verband met de geur.

      20191111_104017.jpg Hartstikke trots!

      Ze staan er gezond bij en ze beginnen allemaal lekkere toppen aan te maken.

      Ik ben benieuwd wanneer deze om kan:
      20191111_104050.jpg
      Deze is toch al het verst. Volgens de zaadboer heeft ze 45-50 dagen bloeitijd. Dat zou betekenen dat ik over 3 weken kan oogsten.

      Maar dat ga ik niet doen. Want ik ga oogsten als de trichomen goed zijn.

      Ik wacht nog steeds op de USB microscoop van Ali die inmiddels al 5 dagen "in het vliegtuig onderweg" is. (Volgens de tracking pagina )

      Gelukkig heb ik nog even dus ik heb er alle vertrouwen in dat het op tijd binnen komt.

      Een fijne dag gewenst!

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Je hebt nog wel een week of 5. Maand zeker. Zoveel kerosine heet een vliegtuig niet, dus die usb micro komt wel op tijd hoor

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks. Ja denk ook wel dat het nog zolang wachten wordt. Niets aan te doen.


      Zijn mooie plantjes. Ali is de laatste tijd inderdaad weer aardig traag met vliegen. Mijn pakketjes zitten al ruim een week in het vliegtuig
      Lopend Verslag

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks man! Dit is de eerste keer dat ik er bestel. Ach ik heb nog wel even voordat ik het nodig heb.


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat scheelt dan weer. Hetgeen ik besteld heb is ook niet per se nodig (anders bestelde ik het wel gewoon in NL) maar zou toch wel fijn zijn als het binnenkwam. Ben van nature niet heel geduldig..

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Haha herkenbaar. Dat heb ik ook met die planten. Van mijn part zouden ze vandaag al om mogen. Maar dat is niet echt slim haha.


      Goedemorgen!

      Net weer even naar de disco geweest en ze hadden het nog steeds naar hun zin.

      20191112_093938.jpg

      Deze haze begint nu ook al mooie topjes te vormen:
      20191112_093958.jpg
      Ze zijn allemaal aan het bloeien! Maar dat waren ze gisteren ook al. Haha.

      Tja weinig te melden eigenlijk. Ze doen het alle vijf uitstekend.

      Discolicht weer aan en party hard!

      Fijne dag gewenst!

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Hangende en krullende bladpunten, pak em beet maar als ik mij niet vergis is dat het begin van een voedsel overschot?

        Maar er zijn vast andere leden die dat beter kunnen inschatten.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Oh dat hoop ik niet. Dit is wel vlak na de waterbeurt gemaakt. Dan gaan ze ook wat hangen.

        Ik hoor het graag als iemand een voedseloverschot spot!


      Zeg dat is de moeite wat je daar hebt staan , da komt daar
      ( dik ) in orde kerel , maar het gaat nog wel effe duren !!



      images.jpeg


      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks Remco! Ik ben zelf ook dik tevreden!


      Hazen kunnen wat minder goed tegen veel stikstof, vandaar dat de bladpunten misschien wat naar beneden krullen.
      Wat en hoe vaak krijgt deze voeding ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ga ik doen! En dan alleen voor de sativa's of ook de indicas?

        Ik ga straks als ik thuis ben eens even bekijken wat jullie bedoelen met de punten hangen.

        Bedankt!


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Kleine kanttekening: Wij zetten niet zoveel mogelijk op de fles in de hoop dat het meer verkoopt, bij ons staat de aan te raden maximale dosering op de fles. Op onze groeischema's staat vaak wat anders, afhankelijk van je situatie.
        Over het algemeen willen haze soorten wat minder voeding en autoflowers ook. Ik denk dat als je een schema zou maken volgens onze growschedulecalculator je ook op 3/4ml de liter zou komen.

        Je planten zien er overigens totaal niet slecht of ongezond uit! Je doet het keurig, iets minder voeding en het komt wel goed!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks exmember47012 ! De hazen heb ik inmiddels een aantal dagen op 3ml. De grote planten geef ik 5ml. Die vertonen geen problemen. Bedankt voor je reply!


      Post 176, grooooooote fooooootooooo.

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Deze snap ik niet haha.


      Ah ik kijk nu naar de foto's en zie ook de omgeklapte bladpuntjes. Nu weet ik dat het voedingsoverschot is! Morgen krijgen ze maar 3ml en de planten zonder omgeklapte puntjes krijgen gewoon 5ml.

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Stikstof jochie, stikstof.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Hehe stikstof overschot dan ja! Thanks voor het opmerken.

    Bezig...
    X