Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zojuist even de potten gevoeld en er zit nu alweer te weinig water in.

    Even een litertje voedingswater toegevoegd per plant en ze zijn weer goed.

    Dan drinken ze nu al meer dan een liter per 24 uur. Gaat hard zo.

    Zit er aan te denken om ze morgen dan maar meteen 2L te geven. Dan hebben ze voor 2 dagen genoeg.

    Het is best lastig om met mijn maatbekertje rond de planten te komen. Gelukkig kan ik de tent helemaal open klappen maar de bladeren zitten in de weg. Ik til ze nu wel op maar probeer dan niet aan de toppen te komen. Best tricky.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Het is zeker ingewikkelder dan ik gedacht had! Maar wel gaaf. Het mooiste tot nu toe vind ik het diagnosticeren van problemen en dit dan ook daadwerkelijk oplossen. Zoals het stikstofprobleem en het hangen van de bladeren (te weinig water). Voel me toch een beetje arts nu ondanks dat ik van studie geswitched was hehe.


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Dat heb ik ook wel eens dat ik er (te) lastig bij kan met watergift.
      Slang met trechter, gietertje met lange tuit, slang op tuit, grachtje graven, buis in grond.... vanalles mogelijk

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Je zit vol met goede tips merk ik wel! De slang met trechter lijkt mij het beste op dit moment!


    Zojuist op aanraden van Takketoelli de kleinere planten op gelijke hoogte geplaatst met de grootste plant. De lampen hangen nu weer op dezelfde hoogte. Het scrognet heb ik weggehaald omdat ik het idee heb dat het meer kwaad dan goed doet: De topjes spreiden zich wel breder maar minder hoog. Als je dan LST hebt toegepast of alles op dezelfde hoogte bindt gaat dat wel goed. Maar ik heb de stam niet geLST dus heb het idee dat de topjes nu minder dicht bij het licht komen door het net. Vandaar dat het nu weer opgeborgen is tot volgende kweek.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      Zit er aan te denken om ze morgen dan maar meteen 2L te geven. Dan hebben ze voor 2 dagen genoeg.
      En staan ze een dag veel te nat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Dat is ook wel weer waar. Ik blijf ze wel dagelijks water geven. Thanks!


      Goedemorgen!

      Daar zijn we weer. De dames staan nu allemaal op een hoogte met behulp van wat oude studieboeken.

      20191029_070053.jpg
      Dankzij een goede tip van @Takketoeli .

      Ze hebben nog geen water nodig omdat ik de potten niet met een hand kan optillen. Dat zal dan aan het einde van de dag worden.

      Verder wordt het wel tijd dat de Skunk links-voor in de bloei gaat schieten. Ik zie overal stampertjes maar nergens echte top vorming. Twee van de vijf planten staan nu in de bloei.

      Wel voorzie ik alvast een probleem: ik kan nooit gelijktijdig kunnen oogsten omdat de planten op andere tijden klaar zijn. Dat wil zeggen dat ik de tent niet kan gebruiken om te drogen. Aangezien ik geen geld heb voor een droogtent zal ik de zolder moeten gebruiken om te drogen met als resultaat dat het hele huis naar wiet gaat stinken.

      Ik denk niet dat er een andere oplossing is en het is ook voor niet zo lang. (9 dagen voordat ze de weckpotten in gaan) maar ik zit dan wel te dubben over het wel of niet openzetten van het zolderraam. Geen idee hoe sterk je die planten dan straks ruikt.

      Gelukkig is het ook nog niet zo ver en misschien kan ik ze toch wel in de zelfde tent hangen. Boven de lampen of zo?

      Tricky.

      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 29 October 2019, 06:46.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        Loop naar de winkel, haal een doos.. maak er 2 gaten in en je kan drogen. Sluit hem aan op je grow tent heb je nog een afzuiging ook
        En ja dat is best goed te ruiken. Werk in de Chemie, maar van deze lucht krijg ik hoofdpijn xD

        OF!! Zo'n opberg bak.. (fudge, QnQ had vorige keer een foto van iemand die had opberg boksen als droog ruimte) Je weet wel van de Action ofzo?
        Tis maar paar euro.
        sigpic

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Top! Bedankt voor de tips!


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ga niet uit van wat er op de handleiding/verpakking staat, maar ervaring van anderen!!
          Goedkoop spul op lage wattages, goed spul op hoge wattages.

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Yes! Zal die tip in mijn achterhoofd houden @Rreppellsteeltjam !


        Goedemorgen!

        Ik weet niet wat er gebeurt is maar de planten zijn ineens mega groot

        20191030_092012.jpg

        De tent ruikt ook al goed. Ik moet er niet aan denken om dit zonder koolstoffilter te doen.

        Wat wel jammer is dat GrowBuddy al een week kapot is. Ik kan het alleen nog gebruiken als ik de internetkabel uit de pc haal. Heel erg handig dus. Gelukkig heb ik belangrijke data ook in een aparte agenda opgeslagen dus kan ik nog terug tellen.

        Verder niets te melden.

        Een fijne dag gewenst!

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Waar is je net heen? En had je de tip gelezen van Takketoelli om geen boeken maar iets waterdicht te gebruiken om je planten te verhogen? (i.v.m. mogelijke schimmels)
          Plantjes zien er goed uit, dat wordt een leuk oogstje

          PS: Je kan er in de settings voor kiezen om GrowBuddy 'offline' te gebruiken. Misschien moet je dat eens zo instellen en zal daarmee je probleem opgelost zijn. (sowieso een goede tip om offline te gebruiken, standaard staat ie op online)

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Goed dat je me herinnert OudHollander

        Goedemorgen!

        Daar zijn we weer! Feestje. De derde plant is in bloei geschoten! Ik denk dat ik al weet waarom ik ze ineens zo groot vind. Ik heb natuurlijk die boeken eronder gelegd (Ik heb nog niets om ze te vervangen dus voorlopig moet ik het met boeken doen) en het net weg gehaald. Ze vullen nu mooi de ruimte:

        20191031_081358.jpg

        Ook krijg ik nu een idee hoe de top zich vormt bij de plant die het langst in bloei staat.

        20191031_081746.jpg
        Die wordt groter dan ik eerst vermoedde! Ik dacht: meer dan 10 gram droog haal ik nooit van deze plant. Maar de toppen beginnen op te zetten en groter te worden! Mooi om te zien!

        Nu is het wachten totdat ik weer een bak geld heb en dan ga ik deze zakmicroscoop kopen!

        https://www.aliexpress.com/item/3282...4bb03dc0693188

        Met het blote oog zie ik ook al wat trichomen op de bladeren zitten Alleen om het zeker te weten heb ik zo'n microscoop nodig. En ze staat pas bijna 2 weken in bloei dus ze moet nog wel even.

        Maar het gaat dus goed. Volgende kweek wel LST en Scroggen!

        Attached Files
        Last edited by kweek0r; 31 October 2019, 07:52.
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Niet als ik 's avonds ook nog mijn maaltijd wil koken haha! Ik heb veel voor de plantjes over maar mijn eten is mij ook heilig!

          Ik heb nog wel een klein bloempotje maar ik ben een man alleen dus meer dan een heb ik ook niet haha.

          Wellicht dat ik nog wat tegels in de schuur heb. Ik zal vanavond eens even kijken.

          Hopelijk blijft Murphy ook ver van mijn tent vandaan haha! Al gun ik jou hem ook niet!


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Hout werkt ook niet, weet ik uit ervaring

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Goede tip Takketoelli !


        Daarstraks even bij de apotheek geweest om spuiten te halen voor de voeding. Ik kwam er al vrij snel achter dat ik de hele kweek veel te weinig voeding heb gegeven. Ik had op internet gelezen dat 5ml ongeveer gelijkstaat aan een theelepeltje. Ik gebruikte een klein theelepeltje dus had aangenomen dat het 3ml was.

        Nu ik die spuiten zo zie gaat daar echt vele malen meer in. Heb gelijk maar spuiten van 5ml en 20ml gehaald. Wist niet precies of die van 20ml door de opening van de plagron kan haha.

        Dus voor eenieder die dit topic leest: Koop een spuit!

        Morgen ga ik dus voor het eerst de ware aanbevolen hoeveelheid voeding geven. Hopelijk knappen de toppen snel uit hun voegen hierdoor.

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • GrnLeavz
          GrnLeavz commented
          Editing a comment
          Goeie tip! Gebruik ik ook van de siroop van de kindjes

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Hahaha, nee dat gaat niet gebeuren. Maar idee is wel leuk.

        Goedemorgen!

        Tja wat moet ik nog zeggen. De plantjes doen het uitstekend. Ik begin alleen een vermoeden te krijgen dat ik toch op een of andere manier zaad heb omgewisseld tijdens het planten of zo.

        Want deze plant van inmiddels 60cm:
        20191101_091511.jpg
        Zou dezelfde strain moeten zijn als deze van 40cm:
        20191101_091540.jpg
        Het lijken wel twee totaal verschillende genetica. De onderste foto is duidelijk een bossige kleine plant (Indica dus Skunk) De plant op de eerste foto is serieus groot en lang en wat ik gelezen heb is dat kenmerkend voor een Sativa.

        Ik heb daarom besloten dat ik 5 weckpotten haal: voor elke plant 1. En dan ga ik aan de smaak en werking proeven welke soort er in zit.

        Wel vreemd dit. Ik weet eigenlijk heel erg zeker dat ik het goed heb gedaan qua planten. Heb zelfs de nummers uit GrowBuddy nog op de potten zitten.

        Maar goed ik ben toch ook maar mens dus een foutje is zo gemaakt.

        En dan hier nog even het totaal overzicht:

        20191101_091505.jpg
        Oja vergeet ik bijna te vermelden dat is dus vandaag voor het eerst de echte 5ml voeding heb gegeven. 3 keer bloeivoeding en 2 groeivoeding. De A29 plant op de foto hierboven is ook een Skunk en zit inmiddels al 31 dagen in de vegetatieve fase. Een rare kweek dit. Twee planten na 2-3 weken al in de bloei en de andere na langer na een maand nog niet. Maar ze hebben allemaal al wel hun geslacht getoond. En het zijn allemaal dames!

        Een fijne dag gewenst!

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Helder. Thanks!


        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Het klinkt ingewikkeld, maar lees eens iets over Mendel (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gregor_Mendel). Hij kruiste bonen met als doel wat leukere bloemkleuren te krijgen. Hij ontdekte dat er recessieve en dominante genen bestaan. Veel moeilijker hoeft het niet te zijn.
          Zo weet ik bijvoorbeeld dat ruderalis en hennep een dominante smaak produceren. Dus als je die kruist met een white widow, dan smaakt de eerste generatie naar hennep. Kruis je die eerste generatie met zichzelf, dan krijg je 3/4 die naar hennep smaken, en 1/4 naar white widow in de tweede generatie. Kruis je die naar WW smakende tweede generatie met zichzelf (dus WW smaak kruisen met WW smaak), dan houd je de smaak op WW.
          Met autoflowers werkt dat net zo: autoflower gen is recessief. Een autoflower heeft dus altijd 'aa' als gencombinatie. Kruis je die met een reg (AA), dan komt daar Aa, aA en Aa en aA uit (alle vier mogelijke combinaties van de ouders). Kruis je Aa met aA dan komt daaruit: AA = reg, aa = AF, aA = reg en Aa = reg.
          Da's het trucje van Mendel. Die basis wordt nog steeds gebruikt voor het merendeel van de veredeling.

          Zoals ik het nu opschrijf klinkt het misschien moeilijk, maar ik vond een tijd geleden een goede analogie: neem een zak skittles en zorg dat elke kleur tegenover een andere kleur ligt. Neem twee skittles tussen je duim en wijsvinger en knijp ze samen. De skittle die het minst geplet is, is dominant en die kleur zal tot uiting komen. De ander is recessief en zal dus niet tot uiting komen. In principe doen we dat met genen net zo.

          Van redelijk wat cannabis-genen weet ik inmiddels of ze dominant of recessief zijn, simpelweg door er even 2 of 3 generaties mee te maken. De voorspelling is voortreffelijk goed te maken en in werkelijkheid kloppen de getallen ook nog. Met als enige uitzondering het herma-gen. Die wilt soms beide zijn, en daar moet je achter zien te komen door te proberen.

          Mannetjes en vrouwtjes bewaar ik naast elkaar totdat ze geslacht tonen. Mannen zijn aanzienlijk sneller qua bloei, dus er is vaak ruim voldoende tijd om ze een andere plek te geven. Je hebt maar een klein beetje stuifmeel nodig, dus ze hoeven dan niet per see nog de volle bak licht en in de tent te staan. Een 20W lampje is genoeg. Stuifmeel kun je lang bewaren in de vriezer, dus je hoeft ook niet elke run op zoek naar een nieuwe man; als je de ideale vader hebt gevonden, dan kun je die best een paar jaar achtereen gebruiken vanuit de vrieskist.

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Wow klinkt interessant Als ik wat verder ben met kweken wil ik wel eens een eigen soortje kruisen.




        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          Hoeveel geld krijg je nu voor het reclame
          maken van de gamma?

          Nee, grapje het ziet er goed uit!!

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Hahaha, thanks!


          [QUOTE ] Hoeveel geld krijg je nu voor het reclame
          maken van de gamma?

          Daar dacht ik ook gelijk aan ......nadat ik had bedacht...Hey, das handig ,die emmers ga ik morgen
          even halen.

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Elke ronde een nieuwe sponsor!


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Nee nee nen extra sponsor bedoel je !!

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Haha ja zo heb ik die zolder wel snel vol Remco ! Ik blijf bij 5 potten. Sponsoren kunnen zich bij mij aanmelden haha!


          Goedemorgen!

          Daar zijn we weer. Wat een slechte nacht heb ik gehad zeg. Gisteren ook wat te veel haze gerookt daar word ik angstig van als ik moe ben. Vandaag blijf ik mooi bij de wat softere wietjes.

          Gisteren bij de shop geweest en een grammetje Skunk gehaald. Lekker wietje! Ik heb ooit een keer een raar wietje gekocht dat smaakte naar dennenboom. Erg ranzig. Ik was een beetje bang dat dat Skunk was maar het valt me alleszins mee. Totaal niet die gore smaak.

          Oja de planten daar ging dit over haha!

          Ze leven nog en hebben zojuist weer hun dagelijkse litertje water gekregen. Het was een beetje twijfelachtig of ze nodig hebben nu omdat de potten nog best zwaar aanvoelden. (maar ze waren met een hand op te tillen) En anders zou ik ze vanavond water gegeven moeten hebben. Dan maar nu even!

          20191102_085010.jpg
          Daar staan de dames dan. 3 in bloei en 2 nog in groei en voorbloei!

          Over en sluiten!

          Attached Files
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Thanks man! Ik hoop het haha!


          • JFall
            JFall commented
            Editing a comment
            Ik heb dit verhaal eens helemaal door gelezen....man man Kweek0r ,je ging er als een enthoudiaste dolle stier erin,...met veel hulp is
            het toch zo een mooie kweek aan het worden/zijn....erg leuk allemaal om te lezen......behalve als je niet in je hum bent natuurlijk....
            Succes nog eventjes.

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Hahaha ja zeg dat wel. Ben gelukkig veel bijgestuurd. Daar ben ik iedereen ook erg dankbaar voor.

            Inderdaad nog eventjes volhouden en dan omhakken die handel!


          Goedemorgen!

          Dan nog maar een update. Ik begin me nu ook wel te ergeren aan de slechte focus op mijn camera. Ik had een mooie foto gedacht van deze top:

          20191103_103439.jpg
          Ik begin nu toch wel hoop te krijgen dat dit toch wel een dikke knoepert wordt!

          En dan natuurlijk de overzichtsfoto:

          20191103_103416.jpg
          Nog eventjes volhouden en dan hoef ik hopelijk niet meer naar de coffeeshop voor wiet. De Skunk die ik daar gisteren gekocht heb bevalt uitstekend! Lekker wietje!



          Attached Files
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


            Je titel doet zijn naam eer aan..
            We hadden ongeveer gelijktijdig het idee om een budget kweek op te zetten.. Jij bent al ver onderweg, ik ben nog steeds bezig om een kast te bouwen

            Maar misschien ligt dat ook wel een beetje, of een paar beetjes meer aan mezelf
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Kweek0r was al begonnen voordat ie een lamp had geloof ik... hehehe
              Mega enthousiast, gaat keihard af en toe maar wel resultaat!

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Zonder lamp beginnen was wel erg enthousiast, maar het is mooi om te zien dat het allemaal lukt

              Ben zelf ook van plan om eerder te beginnen dan dat ik klaar ben. Door te ontkiemen als m'n kast alleen nog maar geverfd hoeft te worden (iets minder enthousiast dus ).

            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Haha mooi dit! Ik ben begonnen met 2 wietzaadjes uit een zakje wiet. Dat zouden toch herma's worden maar ik wilde eens kijken of het zou lukken. Volgens mij heb ik wel gewacht op de lampen. Dat wilde ik niet maar mensen hier wisten me tegen te houden om even te wachten haha!

              Ik hoop dat je straks een lekkere kweek draait in je nieuwe kast kroket !

          Bezig...
          X