Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ziet er goed uit!

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks!

      Ik ben ook erg trots op mijn dames. Ze doen zo hun best!


    #92
    Wat me opvalt is dat de planten vooral in de breedte groeien. Kan dat zijn omdat de lamp te dicht op de planten hangt? (Ze hangen op 45cm wat de aanbevolen hoogte is door de fabrikant van de led-lampen)

    Of heb ik gewoon geen geduld?

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nou, je komt niet direct over als iemand die veel geduld of rust in de kont heeft....
      Hehehe niks mis mee hoor, zo hebben we allemaal wel wat

      Wel van de plantjes afblijven he? Zo min mogelijk aankomen. Ik heb zo een vermoeden dat je dat veel moeite kost

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ja. Dat laatste.
      Geduld. Komt goed.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Nee geduld is een leerpunt in mijn leven haha

      Van de plantjes afblijven gaat me redelijk goed behalve dat ik eergisteren of zo eens heb gekeken of ze al wat konden buigen voor LST. Toen daarna het plantje scheef stond heb ik haar wat terug gebogen.

      Ik zal er niet meer aanzitten. (Behalve als ik daadwerkelijk LST ga doen, maar daarvoor wil ik me eerst goed gaan verdiepen in hoe het moet)

      Bedankt! Ik moet oppassen dat ik de plantjes niet al op heb voordat ze uitgegroeid zijn!

      Last edited by kweek0r; 13 October 2019, 05:40.

    #93

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Je bent er ook vroeg bij!

      Bedankt voor de tips. Ik zal eerst binddraad kopen maar ook hier en youtube raadplegen voordat ik er aan begin!


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Hoor wie het zegt, vond jouw bed je niet meer aardig?

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Nee, het was echt veel te vroeg voor een zondag haha.


    #94
    Goedemorgen!

    Een vroegertje vanmorgen. Maar wat was het fijn wakker worden. Zoals altijd ben ik meteen naar boven gelopen naar de tent. Bij het openen van de tent rook ik toch warempel een ware wietlucht. Wel licht maar het was duidelijk aanwezig. (En ja ik weet zeker dat ik het niet was omdat ik geen wiet meer heb )

    Volgens het internet betekent een opkomende wietgeur dat de planten in de laatste weken van de groei zitten.

    Ze zijn vandaag 18 daagjes in de groei-fase. Wat inderdaad ook over de helft zou moeten zijn bij autoflowers. (Wellicht de Haze wat later maar de Skunk zeker)

    Ik zal vandaag nog erg vaak naar boven lopen om even te ruiken! Lekker man!

    edit: Bedenk ik me net dat ik dan mooi op tijd ben met die koolstoffilter.

    Attached Files
    Last edited by kweek0r; 13 October 2019, 06:18.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • DikkeJay
      DikkeJay commented
      Editing a comment
      Zier er goed uit, en lijkt me heerlijk op mn kop in die tent te steken, lekker genieten van de wietlucht

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Ja dat was het ook! Met de nadruk op was want ik heb de tent even opengezet om de foto's te maken en toen was de geur weg.

      Maar nu even wat uurtjes geur sparen en alleen via de rits ruiken dan zal het wel goed moeten komen.


    #95
    Zojuist een geel blad aan de onderkant aan de stam verwijderd. Het zag er niet echt gezond uit. Kan het zijn dat ze toch vocht tekort hebben? De bladeren hangen niet slap verder en de pot voelt ook nog niet helemaal leeg aan.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Blaadjes laten zitten tot ze er zelf afvallen of heel los zitten.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks @Rreppellsteeltjam .

      Ik ben aan het overwegen om een a4tje op de tent te plakken met: "Denk eraan, afblijven!"

      Dit is denk ik ook wat de rest bedoelde met de plantjes met rust laten... maar goed ik had een jointje op en schrok me lens.


    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Kan het een lob blad zijn geweest? Dan is het vgm niet zo heel gek dat die afvalt na een tjidje.
      Die zien er ook anders uit dan het normale wietblad.
      Edit: ik had ff naar beneden moeten scrollen

    #96
    Goedemorgen!

    Nou wat valt er op dagelijkse basis te rapporteren? Ze groeien lekker!

    Gisteren was ik al even wat in paniek om de gele bladeren. Helaas had ik het blad verwijderd en weggegooid. Maar het viel me vanmorgen op dat meer planten deze bladeren hebben:

    20191014_071750.jpg
    Maar bij nadere inspectie denk ik dat het gewoon de lobblaadjes zijn. Na wat research blijkt dit geen ramp te zijn. Mijn plant dus (een beetje) pijn en stress bezorgd voor iets dat niet nodig was. Een andere plant heeft het ook alleen zijn daar de lobblaadjes gewoon 0,5cm in plaats van 5-10cm.

    Verder staat er vandaag alleen de huishoudelijke hulp weg houden van zolder op het programma. Dat gaat al drie weken wel goed. Heb aangegeven dat de zolder en mijn studeerkamer mijn ruimtes zijn, en dat ze verder alles mag schoonmaken maar die twee ruimtes ik zelf doe. (Wat een zooi hier )

    Hoe doen jullie dat eigenlijk? Nemen jullie mensen in vertrouwen? Ik heb namelijk wekelijks mensen van de hulpverlening over de vloer. Vind het wel lastig om mijn mond te houden over iets waar ik best trots over ben.

    Verder is het wel drama met betrekking tot de wietvoorraad en klachten. Ik kan het niet meer betalen en ben van plan terug te gaan vallen op zwaardere medicatie totdat de kweek klaar is. (Huishoudelijke hulp is via de gemeente in verband met aandoening hier betaal ik heel weinig voor mochten jullie je afvragen hoe ik dat dan wel kan betalen). Ik weet hier altijd wel een positief stuk te schrijven en af te sluiten met een maar het is best zwaar momenteel.

    Tot zover mijn stuk wat ik beter bij een psycholoog kan neerleggen. Ik merk dat het van me af schrijven goed doet dus dan doe ik het maar. Maar echt on topic kweekverslag is het natuurlijk niet.

    Dus terug naar de plantjes: ik rook helaas geen wietlucht in de tent vanmorgen maar ik hoop dat het komt omdat ik verkouden ben. Ben nog steeds van mening dat deze hobby oppakken een van de beste dingen is die ik de afgelopen jaren heb gedaan. Dan ben ik straks eindelijk af van het passen en meter voor wiet bij de coffeeshop van een budget waarvan ik mijzelf zowat niet van kan onderhouden. (Ik heb gelukkig lieve ouders maar hen wil ik dit eigenlijk niet aan doen, ze zijn vrij anti-wiet en springen soms bij maar tja ouders he)

    Zo dit was mijn stukje!

    edit: Ik denk dat de kans van slagen nihil is maar wellicht is het een idee om te gaan proberen in te zetten op medicinale cannabis op recept. Ik ben bang dat ze met mijn aandoening dat niet gaan voorschrijven omdat het psychoses kan ontlokken. (Het werkt toch?! Ja maak dat een arts maar eens wijs!) Maar nooit geschoten is nooit mis en dat zou mij de komende tijd enorm kunnen helpen. Iemand ervaringen met cannabis op recept?

    edit: Net met de arts gebeld maar cannabis gaan ze niet voorschrijven bij mijn klachten. Dat is meer voor mensen met MS, kanker en andere lichamelijke klachten. Nouja het was wel te verwachten. Heb gelukkig wel de medicatie kunnen verhogen dus dat lost al wel wat op denk ik voorlopig.

    Tot zover mijn dagboek

    Een fijne dag gewenst!

    Attached Files
    Last edited by kweek0r; 14 October 2019, 08:09.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Goed idee. Haal wel een paar kleine plantjes en zeg dat ze dat zijn.

      Nog een leerpunt bij deze hobby.


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Sowieso leuk en leerzaam. Planten zijn planten, een hoop cannabis truukjes kunnen natuurlijk ook op kamerplanten toegepast worden.
      Zo heb ik 30 planten in mijn woonkamer staan....

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Wie weet. Heb toevallig een maand geleden een vetplant weggegooid welke het nog wel redelijk deed.


    #97
    Nog even het vermelden waard:

    Ik heb een touwtje van 45cm gemaakt (de aanbevolen hoogte van de lamp volgens de fabrikant).

    Deze hang ik elke dag onder mijn lampen. Als ze dan de plant raken dan kan de lamp omhoog.

    Elke dag moet ik de lamp 3 klikjes omhoog zetten. Hoeveel dat precies in cm is weet ik niet. Ik gok dat ze zo'n 1-2cm per dag groeien.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #98
      idd goed idee van het touwtje

      niet aan toppen knoeien is voor niks goed

      zwijgen is goud waard !!!!

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Top! Ga ik doen!


      #99
      Goedemorgen!

      Daar zijn we weer met een paar nieuwe foto's en een klein probleempje.

      20191015_074140.jpg

      De kat kwam net op het moment dat ik een foto wilde maken even inspecteren of het de dames goed gaat.

      Maar dan nu even het probleempje. Op bovenstaande foto zo je het ook al bij de middelste plant.

      Maar hier is het uitvergroot:

      20191015_074221.jpg

      Een plant heeft een droog/dor stuk blad. Ik ga meteen na dit verslag in het bladproblemen topic rond om te kijken of ik een oplossing kan vinden dat dit gevaarlijk is of dat het wel vaker voorkomt.

      Wellicht dat een voorbij trekkende reiziger al meteen ziet of dit kwaad kan of niet?

      In mijn optiek staan ze er verder goed bij. Ze hebben al 20 dagen geen drinken meer gehad maar goed ze hangen nog steeds niet dus zal het wel goed zijn.

      Geduld is een schone zaak zeggen ze wel eens.

      edit:

      Ik kan in het bladprobleem oplos-topic niet direct iets vinden wat overeenkomt met wat ik zie? (https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser)

      Het is natuurlijk wel een utopische gedachte dat een plant nooit een probleem zou hebben. De vraag is of dit kwaad kan? Ik weet het niet.

      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 15 October 2019, 08:04.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ik hoop dat je een grapje maakt!


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        HELLEP...... een raar iets op 1 blad, moet ie NU de kliko in!?

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Whaha ik laat hem lekker staan!


      Ik denk dat de emmers nu wel een stuk lichter aanvoelen ?
      Ik zie de bladpuntjes ook een beetje naar beneden buigen dus ik denk dat er nu wel een flinke plens water in kan.
      -als jij dat ook denkt-jij ziet meer dan ik natuurlijk-

      Dat blaadje met die dorre punt weet ik niet.
      Het is er maar eentje toch ?
      Als het bij eentje blijft zou ik het zo laten, gewoon negeren, en als het over een week bruin en dood is valt het er vanzelf af.

      Je hoeft de lamp niet elke dag 1-2cm te verhogen. Je mag die ook wat laten hangen tot ze iets dichterbij staan.
      Zo hou je ze gemotiveerd he, hoe harder ze groeien, hoe meer licht, dat vinden ze fijn, dan ontwikkelen ze het blad ook iets sneller en nemen ze meer vocht op.
      Het wordt natuurlijk een keer te warm voor ze, en dan hang je 'm stiekem hoger.

      Maarre....een serieus probleem nu ;
      Dus je kat weet nu dat je wiet kweekt ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja de emmers van de grote planten wegen nu wel veel minder inderdaad. Ik zal ze straks voordat ik ze water ga geven nog even wegen zodat ik weet hoeveel kg ze moeten wegen voordat er water in moet. Ook zal ik eerst de planten observeren want ik heb niet opgemerkt dat de planten hangen. Dat wil ik graag zelf kunnen herkennen.

        Daarna ga ik 500ml water met groeivoeding bijgeven. Ik gooi er een klein theelepeltje (3ml) op 1 liter water van Plagron Terra Grow bij.

        Het is inderdaad maar een blaadje; dan laat ik het zo.

        Ah dus qua licht ook proberen aan de plant te lezen of ze te dicht erop staat. Ik doe het nu vanuit het boekje. De fabrikant adviseert 45cm tot 60cm voor de groei. Wellicht dat iets dichter op de lamp geen kwaad kan. Ze zullen zo inderdaad wel meer licht vangen.

        Haha ja nu echt een probleem ja! Vanmiddag zullen alle katten van de buurt wel weten dat ik kweek want het is een echte roddeltante hahah

        Bedankt voor je berichtje! Ik ga de eerste waterbeurt klaarmaken


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Waarom heb je ze nog niet opgegraven om te zien of het droog is onderin de emmer?

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Hahaha ik heb die impuls weten te beheersen


      Zojuist de eerste voedingsbeurt gegeven!

      Door de goede tips van QnQ denk ik nu zelf te kunnen herkennen wanneer een plant water nodig heeft. Als ik de planten vergelijk met het later geplante kleine plantje dan hangen de bladeren inderdaad wat naar beneden in plaats van schuin omhoog.

      Ik heb ze alle vier 500ml water gegeven met 1,5ml Plagron Terra Grow. Het kleine plantje heb ik geen water gegeven omdat de bladeren nog netjes schuin omhoog wijzen.

      Nu is het afwachten of de planten hier blij mee gaan zijn en weer netjes naar boven gaan wijzen met hun bladeren.

      Tot zover deze spannende ingreep. Nu weer verder met observeren!

      Last edited by kweek0r; 15 October 2019, 09:49.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        Zojuist toch nog 500ml per plant aan water bijgegeven. De bovenkant van de grond was nog steeds erg droog na een uur. Nu zouden ze voorlopig weer even genoeg moeten hebben.

        Ik kan nog niet echt zeggen dat de blaadjes alweer naar boven zijn gaan staan. Wellicht dat ik dat morgen pas kan zien.

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          Goedemorgen!

          Een hele goede morgen zelfs! Want vol zenuwen liep ik vanmorgen richting tent. Gisteren heb ik de dames hun eerste water plus groeivoeding gegeven. Zou het geholpen hebben?

          Maar na het openen van de tent zag ik meteen dat het de dames goed had gedaan!

          Vooral de dame links voor op foto #1 en foto #2 heeft ineens weer een boost levenskracht gekregen. Ze straalt gewoon.

          De potten kan ik nu niet meer echt makkelijk optillen met een hand. Ik denk dat ik dat als graadmeter ga nemen: als ik met een hand de pot op kan tillen: dan water geven.

          Dit was een spannend moment. Ga ik het zien dat ze water nodig hebben!? (Nee, ik heb het dus gemist, volgende keer een nieuwe kans! ) Gelukkig kwam de tip van QnQ precies op tijd en heb ik ze denk ik op tijd water gegeven.

          De tip van het gewicht van de pot is voor mij de beste manier. Hopelijk kan ik het in de toekomst ook van de planten zelf aflezen.

          Een fijne dag gewenst!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            In de toekomst kan het zijn dat je er een liter in sodemieterd.............en de volgende dag weer!

          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            we gaan het meemaken! Ze zien er in elk geval een stuk levendiger uit weer!


          Goedemorgen!

          Daar zijn we weer.

          Paniek! Badend in het zweet wakker geworden. Ik heb gedroomd dat ik alle planten uit de potten had getrokken om op te roken! Gelukkig was dit niet zo.

          De water-geef-beurt heeft de planten zichtbaar goed gedaan. Ze zien er allemaal wat vitaler uit. Zelfs de ingezakte plant lijkt wat los te komen en beslaat zowat de hele pot!

          Ook merkte ik op dat er zij takjes uit komen die op de hoofdtak lijken zeg maar. Ik vermoed dat hier straks ook toppen aankomen! Ook heb ik bladeren gezien met 9 vingers (Deze zijn nog wel erg nieuw) wat volgens het internet wil zeggen dat ze het naar hun zin hebben.

          Het blaadje met het plekje is precies hetzelfde gebleven. Het breidt niet uit.

          Het gaat goed zo en ik ben erg trots op mijn dames!

          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • DikkeJay
            DikkeJay commented
            Editing a comment
            Ziet er echt goed uit! Top ook dat het bij dat ene (lelijke) blaadje blijft, scheelt weer een nachtmerrie

          Goed bezig Kweek0r!

          Hopelijk heb je snel weer wat voorraad en valt de medicatie je niet te zwaar. Ga zo door.

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            Dank je wel exmember47012 ! Medicatie is wel zwaar maar valt mee te leven wetende dat ik het over een paar maandjes weer kan afbouwen. Bedankt voor je aanmoedigende berichtje!

        Bezig...
        X