Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Een race zou geen race zijn als het niet om absolute snelheid zou gaan. Straks komen de zaadjes binnen. Ik zal dan direct het kiemproces starten zodat ik ze van het weekend al kan planten. Ik heb het me helemaal uitgedacht al. Morgen ga ik plagron terra kopen en potgrond.

    Ik zat te denken aan een plagron lightmix (net als @OudHollander) maar wellicht dat het ook in gewone potgrond van de supermarkt kan? Dat zou de kosten alweer wat drukken. Naast dat ik niet zeker weet dat de growshop hier de lightmix verkoopt. Ik zal daar straks even achteraan bellen.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #17
      Daar zijn ze dan. Mijn embryos. Zojuist bezorgd. Ze liggen nu lekker in de koelkast te wachten totdat ik het startschot geef. Ik zit alleen heel erg te twijfelen of ik ze nu moet gaan ontkiemen terwijl ik pas morgen potgrond kan kopen. Ik denk dat het beter is even te wachten zodat ik zeker weet dat het goed gaat. Zonde geld anders.

      Dan nu wachten op de LED lampen die vanmiddag binnenkomen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Hoi Remco,

        Ik zie nu je comment pas. Ja ik heb me wel laten gaan maar er zaten ook 2 gratis samples bij. (en meer goodies)

        Ik heb gelijk 5 sensi skunk autoflowers gekocht en 3 amnesia haze autoflowers. De critical en northernlight zijn gratis samples.

        Ik ga 3 sensi skunks ontkiemen en 2 amnesia haze. Ik wil graag op 5 plantjes zitten omdat ik geen zin heb om meer consequenties op mijn dak te halen dan een eventuele verwijdering van de planten. De 3/2 verhouding was ook altijd de verhouding dat ik bij de coffeeshop haalde. Ik vind een lekkere high op mijn goede momenten prettig (amnesia haze) maar als ik slechte dagen heb gebruik ik vooral de skunk medicinaal. Het haalt de scherpe randjes weg zodat ik in elk geval een redelijke dag kan hebben zonder angsten en stress. Verder ga ik liever niet op mijn aandoening in.

        Ik heb de zaadjes bij sirius.nl gekocht omdat je daar met bitcoin kan betalen.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        AF ????

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja AF Ik wil zo snel mogelijk resultaat hebben zodat ik van mijn klachten afkom. Ik dacht dat AF hier de juiste keuze voor is omdat ze snel gaan bloeien en sneller oogstklaar zijn. Als ik straks een paar mooie potten oogst heb ga ik voor de regular feminzed. Maar wellicht dat ik hierna nog een ronde AF ga doen als het bevalt. Ik wil in ieder geval dit niet meer meemaken. Ineens zonder te komen zitten met alle klachten van dien.


      #18
      Succes met de kweek! Als je vragen hebt over onze producten, let me know...

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Plagron is wereldwijd, we kunnen helaas niet overal giveaways en sample acties doen.. maar ik zal het zeker doorgeven, kijken of we in Belgie wat kunnen regelen.. Mocht ik meer weten open ik wel een topic.

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hey exmember47012QnQ al aangegeven.
        Alleen is waar ik woon niet echt een afhaalpunt dichtbij, ik zou meer aan benzine kwijt zijn, dan het flesje ineens gewoon online te kopen ofzo Maar da's mijn probleem en daar kan Plagron niets aan doen natuurlijk (Heb trouwns een half litertje staan, dus ik kom nog wel even toe)
        Last edited by OudHollander; 20 September 2019, 10:31.

      • colori
        colori commented
        Editing a comment
        Paar maand geleden heb ik nog een sample gekregen in Terneuzen. Ook elke keer het magazine Highlife in mijn tasje gekregen

      #19
      Daar zijn ze dan! De wondere wereld van de LED lampen is begonnen. Ik heb er nu een opgehangen voor boven Geer en Goor, de andere ligt nog op het bureau. Dat gaat niet passen zonder tent ben ik bang.

      Nu dan de eerste vraag die bij me op kwam. Hoe hoog hang ik de LED lamp? Heb nu 30cm gedaan.

      Iemand een idee?



      edit:

      Het was handiger geweest de handleiding even door te lezen: 60cm in mijn geval.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.
      Last edited by kweek0r; 19 September 2019, 13:07.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Nee zit geen dim-functie op de lamp helaas. Ik houd het wel op de afstand die de fabrikant aangeeft. De fabrikant schrijft ook dat het inderdaad zelfs tot 80cm kan.


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Hallo Kweek0r!

        Ik vroeg mij af of je de lamp op groeistand hebt staan? Ik heb een spectrabox met paars led, en als ik mijn kleur vergelijk met die van de foto zou ik zeggen dat ie op bloeien staat. Elke lamp is anders natuurlijk, maar tjek het ff?

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Heb het gechecked. Zit er niet op. Althans niet aan de buitenkant.


      #20
      Zojuist wakker geworden van een bericht dat er geld is. Mooi zo. Meteen een tent en ventilatie besteld. Ik heb de lampen nu in een zijkamer naast een fietspad en van buiten lijkt het wel een bordeel zo fel.

      Vanmiddag even langs de growshop om voeding/potten/potgrond te halen en dan kunnen we beginnen. Heel veel zin in!

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #21
        Gelijk maar even een scrog net besteld. Leek me ook wel handig.
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Ah dat had nog even kunnen wachten. Iets te enthousiast in de winkelstemming gekomen denk ik vannacht. Heb nu wel een tent met ventilatie zonder koolstoffilter voorlopig. Heb jij enig idee hoe sterk het straks gaat ruiken als ze in de bloei komen? Ik heb een vrij hoog huis waarvan de 3e verdieping de zolder. Daarop staat een schoorsteentje waaraan ik de boel wil vast maken. Ruik je zoiets op straat of zal dat wel meevallen? Anders echt even gaan sparen voor een koolstoffilter. (wat ik sowieso wil hebben maar dit valt op dit moment buiten het budget)


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Hoeveel het zal gaan ruiken is zeer moeilijk te voorspellen. Dat hangt van heel veel factoren af... de soort, de hoeveelheid, .. etc.. Maar ruiken zal het, daar kan je van op aan. Het is nu te laat maar ik had het met jouw krap budget op 1 lamp gehouden, met dat geld had je al een degelijke filter. Hoe dan ook, die filter is pas noodzakelijk in de bloei, dan gaan de planten pas echt ruiken. (hoewel die ook gebruikt wordt om temperatuur en RH onder controle te houden d.m.v. het afvoeren van warme vochtige lucht) Maar wie weet heb je binnenkort weer eens mazzel en komt er weer geld uit de lucht vallen, dat lijkt je wel vaker te overkomen

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Hahaha ja wie weet. Laten we het hopen. Dan ga ik in elk geval nu sparen voor een koolstoffilter. Dat wordt mijn eerstvolgende aankoop. Ze zijn alleen wel aan de prijs zeg poeh. Dat kan waarschijnlijk pas bij mijn volgende batch geld Maar goed ik heb inderdaad nog even en anders ga ik wel weer opzoek naar verloren fortuintjes. Wellicht kan ik wat verkopen wat ik hier in huis heb en niet gebruik.

          Maar dit stel ik nog even uit. Het was me wel een zoektocht zeg deze week! Ben er serieus moe van. Ik ben dan ook blij dat ik vanmiddag de (voorlopig) laatste etappe heb en dat ik dan eerst even tot rust kan komen.


        #22
        Veel mensen weten het verschil wel tussen kweeklampen en andere lampen.

        Houd daar rekening mee. Je mag het van buiten niet zien.

        Tenminste hier doen ze ook al invallen als je van die blauwe ledjes om je tv kast heen hebt hangen dus... Als ze je hier ergens mee kunnen pakken dan grijpen ze die kans vast wel aan. Ze zijn erg fanatiek.

        Een illegaal bordeel (zoals jij het ziet zullen anderen het ook wel zien) levert namelijk ook geld op. en daar bij die controle val je door de mand want ze vinden per ongeluk je plantjes.

        Wacht ff en test het gewoon in de tent allemaal ipv in een kamer. Lijkt me beter.
        Of haal verduisterende gordijnen of dergelijke.

        Comment


          #23

          Comment


          • kweek0r
            kweek0r commented
            Editing a comment
            De lampen blijven voorlopig maar uit. Bedankt voor de headsup!


          #24
          Bedankt! Je hebt gelijk hier zat ik zelf ook al aan te denken. Ik had de randen van mijn raam afgeplakt met ductape maar het gaat er dwars doorheen. Ik wacht wel tot de tent binnen is want in invallen heb ik geen zin. En ook geen zin om eventjes de aandacht op me te hebben want daar kom je waarschijnlijk ook niet zomaar vanaf. De lampen laat ik voorlopig maar even uit.

          Last edited by QnQ; 20 September 2019, 08:15. Reden: citaat opgerookt
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • Brandnetel
            Brandnetel commented
            Editing a comment
            Verstandig.

          #25
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


            #26
            Goed nieuws! Ik ben zover. Ik heb de laatste zet in dit schrale armoedige schaakspel gepland en vanmiddag ga ik het uitvoeren: Plagron Terra Lightmix, Plagron Terra Grow 1L (is dit genoeg?) en 5 18L potten ga ik hier bij de growshop ophalen. Dit was nog wel een dingetje aangezien ik geen auto heb en ik die 40KG potgrond wat lastig achter op de fiets krijg.

            Dan ben ik zover! Het was een intensieve week en dan vooral financieel. Hoe krijg je alles aan elkaar geknoopt als je ineens 350 euro nodig hebt uit je toch al schrale budget. Gelukkig werd de helft van dit bedrag betaald door een verloren fortuintje. De andere helft gaat wel wat impact hebben op de rest van de maand qua uitgaven. Maar ik ben wel blij dat ik er dan ook ben.

            Van het weekend zie ik dan wel of ik kan wachten op de tent of dat ik toch mijn zolderraam ga afplakken om alvast een start te kunnen maken.

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              5 X 18 L potten , dan ga je nog wel een zak potgrond moeten halen , want ene gaat niet genoeg zijn om die te vullen !!
              Terra Grow 1l daar kom je zeker een paar teeltjes met toe denk ik !!

              Veel succes gewenst met den opstart !!

            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              In mijn berekeningen heb ik er twee nodig. (2x 50L is 100L) 100/5 is 20L. Dan heb ik 2 L per pot over.

              Fijn dat het genoeg is, ik zit te twijfelen of ik er ook al een flesje Terra Bloom bij haal. Opzich is dat nog niet nodig omdat ze voorlopig nog niet in de bloei staan. Financieel komt me dat beter uit dus ik denk dat ik het nog even laat.


            #27
            Zojuist het zolderraam voorzien van een mooi laagje karton. Straks nog even een vuilniszak ervoor en ik heb geen lichtlekken naar buiten meer.

            De twee hermafrodiete zaailingen gaan als kool met die lampen. De blaadjes zijn in een dag zowat verdubbeld qua grote. Dat belooft een hoop goeds!

            Zin in vanmiddag als ik de laatste spullen in huis heb om te kunnen starten!

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Hoe groot is uw tent geworden !!!!

            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Ik heb een 120x120x200cm gekocht. Deze komt dinsdag binnen!


            #28
            Nog even een vraagje: mijn hermafrodietjes heb ik ontkiemd in een glas water. Dat ging eigenlijk uitstekend. Nu zie ik hier dat eigenlijk iedereen gebruik maakt van koffiefilters in een zakje.

            Heeft dit nog daadwerkelijke voordelen ten opzichte van een glas water of kan ik het gewoon op de voor mij bekende manier doen?

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • OudHollander
              OudHollander commented
              Editing a comment

            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de comment! Dan blijf ik bij mijn huidige aanpak. Hier heb ik nu toch wel wat ervaring in. Alleen nu deze keer het zaadje met het worteltje omhoog planten zodat het zaadzakje er af gaat!

              Vanavond een start maken, echt enorm veel zin in!


            #29
            Let op met de voeding, auto's zijn vrij gevoelig aan overvoeding. Ik zou pas bijvoeden als je ziet dat ze iets tekort komen.

            Veel geluk met de kweek!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

            Comment


            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Ik las ergens anders al dat je AF eigenlijk niet eens hoeft bij te voeden maar ik wil wel graag wat bij de hand hebben voor als ze ineens toch wat nodig hebben.


            #30
            OK een klein probleempje bij de laatste stap. De growshop heeft geen potten meer. Heeft iemand toevallig tips hoe ik toch vandaag nog aan potten kan komen? Kan een emmer van de Gamma met wat gaten niet ook gewoon?

            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


            • Nieuwetent
              Nieuwetent commented
              Editing a comment
              Ik heb ook gewoon 20 liter emmers van de gamma gehaald. Flink wat gaten in de bodem geboord en mijn white widow AF doen het er prima in!

            • Nonsense
              Nonsense commented
              Editing a comment
              Zijn emmers goedkoper dan plastic bloempotten ?
              Last edited by Nonsense; 20 September 2019, 15:55. Reden: plastic

            • kweek0r
              kweek0r commented
              Editing a comment
              Nieuwetent je opmerking komt op precies op het juiste moment. Ik heb nu ook 5 emmers van de Gamma.

          Bezig...
          X