Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AMG medical en Charlottes Angel - ViparSpectra TC600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: AMG medical en Charlottes Angel - ViparSpectra TC600

    Korting op 420shop
    Beste, een beginner die best wat hulp kan gebruiken..

    Complete tweedehands Kweekkast aangekocht in oktober. zie foto.
    Heb een nieuwe LED lamp aangekocht een viparspectra TC600 .
    Voeding starterspakket van plagron aangekocht, moet nog aankomen,

    Dit om canabis plantjes te kweken en daarna CBD olie te maken wegens chronische rugpijn.
    6 gefeminiseerde sativa zaadjes aangekocht bij S420 wv. :
    3 AMG medical en 3 charlotte angels.
    Dag 1 : 15/11/2019 om 14.25u de zaadjes laten ontkiemen met de koffiefilter methode en daarna in een gesloten schoendoos in de living gezet waar het goed warm is 21 a 22 graden .
    Dag 3 : Op 17/11/19 om 13.30u zijn de ch. Angels de wortels ongeveer 1.5 cm geworden.
    Bij de AMG medical nog steeds niets.
    Ook heb ik potjes voorzien van canna terra prof. aarde en ook gewogen, als ze niet voorzien zijn van water +/- 30 gram en daarna wel voorzien van water +/- 60 gram. (dit is om maar een idee te hebben ivm het water en voor misschien later nog eens te wegen)
    De 3 zaadjes ch. Angels in de potjes gezet , en daarna in de propagator met perliet (90% luchtvochtigheid en de lamp 18/24).
    De 3 zaadjes AMG medical zijn iets trager van uitkomen vooral 1 zaadje doet niets.
    Dag 5 : 19/11/2019 de twee zaadjes AMG in potjes gezet en bij de andere in de propagator gezet
    Dag 6 : 20/11/2019 het eeene zaadjes AMG in glasje water gedaan samen met H202 om 15.00 uur om te ontkiemen.
    De andere geen water gegeven, volgens mij hadden ze nog genoeg???
    Dag 7 : 21/11/2019 s’morgens de plantjes 5ml water gegeven verdeeld over de 5 plantjes .
    De 3de AMG zaadje in het glasje water met H202 blijft koppig doen om uit te komen, we gaan nog eventjes wachten..
    De andere 5 plantjes hebben een grote van een +/-3 cm ongeveer (1 AMG zelf 5 cm, zou ik hier iets voor moeten doen??? )
    dag 8 : 22/11/2019 ik zie dat er niets meer gebeurd, ze groeien niet meer, ze zien er lang gestrekt uit met hele kleine blaadjes, ze zien er niet zo goed uit vindt ik ??
    moet ik al voeding geven, of overplanten ???
    of moet ik opnieuw beginnen ik weet niet meer wat ik moet doen om de plantjes terug in vorm te krijgen?
    Ik heb nog niets gedaan vandaag . graag jullie mening aub..


    Zie foto’s
    Volgend verslag volgt..


    #2
    Oeps de foto's vergeten sorry,
    hier zijn ze dan ..




    20191121_113623.jpg 20191121_113636.jpg
    Attached Files

    Comment


      #3
      De enige reden dat plantjes strekken is licht tekort.

      Die kap moet eraf, en laat ze een beetje opdrogen.
      Cannabis houdt absoluut niet van natte wortels op aarde.
      De lamp aan op 18/6 en op de juiste hoogte.

      Die kartonnen potjes zijn niet zo handig, die kun je beter niet mee verpotten, of je moet er wat gaten in prikken.
      Ze zitten ook niet vol dus ze kunnen hier niet zo heel lang in blijven staan.

      Als je gaat verpotten kun je ze meteen wat verder ingraven tot de eerste ronde blaadjes net boven de grond zitten.
      Dan zie je hier niks meer van en komt het goed.
      Last edited by QnQ; 24 November 2019, 08:58.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor de snelle interventie.

        Dus de kap eraf, ok.
        Licht hebben ze wel van begin altijd al gehad 18/6, een led wit licht boven in het deksel van de propagator geplakt? misschien is dit niet goed genoeg, of te laag 10 a 15 cm?
        Kan ik ze dan niet beter in de kweekkast al zetten ipv in de propagator ??
        Met de grote led lamp erop 60% veg en 30 % bloom op een afstand van 50 cm ???

        En voor de rest moet ik nog eventjes afwachten ???
        Geen water geven of voeding nu en de volgende dagen?
        Zou dit nog goed komen???

        PS : volgende keer, ga ik niet meer in deze potje kweken, dat weet ik al .

        Bedankt voor de goede les, en hulp.

        Comment


        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Hou je hand onder de lamp van propagator word het niet te warm verlagen die lamp.
          Mijn t5 sunblaster tl hangt 2 cm van zaailing.
          Die ledlampjes van zo een propagator worden heus iet warm verlagen die handel of ineens onder die viper.

        #5
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #6
          20191122_183211.jpg 20191122_183722.jpg

          Comment


            #7
            normaal staat er op de zak wel iets van terug, het is voorbemest maar ik denk niet al te veel,terra bloei en groei aanschaffen met kweekschema zal ook al helpen.
            I k denk dat de lamp iets hoger mag je draait op 60 procent dus ongeveer 360 w en ze komen van onder een simpel ledlampje ik zou je plantjes wat laten wennen
            The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
            5 lekkere grieten onder de zon

            Comment


              #8
              Op de zak staat dat het licht voor bemest is.
              Ik heb een startpakket bestel en het zou gisteren afgeleverd en afgetekend zijn, maar ik heb niets gezien en niets ontvangen.
              Nog eventjes wachten voor de voeding..
              Ik heb de lamp op een 40 cm van de plantjes gehangen.

              Bedankt dat jullie mij zo willen begeleiden.

              ik ga morgen nog enkele foto posten , en verslag uitbrengen.
              Thanks...

              Comment


                #9
                Goedenmiddag

                dag 8 : 23/11/2019 ik heb nog eens naar de plantjes gaan kijken, de eerste nacht in de grote kweekkast met led verlichting . (2 keer voor opgestaan voor te zien of alles goed werkt lichten,verwarming enz),
                en ik weet niet wat ik er van moet denken maar ze zien er maar belabbert uit,
                Als ik ander kweekverslagen lees, dan zien de plantjes er na 8 dagen heel anders uit ???
                Moet ik al voeding geven of iets aanpassen, wat doe ik verkeerd??????
                Ik heb ze nog eens gewogen en ze hadden dringend water nodig, dus een beetje water (50 ml voor de vijf) gegeven, misschien iets te weinig maar ga strak nog eens kijken.
                Als ik de blaadjes zie die hebben ook de mooie kleur niet meer??


                20191123_110821.jpg 20191123_110827.jpg

                Comment


                  #10
                  Niks mis mee. Geduld.
                  Fem#1 - 2020

                  Comment


                    #11
                    Beetje achterstand door te weinig licht in het begin, daar doe je niks meer aan.
                    Geeft niks maar je kan niet meer vergelijken met anderen die wel een topstart hadden.
                    Kleuren zijn moeilijk te zien op zo’n afstand en met dat licht.
                    Probeer een foto van 30cm afstand met flits, dat is misschien beter te zien.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Hoeveel watt trekt die lamp uit de muur???

                      Niet om het een of het ander maar mijn vipar r600 die ik had was 1x zo klein en daar was de minimale afstand 40cm.

                      Persoonlijk denk ik dat 20cm veel te laag is voor deze lamp

                      greetzzz
                      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                      Comment


                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        Wat heeft dat met de hoogte te maken....?

                      • Jamzieman
                        Jamzieman commented
                        Editing a comment
                        niks maar wel met grote lamp aangezien je aanhaalde dat de jouwe 2 keer zo klein was,hoogte lamp had ik al gereageerd

                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        Dan klopt toch wat ik gezegd heb dat de minimale afstand niet genoeg is

                      #13
                      Deze is een 600 watt lamp (vergelijkbaar met een hps 600 hebben ze me wijsgemaakt)
                      Ze hang op een 38 cm nu, geven niet veel warmte af.
                      Maar ik vindt dat de blaadjes niet mooi zijn en ze willen maar niet groeien??

                      20191123_144357.jpg 20191123_144353.jpg

                      Comment


                        #14
                        Wat had je gedacht zaadje in de grond en vlgde maand staat er een boom,gedult man die groeien wel.
                        Enkel die eerste foto linkse plantje boven ziet er niet echt top uit ofwel zie ik mis precies bruin blad.
                        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
                        5 lekkere grieten onder de zon

                        Comment


                          #15
                          Maar als ik andere kweekverslagen lees, dan zijn die van mij maar prullekes??
                          We zijn al aan dag 9 en ik maak me een beetje ongerust daarom?? misschien ook niet nodig ????
                          Die achterste blijft inderdaad een beetje achter, het bruin dat ge ziet is de schelp die er nog aan hangt .
                          ik weet niet wat ik moet denken, maar kan ik iets doen nu ???
                          Maar als ge die andere plantjes zie, die hebben verschillende kleur van blaadjes ???
                          Ik ben wel blij met jullie hulp, anders was het helemaal niets geworden.
                          Bedankt al..

                          Comment


                          • Ipie
                            Ipie commented
                            Editing a comment
                            Geduld vriend, lees de reacties nog even terug.
                            Je kan geen wonderen verwachten na 2 dagen.....
                        Bezig...
                        X