Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

White Widow + Wembley in SCROG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    2/12

    Wembley nr 2 is ook geboren.


    10 Uur later zijn ook beide White Widows boven de grond, 100 % succes met de pleur-er-maar-in-en-vergeet-ze methode
    Last edited by Flip Hasjkip; 2 December 2019, 17:23.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #17
      4/12 De eerste blaadjes zijn een feit.

      De 2 Wembleys. 1 Had het vliesje nog om de blaadjes, dat heb ik vanmorgen verwijderd.

      6CF961A4-8C4D-43BC-9D2B-EFBA71F4F5FD.jpeg
      9E6DB643-CDF4-448B-9204-3CA8FA904D7D.jpeg

      De 2 White Widows. 1 Had nog het zaadhoesje half erom, dat heb ik eraf gehaald. Volgende keer iets dieper zaaien.

      6C2743C6-EF2A-417E-B534-A2C1FA8E4E9F.jpeg 3C480904-BD9C-4BC0-B0D6-C2478CC3BCE4.jpeg
      Ik heb de Blumat aangesloten, ben benieuwd wanneer deze gaat lopen. De 2 tensios geven 105 aan, grond voelt nog licht vochtig aan. Potten drogen langzaam op, de plantjes zullen nog niet veel drinken.

      7DD9599E-0EF3-43C2-9005-F6DCD712EFDD.jpeg

      Ik meld mij weer als er weer iets te melden valt
      Last edited by Flip Hasjkip; 5 December 2019, 10:05.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      #18
      Takketoelli Staan er nu 5 foto’s ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Tjek!

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ipie Dat is een keramische warmtelamp, die heb ik tijdens het kiemen aangehad toen de afzuiging nog niet aan stond om de boel een beetje op te warmen. Als de afzuiging draait heeft het geen zin, is slechts 150 watt.

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Okidokie Flip! Duidelijk!!

      #19
      Was je nou alweer bezig
      Succes weer kerel
      Ad usum proprium!

      Comment


        #20
        8/12

        Ze zijn nu een weekje oud en ze beginnen te groeien. Vanaf vandaag krijgen ze ook hun rust en gaat de lamp op 18/6. De Blumats doen hun werk en druppelen er vrolijk op los.

        Veel meer is er niet te vertellen, ze krijgen enkel water zonder toevoeging. Laat ze maar eens groeien deze week en dan kijken we of ze langzaam een beetje voeding kunnen gaan krijgen.

        De 2 Wembley's. Deze waren als eerste boven en daarom ook het grootst.

        IMG_6070.jpg IMG_6071.jpg



        De 2 White Widows ;

        IMG_6072.jpg IMG_6073.jpg


        En het totaalplaatje ;

        IMG_6074.jpg

        Nog een lange weg te gaan maar we komen er wel

        Dadelijk nog eens op zolder kijken of de AK 47 al droog is maar denk dat die nog en dag of 2 - 3 mag bijven hangen.

        Fijne zondag nog !



        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • CrDolan
          CrDolan commented
          Editing a comment
          Heb je de eerste week de lamp voor de volle 24 uur laten draaien?

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Klopt. Heb ik gedaan zodat de temp hoog genoeg bleef. Het is nu weer wat warmer buiten dus krijgen ze wat rust. Op 24/24 blijven ze ook wat compacter en aangezien ze nog wat afstand moeten overbruggen tot aan het net is dit niet wenselijk.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 9 December 2019, 20:43.

        #21
        Die groene bommen in het zand gaan die
        automatisch af als je controle krijgt?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Ik dacht eerst dat er batterijen bij stonden om ze wat meer energie te geven (moest nog even inzoomen op de telefoon)

        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          LOL.....

        #22
        bam en die zijn vertrokken
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #23
          14/8 [edit] 14/12 stomme sukkel :p [/edit]

          De batterijen doen hun werk, de plantjes beginnen goed te groeien. Ook de kleinste begint blad aan te maken.

          Ben nog een beetje met de Blumat aan het stoeien, probeer ze op 150 mbar te krijgen.

          Temp tussen de 18 en 27 graden, RH rond de 40 - 50 %.

          Verder niks te klagen, of te vertellen, hier komen de foto’s.

          Eerst de 2 Wembley’s, die waren ook als eerste boven.

          4E03D148-6F70-4B6D-826B-85AA4A3E3E0E.jpeg 21F56EA1-C65C-4963-B328-1ACB51551B55.jpeg

          Dan de 2 White Widows.

          66A1C580-C09E-4743-A8DD-325D54055CBC.jpeg 05937792-2E12-4D77-AAB7-B3EF601D7F4E.jpeg

          En het totaalplaatje :

          24419351-250A-445E-B0BF-20142AFCD682.jpeg
          Last edited by Flip Hasjkip; 14 December 2019, 12:08.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Gaat mooi Flip!
            Kleine opmerking: waarom zo'n lange dunne slangetjes? Ik heb ze juist zo kort mogelijk gehouden, minder slang, minder kans op blokkade? Gaat misschien nergens over, maar dat is mijn gedachtengang.
            Het hele systeem heeft zo min mogelijk slang bij mij.
            Je kunt ze evt door de blumat trekken en wat afknippen, zo heb ik het gedaan.

            Maar goed; het werkt, en iets dat niet kapot is hoef je ook niet te repareren natuurlijk. Viel mij gewoon op

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Daar heb je een punt waar ik zelf ook al over na heb gedacht. Wilde ik in eerste instantie ook doen echter toen bedacht ik mij dat als ik in de toekomst met een andere opstelling wil gaan werken ik wellicht slang tekort kom. De dikke slang heb ik ook niet ingekort, alleen de t stukjes ertussen gezet.

            Ik wrijf wel iedere week een keer de slangetjes tussen duim en wijsvinger over de hele lengte om eventuele opstoppingen eruit de wrijven. Je kan ook even de knop helemaal open draaien zodat een sloot water eventuele rotzooi eruit spoelt, dat doet een maatje van me. Nadeel daarvan is dat je ze iedere keer moet afstellen maar daar krijg je op den duur handigheid in.

          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Dat had ik mij ook bedacht ja
            Ik heb 2 meter dunne slang liggen geloof ik, heb ik ooit bijbesteld toen ik een extra vatdoorvoor moest halen. Voor de toekomst

            Ik blijf het liefst van de blumats zelf af, ik wel eens slagen geteld enzo maar daarna blijft (bij mij dan) de twijfel. Dat wrijven is wel een goeie

          #24
          17/12

          Vandaag krijgen de plantjes hun 1ste beetje voeding dmv de Spraymix, zal ze eens lekker verwennen. Dat mag ook wel want ze doen goed hun best.

          De Blumat doet nog altijd goed zijn werk, had wat lichte vlekjes op het blad, mijn conclusie was dat ze iets te vochtig stonden. Heb nu dmv de tensios de boel op zo’n 140 mbar gezet en volgens mij vinden ze het fijn zo. Voor de rest geen tekenenen van tekorten, overschot of andere problemen. Heb een blaadje een beetje gescheurd met foto’s maken maar daar groeit ze wel overheen.

          Heb vandaag vlak na het aanspringen van de lamp foto’s gemaakt, had geen geduld om te wachten totdat ze fatsoenlijk wakker waren

          De Wembley’s maar weer om te beginnen ;

          0BC3B64A-EC94-482D-B392-1884931C118F.jpeg 3217D6D0-9E7E-4B5A-9430-504159317ADC.jpeg

          Dan de White Widows ;

          DE861B0A-7936-438F-B09F-16D3AF8AE582.jpeg 01B6B723-4DD3-4193-B803-0008A131EB20.jpeg


          En het totaalplaatje ;

          3E16739E-0811-4DA7-A15E-7FC0FE85C508.jpeg


          Ben aan het denken om volgende week langzaam met wat voeding te beginnen, kijken hoe ze reageren.

          Tot de volgende x lieve stoners
          Last edited by Flip Hasjkip; 21 December 2019, 08:23.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #25
            IMG_6129.jpg IMG_6134.jpg

            IMG_6130.jpg IMG_6135.jpg


            De White Widows ;


            IMG_6131.jpg IMG_6136.jpg

            IMG_6137.jpg IMG_6132.jpg


            En het totaalplaatje ;

            IMG_6133.jpg



            Prettig weekend iedereen !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Aangezien ik het mijns inziens iedere keer verkut met de watergift leek mij een Blumat de juiste keus. Ben benieuwd deze ronde..

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Verneuken is wel een groot woord lijkt me maar net als hier de ene keer wat te enthousiast, dan weer te zuinig. Ben zelf liever wat zuiniger nu.. moest ook wel ivm hogere rlv in het begin. Daarom zijn de plantjes ook wat kleiner gebleven.
              Ben ook benieuwd succes

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Zolang ik niet minimaal 1 : 1 draai ben ik niet tevreden. Is me pas 1 x gelukt..

            #26
            25/12

            Goedemorgen iedereen, en vrolijk kerstfeest !

            We zijn weer een paar dagen verder, het gaat nog steeds vooruit. Ze drinken nu zo'n 4 liter per dag in totaal. Rechts achterin heb ik de Blumat iets verder open gedraaid, deze stond vanmorgen boven de 200 mbar. Teken dat ze wat meer gaat drinken. Deze week houd ik de tensiometers nog aan de rechterkant, volgende week verhuizen ze weer naar links. Zo wil ik dit gedurende de hele kweek afwisselen om te monitoren en heb ik niet 1 meter per pot nodig maar zijn 2 voldoende. Heb het vermoeden dat ze links ook iets meer water mogen krijgen, ze hangen ook wat slapper dan voorheen. Kan natuurlijk ook zijn omdat ze zometeen gaan slapen, wellicht zijn ze zich al aan het voorbereiden.

            Ze hebben de afgelopen dagen een kwart dosis voeding meegekregen, de Wembley's vertonen een heel klein beetje verbrandde puntjes, voorlopig de voeding maar even niet verhogen. Qua kleur vind ik ze er goed op staan. Binnenkort ga ik de 1ste (links achter) toppen. Ik besloten de eerste 2 nodes te laten zitten, deze schieten nu al mooi naar boven en ik heb al eerder gezien dat er, ondanks tegenstrijdige ervaringen, toch mooie buds aan kunnen komen. Zou zonde zijn als ik die dan weghaal. Paar rondes terug heb ik zo de mooiste groeischeuten verwijderd en achteraf hield ik maar een schraal plantje over en had ik er spijt van. De stammetjes worden ook al mooi dik, daar zal ik de volgende keer een foto van maken.

            De 2 Wembley's ;

            IMG_6143.jpg IMG_6144.jpg
            IMG_6145.jpg IMG_6146.jpg


            De 2 White Widow's ;

            IMG_6147.jpg IMG_6148.jpg

            IMG_6149.jpg IMG_6150.jpg


            En het totaal plaatje ;

            IMG_6151.jpg


            Tot de volgende x maar weer !
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • Homegrow77
              Homegrow77 commented
              Editing a comment
              Jij ook vrolijk kerstfeest Flip.
              De dames zien er goed uit.

              Mvg

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment

            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Wat bedoel je met apart ? Beetje verfrommeld ? Kan aan de PH liggen, als het water in het vat staat denk ik niet dat de PH lang op het gewenste niveau blijft, zal al vlug naar boven schieten.

              Heb de laatste 2 dagen niet aangezuurd, zal ik de volgende emmer weer eens doen en kijken of het verschil maakt. Als ik dadelijk de volledige dosis voeding ga geven dan komt de PH vanzelf rond de 6,5.

            #27
            Tjah ik noem het maar "apart" omdat ik er ook niet echt een beter woord voor heb. Ik bedoel dit soort bladeren in ieder geval:
            DE71053D-CDFD-4842-893B-9B293386BF82.jpeg

            Dus ik dacht laat ik er eens naar vragen, kan ik er weer wat van leren

            Maar de pH denk je? Met zulke grote potten zou er toch genoeg buffer in de potgrond zitten lijkt me?
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Zouden ze wat meer water moeten hebben ? Ze staan nu rond de 150 mbar. Zal ze eens wat verder openschroeven en kijken wat ze doen..

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              En ik blijf volgen om te zien of dat inderdaad helpt (of iemand anders de oorzaak en oplossing weet)

            • kees49
              kees49 commented
              Editing a comment
              150 mbar lijkt mij toch wel mooi, te nat is niet goed, beter iets te droog.

            #28
            IMG_6154.jpg IMG_6155.jpg
            IMG_6156.jpg IMG_6157.jpg

            IMG_6153.jpg IMG_6152.jpg



            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ook dezelfde baan?
              En adres?
              En naam?

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Dezelfde baan, dezelfde naam, hetzelfde adres en dezelfde faam. Beveiliging heb ik dan weer niet. Licht is dan ook stuk minder agressief..
              Ik heb ook een mooie super soaker 50 klaarstaan dusss

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Lekker bezig ganjagast

            #29
            IMG_6161.jpg



            De oudste Wembley. Deze is getopt, voor de rest niks gesnoeid, is zo uit zichzelf gegroeid. Dit is tevens de mooiste plant, vind ik zelf. Ze heeft mooie grote bladeren, sommige met 11 vingers.



            IMG_6162.jpg



            Wembley nr. 2. Zij is ook getopt, de onderste nodes (5 takken) heb ik met draad naar beneden gebogen.

            IMG_6163.jpg


            De White Widow die ook getopt is, ook deze met draad naar beneden geleid.

            IMG_6165.jpg


            Tot slot de ongetopte White Widow, wordt tijd dat ze wat gaat opschieten en de achterstand in gaat halen. Zij is nog niet gebonden, daarvoor is ze nog te klein.

            IMG_6164.jpg


            Dat was het weer voor vandaag, ga er eentje draaien en een beetje gamen, dit jaar nog niet gedaan








            Attached Files
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #30
              Mooie bosjes

              Comment

              Bezig...
              X