Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Bedankt voor jullie reacties.
    Als ik de symptomen beoordeel kan dat stikstof wel kloppen ja.

    geel blad vanaf onderen wat omhoog komt en enkele paarse stengels.

    Nu is echter de vraag is er te weinig stikstof voor handen door foutieve PH waarde of is er simpelweg te weinig beschikbaar in de grond.

    sugar royal kost even 50 euro per liter das prijzig!
    PH meter ook weer niet ontvangen vandaag dus ik kan nog niets meten.

    Zo maar eens kijken of het probleem niet nog erger is geworden.

    Comment


      #62
      RickTerboeg

      Ik denk als je de PH niet meet ook niet weet ,wat je geeft. Heb jij groeivoeding toegediend in je VEG fase? Die bevatten opzich meer stikstof dacht ik? Nou als je PH metertje binnen is zal het al snel wat beter zijn!
      Ik heb voorlopig nog geen problemen van gele bladeren maar ik zwijg stil. Ik sta nu 14 dagen op 12/12 en ik geef nog steeds wat groeivoeding daar canna dit op hun schema zo aangaf.
      GRTZ
      Waterval

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ja ik heb 3x groeivoeding van Plagron gegeven in de gehele groeicyclus.

        PH meter nog niet binnen zaterdag al besteld.

        Ben ik thuis had ik alle tijd om te experimenteren met de PH meter komt ie niet zul je net zien.

        Gisteravond de slechtste plant eens met de pot in een bak met regenwater en bloeivoeding gezet voor 5 minuten. Pot voelde daarna zwaar aan door het aanzuigen. Vanavond eens kijken hoe die plant daarop reageert. Overige planten even niets meegedaan ook geen water.

      #63
      Zowaar de PH meter per post ontvangen woensdagmiddag.
      Wat denk je? Kapot er is mee gegooid.
      Misschien vandaag eens rechtreeks ergens een PH meter aanschaffen, zodat ik ermee aan de slag kan.

      In de nacht toch nog wat regen gevallen dit heb ik net direct aan de planten gegeven aangezien ze al een dag niks hadden gehad.

      Gele blad is nog niets aan verbetert, maar heel veel erger is het ook niet geworden.

      Volgende week vanaf dinsdag of woensdag hitte op komst 30+ eens kijken hoe we die periode door kunnen komen. Wel jammer aangezien er dan 1 lamp uit moet terwijl de toppen nu best aardig gaan.

      Of wat is jullie mening? Zo uit het hoofd is de omzetting naar 12/12 nu precies 3 weken geleden, daarvan heb ik minstens 2 weken met 1200 watt kunnen draaien. 20200618_081019.jpg 20200618_081008.jpg 20200618_080908.jpg Toch zonde al dat geel hopelijk verergert dit niet verder
      Attached Files

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik denk juist dat het van weken geleden is en dat ze nu terug goed staan, als het niet meer naar boven kruipt gewoon alga bloom max 4 ml per liter doen, ik koop klein flesje sugar royale, 15 euro fzo. Maar ga nu overschakelen naar green sensation, ook duur en geen ervaring mee. Anders gaf ik pk13/14 mee, maar dat is enkel p en k , en geen N stikstof, dus doet er ook niet toe hier.

      #64
      Stikstof tekort inderdaad.
      Die pH valt best mee, daar ligt het niet aan, als je voeding bij het water doet, dan zakt de pH ook al.
      Als je 50/50 kraanwater/regenwater kunt gebruiken zit je qua pH meestal wel rond de juiste waarde na toevoeging van de voeding.

      Zal eerder zijn van iets te weinig groeivoeding tijdens de groeiperiode en dat ga je nu zien.

      Plagron over Terra Grow : Gebruik deze voedingsoplossing bij elke watergeefbeurt in de groeifase.
      -voor een digitale pH-meter zul je naar een growshop moeten, of een goeie aquariumzaak.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        QnQ nog niet zolang geleden gaf ik in dit verslag gele bladpuntjes aan.
        Je gaf toen aan dat er eventueel sprake was van overvoeding ondanks dat ik de groeivoeding slechts 3x heb gebruikt.

        Wat denk je dat ik nu het beste kan doen dan?
        Hoe kom ik er nu achter of de stikstof "op" is of door foutieve waarde niet opgenomen kan worden?

        Ontvang morgen een PH / EC meter

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Als je 3x de maximum dosis geeft kan dat voor verbrande bladpuntjes zorgen.
        Zou je 10x de halve dosis geven is die kans veel kleiner.

        Ik kweek niet met Plagron, volgens mij werd hierboven al iets aangeraden voor begin bloei met veel stikstof.

        Tussen 6 en 7 is de pH goed, en daar zat je mogelijk al.
        Als de pH te ver afwijkt krijg je meer blokkades dan alleen stikstof.

      #65
      Ik schuif me stoeltje nog snel bij
      als je voeding geeft is dat dan 4 ml op 1 l water ?
      Das bijna de max dosis toch ?
      vergeling kan ook komen van te nat te staan
      met een Houten sate prikker die je Even 5 min tot op de bodem van de pot duwt kun je wel een idee krijgen hoe droog of nat ze staan
      ook een pot vullen met aarde en deze even wegen geeft je een idee hoe “ zwaar”
      een Droge pot is dat geeft je dan wat vergelijkings materiaal

      sucses

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Haze smoker

        Planten zijn 55 om 52 dagen oud.

        - in groeiperiode 3x terra grow gegeven 5ml per liter kraanwater.
        - in bloeiperiode 2x alga bloom gegeven 4ml per liter water maar nu met regenwater.

        In beide gevallen de maximale dosis gegeven.
        Teveel water ik kan het mij haast niet voorstellen ik heb al meerdere keren een dag of zelfs 2 dagen overgeslagen en het gevoel met potten tillen aardig onder knie althans dat denk ik.
        Grond is soms zelfs zodanig droog dat het water beroerd wordt opgenomen en direct via de drainage gaten eruit loopt als je het water aan de zijkant geeft.

      #66
      Normaal moet je met bio voeding niet afzuren, maar ik las dat je daarvoor terra grow gebruikt hebt. Dus ik weet niet hoe het met je bodemleven zit na dergelijke combinaties.
      7.9 is wel aan de hoge kant, zelfs op aarde. Persoonlijk probeer ik rond de 6.5 te zitten met plagron terra voeding (niet-bio).


      Til ook eens je potten op. Als die zwaar aanvoelen, heb je ze misschien wat te veel water gegeven wat ook voor N-issues kan zorgen.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


      • RickTerboeg
        RickTerboeg commented
        Editing a comment
        Ik Draai met lampen aan 20:00 tot 08:00 uur op die manier hou ik de temperatuur redelijk onder controle, maar nu de planten groot zijn en ik er overdag niet naar toe mag merk ik dat ik ze minder aandacht kan geven t.o.v. de eerste 6 weken.

        Misschien een raar voorstel, maar ik had potten redelijk goed afgevuld tot de rand, maar dit is nu behoorlijk ingeklonken. Zou het kwaad kunnen als ik de potten nu met verse grond afvul (heb nog een dichte 40l zak liggen) en daarbij dan hoop dat na water geven de voedingstoffen dus meezakken met het water of heeft dit geen enkele zin?

      #67
      Het is altijd goed om de potten tot boven te vullen meer ruimte voor de wortels dan
      als het water zo door de pot loopt kun je even met een plantenspuit de bovenzijde van de potten licht nat maken voor je water geeft
      of een drupje groene zeep in het water helpt ook
      ik zou persoonlijk liever 3 x in de week voeden maar dan minder sterk dan 1 keer in de week een sterke dosis in 1 keer
      al zie ik geen verbrande punten
      ik geef bij elke water beurt ( eens de lightmix uitgeput is )
      ongeveer 2 ml per l en dit verhoogd dan naarmate behoefte van de plant ( als ik het goed kan lezen hoor )
      sucses
      Last edited by Haze smoker; 18 June 2020, 12:37.

      Comment


        #68
        20200618_143828.jpg Heren bedankt weer voor jullie antwoorden.
        Vanavond na 20:00 uur ga ik de potten aanvullen tot aan de rand met verse potgrond.

        Bijgaand een foto van een bak waar ik het water in wil bewaren.
        Kan ik het als volgt aanpakken zolang ik geen werkende PH meter heb;

        1. In deze bak half regenwater en halfkraanwater
        2. Hier dan 2 ml per liter bloeivoeding aan toevoegen zie afbeelding.
        3. Hoelang is dit goedje dan houdbaar als ik het in de schuur zet?

        Groeivoeding maar niet meer geven neem ik aan? In de bloeivoeding zit 3.3% stikstof

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Ze hebben minder stikstof nodig in de bloei he, ik denk dat het genoeg moet zijn maar ben dit wel niet zeker. Als je voeding maakt blijft ze maar een dag goed. Dus best niet te veel maken . Voeding in de verse potgrond ook dus denk wel dat het goed zal zijn. Het geel gaat niet meer weg maar hopelijk blijft het bij de onderste! Ah en denk ook dat je terra niet mag mengen met alga, das bio en mineraal door elkaar ... bedoel niet gebruiken tijdens dezelfde kweek..

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          normaal kan je bij je watermaatschappij nakijken wat de Ph van je kraantjeswater is!
          Verder kan je naar de pelckmans/vijverwinkel voor strips ph testers, zo kan je toch ff verder.

        #69
        RickTerboeg
        Ik vind ze er persoonlijk wel goed bijstaan! Dat stikstoftekort zal je moeten aanpakken... Ja as woensdag 30 graden. 1200 Watt zal redelijk onrealistisch zijn... Ik zal een x aantal uren koude lucht actief moeten inblazen. Anders gaan we boven de 30 en ben geen voorstaander van deze hoge temp.

        Global warming is a fact, amper regen, veel droge warme dagen. HPS en zomer gaan gewoon heel moeilijk samen.

        Grtz

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ja drama die dagenlang 30ers.
          Lamp 2 is sinds gisteren uit dus nu voorlopig weer 600 watt.
          Potten zijn allen aangevuld tot de rand met potgrond en daarna bewaterd met kraanwater.
          Alle planten gisteren eens op de weegschaal gehad.
          Toch behoorlijke verschillen in gewichten.
          Plant 1 t/m 5 groene potten 9,0 tot 11,7 kg.
          Plant 6 t/m 10 zwarte potten 6,1 tot 8,3 kg.

          Kennelijk heb ik dan onbewust toch de ene plant meer water gegeven dan een andere.

          Vandaag maar even geen water en dan morgen weer de potten wegen.

          EC en PH meter zijn binnen en gekalibreerd.
          PH meter geeft rond de 7.9 aan van mijn leidingwater precies wat het waterbedrijf aangeeft op hun website.
          Behoorlijk te hoog dus, maar toch deden de planten het lange tijd erg goed met deze PH waarde.

          Hoe kan ik de het beste meten?
          Eerst leidingwater in een bak dan meten, dan voeding, weer meten, en dan eventueel PH min?
          En dan de EC meten?
          Of hoe pakken jullie dat altijd aan?

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Eerst voeding toevoegen tot de gewenste EC, dan (indien nodig) aanzuren met PH-. Door de voeding wordt het ook al zuurder.

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Je bodem werkt al buffer dus die gaat de ph vanzelf omlaag doen, die buffer zal nu onderhand op zijn dan

        #70
        Aangezien lamp 2 nu uit is staan ze korter op elkaar en heb ik best nog wat ruimte over in de tent.
        Bijgaand nog een paar foto's.

        Groen = 56 dagen vanaf ontkiemen.
        Zwart = 53 dagen vanaf ontkiemen.

        zo uit het hoofd dag 23 12/12 lig ik een beetje op schema met de ontwikkeling van de topjes?
        Als ik zelf de planten beoordeel kan ik mij haast niet voorstellen dat ze pas half augustus klaar zijn. 20200619_195431.jpg 20200619_195617.jpg 20200619_195438.jpg 20200619_195024.jpg 20200619_195031.jpg

        Comment


        • Rodigan
          Rodigan commented
          Editing a comment
          Topjes gaan goed vooruit
          Ze bloeien nu een kleine 2 weken? Reken er dan nog maar zeker 6-7 bij en dan zit je toch al snel ergens begin / bijna halfweg augustus.

        #71
        Gaat lekker man
        ja zelfs al zijn de planten allemaal ongeveer even groot
        toch kan de 1 plant die bv recht onder de lamp staat De helft meer drinken dan eentje die tegen de buitenzijde staat
        wegen is een goede manier om zeker te zijn
        heb je trouwens al eens aan goedkopere led balken gedacht om eventueel wat extra licht te hebben ?
        ik heb Bv Tleds van 26 w ( veel koeler als hps)
        die kan ik langst de zijkanten bij hangen
        moest daar geen licht genoeg komen

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ja ik ga maar eens een tijdje wegen.
          Nee nog niet aan die ledverlichting gedacht. Wellicht het overwegen waard. Jammer dat het nu niet aanzienlijk koeler is dan had ik 2x HPS kunnen inzetten dat is nu veel te heet.

          Enige voordeel met het geel afvallende blad is dat de planten onderin beter licht vangen en kort op elkaar zijn te plaatsen in de tent waardoor ik er nog fatsoenlijk bij kan komen.

        #72

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ja, en bloei voeding is moeilijker te doseren als de electrische conductie niet weet.
          Ik had ook eens getest met de Canna Terra Flores en zelfs op 10 l kraanwater de aanbevolen dosis gegeven en EC was bijna 5000. Ik heb een deel weer weggegoten en moeten vullen met kraanwater. Weer wat ph min en zat op Ph van 5.9 en ec was gedaald naar 3.5 wat aangezien schema nog te veel is.
          Het is wat testen en zien tot je je kraanwater kan veranderen in een goeie voedingsbron.
          Werk je altijd met hogere PH's? Ik dacht te menen dat het ideaal rond 5.4 a 6 moest zijn

          Grt Waterval

        #73
        Das inderdaad een behoorlijk verschil
        ik ben zelf net pas voor de 2 de ronde een ph meter aan het gebruiken
        nog een tip als je de ph- wat sterk / moelijk te doseren vind kun je die met de helft verdunnen met gedistileerd water ( wa ze voor het strijkijzer gebruiken )
        en dan toevoegen
        ik heb gewoon voor mezelf een potje gemaakt van 50/50 ph- en gedistileerd water
        en als je dan altijd dezelfde hoeveelheid aanmaakt weet je al snel hoeveel ml van die verhouding je op 10 l bv moet toevoegen

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Haze smoker
          Kan je even kijken op mijn topic, in zit met een bladprobleem maar krijg geen reacties wat het zou kunnen zijn

        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          heb reactie geplaatst

        #74
        RickTerboeg
        Hoe ga je vanavond met de warmte om?
        Ik hoor graag van U
        Waterval

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          #75
          Waterfall420 Hoe ik met de warmte om ga is heel simpel;
          "Hij is zojuist klaar voor gebruik."20200623_190945.jpg

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            LOL , Geniet ervan. Wat ik wou zeggen was dus in je hokje maar dat wist je wss al
        Bezig...
        X