Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Voor ALLE ph meters is het beter ze in KCl te bewaren omdat de vloeistof in een pH elektrode (bijna) altijd ook een KCl oplossing is. Zou je demiwater als bewaarvloeistof (of geen vloeistof) gebruiken, dan trekt dat langzaam maar zeker de KCl uit je elektrode.

    Een pH meter werkt op basis van spanningsverschillen, daarom heeft het een geleidende vloeistof nodig.

    Een droge of in de verkeerde vloeistof bewaarde elektrode wordt langzaan slechter. De KCl vloeistof dient inderdaad regelmatig ververst te worden als de elektrode regelmatig gebruikt wordt......
    2e
    3e

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Oke bedankt ik ben overtuigd. Heb 100 ml besteld

    #92
    Ik kijk niet vaak bij binnenkweek, maar sjeumig wat een mooie toppen heb je!
    De natuur is geen vuilstort. Keep it clean!

    Comment


    • RickTerboeg
      RickTerboeg commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je compliment, met meer aandacht voor voeding en de correcte PH waarde was het blad een stuk langer groen gebleven vermoed ik.

      Ik ben benieuwd hoeveel gram het gaat worden.

    #93
    Ik zie nog weleens de term cola's voorbij komen.
    Meet ik dat op deze manier goed?
    Of houd ik de fles te laag?
    Naar mijn idee begint de hoofdtop namelijk bij de onderkant van de colafles.

    20200713_193140.jpg 20200713_192944.jpg 20200713_193058.jpg 20200713_193023.jpg 20200713_192618.jpg
    Attached Files

    Comment


      #94
      Not sure if serious met je colaflessen
      https://weedmaps.com/learn/dictionary/cola/

      Mooi veldje man.
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #95
        Nog even en je mot er een basebalknuppel langst gaan houden
        leuk om te zien dat het zo lekker gaat man

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          Ik heb destijds bewust voor de powerplant gekozen aangezien dit een plant is waar je wat fouten kunt veroorloven.
          Die fouten zijn er ook geweest zoals in het verslag te lezen is.

          De volgende kweek wil ik mij direct vanaf het begin meer met de PH, EC waarden bezig houden.

          Vandaag de planten 1 voor 1 gespoeld en toch wel geschrokken van de waarden van het afgevloeide water.
          Hier zal ik straks een update voor plaatsen.

        #96
        Waarom spoel je de planten als je op aarde kweekt ?
        De waardes die je meet uit gespoelde aarde zijn niet de echte waardes.
        Dat is niet de manier waarop je dat meet, dat werkt alleen bij lege mediums als steenwol of 100% cocos.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • RickTerboeg
          RickTerboeg commented
          Editing a comment
          QnQ ik kan je hier geen antwoord opgeven. Sinds ik begonnen ben met de kweek heb ik al vele uren in het forum op van alles gezocht.

          Ik wil nu graag wat over de EC / PPM gaan opsteken dus ik was eens benieuwd naar de waarden.

          Zojuist heb ik de foto's en waarden gepost.
          Ik kweek overigens op potgrond gemengd met kokus en perliet. Allen van de welkoop.
          Eindpot gooide ik eerst potgrond in daarna kokusgrond dit heb ik door elkaar gemengd en daar perliet bij gemengd.

        #97
        Het is weer tijd voor een update.

        Dag 86 -> 53 dagen 12/12 -> 43 dagen zichtbare bloei. (6 weken en 1 dag)
        Advies bloeitijd is 8 weken.

        Zoals jullie kunnen zien zijn de planten over het algemeen vrij kaal geworden door al het blad wat deze cyclus niet heeft overleefd.

        Met stomheid zat ik te kijken dat bij 1 van de zwarte potten 2 paddenstoelen uit een een drainage gat groeide

        Verder gaat het aardig en heb ik de planten vanochtend vroeg flink gespoeld en de waarden gemeten van het water wat ik heb gegeven, maar ook de waarden van het afgevloeide water heb ik gemeten.

        Alle 10 planten heb ik even afgezonderlijk op de foto gezet met daarbij de vage en wellicht totaal verkeerde waarden van de afvloeing.
        1e waarde is het gegeven water de waarde achter / is de waarde welke ik van het afgevloeide water heb gemeten.

        Kan een kenner aan de hand van de waarden mijn beginnersfouten constateren?


        Plant 1 getopt.
        PH 6.26 / 6.41
        PPM 134 / 271
        Plant1.jpg

        Plant 2 getopt.
        PH 6.24 / 6.18
        PPM 140 / 399
        Plant2.jpg

        Plant 3 getopt
        PH 6.26 / Onbekend water wilde niet uit de pot.
        PPM 133 / Onbekend water wilde niet uit de pot.
        Plant3.jpg

        Plant 4 getopt
        PH 6.25 / 6.33
        PPM 135 / 412
        Plant4.jpg

        Plant 5 getopt
        PH 5.97 / onbekend water wilde niet uit de pot.
        PPM 142 / onbekend water wilde niet uit de pot.
        Plant5.jpg

        Plant 6 niet getopt.
        PH 6.23 / 6.52
        PPM 136 / 186
        Plant6.jpg

        Plant 7 niet getopt
        PH 6.22 / 6.51
        PPM 135 / 238
        Plant7.jpg

        Plant 8 niet getopt.
        PH 6.26 / 6.35
        PPM 135 / 191
        Plant8.jpg

        Plant 9 niet getopt.
        PH 6.23 / 6.08
        PPM 140 / 263
        Plant9.jpg

        Plant 10 niet getopt.
        PH 6.35 / 5.96
        PPM 150 / 723
        Plant10.jpg

        Comment


          #98
          20200719_102038.jpg 20200719_102104.jpg
          In mijn vorige bericht stonden de planten afzonderlijk van elkaar en lijken ze op de foto kleiner dan ze voor mijn gevoel in werkelijkheid zijn. Foto's maken is niet mijn sterkste kant.
          Hier nog een aantal foto's van de planten gezamenlijk in de tent.

          Hoelang zullen ze nog moeten? Week of 2?

          20200719_102056.jpg

          Comment


            #99
            Euhmm ik kijk naar de tricholomen met een microscoop om te bepalen wanneer ze oogst klaar zijn

            enne heb jij geen schrik voor beestjes ?
            ik zet nooit planten van in de tent buiten
            voor je het weet heb je een plaag in je tent

            verder haal ik meestal alle onderste hele lage toppen weg als de bloei paar weken bezig is zodat al de energie naar de hoofdtoppen gaat
            en je straks niet een hele hoop kleine fluf topjes hebt

            en spoelen op aarde wil alleen maar zeggen
            dat je ze de laatste 2 weken enkel nog
            water met de juiste ph waarde geeft
            ZONDER voeding
            zodat de planten alle voeding die ze eventueel nog bevatten op gebruiken en je die dadelijk niet nog in je wietje hebt zitten

            paddestoelen die uit je pot groeien lijkt me dan meschien een teken dat ze wat nat staan

            Comment


            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Ik heb een loep die 30 en 60x vergroot waarmee ik de trichomen kan beoordelen.
              Paar dagen geleden waren ze nog helder. Zal vanaf nu dagelijks met de loep kijken.

              Het drogen wil ik in dezelfde tent doen dus hopelijk zijn ze tegelijk "klaar"

              Dat buiten zetten is inderdaad een risico, maar dat deed ik om geen afvloeiend water in de tent te krijgen waardoor de RV stijgt.
              Ik meende al een soort webdraadjes te zien in de toppen, maar dit blijken pluisjes van het koolstoffilter te zijn erg irritant.

              Laatste 2 weken geen voeding meer daar ben ik mij van bewust en doe ik al een aantal dagen niet meer.

              Te nat zou eventueel kunnen ik had 2 dagen ervoor vrijdagavond ook al een forse slok afgezuurd water gegeven.
              Zal even een paar dagen niets geven totdat de potten weer licht aanvoelen.

              Heb ook weer 2 dagen met 1 lamp gedraaid wegens 25+ buiten.

              Van de week weer wat koeler dus wellicht nog een paar dagen met 2 lampen draaien.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Als er al webben zouden zitten zou dat het laatste stadium zijn van spint , je zou ze al eerder gespot hebben . Eens ze webben is het al een invasie normaal gezien toch. Van paddestoelen heb ik nog gelezen van te zure grond maar dat weet ik nu toch niet meer zeker.. dat leeft op dood organisch materiaal een paddestoel dus niet zo uitzonderlijk hoor. Ik denk als je ze samen klaar wil hebben en niet te vroeg wil omdoen , je er nog een weekje bij zou moeten doen voor de zekerheid, zolang je weinig amber ziet.. mijn eerste ronde in jaren te vroeg om en er zit geeneen 'couchlock' wietje tussen..

            Als jullie de planten zo zien hoelang zou ik dan bezig zijn met knippen?

            Langzamerhand ben ik bezig om dit te plannen en de benodigheden aan te schaffen.

            Dit zijn overigens uitstekende dagen voor de binnenkweker hartje zomer om met 2 lampen te draaien.
            Met een NW stroming droge lucht en snel afkoelende avonden en nachten tot aan 7 graden aan toe en overdag geen hitte.

            Overdag tent 22c lampen uit
            Nacht tent 28c graden aan.

            met 1 lamp 25 graden op deze dagen dus dan durf ik 2 lampen wel aan en wordt het vlug 30
            graden, maar door de sterke afkoeling buiten en schuurdeur open zakt de temperatuur naar 28 graden of lager afhankelijk van de buitentemperatuur.
            Last edited by RickTerboeg; 21 July 2020, 20:28.

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ik hang alles op zolder in een net.

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Ik gebruik nu de WeDryer , heb een verslagje gemaakt in de kweekruimte hier op forum. maar een mini tentje 70x70 kost evenveel dus kan je 2 kanten uit he, dryer kan wel overal gehangen worden en gemakkelijk weggestopt ook. . Of een droognet donker maken kan je ook...

            • RickTerboeg
              RickTerboeg commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de antwoorden ik zal eens kijken hoe of wat, want in 1 avond even knippen gaat hem niet worden daar is het teveel voor. Zodra ik eruit ben zal ik een update plaatsen

            Als je nou eens een grote kartonnen doos met aan de bovenzijde een gat ter groote van de lucht inlaat van je tent Maakt
            daar hang je touwtjes in op waar de geknipte wiet aan kan
            verder maak je een hoop luchtgaatjes in de doos en zo kun je je wiet drogen
            en kan je 95% van de geur door je luchtfilter trekken die in je tent hangt

            Comment


              Helaas brak er van de week een tak af welke ook niet meer te herstellen was.

              Deze tak heb ik alvast geknipt.
              Is deze top goed geknipt?

              Ervaring tijdens knippen was dat de wiet op mijn ogen sloeg.
              Zal die zo sterk zijn?

              Was 16 gram nat van een middelmatige tak en kostte alvast een kwartier knippen.
              Dag later nog 11 gram van over zou wel op 3 gram ofzo eindigen.

              Ik verneem graag of dit correct is geknipt op en aanmerkingen zijn van harte welkom Screenshot_20200723-102037_Gallery.jpg

              Comment


                Dat ligt er aan wat je over wilt houden
                ik knip alle blad weg waar geen Thc aan hangt
                alle suikerblaadjes die vol hangen laat ik er aan zitten en verwijder ik pas als alles droog is
                dit levert mooi afval op om later ice hash van te maken of wietboter of wietolie

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  Ja oke iedereen knipt anders, maar ik bedoelde meer of dit netjes compact geknipt is of dat het er niet uitziet. Trichomen zijn van die topjes meer dan 50% milky maar zie er nog geen amber in.

                  Wanneer oogst jij dan? Ik heb liever de high dus deels milky en klein beetje amber zat ik aan te denken

                Hoelang zullen ze nog moeten? Week of 2?
                .Yep.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • RickTerboeg
                  RickTerboeg commented
                  Editing a comment
                  QnQ en bedoel je met je antwoord vanaf vandaag 2 weken of op mijn moment van schrijven 4 dagen geleden?

                  10-14 augustus ga ik een midweek weg dus zat te denken aan de week van 1 augustus te oogsten en dan bij terugkomst de 1e te draaien

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  De bloeitijd die een verkoper vermeld is meestal al aan de krappe kant.

                Update:

                Kiemen 13 weken geleden (91 dagen)
                omzetting 12/12 (58 dagen)
                Zichtbare bloei (48 dagen)
                Bloeitijd aldus leverancier 8 weken (56 dagen)

                Hopelijk kan ik de 1e week van augustus oogsten.

                Het is volop herfst geworden in de tent.
                Desondanks is het volgens mij wel goed te zien dat ze nog wel even moeten afbloeien.

                De planten krijgen momenteel enkel nog afgezuurd water PH 6.3, verse lucht, een windje en 1200 watt licht.

                20200724_104401.jpg 20200724_104443.jpg 20200724_104341.jpg 20200724_104416.jpg

                Comment

                Bezig...
                X