Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Het ziet er weer mooi uit!

    Mocht je toevallig binnenkort weer zaadjes gaan bestellen bij seedstockers, kan ik dan met je mee bestellen? Ik kom namelijk bij lange na niet aan de minimale 50€.. Ik kom zelf op hooguit 30€, en dan heb ik al teveel

    Heb nu sinds 3 dagen de gewonnen(van de lotto) zaadjes geplant, maar wil de volgende ronde wat moois hebben.

    Joee

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Stuur maar een pm. Wellicht dat we wat voor elkaar kunnen betekenen

    #62
    20200916_071501.jpg 20200916_072725.jpg 20200916_071511.jpg Te nat..... Te droog.... pfff Ik werd r niet goed van dus heb alle dames naar buiten gewerkt en ze eens goed nat gemaakt. Werkelijk het droop ervan af.... wat ik dus gedaan heb, ik heb ze onder de kraan gezet, en deze bij iedere plant even laten doorlopen. Daarna een uurtje in het zonnetje droog laten trekken en terug in de kast. Lijkt erop dat het geholpen heeft want ze staan er een stuk frisser bij. Wel jammer voor de sugar royal, eer ze weer water nodig hebben is het denk ik al wel weer maandag.
    verder op dit moment geen updates dus kijk maar naar de foto's
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ze mogen blijven!!

      Voor nu.

    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Of te warm...ze zien er goed uit, nu tijd voor de bloei.

    #63
    Goedemorgen! Ik zie op foto twee een bloot kroonsteentje. Garantie voor problemen, misschien op z`n minst isoleren of iets? Als je bij mij in de buurt woont kan ik iets voor je printen en heb ik wel een paar waco klemmetjes voor je

    Grens noord en zuid holland

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Goed gezien ome.vocht en elek. niet echt een topcombinatie.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is maar 12 volt. Daar lig ik niet echt wakker van. Afgezekerd op 5 Ah

    #64
    Geen nieuws wat de dames betreft behalve dat ik echt even een manier moet gaan vinden om de amnezen terug te binden. Eigenlijk is daar niet veel ruimte voor. Ik heb wel een nieuwe iPad gekocht, deze heeft een groothoeklens dus kon ik eindelijk een foto maken van het geheel

    Volgende ronde ga ik wel weer gewoon 5 planten zetten. Ik vind dit maar niks zo, alles verschillend qua hoogte, veel bezig met de juiste hoeveelheid water. Dus nog maar even een 38l AirPot bestellen en hopen dat deze ronde snel klaar is. Het is dat ik het zonde vind van de gemaakte kosten anders had ik deze ronde afgebroken, heb er niet zoveel schik van als anders.

    8371D307-3502-479A-B9C4-0490177B7364.jpeg CE02ED86-3529-467D-804B-BC97004C42B5.jpeg ABA97E8F-068D-4540-B5E4-D520CF527881.jpeg E43433F3-0A04-4F76-B21E-2D8C4FB0741D.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #65
      image_378944.jpg image_378945.jpg image_378946.jpg 44BFD08D-5C95-492C-9E8B-447D21E1B53B.png
      57D8AE4A-23CB-4686-8907-15BB00F2CFE2.jpeg
      Last edited by Voor het eerst; 23 September 2020, 08:11.
      Lopend Verslag

      Comment


        #66
        665EBD13-3ACE-4BEA-834A-3997A39D48AA.jpeg O ja, en voor degenen die zich afvragen waarom ik de laatste dagen wat weinig updates plaats... Iets met mooi weer en nieuw speelgoed
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Gewoon doen. Bij voorkeur een spoedcursus daar het echte leren rijden pas op de weg begint. En als je er voor zorgt dat je weet hoe je moet remmen en schakelen scheelt dat gauw een les of vier. Maar het is wel een kostbare hobby. Banden zijn prijzig en slijten op sportfietsen best hard (reken bij de gemiddelde 1000CC op max 6000KM per band a €245) Ik heb op bovenstaande fiets net een setje nieuwe Pirelli’s gelegd en was bijna €400 kwijt (en dat is nog excl. montage in het geval je dat niet zelf kunt)

        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Pfff en hoe lang doe je daarover, 6000 km ? Daar zit je toch al heel vlug aan lijkt mij ? Ik heb op een maand of 7 zo’n 4400 km gefietst (echt getrapt dus) en dan ben ik nog niet eens zoveel gegaan als ik wilde. Rijd ook zo’n 6000 km met een achterband, voorband iets langer. Kan mij voorstellen dat je met een motor nog sneller op die afstand zit, dat is dan echt een dure hobby.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat ligt er in mijn geval heel erg aan wat voor weer het is. Dit jaar 2 sets opgereden maar met de set daarvoor deed ik 3 jaar. Ik rij dan ook niet in de regen tenzij het niet anders kan.

        #67
        Zo... daar zijn we weer. Kan best veel gebeuren in een nacht en zodoende dat ik vanmorgen maar even wat foto's heb gemaakt. Beginnen nu een beetje op toppen te lijken. Ik ga geen inschatting doen hoe lang ze nog moeten, ik zie wel wanneer ze zo ver zijn. Qua 12/12 schema hadden ze er al zo wat moeten zijn maar ja... de bloei bleef zo lang uit... Denk dat we er een paar weken extra bij kunnen tellen.

        Inmiddels begint de ruimte wel heerlijk te ruiken... ik ben vooral heel nieuwsgierig naar de gelato 41. Qua geur lijkt het een beetje op deeg van cake of pannenkoeken of iets er tussenin. De mega amens heb ik zeer drastisch doorgeknipt. Beter dan weggooien en tenslotte was die al een keer geknikt. Dat maakt hem overigens niet minder hoog... de hoogte zit hem in de uitlopers, wil denk ik niet eens weten hoe groot die buiten geworden zou zijn

        Informatie wat betreft de voeding etc.... Ik zit momenteel op 75% van de aanbevolen hoeveelheid voeding en combineer dat met een wekelijkse dosis Sugar Royal. PH in de aarde zit rond de 6.7.
        image_379049.jpg image_379050.jpg image_379051.jpg image_379052.jpg image_379053.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #68
          B93B40B7-02B0-480F-A7F2-85F50B6FF766.jpeg EBB76F27-A6A1-44EC-98D1-4C9CDAC99C36.jpeg F6649208-4DFD-42CA-ADE1-DC3D94E46069.jpeg 65CB3A1F-D518-4D2B-AD32-6EC3DD9A8A0E.jpeg 7D94AAB9-17D5-4645-8383-48A4323F271B.jpeg EEB455CA-0E95-4ED2-BBFA-A3BC53A419D8.jpeg 8371112A-0AA6-4A79-928D-FD3960F2FB2D.jpeg DD5611DC-845C-4FA7-A3FF-C010C4EE48A4.jpeg C15DFAC9-5484-4EC5-8864-B0BDB8C13982.jpeg Het begint eindelijk ergens op te lijken. De amnezen maken vergeleken met vorige ronde relatief veel kleine topjes aan maar de rest concentreert zich toch vooral op de hoofdtop. Wel mooi om te zien maar gezien de toprot van vorige ronde wel een klein aandachtspuntje. Verder gisteren een probleem gehad met de verlichting. Het blijkt dat indien de slimme stopcontacten niet verbonden zijn met internet ze niet schakelen. Niet zo heel slim dus. Nu ontvang ik wel netjes een melding dat de verlichting niet uitgeschakeld is maar daar heb je natuurlijk vrij weinig aan als je lekker thuis zit en dus niet in de gelegenheid om ze met de hand te bedienen. Zodoende er gisteren maar weer even heen geweest en nu de planten evengoed een nachtrust van 12 uur gegeven. Dat betekend wel dat ze vandaag wat minder licht krijgen dan gebruikelijk. Hoop dat 16 uur aaneengesloten licht niet voor al te veel problemen gaat zorgen.
          Lopend Verslag

          Comment


            #69
            28-09-2020 63 dagen vanuit zaad.exmember47012 eens een kans geef. Ik heb me er verder nog niet in verdiept dus moet dan wel even kijken of ze een biolijn hebben.

            Verder heb ik nog een aar foto’s genomen... nog een paar weken en we kunnen weer aan de slag met een paar mooie toppen om te fotograferen. Ik kan niet wachten.
            Ik geloof dat ze nu een week of vier op 12/12 staan, eigenlijk doen ze het dus nog zo slecht niet. Ik denk wel dat ik de dames links deze week iets ga laten zakken. Met de 2 amnezen is dit niet mogelijk helaas dus die moeten maar aan de warmte wennen. Ik heb nog genoeg van de amnees van vorige ronde dus ik kan me er ook niet heel druk om maken hoeveel er af komt. Eigenlijk zou ik sowieso eens een rondje moeten overslaan, ik heb de afgelopen periode zo weinig gerookt dat ik eigenlijk nog voor ruim een half jaar genoeg heb liggen.

            PHOTO-2020-09-28-06-52-38 6.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38 4.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38 2.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38 3.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38 5.jpg PHOTO-2020-09-28-06-52-38 7.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ik zal het toelichten. Ik heb voorgaande rondes steeds op kokosmix gekweekt. Weinig tot geen problemen met water. Deze en de vorige ronde "gewone" potgrond gebruikt en steeds of te veel of te weinig water. Vandaar de keuze. Wat ik ervan kon vinden op internet is de kokospotgrond een vervanger voor turf potgrond. Niet zozeer bedoeld dus als zijnde een kokoskweek.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Bij mij werkt steenwol het best, daarom gebruik ik dat.
              Als bij jou die kokosgrond goed gaat, dan gebruik je dat.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat is natuurlijk ook zo. Nou we gaan het wel weer zien. Eerst de spullen maar eens binnen hebben

            #70
            Weinig nieuws alleen dat er door omstandigheden de noodzaak is ontstaan om deze toch succesvol af te bloeien.. Zien er prima uit, lusten een aardige slok, vanmiddag even op pad voor onderzetschalen zodat ik ze allen even met natte voetjes kan laten staan.

            D75E7601-594B-4DCB-BDC1-A17382CA9496.jpeg 5F10758F-C2B0-4D2B-8FF9-277FF18FFEDC.jpeg 199F517B-FB19-4903-9917-A694F62A37A9.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Als er kleikorrels onderin de pot zijn, dan kan dat, anders heb je kans op wortelrot.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Die zitten er inderdaad onderin (2cm ofzo)

            #71
            Goedemorgen allemaal... Dames zwellen goed aan. Met nog een week of 5 te gaan heb ik er wel weer vertrouwen in dat het goed komt. Op de een of andere manier heb ik iedere ronde wel weer een moment dat ik denk... dit gaat niet goed. En als dat eenmaal voorbij is ben ik weer helemaal tevreden zoals nu.
            Ok... niet helemaal want de potgrond blijft slecht water opnemen. Heb al enkele dingen geprobeerd: groene zeep, pot onderdompelen in een bad, water geven met een sproeier. Het lijkt er nu op dat het iets beter gaat (vanmorgen zat er voor het eerst eens wat gewicht in de potten na een nacht). Nou ja, we zullen zien.

            Ik heb inmiddels ook alles binnen voor de volgende ronde, link naar dat verslag staat in mijn handtekening. Tevens CalMag besteld, weet eigenlijk nog niet zo goed wanneer ik dat moet gaan geven. Op dit moment zie ik wel enkele stippen op wat lager gelegen blad maar dat vind ik niet voldoende om in te grijpen.

            7A90C5FC-B30F-4711-857A-4E23CD74449B.jpeg 9DF2DA0A-EB48-415D-AE99-07D424445D78.jpeg 1C468B23-06BF-4303-8B7E-A9457320ED0E.jpeg EB358924-D543-4581-9027-7433E7081EF4.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dus preventief geven volgens aanbevolen dosering? Hoopte eigenlijk deze niet nodig te hebben. Nou ja, we hebben toch wel her en der een stipje dus morgenochtend maar mee starten dan. Anderzijds lees ik dat het sowieso met zacht water (en het water is hier aardig zacht) aan te bevelen is dus het zal wel niet veel kwaad doen.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              NOOIT beginnen met aanbevolen dosering, zoals bij alle toevoegingen, drupje voor drupje opbouwen en kijken hoe ze reageren.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat zou ik begrijpen bij snel werkende additieven maar ik begrijp juist dat een langzaamwerkend additief per definitie even nodig heeft om verschil te zien. Als ik bijvoorbeeld de BAC Grow per abuis een dubbele dosis geef zie ik dit niet aan de planten. Als ik een dosis Sugar Royal toevoeg zie ik dit een paar uur later aan de plant. Dit heb ik ook al eens in een van mijn verslagen opgemerkt volgens mij. Ik zal morgen de fabrikant een mail sturen voor advies, maar ik neem aan dat ze die doseringsschema's niet helemaal uit hun duim zuigen en dat ze toch prima als uitgangspunt moeten kunnen dienen. Bij een iets te hoge dosering kan je ook nog terug gaan in voeding toch?

            #72
            Verder niets te melden maar wilde even een fotootje plaatsen. Niet om de kwaliteit van de foto
            20200930_205921.jpg 20200930_205910.jpg 20200930_205857.jpg
            Lopend Verslag

            Comment


              #73
              Dag 71
              Zo... vandaag komen de blumat tensiometers binnen. Ik heb er maar vijf besteld want ben niet van plan om in de toekomst weer zulke hoge aantallen te kweken. Vijf plantjes is lekker overzichtelijk, makkelijk water geven en sowieso minder lastig met hoogteverschillen. Ik heb een van de amnezen gediefd. Onderin was het toch alleen maar blad en een paar minitopjes en deze konden absoluut niet meekomen doordat deze in de schaduw staan van een van de gelato’s. Niet langer energie insteken was mijn devies. Hier en daar ook wad loshangend blad verwijderd en voor het eerst deze ronde de indruk gekregen dat de aarde zijn water vasthoudt. Normaliter ging er iedere morgen zo’n 700ML per plant de potten in, vanmorgen hoefde ik nog geen 2 liter bij te vullen op het geheel. Aarde ziet er ook eindelijk enigszins vochtig uit. Ik denk zelf dat als ik nu dagelijks rustig water geef het verder wel goed moet komen. Met wat vochtiger grond heb ik overigens ook direct de VRM terug

              Ik heb 1ml Biobizz CalMag toegevoegd op 2 liter water. Ik verwacht morgen alle planten hiermee te kunnen behandelen, vanmorgen hadden de meeste dames nog geen trek. Ik denk nog zo’n 35 dagen tot oogst. Dan zit ik dus weer op 100 dagen ondanks dat ik eerder omgeschakeld ben naar 12/12. Lijkt erop dat het dus niet echt merkbare tijdswinst oplevert maar wil minder opbrengt.

              Waar ik al wel enigzins bang voor ben is toprot. De bladeren zitten erg dicht op elkaar en de topen lijken wederom erg groot te gaan worden. Toch even iets op verzinnen, de temperatuur is ook een stuk lager de afgelopen periode en dit is goed merkbaar in de ontwikkeling van de planten. Ik heb 2 thermometers, 1 tussen de planten inclusief datalogger en 1 wat hoger die niet logt. De temperatuurwaarden die er nu op staan beschouw ik zo’n beetje als ideaal voor deze dames, met name de Gelato lijkt een wat lagere temperatuur wel te waarderen.
              Denk dan ook dat er niets anders op zit dan de luchtontvochtiger te plaatsen. Nog even een weekje aankijken, verwacht deze week zeker nog geen problemen.

              En natuurlijk een paar foto’s om het verslag van vandaag af te maken.

              F1880FB0-60FC-421F-9A93-0E6E1220F977.jpeg 9B38E1F4-5233-4ADA-9462-524C6D747262.jpeg 66DDAFDC-8D17-4B36-BD51-13D08FBA5959.jpeg 994EE6BA-6AE0-44B5-9AD9-FDDAD9617A32.jpeg 4BA13820-5C65-4D0F-AC59-0B42E1E8A45A.jpeg A4EEF4B0-D5E4-4047-9123-C2A56C4434EF.jpeg
              Last edited by Voor het eerst; 3 October 2020, 05:51.
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Wat er met de Cookies en Cream op de 2e foto aan de hand is is me nog niet helemaal duidelijk. Ze doet het fantastisch (in doorsnee zeker de grootste top), is nog helemaal groen (werkelijk nog niet een verkleurd blaadje) heeft dezelfde hoeveelheid voeding als de rest maar toch zien de bladeren er al vanaf het begin vreemd uit. Ik zou in eerste instantie denken aan hittestress of tocht maar daarvoor staat ze op de verkeerde plek. Dames die dichterbij de aanzuigbuizen staan en/of korter op de lamp vertonen deze verschijnselen niet.

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Krullende punten, geen kano of klauwblad, wat lichte punten.
                Water of gevoelig voor voeding?

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ik gok ook wat gevoelig op voeding, maar anderzijds is het echt de allerbeste plant in omvang etc. Dus heel vervelend is het nou ook weer niet

              #75
              Popcorn topjes krijg je als je te veel planten onder een te slappe lamp zet. Dus je kan nu nog niet van popcorn topjes spreken. Daar spreekt je pas van als je toppen klaar zijn en dus niet compact zijn geworden.

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Feitelijk is dat ook het geval. Deze amnees is extra en groeit naast de lamp. Dus te weinig licht en een te grote plant
            Bezig...
            X