Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Blumats... slechts voor je waterrekening De dames zuipen als gekken heb nog nooit zoveel water hoeven geven. Volgens mij heb ik ook wat trips gevonden.. Kan ik daar in dit stadium nog wat aan doen of gewoon laten gaan en na de oogst hok goed ontsmetten? Ik denk zelf aan het laatste of er moeten echt redenen zijn om ze nu direct te bestrijden. Spuiten ga ik in ieder geval niet meer doen iets meer dan 2 weken voor de oogst.
    Heb wat foto’s van de toppen gemaakt om trichomen te kunnen inspecteren... Nog lang niet klaar zeggen die.. Nou ja op zich komt dat overeen maar de angst voor toprot wordt wel steeds groter. Gisteren ook een nieuwe batterij in de temp/rh meter. Blijkbaar wist deze zichzelf na het vervangen van de batterij. Heel jammer. Luchtvochtigheid is de afgelopen 24 uur redelijk stabiel geweest tussen 43 en 48%.

F5FAD30D-E7DD-4554-B093-F2B640428D1C.jpeg 1FD7917A-3BCA-4BAD-B775-F97EC72BAC3C.jpeg 20C92956-8A38-4288-A0BC-7F2E4FC3BBE6.jpeg B1644C74-1853-43CF-AF76-ADCCC1AE9549.jpeg 39E35046-EF1D-4773-9721-46B254C2846E.jpeg
    Attached Files
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Je zou nog een weekje flink wat knoflookwater kunnen geven in een poging de trips wat te vertragen. Minstens een week spoelen! Zo aan het eind verder niks aan doen, heeft geen tot erg weinig zin.

Goed ontsmetten straks en neemolie in huis halen voor het geval dat

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Takketoelli ... dat ga ik eens nader onderzoeken. Kreeg zelf al de indruk dat het niet echt heel zinvol is er nu nog wat een te doen. Daarnaast is het nu zo minimaal dat ik ook niet echt problemen verwacht. Maar gaat knoflook niet een enorm ranzige smaak opleveren?

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik merk daar niks van, ben ik nu aan het roken. Ik heb wel zeker 10 dagen gespoeld.
      Rogis maakte eerst Rogis Garlic, die mogen ze niet meer maken.
      Mail Rogis:

Vanaf januari 2019 is het bij wet verboden om knoflook als insectenwerend middel te gebruiken.
      Als gevolg hiervan hebben we de formule aangepast.
      Er is nu heel miniem ( 0,5 %) NPK toegevoegd waardoor het product nu onder bladvoeding valt en daarbij is de naam veranderd in OGF (Organic Garlic Fertilizer)
      Het hele product is dus organisch en het kan zijn dat de toevoeging enige reacties geeft aan het product waarbij er soms vlokvorming optreedt en/of de geur enigszins veranderd. Dit doet niets af aan de werking, omdat de werkzame stof niet de geur is maar de stof "allicine. Dit is de stof die ervoor zorgt dat de plant minder aantrekkelijk wordt voor ongedierte.

Die heb ik nu, de OGF. Eerste levering zat er schimmel in wat zij als vlokvorming zagen. Geen geur niks. Heb een nieuw flesje gekregen die wel naar knoflook ruikt, maar minder sterk. Ik gebruik de OGF in de voeding, en de knoflook als bodemsproei tegen larven. Ik hoop ook daarmee de VRM tegen te houden

Inderdaad echt wel mooie duidelijke foto's !!

Nog 2 weken ?

Denk wel iets langer , wat voor een rokertje wilt ge eigenlijk ?

Spoelen ben je daar al met bezig ?

En een paar mooie foto's van de trichomen maakt het
    plaatje wel compleet !!

Keep it green amigo , da komt hier wel in dik orde !!!!

Artboard 1trichomes smaller.png

Comment

Remco Ik ga voor een licht rokertje. Zeg maar max 30% amber. De rest cloudy en ik ben tevreden. Geen couchlockers voor mij... ben al lui genoeg. Maar ik oogst niet indien er nog 10% of meer helder is zolang dat niet noodzakelijk is. Dat vind ik zonde. PS ik zeg 2 weken, maar het zijn nog zo’n 20 dagen volgens mijn planning. Dat ligt dus inderdaad dichter bij de 3 weken. Oorzaak... ik tel altijd de maandagen.
      Volgende week maandag stop ik met voeden zodat ze nog een dag of 10 op alleen water staan. Dat bouw ik dan ook langzaam af, ik heb de indruk dat ze daardoor makkelijker drogen (niet per de sneller...zal wel tussen de oren zitten).

Inmiddels beginnen de dames in het voorgroeihok (althans 3 van de 6) ook redelijk vorm te krijgen en die had ik dus eigenlijk een week te vroeg gezet. Dat drijft de druk ook enigzins op wat zeker voor mij niet handig is.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Als je meer zaden hebt liggen dan planten die je ooit gekweekt hebt... Misschien een groter hok proberen?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik kweek nu eigenlijk al iets meer dan ik nodig heb met als gevolg dat ik ook weer meer rook. Onder het mom van, ik krijg het toch niet op. Nu is wel de laatste keer mijn gehele voorraad in beslag genomen dus een wat grotere opbrengst zou nu meer dan welkom zijn maar afgezien daarvan.. Laat ik het maar niet doen.

• mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Als alles weg is, tja,, Persoonlijke keuzes! Mocht je veel te veel hebben....

Ik bestel voorlopig niks meer van zaad !!

Ik ga mijne voorraad eens opwerken !!

Want anders blijf je er toch mee zitten !!

Ik laat ze de kluit droog trekken voordat ze omgaan !!

WW lukte bij mij ook niet !!

Comment

• Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Ik zie weer een uitdaging! Qua aankoop van zaden ben ik net zo erg als mijn vrouw, allles wat er leuk uit ziet of in de aanbieding is, koop ik en ik heb zo'n vermoeden dat ik niet de enige ben op dit forum. Zo heb ik nog wel een white widow gratis zaadje van huismerk wietzaadjes. Moet die er de volgende ronde maar bij in.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Waldpiek erg herkenbaar. Daarom dus ook zo veel zaden

• mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        Hahahah! Ik vind de keuze altijd lastig welke ik moet kiezen, of ik ze nog moet bestellen of ik heb pakkenvol liggen haha!

Ik denk hierna
        Blood Orange Sorbet van DNA Gen. Lijkt me amazing!

Ik was er al bang voor... Ze gunnen me het gewoon niet dit jaar..
      4DDF6550-F312-46D4-9847-345A65D1BAB3.jpeg 042C205F-8494-4920-9AFB-EEDA7CF3C814.jpeg 6145384B-B739-4E39-830B-630478F80496.jpeg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        wat klote dit zeg. hoe zag je dit uberhaupt? van buiten zie ik niks..

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Alzheimer Ik zag weer een paar vreemd vervormde blaadjes in de top met gele randjes. Ik meende die de vorige keer ook al gezien te hebben en toen was het ook toprot. Zeg maar blaadjes zonder kartels aan de randen. Ook dacht ik de geur weer te herkennen (deze keer niet zo sterk als de vorige keer). Uiteindelijk was het voldoende geweest als ik de top op 1/3 had afgeknipt maar ik loop liever geen risico in dit stadium. Op de eerste foto zie je de bladeren die ik bedoel (gaat om de kleine blaadjes). Ik denk nu met vrij grote zekerheid toprot in een redelijk vroeg stadium te kunnen herkennen. Het is natuurlijk wel heel zonde. Een top van dik 100 gram (nat) weggooien vind ik in ieder geval alles behalve grappig.

• Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ontzettend klote. maar scherp gespot. weer wat geleerd thnx

Ik heb mijn plan getrokken. Ik zou vanaf volgende week maandag spoelen (ze moeten eigenlijk nog 19 dagen). Ik begin deze maandag al met spoelen. Dan kan ik ze in ieder geval oogsten zodra ik denk dat het niet meer goed gaat.
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zo’n ontvochtiger gebruikt ook maar 50-150W afhankelijk van het type.

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ahh ik dacht dat dat net zo'n energie vreters waren als die straalkachels.

• Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mijne zibro verbruikt 220 watt als de ontvochtiger aanstaat, als hij zijn ingestelde vochtpercentage bereikt heeft gaat hij alleen ventileren en verbruikt hij 20 watt

Is het een goed idee, om de toppen wat open te wrikken, zodat de lucht er beter door kan, en zo het vocht beter weg kan?

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Verder openvouwen?

Of iets tussen plaatsen?

Buisje of tipje?

• Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Blijf gewoon van de toppen af als ze nog gezond zijn, hoe vaker je ze aanraakt des te sneller ze gaan rotten. Als je er iets tussen gaat prutsen dan geeft dat ook weer beschadiging en dus meer kans op rot.

Als je al het vermoeden hebt dat er rot in zit dan kan je gaan kijken.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        @ Flip Hasjkip Dat is eigenlijk ook mijn idee. Niet aanzitten als daar geen aanleiding toe is

Heb je trouwens een idee wat de temperatuur is van de lucht die je aanzuigt buiten de tent? Als die veel lager is kan dat maybe ook nog wel eens wat uitmaken.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Ik verwarm de lucht weleens tot een uur na licht uit, brengt de lv ook naar beneden.

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Die ligt normaliter tussen de 17,5 en 21˚C. Nooit lager zomers wel hoger

Nou helaas weet ik van vorige week niet wat de RH is maar op dit moment is die uitstekend. Ik heb dan ook geen reden om aan te nemen dat die vorige week heel veel afgeweken heeft, dit patroon toot ze gedurende de hele ronde al.

Ik ben wel met spoelen begonnen. Is wat aan de vroege kant en ik ga ze echt zo lang mogelijk laten staan maar ik ben bang dat ik straks alles moet weggooien ivm toprot. Dus morgenochtend nog een laatste boost Sugar Royal en dan alleen nog maar water.

Kutronde dit, lang niet wat ik ervan hoopte. Gewoon laten groeien is duidelijk niet mijn ding. Hopelijk zit er straks nog wel wat potentie aan de toppen anders is het helemaal voor jan lul geweest. Ik gok nu zo’n 3% amber, 60% helder en de rest milky, gewoon nog niet aan oogsten toe dus. Nu kreeg ik de vorige ronde wel de indruk dat de Sugar Royal voor een wat snellere afbloei zorgt dus daar dan maar het beste van hopen.
      FF618FF7-F77A-4752-AB5F-87A04E662F75.jpeg C556A169-A67A-48FE-8A44-6FA40F165DCA.jpeg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou mocht ik met de scrog nog steeds last van toprot hebben wordt mijn volgende ronde een HPS rondje. Al is het maar om de verschillen te leren kennen

• Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ja daar zat ik ook tussen te twijfelen hps of led, ik je. Zo'n tube gekocht die staat nu op de bodem maar als de planten bloeien wil ik die ophangen hoe en wat nog geen idee. Good luck

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Warmte stijgt.

Afgezien van het feit dat ik me behoorlijk verslapen heb is er niet veel bijzonders. Verkleuring begint her en der wel een probleem te worden, ben blij dat ik de keuze heb gemaakt om te starten met spoelen want ben bang dat ze het einde van de week niet halen. Ben ook de watergolft wat aan het afbouwen en van plan ze de aankomende dagen nog een paar keer lekker droog te laten staan. Hopelijk redden ze het tot volgende week woensdag, dan hebben ze in ieder geval de 100 dagen gehaald. Maar we wachten gewoon af... op dit moment lijkt alles in orde.

Foto’s van vandaag kut, licht was al uit dus vandaag moeten jullie het hier maar mee doen...
      BAB1077D-99E9-4A3C-8069-1E5072AE667C.jpeg 218F2239-3401-45F2-B214-177AB67FA1D1.jpeg D3A596DC-FC8E-455A-B0E5-57560B8477BE.jpeg 82949632-6318-4A14-A269-8B947867FEBA.jpeg 0A9E023B-91E2-4B45-B816-1E627DB4BEA3.jpeg 8289C06D-2B28-4E19-8387-82DBE84E5CE2.jpeg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja, zelfs even aan de blaadjes getrokken. Staat bij mij genoteerd als verdacht

• Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ik vind de foto's zo zonder licht eigenlijk ook wel mooi.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Okiedo

Goedemorgen allemaal... Toprot.. nog meer..

Nou ja, het is wel dezelfde amnees als de vorige keer dus wellicht zat het er al. Heb besloten deze plant maar gewoon te executeren. Zo even knippen en dan de vriezer in. Tegen de tijd dat alles dan geknipt en gedroogd is haal ik ze er wel weer uit en droog ik ze alsnog. Dan verwerk ik deze allemaal tot hasj, ik durf er niet van te roken... PS uiteraard knip ik de schimmel eruit voordat ik ze in de vriezer stop.

De rest van de dames lijken het nog wel even te redden. Mocht ik nog antwoord krijgen in mijn andere verslag op de vraag over de wortels dan weet ik of ik nog even door kan gaan. Ik hoop het wel.

De foto’s beginnen met de plant die eruit gaat. Wellicht dat ik straks nog even een foto van het geknipte resultaat erin zet.
      F123BE3D-F418-4A33-BBB0-B7673BFB6957.jpeg 40CB65AB-CC68-42AC-9D2A-E6C039E260C4.jpeg D2F7EEB9-E1AE-42C3-B1B1-2D8C17520369.jpeg 6CEF3CC5-4C6A-4027-8FC5-F56554166EB3.jpeg 9BFFBF31-6B61-4023-B0A2-EEB16F57CB2E.jpeg E12CFA78-240E-4791-8069-66860F6035AC.jpeg 8862A938-1742-48E6-B08F-9EC969BBE5FD.jpeg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

94 gram nat zo weggegooid, 267 gram in de droognetten waarvan 118 gram prima rookbaar materiaal (althans, uiterlijk). Nog maar even zien of het ook smaak/effect heeft want nog lang niet rijp. Geeft wel iets meer ruimte zo in de kast waardoor de rest dat laatste weekje nog even een paar zonnestraaltjes extra kan pakken.. Ondanks de toprot nog enigszins tevreden. Hoop natuurlijk wel dat de rest er minder slecht uitkomt.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Er is in ieder geval nog flink wat rookbaars!
          Hoop dat het effect oke is

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik hoop het ook.. Nou ja dat weten we over een dag of tien. Voor de smaak moet ik helaas nog even geduld hebben ben ik bang. Op zich is et wel een amnees dus als die iets minder sterk is dan normaal voor deze soort is dat op zich niet per se een nadeel in mijn geval.

RIP

Vandaag gaat alles om.. wederom een top gevonden met rot en ik ben er klaar mee. Ik ga me focussen op de nieuwe ronde, kan die mooi nog een weekje extra voorgroeien...
        Dat gaat een lange avond worden, alles wat rot is gaat in de kliko en de rest leg in te drogen....

Jammer maar helaas
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik denk er iedere ronde weer opnieuw aan . Maar hoe is het resultaat van die apparaten? Knippen ze een beetje netjes of zitten ze na de tijd nog steeds vol blad? Ik rook zelf niet graag blad namelijk

• mike01
          mike01 commented
          Editing a comment
          Ja he, ik moet eerlijk zeggen, het knipt heel fijn. 15-20 keer rondraaien en het is klaar! Je verliest echt wel wat in de bak, maar minimaal! Ik denk als je scheel kijkt na 3-4 uur knippen dat je minder carefull knipt dan zon trumble!

Enig idee hoe lang je nog moet? Mijne is besteld haha! Kunnen wel even testen voor je ?

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou ik ben voor deze ronde klaar met knippen maar over een week of 10 kom ik graag even testen

Het resultaat wat overblijft zal ik delen zodra het droog is. Nu 3161 gram incl nog aardig wat blad.
        Dat is incl. de dames die in de vriezer liggen om hash van te maken. Als het goed is komt over een dag of 6 de ice-o-lator binnen van Ali. Dan heb ik dus een kilo natte bevroren wiet. Ben benieuwd hoeveel ik er af haal maar ik hoop op een gram of 10-20. Voorheen rookte ik nooit hash maar laatste keer een beetje gemaakt met een zeefraam en dat beviel me eigenlijk heel erg goed. Hoe ik het moet gaan noemen? Geen idee... mix van gelato41, amnesia en cookies en cream.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Gemnesia cookiecream? Klinkt best lekker eigenlijk... Zal wel aan dat engels liggen.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou idd

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
      Bezig...
      X