Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Waarom zet iedereen de plantjes tijdens de bloei op 12/12 en niet op bijvoorbeeld 14/10 of 13/11? 14/10 is misschien net wat krap maar 13/11 moet toch zat kunnen?
    Lopend Verslag

    Comment


    #47
    Ik speel ook wel eens met die gedachten inderdaad.
    Als je bijvoorbeeld een soortje vind waarvan je zeker bent dat die niet gaat reveggen op 14-10 of 13-11.
    Dan kun je op die manier waarschijnlijk dikkere toppen kweken ja.
    Maar dan moet je denk ik wel met een moeder gaan werken als je echt zeker wilt zijn.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ok, dan is dat dus de reden, risico vermijden. Ik meende namelijk ergens te lezen dat ze minimaal 10 uur duisternis nodig hebben dus was mijn gedachte dat 11 uur dan zeker voldoende is. Hierdoor iets gunstiger tijden voor water geven etc

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Je kunt het proberen natuurlijk

    #48
    27 augustus.. Dag 33 en tijd voor een kleine update...
    Doordat de omgevingstemperaturen weer aardig normaal zijn zijn de temperaturen in de kast ook weer normaal. Schommelt lekker tussen de 21 en 28 graden. Planten drinken ook een stuk minder. Vandaag hebben ze iets minder licht gezien dan gebruikelijk i.v.m. werkzaamheden. Tevens heb ik eens gezocht naar een degelijke ventilator maar dat blijkt lastiger dan gedacht. Nou ja, komt ook nog wel goed.

    Dames laten nog niet heel veel bloei zien... wellicht ook omdat ik er nu nog teveel bovenop zit. Zien er verder wel prima uit. De grote plant ombuigen ging niet helemaal als gepland, deze zei "knak".. Nou ja, het is niet anders. We zien wel of ze er weer bovenop komt, ding staat er ook alleen maar als extraatje. Blad nu nog mooi groen en stevig dus zolang dat zo blijft mag ze blijven anders in de kliko.

    Voor de rest... zie foto's IMG_0115.jpg IMG_0119.jpg IMG_0114.jpg IMG_0116.jpg IMG_0117.jpg IMG_0118.jpg IMG_0121.jpg IMG_0120.jpg IMG_0122.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Wandbevestiging, weinig/geen geluid, minimaal 15W, maximaal 40W. Zwenkfunctie en kleiner dan 35cm diameter

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      Ah, die clipfan die ik linkte heeft geen zwenfunctie dus?
      Hmm ik dacht dat ze met oscillerende fan de zwenkfunctie bedoelde
      ah, ja en wandbevestiging. Je kunt ook gewoon een buisje of stuk hout of iets aan de wand bevestigen en daar een clipfan op vast klemmen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja die zwenkt wel maar heeft geen wandmontage. Bevestiging op een stukje hout is wat ik nu heb en dat vind ik geen gezicht.

    #49
    ik zie hier wel eens foto's van met ducktape gerepareerde stammen voorbij komen. misschien het proberen waard? of kijk ik over een foto met de kapotte stam heen?
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e ronde ​mn 4e ronde

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee daar kijk je niet over heen, deze staat in een lastig met de camera te bereiken hoekje. Ik heb de stam nu in kaarsenvet gegoten. Werkte eerder al eens bij een scrog

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Komt goed, daar komt de dikste top aan straks !

    #50
    31 augustus... dag 37

    zojuist de conclusie getrokken dat ik nu toch echt moet beginnen met voeding. En dat ze ook wel wat meer water lusten. Gisteravond hing alles helemaal slap, allemaal 300ml water met voeding gegeven ook omdat er aardig wat vergeling was onderin. Denkcdat ik ze net iets te droog heb laten staan. Nou ja komt ook wel weer goed, verder zitten nu op alle planten wel kroontjes dus de bloei zit er wel echt in nu. De amnezen zijn net wat langer dan de rest, zit te twijfelen of dat ik deze iets terugvind of dat ik de rest verhoog. Nou ja, dat bekijk ik morgen wel weer.

    A0FA70C9-EE39-436E-895B-51F897F09804.jpeg 2577D499-801D-4ED4-8D51-31151C00745E.jpeg F747EBC5-39D9-40AB-81EB-09F05B390B48.jpeg D063157C-FB57-4AD2-A5EE-1F36292404E9.jpeg A42DBD86-EB08-4666-8B8B-7754C357D017.jpeg 43BE4DF6-49A1-4A15-9EF7-08F60F9C64D5.jpeg A2988CC5-F093-4FCB-9243-B4CE63B706A2.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Toppen?

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Neeeuuhh ga nu niet meer toppen. Maar het idee is aantrekkelijk

    #51
    09974511-744B-4432-AA7D-14ABD0522C08.jpeg Weinig nieuws, planten stonden inderdaad te droog maar zijn weer helemaal bij. Zelfs de geknakte Amnees is er al weer helemaal bovenop.
    nou ja. Iets beter opletten dus en mijn aandacht er bij houden. Weer wat geleerd voor de volgende ronde. Inmiddels ook al een oplossing gevonden voor het watervat... dus volgende ronde gewoon weer op blumats. Foto’s ter illustratie
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #52
      Saai verslagje deze ronde... zelfs nog geen muggen gezien. Nou ja... behalve dat ze erg langzaam bloeien (ik gok door te weinig water) doen ze het verder prima. Heb de langste amnees iets teruggebonden omdat deze wel erg lang werd. Dit ging gelukkig zonder haar te knakken. Daarnaast geef ik nu dagelijks een klein beetje bac grow mee. Dit wil ik nog een week of twee volhouden en dan ga ik over naar de bloeivoeding. Sugar royal start ik maandag mee. Ik zie aanstaande maandag dan ook als begin week 2 bloei. 5BB3F9B5-44DF-4F7B-BED4-D5AFB8FB3272.jpeg CEB15824-0E29-4EE9-BCD6-E5B4027DC516.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Hobbyenmedical
        Hobbyenmedical commented
        Editing a comment
        mogen wel echt een goeie dosis groeivoeding hebben, zien er erg licht uit

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja die conclusie had ik al getrokken. Ach trekt wel weer bij.

      #53
      De voeding doet ze wel goed. Hebben even een kleine groeispurt gehad. Zal ook met water te maken hebben want zo snel gaat dat normaal niet met bio voeding. Wat me wel opviel is dat de kast schijnbaar aardig luchtdicht is want rond de deuropeningen verzamelt zich aardig wat stof. Tevens op de luchtinlaten dus deze worden gebruikt om verse lucht binnen te laten. Daar ben ik blij om.
      Als je naar de temperatuur kijkt kan ik zeggen dat deze met het wat matiger weer wel veel constanter is.

      77B0FCA6-A0ED-4C98-8190-D0E0A317DF08.jpeg BEFFA372-C5D1-45EE-A5F5-7FBB7C3C96D1.jpeg 2FE63A10-BCBD-45E1-B858-00553FF57C3E.jpeg 5C0918A0-5052-4E23-8891-09D5A5A615C5.jpeg 93190C7D-46F0-4706-AF94-E05BC38811F1.jpeg A81A4E74-EEC4-46BE-AAE5-65D097356966.jpeg F05685B6-BD81-43FA-838A-523F495F6B83.jpeg D8018B70-E069-4327-9574-4A26B5B5B8F4.jpeg 24F5694E-4820-425B-A30F-F7990AD814E7.jpeg ​​​​​​​
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        Die logger is echt wel handig, heb hem inmiddels ook aangeschaft

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou idd. Scheelt een hoop stress

      #54
      AE0FD3BB-54C7-43CD-8634-8E756F5A5299.jpeg 0F588ECF-00EA-4DEF-A268-5AF0DC74AC15.jpeg B60CEBBA-0B37-44A7-881D-73BF88E7F246.jpeg 7B12C3DF-39E1-4D49-BD36-4C62DF511A5C.jpeg E297B5F6-73C4-4EFC-ABCD-FF5C8E3999ED.jpeg 8147F7EB-F222-4D83-A2E0-F0E3A5E02D81.jpeg Vandaag vooral een soort van stoelendans gedaan. 3 dames zijn fors hoger dan de rest dus die heb ik bij elkaar gezet zodat deze lamp omhoog kan. De anderen gaan juist wat meer de breedte in. Helaas nog geen echte topvorming maar ik denk toch dat ze vorige week veel te droog hebben gestaan. Momenteel krijgen ze een halve liter water voeding per dag en ze knappen zienderogen op. Nieuw blad is weer mooi groen. Grappig eigenlijk dat hoe meer je je best doet om het spul onder controle te houden hoe lastiger het wordt. Een ding is wel zeker, liever te droog dan te nat gaat voor mij niet op. FD850B3A-41FB-41C0-BA19-19F20C2E8E88.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      #55
      8 september... dag 45
      Nog niet meegemaakt dat het zo lang duurt voor de bloei er echt in komt, volgende keer dus gewoon weer wachten tot ze het gewenste formaat hebben voordat ik omschakel. Gisteren de schakelklokken nog maar eens gecontroleerd, die staan gewoon goed. Alle dames vertonen wel tekenen van bloei, op sommige bladeren ontstaat zelfs al hars maar meer dan dat is het niet.. wordt een ronde die mijn geduld op de proef gaat stellen. Ben er inmiddels wel achter dat een lange kast i.p.v. een vierkante kast zijn voor- en nadelen heeft. Het is natuurlijk zeer makkelijk met water geven. Maar het bladerdek is zo wel erg dicht. Het blad onderin krijgt totaal geen licht en dat resulteert in enorme uitlopers van onderaf. Ik ben er nog niet over uit of ik deze ronde misschien toch moet gaan dieven. Zit er ook aan te denken om enkele fanleaves te verwijderen zodat het licht iets beter door kan dringen. Vandaag even de ventilator aan een tijdklok gekoppeld. Deze maakt redelijk wat geluid dus hij mag ieder uur 10 minuutjes aan. Daar kan ik mee leven. Zal vanavond zien of het invloed heeft op temperatuur/luchtvochtigheid. Maar belangrijker, of het vocht tussen de bladeren verdwijnt. Als dit niet het geval is zal ik toch wat blad verwijderen.

      Verder lijkt alles wel prima, de amnezen blijven maar groeien en zijn nu al bijna 1 meter hoog. Anderzijds lijkt de topontwikkeling bij deze het hardst te gaan dus ik vind het prima. Heb nu al wel zin om een volgende ronde weer scrog te doen. Iets zegt me dat deze ruimte daar perfect voor is. Dit doe ik dan wel weer gewoon met een stuk of vijf planten, ik heb niet de indruk dat dit aantal meer wiet tegen lagere kosten gaat leveren. De voorgroeiperiode was weliswaar een stukje korter maar ik krijg sterk de indruk dat het daardoor ook langer duurt voordat de toppen er in komen wat dus weer resulteert in een langere bloeiperiode. Ach we gaan het zien. Ik vind scroggen sowieso erg leuk om te doen.
      IMG_0004.jpeg IMG_0003.jpeg IMG_0005.jpeg IMG_0002.jpeg IMG_0001.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als je ze dan vanaf de 4e node al in het scrognet laat groeien, krijg je een veel strakkere scrog!!
        Wel moeilijker water geven, tenzij je op hydro gaat natuurlijk.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Het grootste voordeel van score vind ik juist het water geven. Lekker veel ruimte in de pot en met 5 potten op 210 cm ook voldoende ruimte tussen de potten. Ik weet eigenlijk niet meer wanneer ik met de vorige score begonnen ben met binden maar volgens mij pas na omschakeling 12/12

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik laat ze eerst effe door het gaas gaan, en dan trek ik alles onder het gaas.

        Ben wel benieuwd wat de score is, wie heeft gewonnen!?

      #56
      Deze schieten inderdaad niet zo snel in de bloei als de vorige ronde.. Maar zal wel niet meer lang duren
      Ziet er in elk geval mooi uit! Ik ben heel beniewd hoe lang het nog zou gaan duren.
      Opzich best logisch dat dit iets te maken kan hebben met de leeftijd van de dames.
      Als dat zo is kun je ze indd gewoon beter wat langr op 18/6 laten.
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #57
        Hoeveel water krijgen ze op het moment ?
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nu inmiddels een halve liter per dag.. Zojuist de conclusie getrokken dat dat bijna de juiste dosering is want na een weekje een halve liter staan ze nu iets aan de natte kant. Even dagje overslaan dus.

        #58
        Ok we zijn er bijna. Ik gaf een week lang een halve liter water met voeding per dag... dit is net iets te veel. Ga dus nu 1 dag geen water geven en dan weer dagelijks 400ml. Ik durf voorzichtig de conclusie te trekken dat als de luchtvochtigheid stijgt er teveel water in de potten zit. Dit wil ik natuurlijk even uitproberen dus vandaar de aanpassing.

        De compleet vergeelde plant maakt inmiddels ook weer 7 en 9-vingerig blad aan meet een mooie groene kleur dus heb de hoop dat deze het ook wel gaat redden. De amnezen zijn in 1 nacht weer zo veel gegroeid dat ik vandaag toch even ga kijken of ik een verhoging kan fabriceren voor 3 potten die onder deze zelfde lamp moeten staan. Overigens kan ik deze lamp nu ook niet verder verhogen op het bestaande ophangsysteem. Rechts heb ik nog zo'n 30 centimeter speling. Ik begin wel mijn twijfels te krijgen over de onderliggende verschillen in de lampen. Links hangt de 2e generatie TSL-2000, rechts de 1e generatie TSL-2000. De planten links zijn fors groter en voller dan rechts. Nu is het wel zo dat het verschillende soorten zijn dus daar kan dat verschil ook uit komen.
        Afhankelijk van hoe de Gelato41 gaat bevallen zet ik waarschijnlijk de volgende ronde maar 2 soorten. Welke weet ik nog niet, heb nog zaden zat dus worden waarschijnlijk geen nieuwe soorten. Daarnaast ben ik erg fan van de Cookies & Cream en baal dus dat de vorige opbrengst een beetje matig was.

        Heb ook nog een vraag voor de meer ervaren kwekers.. Zoals je ziet is het geheel nu redelijk vol qua blad. Is het verstandig om wat fanleaves weg te halen zodat het licht ook wat verder kan doordringen of zou het juist verstandiger zijn om onderin wat te dieven. Daar zit toch hoofdzakelijk wat ouder blad en ik verwacht daar niet de grootste toppen (mede doordat de planten zo hoog worden).
        Ik speel zelf met de gedachten om de planten die zich te lijken concentreren op 1 hoofdtop te dieven en de planten die echt meerdere gelijkmatige toppen aanmaken uitsluitend wat fanleaves weg te halen die licht weghalen van andere toppen.

        20200909_080557.jpeg IMG_0804.jpeg IMG_0801.jpeg IMG_0803.jpeg IMG_0800.jpeg IMG_0802.jpeg IMG_0805.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          De eerste foto is met gecorrigeerde witbalans. Hierdoor iets beter te zien wat de huidige kleur is van het blad (daar ben ik tevreden over).

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Ik zou de lagere toppen dieven, bij alle dames. Fanleefs alleen als ze een top in de weg zitten, en niet anders weg te duwen zijn.
          De laatste foto dame zou ik alleen dieven

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat klinkt best als een goed plan... Vanavond maar eens mee beginnen dan.. groeien nu nog iets dus kunnen dan ook nog eenvoudig herstellen.

        #59
        Goedemorgen allemaal
        Mooi begin van de dag, even wezen dieven dus nu nog makkelijker water geven, vrijwel geen blad hoeven knippen, het meeste kon ik wel aan de kant vouwen. Ben echt van mening dat er een groot verschil in de lampen zit. Maar helaas kunnen we dat pas de volgende ronde testen (hoewel ik met de gedachte speel om ze even om te wisselen). Ben wel al aan het bedenken hoe ik hier een scrognet kan realiseren. Met een lange open zijde van ruim 210 cm weinig bevestigingspunten dus zal vrij stevig gaas nodig hebben. Nou ja, kom ik ook vast wel ergens tegen. De fancontroller is niet helemaal naar mijn zin, hij reageert weliswaar perfect op temperatuurstijging maar het zou erg fijn zijn als hij ook op luchtvochtigheid reageert. Volgende ronde dus een andere erin.
        heb nog wel wat foto's gemaakt maar geen bijzonderheden voor vandaag.

        20200910_085428.jpg 20200910_085545.jpg 20200910_085656.jpg 20200910_085742.jpg 20200910_085509.jpg 20200910_085345.jpg 20200910_085642.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        #60
        Gaat letterlijk aan de ene kant mooi en de andere kant minder. Potten lijken me vrij zwaar dus zeker geen tekort aan water. Wellicht te veel? Anderzijds ziet alle blad bovenin er prima uit. Morgen nieuwe vochtmeter halen. Mooi om te zien, amnees heeft zeer smalle bladeren, cookies hele brede.
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Overvoeding verschijnselen, hopelijk in de bloei geen stikstof overschot.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Mwah.. dat zou overeenkomen met teveel water. Maar moet wel zeggen dat deze drie dames al vanaf dag 1 wat afwijken van de rest. Zijn de onbekende soorten uit de mixpack
      Bezig...
      X