Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Volgens mij de belangrijkste oorzaak van de toprot... de afmeting
    68330B8B-FECC-4C6B-9662-89911C344F55.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Das pas nen TOP maar toch zonder rot hoop ik ??

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Deze was vrijwel zonder rot. Alleen bovenin een klein beetje, dat heb ik er grof uitgeknipt.

    • Rickysticky
      Rickysticky commented
      Editing a comment
      Wat een kleine flesjes heb je daar haha top hoor

    Opvallend hoe weinig wortels er in de pot zitten. Zien er mooi wit uit maar ben van vorige rondes in de AirPots gewend dat je de aarde er bijna niet meer uitkreeg. Nu vooral veel wortels langs de randen maar in het midden niets. Zo bijna de aarde weer hergebruiken, zo schoon. Wellicht dat dit meespeelt met toprot? Ik zie niet direct een verband maar ik geloof wel dat een voller wortelstelsel voor gezondere planten zorgt. Ach de nieuwe ronde staat weer gewoon ouderwets in AirPots dus moet goed komen.
    Lopend Verslag

    Comment


    Kijk eens in je lampen of je geen last hebt van lekstroom.

    Comment


    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik zou het wel mooi vinden om wat foto's te zien van toppen voor en na de trimtumbel. Zou dat mogelijk zijn Voor het eerst?

      Tegenwoordig heb ik een knipkameraad, maar blijft het minst leuke van de kweek. Toch heb ik mijn twijfels over de tumbler; koffiesjopwiet lijkt mij ook tumbelwiet, en die ruikt minder, plakt minder, mjnder trichjes... omdat zo'n top meer behandeld wordt zogezegd. Is mijn idee daarover althans.

      5 gram koffiesjopwiet in mijn borstzak; beetje wietgeur
      1 jointje eigen kweek in mijn borstzak, en het lijkt wel of ik een kilo bij me heb

      Dus ik ben erg benieuwd naar jouw bevindingen, en ik hoop dat ik ernaast zit! Kan ik er wellicht ook eentje aanschaffen


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Takketoelli Dat is precies waar ik ook bang voor ben. Ik verwacht dat hij vandaag of morgen binnen komt. Ik zal wat topjes doen (meeste is al geknipt maar heb nog wat nat spul in de vriezer). De volgende oogst wil ik hem sowieso voor gebruiken, dan zal ik ook wat toppen met de hand doen voor het verschil. (Ofwel een review zit er aan te komen )

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Top!

    Ik doe als ik lui ben wel eens de handmatige tumbler . Heel klassiek en houtjee touwtje. Daar hou ik van..

    Werkt als volgt..

    Eerst knip ik alle fanleaves en alles zonder trichomes eraf.
    Vervolgens laat ik de top drogen, totdat de blaadjes er zo afbreken.
    Pak een grote opvangbak, leg die op je schoot.
    Rol vervolgens de top zachtjes in je handen. Alle sugarleafs breken dan af en vallen in de bak, terwijl de calyxen voor 95% blijven zitten.
    Van alles in de bak maak je hasj, boter, whatever. De toppen rook je gewoon op.

    Het is zeker niet optimaal. Maar zal een vergelijkbaar resultaat geven met de tumblr.
    Als ik een buitenplant oogst met allemaal kleine topjes, is knippen echt geen beginnen aan, en dan bied de hand tumbler een goeie uitkomst!
    Moet zeggen dat ik het nog noit heb getest met een mooie grote top. Die verdienen bij mij altijd de schaar.
    Maar opzich zou dat ook prima moeten werken


    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      Nou... eindgewicht valt ondanks dat ik er rekening de hield toch nog tegen. Ik heb 367 gram rookbare toppen. En nog een kleine 80 gram droog knipafval en dan nog circa 80 gram natte fluftoppen. De toprot heb ik niet gewogen maar ik denk dat ik als ik dat wel had gedaan dat ik circa 500 gram droog had gehaald. Dat is net wat te weinig voor 600W. Even zien wat de aankomende ronde doet, anders ga ik weer gewoon onder 300W kweken, haalde ik bijna hetzelfde af.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Welke lamp gebruik je weeral ? Toch een mooie hoeveelheid lekkere haze! Zeker niet mis, zet ik ook es in de toekomst ! Laat het smaken!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mars Hydro TSL 2000. Heb gistermorgen wat verkruimeld en in de grinder laten drogen tot gisteravond. Ietwat scherp maar verder heerlijk rokertje. En een keer hoesten is nou ook weer niet de grootste ramp (hoewel, straks verplichten ze me nog een mondkapje)

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Lol, no corona , just heavy ganja . Ah dan zouj gewoon paneel weglaten terug de volgende keer, ligt mss aan de soort ook he, of heb je 2x hetzelfde gezet na elkaar?

      Lopend Verslag

      Comment


        Nou 367 is niet verkeerd hoor. Plek voor verbetering, maar een eerste keer blijft een eerste keer!

        Merk je niet dat j toppen compacter zijn ipv de 300?
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ja het is idd beter iets dan niets. Maar ja, de toppen zijn erg compact. Dat is denk ik ook de grootste oorzaak van de toprot. Ik zal er morgen een paar op de foto zetten. Heb wel alles klein gemaakt, ik hou ervan als alles een beetje gelijkmatig is met curen.

        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Het is toch de bedoeling om lkkr dikke compacte toppen te kweken?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat ben ik met je eens Kuni. Maar dan moeten ze wel gezond blijven en niet gaan rotten. Ik heb de toppen nu zo compact dat ik ruim 6 gram in een zakje krijg van 60x80mm. Normaal is dat net geen 5 gram.

        Worden steeds sneller die chinezen Mijn tumble trimmer is binnen. zo maar eens even testen op mijn speciaal daarvoor weggehangen flut topjes. Ding is in het echt wel aardig aan de maat, zat eigenlijk een beetje aan formaat beslagkom te denken (anderzijds, heb ik nu eindelijk een beslagkom van formaat).

        Ding is extreem compleet geleverd. Vlijmscherp knipschaartje erbij (ik ben er blij mee), extra set snijmessen (2 sets in totaal dus) en set snijdraden. Wat ik dan weer niet snap is dat ze er geen vrijloop op hebben gezet. Nu stopt deze met draaien zodra je de hendel niet meer bediend. Foto's volgen
        Lopend Verslag

        Comment


        • Wesley pipes
          Wesley pipes commented
          Editing a comment
          Maar 1 volledige draai is gelijk aan 96 messen ofzo he? Heb de mijne weggedaan maar een beetje spijt van nu...

        Nou bij deze een voorlopige review van de China Tumble Trimmer.
        Ben begonnen met vrijwel droog materiaal wat aan grote takken zit maar uitsluitend flut bevat wat ik normaliter weggegooid zou hebben. Deze had ik speciaal voor dit doel even bewaard (achteraf meer moeten bewaren ).
        IMG_0001.jpg IMG_0002.jpg IMG_0003.jpg IMG_0004.jpg

        Hieronder get "geknipte" resultaat...
        IMG_0005.jpg IMG_0006.jpg
        Bijna 15 gram droge wiet zo weggegooid IMG_0007.jpg IMG_0008.jpg IMG_0009.jpg IMG_0010.jpg IMG_0011.jpg

        Vervolgens heb ik wat op het net gedroogde toppen gepakt, deze waren natuurlijk al voor een zeer groot deel geknipt maar ook deze waren nog niet klaar om in de pot te gaan...

        IMG_0012.jpg IMG_0013.jpg IMG_0014.jpg

        Al met al tot op heden dik tevreden. Het apparaat slaat er wel aardig wat trachomen vanaf maar eigenlijk is dat nog niet zo'n ramp want komt toch tussen het knipafval terecht. Heb ook nog wat vers ingevroren spul liggen maar hiermee wacht ik even tot de bubble bags binnen zijn, dan kan ik gelijk zeven zodra ik klaar ben. Wat zal dit apparaat mij veel plezier geven over een paar weekjes. Achteraf bezien is het dus belangrijk om zo min mogelijk takken aan de topjes te laten zitten, hoe kleiner de topjes zijn hoe mooier het resultaat lijkt het. Dat is mooi want de grote toppen knip ik toch het liefst met de hand. Denk dat ik iets van een hele grove sorteerzeef ga maken. Zeg maar fluf, kleine topjes en grotere toppen. Die grote cola's zijn toch vrijwel niet droog te krijgen.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nou, vooruit


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Laat gaan laat gaan, beetje sarcasme moet kunnen. Trimmen die shit!!!

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Dat ziet er enorm handig uit eigenlijk!
          Thx voor de tip

        Ome alie heeft je blij gemaakt, ik heb er net zoveel plezier van! Ach, liever iets minder trichomen dan dat rot werk met de hand doen hahah!
        Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

        Mike's 5x special kush #1 (RQS)

        Comment

        Bezig...
        X