Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Ok.. ik ben een watje.. Maar ik heb toch maar de luchtontvochtiger er in gezet. Sinds de installatie van de blumats geef ik veel meer water. De luchtvochtigheid is daarmee ook gestegen naar een schrikbarende 80%. Gezien mijn ervaring met de vorige ronde wil ik niet weer met toprot zitten dus dan maar op deze manier. Notitie voor mezelf: 06.50u 79,2%

    En fotootjes natuurlijk. Niet veel bijzonders verder.

    0008744B-0EF2-4917-B797-9DEF5AFCAD7C.jpeg 8DD2BF2B-4B82-41F1-8102-FC711C3876E9.jpeg 7C86C6D1-63B1-4484-B09E-5665B7746F84.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      12.58u 62.7%

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Top

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Blijft nu mooi op 57,9% hangen. 6,4 liter water uit de lucht gehaald sinds 06.50

    #77
    Nou de blumats doen hun werk wel.... Ik moet er op gaan vertrouwen denk ik. Gisteren vertelden ze mij dat ze wat aan de droge kant staan (ondanks dat ik ze ‘s morgens allemaal een liter water heb gegeven), vanmorgen hing alles er maar slapjes bij. Boven de 200 mBar moet ik dus echt zien te voorkomen. Wederom allemaal een liter water gegeven en vanavond voor de zekerheid toch maar even controleren. Dat ze iets meer lusten door de luchtontvochtiger snap ik maar een verdubbeling van de waterbehoefte vind ik wel wat extreem. Maar goed, het zij zo. Verder verloopt alles wel prima, ik zie wat tekenen van calcium/magnesium tekort (ik ben de afgelopen week al begonnen met CalMag). Toppen dikken snel aan, ook de achterblijvende amnees begint intussen vorm te krijgen. Ik zet mijn zinnen op de Gelato41 qua geur en vorm van de toppen, kan niet wachten om die te proberen. De mixpack lijken allegorie wel dezelfde te zijn. Maar niets bijzonders qua geur.
    CB884E5E-B0E9-4B01-908C-E1B8E8A36C2B.jpeg EB032796-79CE-4B66-B7FA-2352240AB3D4.jpeg F284BC55-B2DB-4542-955C-D586007AFC10.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #78
      Denk dat ik ook een ontvochtiger had geplaatst na 80% hoor Wat mij betreft geen watje.
      Hier binnen komt de LV met regenachtige dagen oop op 70%. En dat is nog zonder planten..
      Denk dat ik ook zo'n ding nodig ga hebben
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ik jeb hetzelfde probleem met die lv eerst maar eens kijken wat het doet als de lamp en de afzuiging aanstaat.

      #79
      Goedemorgen allemaal
      Lekker uitgeslapen vandaag dus helaas geen uitgebreide update. Gisteren even wezen rondneuzen in uitspraken en eigenlijk maak ik daar uit op dat ik niet zo veel te vrezen heb van het ongewenste bezoek vorige week.
      Terug naar de dames dus.. Hier en daar wat grotere bladeren verwijderd die ook aan het vergelen waren en licht blokkeerden. Denk alles bij elkaar 10 blaadjes maar goed. Topjes blijven lekker zwellen, heb wel de indruk dat de veel lagere luchtvochtigheid even wennen is.. Ze zuipen nog meer dan mijn vriendin momenteel
      Nou ja, water kost niks dus ze doen maar. Totaal krijgen ze nu dus gemiddeld 1,5 liter per dag.
      CalMag is wat lastig doseren, voor de volgende ronde toch maar even een doseer-spuitje aanschaffen. Ik geef ze nu dus “ongeveer” 1 ML per 2 liter water.
      De Cookies in de ronde pot ziet er inmiddels niet meer uit. Alle blad vreemd vervormd, tekenen van calcium/magnesium tekort, donkergroen en 1 supergrote top. Nou ja, als de wiet maar smaakt toch..
      Bij de amnezen is duidelijk zichtbaar dat de buren op een verhoging staan. Alles onder de verhoging ontwikkelt niet/nauwelijks. Wat mij deze ronde vooral opvalt zijn de verschillen in de strains. Daar waar de ene plant zich echt lijkt te focussen op de vorming van een grote hoofdtop lijken anderen bijna wel meerdere keren getopt te zijn. Nou heb ik dat al diverse keren gelezen en foto’s gezien maar het is toch ook wel leuk als je zelf een keer die verschillen kan waarnemen wetende dat er echt niet getopt is.
      Ach, hoe dan ook 1 van mijn meest bewogen rondes tot nu, heb niet zo’n hele hoge verwachting van de opbrengst maar eerlijk gezegd zou dat ook niet reeel zijn. Planten zijn tussentijds verhuisd, hebben een aantal keer veel te droog gestaan, zijn soms dagen niet bekeken (en vrouwen hebben nu eenmaal aandacht nodig) en hebben ook wel eens een voedingsbeurtje overgeslagen omdat ik geen zin had om te mengen. En er komen nog genoeg stressmomenten aan gok ik. Eind deze week zal ik de overstap moeten maken naar Plagron (de BAC is nu echt bijna op) en omdat ik ook echt niet meer terug kan vinden wanneer de bloei nu echt begonnen is weet ik dus ook niet precies hoe lang ze nog moeten (ik gok zelf een week of 4-5). Ik heb dan ook besloten om te stoppen met voeden zodra circa 30% van de bloeihaartjes bruin is en de eerste Amber trichomen verschijnen. Ik wil deze ronde iets eerder oogsten dan vorige rondes want merk toch wel dat ik soms wel heel erg stoned wordt van mijn jointjes en een iets actievere high is dan ook wel wenselijk.
      De nieuwe ronde laat ik dan wel weer wat langer staan voor die echt lome avondjes in het voorjaar.

      E7043C55-7967-4F85-BD3E-71F90688E200.jpeg AB4CBF57-CD68-47AD-9A84-5D072BC79530.jpeg ED12EE58-14AE-4680-8941-2838ADACD95C.jpeg CEF714C1-84BE-4716-81DC-C8819797F1FE.jpeg A71BF451-FA6E-4E60-AF94-9514E67257E5.jpeg 3A644384-ABDE-4E01-B6D3-887A9989238A.jpeg 125DB4E4-3DD8-42CE-8128-583FABA83703.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      #80
      Dag 72.... niets te melden wat de dames betreft. Ik heb de water gift nu iets beter onder controle. ‘s Morgens een liter water met voeding, ‘s avonds een halve liter water zonder voeding. Luchtvochtigheid blijft nu redelijk stabiel tussen de 50 en 60%
      Lopend Verslag

      Comment


        #81
        We gaan rustig door. Dames hebben nu eens een keer alleen water gegeven. 1 had vreemd genoeg geen water nodig. Even opletten wat daar aan de hand is. Toppen beginnen serieuze vormen aan te nemen. Nu hopen dat dat niet weer gaat leiden tot toprot. Moeilijke ronde dit maar moet hem succesvol afbloeien want heb geen 30 gram meer liggen. Gisteren een shopwietje geprobeerd. Dat word het toch niet.
        Ondanks het feit dat de ontvluchtingen enkele liters per dag uit de lucht haalt blijf ik toch rond de 60% zitten maar anderzijds is dat niet vreemd met het weer buiten (91.92%RH). Toch zien dat ik de aanvoer van verse lucht de volgende ronde volledig uit de ruimte haal i.p.v. buiten.
        EEAEB7D7-2053-42C0-A641-67F88479C67A.jpeg 0519DFEA-936D-4FD9-9EFD-F98206588051.jpeg 07D0274A-29EC-424E-B842-C687584A4229.jpeg ADB7C9A9-F593-4B90-A678-5124EE0E9ABF.jpeg E466EDA9-8B6B-4D9A-915C-C42312F2EB99.jpeg 6F27812B-58CF-4F22-8F2B-144A71FD2697.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Wellicht dat een duurdere wat nauwkeuriger is maar zelfs dat betwijfel ik omdat de behuizing en de locatie ook meespelen.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Mooie dames zeg, alleen die met de klauw is wat lelijk. Of minder mooi

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik vind hem ook vet lelijk, maar daar zit wel de dikste top in. Ik schat zo'n 15cm in doorsnee. Hoop dat die niet gaat rotten

        #82
        Goedemorgen. De Cookies & Cream in de ronde pot begint toch wel extreme signalen te geven dat er iets niet in orde is. Blad wordt steeds vreemder van vorm en er lijkt een ernstig tekort aan P of K te zijn. Zometeen maar even een pk booster halen want wat wel duidelijk is is dat deze plant steeds voorloopt op de rest qua problemen. IMG_0209.jpg IMG_0208.jpg
        IMG_0335.jpeg IMG_0336.jpeg
        Verder lijkt alles wel naar wens te verlopen. Eerste amber pistels zijn zichtbaar evenals enkele witte. Ik zit ineens te denken dat bovenstaande plant in kokosmix staat i.p.v. gewone aarde. Wellicht dat de problemen hierdoor eerder aan het licht komen? Of er is gewoon een andere voedingsbehoefte..dat kan ook natuurlijk. Ach... maandag nog een keer de hele cocktail erin... Sugar Royal en ... bijna vergeten te vermelden... ik ben vandaag begonnen met Plagron Alga Bloom als vervanger va de Bac Bloom. Dan de maandag erop laatste dosis Sugar Royal en vanaf dat moment alleen nog water. Tegen die tijd verwacht ik ook dat de andere dames voldoende gegroeid zijn om naar de kast te mogen verhuizen dus dan kunnen ze mooi van plaats ruilen (bovenstaande dames dan wel netjes geknipt).

        Zo nog even een groepsfoto
        IMG_0333.jpeg

        Ja klopt... ik wissel ze regelmatig van positie naar behoefte... Blijft wel een puzzel dus wat dat betreft blij dat deze ronde er bijna op zit. Volgende ronde gewoon scrog, gaat me veel meer rust opleveren.

        En dan nog gewoon een paar leuke kiekjes...
        IMG_0213.jpg IMG_0214.jpg IMG_0212.jpg IMG_0211.jpg IMG_0210.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #83
          Mooi mooi das hier weer dik in orde , keep it green !!
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

          👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Maar afbloeien doe ik ook wel. Wil ze alleen niet volledig oranje/zwart

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            mooie foto's! waren gele bladpunten geen teken van overvoeding? ik lees mee om te leren maar lees zoveel tegenstrijdigs. moeilijk hoor.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Alzheimer Vaak wel ja, maar in dit geval is er ook sprake van roestkleurige vlekjes wat dan weer duidt op een mogelijk magnesium/calcium tekort. Denk niet dat ik daar deze ronde nog zekerheid over ga krijgen. Weet wel dat ik de volgende ronde gewoon als vanouds weer vanaf de tweede week groeivoeding ga geven t/m 2e week echte bloei. Dat ging mij een stuk beter af

          #84
          Kleine update waar uil niet blij mee ben. Toprot... alweer

          Snap er niets van, RH licht rond de 60%, temperatuur stabiel... Denk toch dat het aan de dikte ligt.
          Nou ja, ik had al besloten dat de volgende ronde weer gewoon scrog wordt.

          Overigens wel weer de Cookies & Cream.. Denk niet zo heel schimmelbestendig

          07768814-54A1-490A-9755-0C017C5BAACE.jpeg AF281339-557A-41EA-A5A8-DB17D803840B.jpeg 286982CF-37A3-4760-AFD1-358CAFA191AA.jpeg B48BBBAF-B409-47B8-8284-E676C0A7D002.jpeg 618CFC20-2DB1-410C-88D0-D0AC35003642.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Klote man de dikte van je toppen bedoel je, en zit de rot schimmel bovenaan of meer om de plant? Succes verder

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            Damn.. Het zit jou wel tegen wat rot betreft.. Hoe zien je logjes eruit nu? Ben wel benieuwd. .
            Je raakt de toppen toch niet constant aan met je vingers?

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Rot alleen in de hoofdtop (zover ik heb kunnen zien). De ellende is echter dat dit lang niet de grootste top is. Het verklaart wel de vreemde groei van het blad. Nu hopen dat de rest bespaart blijft van deze ellende, toch 23 gram wiet die ik nu weggegooid heb. (Nog lang niet rijp dus niet de moeite genomen om deze te scheiden en daarvoor mijn droognet op te hangen). Daarnaast heb ik hopelijk zo meteen 2 oogsten relatief kort op elkaar (week of tien ertussen) dus zou ik weer even voort moeten kunnen. De reden dat ik wel gewogen heb.... Ik wil graag weten of ik vooruit ga qua wattage/gewicht verhouding. Ik ben namelijk van mening dat indien dit meer wordt er beter gekweekt is. Morgenochtend toch nog maar een beetje blad verwijderen ondanks dat dit de groei van de toppen niet gaat bevorderen maar eigenlijk moeten ze ook vooral niet groter worden. Iemand tips om het aandikken wat te remmen?
            Last edited by Voor het eerst; 11 October 2020, 13:51.

          #85
          En hierbij het tweede deel van het verslag van vandaag. Afgezien van de toprot valt het me op dat de dames extreem veel water verbruiken. Circa 1,5 liter per plant per dag. Ik vul nu steeds bij tot de blumats circa 50 mBar weergeven. Dat is net voordat het licht uit gaat. De volgende morgen staan ze dan weer tussen de 300 en 400 mBar. Dit zal deels door de luchtontvochtiger komen, die staat op continustand en houdt de luchtvochtigheid dus rond de 55%. Verder alles naar tevredenheid. We zitten nu volgens mij op de 75e dag en er is eigenlijk nog geen verkleuring van de trichomen te zien (op een enkele amberkleurige na). Ik denk wel dat deze nog de volle 3 weken kunnen staan mits ze niet gaan rotten. Wat me wel een klein beetje tegenvalt deze ronde is de hoeveelheid hars op de toppen. Ik ben gewend aan toppen met daaroverheen een dikke witte laag inclusief de suikerblaadjes maar dat is deze ronde nog niet het geval. Ik denk dat dit wel de moeilijkste ronde is tot nog toe. En dat terwijl ik het juist eens eenvoudig wilde houden en geen enkele vorm van stress wilde toepassen. Nou ja, we gaan gewoon door en hopelijk halen we het einde.
          5D435E5A-B159-4AFC-AC2F-078DC9667C33.jpeg 6C2A25F3-9979-4859-B68C-EC6B9CCA8F73.jpeg 8C00218A-AE7A-4E49-999B-E9E95AF38F39.jpeg E0DB2705-0A46-412E-AB82-F4A45C29F863.jpeg FDCEA566-1591-413B-9C8F-783E8211A902.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #86
            Een vreemde start van de dag. De luchtontvochtiger zorgt naast dat hij de lucht droger maakt ook voor wat circulatie... Tenzij er een joekel van een amnees voorstaat die alle lucht tegenhoud en daardoor ook niet echt toppen aanmaakt. Hmmm... twijfel...twijfel...twijfel.... Ok ze gaat eruit. Ik heb dus de hele plant eruit gehaald en WOW wat een ruimte ineens
            Nou ja, eerlijk gezegd mis ik er weinig aan. Je had haar al niet op de foto’s gezien (stond letterlijk in een hoekje te verpieteren) maar nu ze er uit is is de hoeveelheid extra licht schrikbarend. Ik denk een goede keuze... nog even zien waar ik haar ga laten. Misschien dat ze buiten af wil bloeien? Ik gok dat zodra ik haar buiten zet ze direct in verval gaat maar aan de andere kant doet ze dat in de groene container zeker.

            Voor de rest lijkt alles nu wel weer de goede kant op te gaan, zie geen verdere tekenen van toprot/schimmel en de geknipte plant lijkt er niet heel veel hinder van te hebben. Wel opvallend is dat ik vanmorgen geen enkele dame water hoefde te geven. Allemaal nog onder de 100 mBar. Volgends de logger is de luchtvochtigheid nog steeds stabiel dus dat is het niet. Er zat wel wat minder water in dan gebruikelijk in de ontvochtiger (zo’n 4 liter). Rustdagje?
            Maar goed, vanavond weer een dosis Sugar Royal als ik ze water mag geven, en dan de laatste week met voeding voordat ik ga beginnen met spoelen denk ik. Beetje afhankelijk van hoe de trichomen er volgende week uitzien. Nu nog weinig verkleuring te zien.

            3E78AB47-BEA2-41DD-9DD3-2D57E4F26529.jpeg
            Achterin de zojuist verwijderde amnees.

            1660B983-F76E-4ED2-806B-911716D8752C.jpeg 3E78AB47-BEA2-41DD-9DD3-2D57E4F26529.jpeg CAD4DCC2-2F71-410B-95A0-A2DB456546D4.jpeg
            De geknipte Cookies en Cream
            B9474692-31B0-4E1E-89C8-96AEC29E048D.jpeg C37C95BC-4A6D-4A43-95A3-7A4034BEB516.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat is een 'lastige les' he? Soms is het echt wel beter om er eentje op te offeren voor het collectief!
              Goede keus, en aan de opbrengst zul je niet veel merken

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Inderdaad een vervelende keuze. Maar ik ben het met je eens wat de opbrengst betreft. Deze dame produceerde vrijwel geen echte toppen doordat deze grotendeels boven de lamp groeide. Ach... ze staat (onderhand ligt) nu in de tuin in de volle grond. Ben benieuwd of ze het overleeft

            #87
            Deze even vergeten.... Zoals je kunt zien hebben die die 2 weken nog echt wel even nodig.. E9C64C1A-6D8D-4117-A1D0-90DB04738530.jpeg 1B63976A-BF3A-4BDF-BFAF-8CD1C4A9C169.jpeg 7E72BCD6-D976-43E5-B057-FCF1170B9829.jpeg A88204A2-D034-4C11-98FF-FDC294785FE1.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              mooie plaatjes zeg. wat een enorme verschillen in waterinname ja. de ene dag 1,5 liter en de andere dag niks.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nou echt bizar dat. Ik hoop dan maar dat de blumats hun werk gewoon doen. Vertrouwen op techniek kan best lastig zijn

            • Alzheimer
              Alzheimer commented
              Editing a comment
              ja kan ik me voorstellen. extra vaak gaan kijken en genieten van de geur.

            #88
            Goedenavond deze avond!

            Als ik er overheen gelezen heb, mijn excuses. Ik heb ook helaas toprot moeten constateren terwijl alles netjes onder controle was. Dit begon met mijn Girl Scout Cookies. De toppen waren kei-en keihard maar dat kan door m`n koudkleurige lamp komen. Kaas en zweetlucht was aanwezig, trok de blaadjes er zo uit.

            Nu heb ik ZEER ruim weggehaald maar die geur blijft overal inhangen, hoop dat als het droog is dat het meevalt.

            Zouden die Cookies genen, of sowieso de Cali-weedjes gewoon niet goed zijn voor hier? Hoor echt veel klachten en het is ook peperduur als iemand goede heeft.

            Comment


              #89
              IMG_0007.JPG IMG_0005.JPG IMG_0001.JPG IMG_0009.JPG IMG_0008.JPG Moest ik even laten zien
              Last edited by Voor het eerst; 12 October 2020, 23:33.
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Ja, ik probeer eigenlijk iedere ronde wel 2-3 mooie foto's te maken tijdens de bloei. Deze heb ik in mijn bioscoopje hangen als wand decoratie..

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja leuk. goed idee. ik heb mijn camera ook weer eens afgestoft. even kijken hoe het ook alweer werkt

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dan hoop ik die foto's snel te zien

              #90
              Dag 79... Vandaag gelukkig geen bijzonderheden buiten het feit dat alle blumats nu ineens weer op 600 mBar stonden
              Vreemd... eerst een dag niet zuipen en dan ineens 2 keer zo hard. Ben er op zich wel blij mee want kon gisteren dus de Sugar Royal niet toevoegen en nu wel. Weliswaar 1 dag later dan gebruikelijk maar toch.
              De overige voeding (bloei en calmag) vandaag een keer halve dosis gedaan, met name de amnezen worden wel heel erg donkergroen.

              Ik ben wel van mening dat het verwijderen van 1 plant een slimme zet was. Net iets meer ruimte en de planten tonen iets gezonder. De luchtvochtigheid is ook fors gedaald naar 45%. Helaas functioneert de logger niet meer. Ik ga even zien dat ik een nieuwe batterij erin stop om te zien of hij het dan wel weer doet maar mocht dit de levensduur zijn van de batterij dan valt dat toch iets tegen.

              Over enkele toppen begint nu een lichtoranje waas te verschijnen rond de trichomen. Vanavond of morgen even mijn statief opzoeken zodat ik deze scherp kan fotograferen en beoordelen. Ik gok op zo'n 5 % amber nu, heel veel helder en enkele witte. Ook nog zat toppen zichtbaar waarvan ik denk, die moeten misschien nog wel 5 weken i.p.v. 3. Helaas heb ik die mogelijkheid niet als ik zo in mijn voorgroeitent kijk. Nou ja, zolang de dames daar elkaar niet bevechten laat ik ze gewoon staan. Heb deze keer wel alles op tijd binnen dus het wordt ook een verhuizing van niks.
              Lopend Verslag

              Comment

              Bezig...
              X