Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: 5 citral onder 3 x 50w ledbars in verhoogde bonanza

    Korting op 420shop
    Vanwege erfelijke, gelukkig trage variant, van Alzheimer slaap ik zonder wietolie ongeveer 2 uur per nacht. met olie slaap ik prima. omdat het onbetaalbaar duur werd, de kwaliteit nogal wisselde en het me wel leuk leek heb ik deze kast gekocht:
    https://cnnbs.shop/product.php?p=28

    helaas kwam er vrij abrupt een verhuizing tussendoor en ben ik alles dat ik geleerd had weer volledig kwijt..

    Eergisteren de ongeopende dozen eens bekeken en 5 citralzaadjes gevonden. dikke kans dat die niks meer doen lijkt me omdat ze maanden in de warmte hebben gestaan.
    ik heb ze ruim 24 uur in een glas water gelegd en omdat ze open leken te gaan heb ik ze in zeiknatte potgrond (plagron promix) gelegd onder de lampen.

    ik heb na lang twijfelen toch een kweekverslag aangemaakt. ik verwacht dat het faliekant misgaat maar dan heb ik voor mezelf gedocumenteerd hoe het niet moet. ik heb in het voorsteltopic al ervaren hoe behulpzaam iedereen is en dat geeft me vertouwen


    voor mijn archief om zelf terug te lezen:
    wat heb ik geleerd:

    -ontkiemen had ik waarschijnlijk beter in een koffiefilter kunnen doen. ik dacht dat dat na het glas water kwam maar het is een alternatief begreep ik later. weer de helft vergeten dus..

    -ik had de verhoging die ik bij de kast heb gekocht niet gelijk moeten gebruiken want nu hangt mijn lamp 40 cm boven de zaadjes en dat is waarschijnlijk te hoog. dat wordt dus langer touw kopen om de lamp te laten zakken want de kast uit elkaar halen is nogal een geklooi.

    -de schuifdeuren van de bonanza zijn superkut. er is nu ook een klapdeur met slot zag ik net. die had ik liever gehad. maar ik ga eerst maar eens een poging wagen om wat te kweken

    -kelderkastje heeft dezelfde opstelling. dit was ik vergeten en dus had ik zijn verslagen moeten lezen. ik verdwaal in alle topics en methodes en haal dan alles door elkaar..

    -de lampen had ik waarschijnlijk niet in 1x aan moeten doen maar iedere dag 1 meer. (tenmiste, dat doet kelderkastje)

    ondanks dat er weinig te zien is toch maar een foto toegevoegd. de schotels zijn afgegoten. er stond nog wat water in, maar het lijkt daardoor nu wat viezig


    luchtvochtigheid is 52% en het is nu 32 graden op de bodem van de kast. ik moet nog een haakje inschoeven om de meter op te kunnen hangen..
    ik heb een starterspack van biobizz gekocht, daar moet ik me nog in verdiepen.


    tot zover mijn poging tot een startpost. bedankt voor het lezen en voel je vrij me te helpen. ik doe mijn best zelf info te verzamelen maar vergeet alles iedere keer dus dat maakt het nogal een uitdaging..

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

    #2
    Hallo, mooie setup die bonanza, met citral zaadjes en bio bizz voeding jammer genoeg geen ervaring. Maar er zullen er zeker wel zijn. En zaadjes ontkiemen doe ik in root riot cubes, iedereen heeft zo zijn methode...

    Wel ontkiemen ze beter in zaai en stekgrond, omdat er anders teveel voeding in zit, of is promix ook zonder?
    En van welk merk zijn de citral zaadjes, en zaten ze luchtdicht die periode ?
    Succes verder, en vraag gerust he!

    Ganja always does the trick.

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      bedankt! die promix is onbemest. maar of er verder dan nog teveel voeding inzit weet ik niet. ik ga googlen ..
      ik hed de citral zaadjed bij de cbdshop gehaald. ze zaten in een luchtdicht platstic buisje

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Dan zullen ze wel kiemkrachtig zijn, en de grond is ook goed hoor , onbemest!

    #3
    Succes ermee
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      thnx!

    #4
    dag 3 en dit zijn mijn belangrijkste fouten tot nu toe
    -stekgrond vergeten, ze staan in plagron promix
    -24 uur per dag licht ipv 20 of 18 want ik was de schakelaar vergeten in te stellen

    maar ik zie in alle 5 de potten een teken van leven:

    2 concrete vragen m.b.t. de fouten. wat is wijsheid..

    -alsnog wat stekgrond er omheen prutsen of gewoon aankijken zo

    -24per dag licht houden en t.z.t. naar 12- 12 overgaan of kan ik beter wat nachtrust introduceren voor ze
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

    Comment


      #5
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-voedingsvraag.
      Had deze al eens vroeger gelezen . Er adviseerd daar iemand om na een week lichtjes bij te voeden. Aan de andere kant werd gezegd door lr2 dat wormenhumus zeer rijk aan voeding is en je mss niet hoeft bij te voeden. je kan misschien naar de lobblaadjes kijken of ze vergelen of niet. Het feit dat ze goed uitkomen is een teken dat ze de aarde wel goed vinden he!

      Ik zou ze na een weekje op 18-6 zetten , wel van autoflowers gelezen dat ze baat hebben bij 24 u, maar fotoperiode plantjes weinig tot niets, enkel hogere energie factuur. Weet nu wel niet wat het best zou zijn, geleidelijk omschakelen of in 1 keer?
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ah dank je . ja ik google me suf maar deze had ik nog niet gezien. ik kijk het eerst wel even aan dan. en ik zal na een week over gaan op 18-6. blijft idd alleen de vraag hoe ik daar kom. in 1x over of iedere dag een uurtje nacht extra introduceren

      #6
      Gewoon in 1x
      Ik hou zelf altijd 20/4 aan. Dat is een keuze. 18/6 kan ook.
      Voeding halve dosis of minder na 7-10 dagen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja ik had gelezen dat een sateprikker van 4 cm diep een goede indicator was. als die droog staat dan kan er wat water bij. idie hoge potten waren me geadviseerd. geen idee of dat prettig gaat werken. ik zou ze ff op een weegschaaltje kunnen zetten bedenk ik nu

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Tillen werkt beter dan een weegschaal, maar in jouw situatie kan het handiger zijn om te wegen en alles te noteren, Alzheimer

        Alleen weet je nu niet hoe licht een pot met droge grond is!

        En misschien hebben ze wel 3 weken geen water nodig, zodat de wortels kunnen zoeken en groeien.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        nou ik heb nog wel een pot staan. had er per ongeluk 10 besteld en heb nog wat grond dus ik kan ff checken wat er nu aan water inzit. bedankt voor de tip!

      #7
      Hey welkom hier @ Alzheimer !!

      Ik ga ook mee volgen , ik zou wel eens willen zien op nen foto
      hoe dat zo een verhoging op de bonanza kast er uit ziet !?i

      ik heb een bonanza 1 M2 kast met een G-Bars 400 die ik in
      de toekomst misschien ga verhogen !!


      3C0F217E-F1C5-4ECE-813E-AEC21DEFC4AA_1_201_a.jpeg

      Remco .



      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


        #8
        dank je Remco! ik heb een kleinere variant en helaas de versie met schuifdeuren. die zijn buitengewoon irritant. heb een foto voor je gemaakt incl verhoging, als je het op aan anderee manier wil zien dan zeg je het maar.

        mijn plantjes gaan rustig door met groeien en omdat ze dik 300 gram zwaarder zijn dan een droge pot wacht ik , als ik het goed begrepen heb mog even met water gevenbeter nog even met water geven. ik zal vandaag proberen de lamp nog iets te laten zakken. hij hangt nu op 40 cm maar ik begreep dat dit iets te weinig was. lager kon niet en durfde ik ook niet met de hitte de laatste dagen
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.
        ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Jaja nog een foto'ke van de kast zonder de deuren , je kunt de deuren er wel uit halen , ja toch ??

        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          Nog iets ? wat zit er eigenlijk in dien verstuiver ?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          O, en ledbars mogen op 20 cm van de plantjes, je ziet dat ze strekken, dat betekend licht dichterbij.

          Kelderkastje heeft dezelfde lampen.

          Of potten verhogen, tafeltje, bakstenen, emmers, magnetron bakjes, tupperware.

        #9
        het zijn schuifdeuren dus om de deuren te verwijderen moet ik dat onding uit elkaar slopen.
        daarom beter de kladeurvariant met slot kopen. maar die was er toen nog niet.
        ik wil wel een paar foto's maken met de deur open?


        die verstuiver hoort er niet bij ik had van iemand gelezen dat je water met wat groene thee moest geven maar voordat ik dat zou gaan doen las ik al dat ik beter even kon wachten met water geven zodat de wortels op zoek gaan naar water
        Attached Files
        Last edited by Alzheimer; 17 August 2020, 16:07.
        ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Water met thee, de thee zou de pH verlagen!

          Maar beter een fles ph- groei ( salpeterzuur) aanschaffen dan.
          Maar dan heb je ook een meter en callibratie en bewaarvloeistof nodig.

          Nog effe dit, als je aangezuurd water laat staan dan gaat de ph weer omhoog!!!
          Last edited by Rreppellsteeltjam; 17 August 2020, 17:54.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          Remco ik heb hem hier gekocht. en ik baal er van dat ik geen klapdeur heb.

          https://www.cnnbs.nl/nieuw-verbeterd...-met-klapdeur/

          toen ik hem kocht was er alleen een variant met schuifdeur. die liggen in een gleuf van het frame dus als je het frame goed aandrukt om lichtlekken te voorkomen kan je de deur er nooit uit tillen. dan moet de deksel er af. en daar zit de afzuiging enz aan vast. of ik ben gek. dat sluit ik ook niet uit


          @Rreppellsteeltjam dank je. ja ik heb een ph meter besteld. wanneer deze binnen is zal ik hem calibreren.ik probeer me in te lezen maar vergeet het altijd zomaar weer. kut is dat

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Daarvoor zijn we hier, we slepen je er doorheen!

          Desnoods aan je haren.

        #11
        Remco https://www.cnnbs.nl/wp-content/uplo...L-2018-1-1.pdf

        ik heb nog even de handleiding opgezocht. ik heb denk ik de profielen die in het frame moeten liggen niet goed geplaatst. ik heb ze in een U waar het deurtje in ligt. maar ik had denk ik twee op elkaar moeten leggen en daar de deur bovenop. maar dan kreeg ik de kast niet in elkaar..

        iets zegt me dat dit rondje toch faliekant gaat mislukken dus dan demonteer ik hem daarna en zet hem dan hopelijk goed in elkaar..
        ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          We hebben dezelfde kast hoor, je hebt ze nog hoger. Met een extra verhoging. Daar was wat verwarring. Intussen had ik ook de klapdeur genomen. Kan wel bijgesteld worden...

          Gaat goed verder, er is leven! Gefeliciteerd.

          Ik.moet de bovenkant idd. Een stukje optillen om de deurtjes eruit te kantelen. Daar hoeft de kast niet voor uit elkaar. Eerder een handigheidje.

        #12


        Inderdaad is effe zoeken , maar ik denk dat je het nu wel snapt !!
        Handleiding goed volgen , is even moeilijk dan een ikea kast in elkaar steken !!

        Waarom nog wachten op uw volgende teeltje , als je het nu fixt zit je geen maanden te klooien met de deuren !!

        Waarom zou dit teeltje mislukken ze staan nog maar net boven , je zult zien dat het allemaal wel gaat mee vallen !!


        πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
        ​
        πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
        ​

        Comment


          #13
          ik lees zoveel tegenstrijdige adviezen en verschillende methodes dat ik niet verwacht dat het goedkomt. maar dat zit een beetje in mn aard.

          ik laat de deurtjes eerst zo. als ik ze beiden naar het midden schuif kan ik in principe overal bij
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • kelderkastje
            kelderkastje commented
            Editing a comment
            Eerst links, dan rechts. Niet teveel aankomen verder.

          #14
          ah thnx ik had jouw berichtje niet gezien. heb het ff geprobeerd en dan gaat het idd.deksel beetje omhoogduwen en dan kan de deur eruit.

          ik heb ondertussen ook de touwtjes verlengd dus ik laat de lampen zakken tot 20 cm om strekken te voorkomen.

          bedankt voor alle hulp maar weer. ik krijg er nog schik in
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Mooi zo, kan je gelijk de grond wat aanvullen, bij die strekkers.

          #15
          Hey all,
          Ik heb zo een model met deuren met scharnieren.
          momenteel bezig met men eerste eigen kweekje.

          470E4E5F-D217-47ED-A61B-9AC254F48706.jpeg

          grtz
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X