Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

LED: Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Korting op 420shop
    Hallo luitjes,

Door de nieuwe maatregelen van de overheid word ik opnieuw (financieel) zwaar getroffen door dat ...virus. Dat virus inspireerde mij afgelopen lente reeds om een paar buitenplantjes op mijn balkon te zetten (zie hiervoor ook mijn draad in buitenwietkweken) en als uitvloeisel van dat experiment heb ik nu ook besloten om binnen te gaan kweken. Mijn doel is om zelf voortaan mijn eigen wiet te gaan verbouwen. Dit vooral om niet meer handen vol knaken kwijt te zijn aan dure wiet van de coffeeshops en ook om (echt) te weten wat je zelf rookt. Verder is het kweken van mijn eigen wiet de laatste maanden meer en meer een hobby voor mij geworden en ook een stukje ontspanning.

Welnu, ik kreeg vorige week vrijdagavond mijn bestelde kweektent binnen en ik ben die avond gelijk even wat zaden gaan halen in een lokale smartshop - ik kon niet wachten . Ze hadden alleen zaden van RQS. Nou ken ik inmiddels al een beetje de reputatie hier van RQS, maar de Sweet ZZ Auto die ik afgelopen lente had neergezet van RQS, was pico bello in orde. Ondanks weinig licht op mijn balkon (hoogstens vijf uurtjes zon per dag in het midden van de zomer) heb ik daar toch zo'n 20 gram van afgehaald, mét een heerlijk zoete smaak inderdaad. Hij zag er ook nog eens prachtig uit.

Voor mijn eerste binnenkweek wil ik een gefeminiseerde wietsoort kweken die om haar smaak, om haar goede eigenschappen, om haar goede opbrengsten als ook om haar hoge THC-percentage bekend staat. Ik kwam uit bij zaden met 'beroemde' voorouders: Cookies Gelato. Ik heb ze toen ik thuiskwam meteen in een transparant bekertje met water gestopt. Ik ben namelijk zo'n gast die graag wil zien wat er gebeurd. Daarover zo meer trouwens. Ik gebruik daarvoor altijd bronwater als Spa Blauw of Sourcy, voor de mineralen. Ik heb aan het bekertje ook nog een paar druppelltjes waterstofperoxide toegevoegd. Dat schijnt het 'ontschillen' en de ontkieming van de zaden tevens te bevorderen, las ik ergens.

Het ontkiemingsproces duurde bij de zaden tussen de 48 en 56 uur. Afgelopen maandagmorgen hing bij alle drie een worteltje eruit. Ik heb de zaden daarna met het worteltje naar beneden alle drie in een klein potje van 13.2 x 10,4 cm gezet, potjes die ik afgelopen zomer ook voor de zaailingen van de huidige planten gebruikte. Ik had ook nog wat stekgrond liggen. Om een soort van biotoopje te creëren maak ik gebruik van vrieszakken, die ik eigenlijk had aangeschaft voor het ontkiemen met een koffiefilter, maar nu precies over dat potje passen. Een soort van McGyver-oplossing, zeg maar. De luchtvochtigheid houd ik in de gaten aan de hand van de condens aan de binnenkant van de zak. Ik laat ze om de paar uur even luchten. Ik ben nog van plan om een lv-meter aan te schaffen. Ik ga zo door met de ontwikkeling van de zaden

Eerst dit: omdat ik momenteel aan een minimumbudget gebonden ben, heb ik de aanschaf van mijn eerste eigen kweektent zo goedkoop mogelijk proberen te houden, maar wel met een kans om in elk geval een stuk of vier planten te houden en groot te brengen.

Hier mijn lijstje:

Ik heb allereerst voor een Mars Hydro TS1000 (155 euro) gekozen, niet te duur maar nog wel in staat om redelijk opbrengsten voort te brengen, als je het goed doet tenminste. Ik overweeg voor de bloeifase om een tweede TS1000 aan te schaffen, om zo de hele tent te kunnen bestrijken.

Voorts heb ik gekozen voor een Mammoth Pro+ 90-kweektent, qua prijs en kwaliteit verhouding één van de beste opties voor mij, denk ik. Deze tent wist ik voor 91 euro op de kop te tikken. Hij lijkt zelfs groter dan 90x90cm trouwens eerder een meter bij een meter.

Bij de kringloop vond ik vorige week reeds een prachtige witte ventilator, echt zo'n grote joekel, voor slechts 9 euro.

Ik heb gisteren daar het volgende rijtje benodigdheden aan toegevoegd:
    RAM Monkey fan 18cm - 20W
    00242
    1 21% € 22,95 € 0,00 € 22,95
    G-Tools Winflex ventilator + PK-K2600 mini koolstoffilter
    00042
    1 21% € 49,99 € 0,00 € 49,99
    Smart Gro Smart Gro 19.3L
    00172
    3 21% € 4,49 € 0,00 € 13,47
    BioBizz BioBizz Bio-Grow 1L
    00243
    1 21% € 6,99 € 0,00 € 6,99
    BioBizz BioBizz Bio-Bloom 1L
    00244
    1 21% € 8,49 € 0,00 € 8,49
    Verder ga ik morgen denk ik nog even wat universele potgrond en wat perliet halen. Dit voor de volgende (eind)potten. In de onderste helft doe ik eerst wat van die watervasthoudende korrels, daarboven potgrond gemixt met wat Guanoshit en wat beendermeel, om die voedingsstoffen pas aan bod te laten komen als de planten dieper geworteld zijn. Ik denk dat de pot zo voorlopig wel genoeg voorzien is van voedingstoffen. Ik ga pas met die BioBizz Grow aan de slag als de planten een week of vier, vijf oud zijn, vermoed ik.

Als ik alles zo bereken kan ik voor iets meer dan 400 euro met mijn eerste binnenkweek starten. De extra energiekosten blijven door de LED-verlichting ook behoorlijk binnen de perken. Het kweken houd ik zo ook wel 'onder de radar' (hoop ik).

Voor mij zijn wietplantjes pas echt geboren als ze hun hoofd boven de grond steken, Zodoende gistermorgen vroeg ben ik de trotse vader geworden van twee van gezondheid blakende dochters. Toch wel een speciaal moment Maar euh, twee zeg je? Ja, die derde liet nog op zich wachten. Nog even geduld dus.

Ik vanmorgen kijken en nog steeds geen derde C(ookies) G(elato). Tja, toen deed ik iets dat ik niet, nee nooit meer zal doen. Ik, toch wel een controlfreak, ging kijken/graven. Wat bleek: het zaadje was kennelijk niet helemaal goed de grond ingegaan, want hij maakte inmiddels de gekste kronkels. Wel was ie flink gegroeid, bijna twee cm lang al, schat ik. Ik wilde het worteltje daarna wat rechttrekken, om het worteltje daarna naar beneden te laten wijzen, maar toen brak ze ineens doormidden. Damn. Tjonge jonge. Wat stom! Ik heb de bovenkant van het zaadje plus afgebroken worteltje daarna nog wel in de grond gezet, en wat extra water plus waterstofperiode rond het plantje gespoten, maar ik verwacht daar niet veel meer van. Er is sinds vanmorgen iig weinig beweging te zien. Maar wie weet zijn de wonderen de wereld niet uit? Ik wacht dat dus nog af.

Nou ja, ik was toch al van plan om meer soorten planten in mijn eerste ronde te gaan kweken. Ik heb aan het begin van deze week daarom al vier zaden van de researchafdeling van Sensi Seeds (met korting) besteld: twee Buttercream Gelato zaden en twee Blackberry Cake. Beide soorten lijken mij wel lekker en ik vind het ook leuk om nieuwe soorten te ontdekken. De prijs hielp ook. Maar iets meer dan vier euro per zaadje. Aangezien ze bij Sensi Seeds ook last schijnen te hebben van de crisis komen de zaden echter pas morgen binnen. Het ontkiemen tot zaailing kost ongeveer vijf dagen. Ze zullen dus waarschijnlijk een weekje achter gaan lopen bij de CG's.

De komende dagen hoop ik dus dat mijn twee (nog goede) zaailingen deze belangrijke fase doorkomen en dat zich kleine plantjes gaan vormen. Ik houd voor wie daarin is geïnteresseerd, en ook voor mezelf, een kweekverslag bij. Ik kan niet beloven dat dat vaak is, gezien de hectische tijden, maar ik doe iig mijn best om mijn eerste schreden in het binnen kweken in vogelvlucht te gaan documenteren. Ter lering ende vermaak.

Zo, dit was het vertrekpunt van hopelijk een mooie en kleine vier maanden kweekplezier, met hopelijk een passend eindresultaat. Ik hoop dat jullie af en toe
    kunnen (mee)kijken dat ik niet al te stomme dingen doe als beginnend binnenkweker. Die kritiek helpt mij alleen maar, zeker als de kritiek opbouwend is.

Tot die tijd:

Peace!

Pafdaddy

Ps. Foto 1. De drie CG's in hun eigen biotoopje, hier net geplant
    Foto 2: CG1, het eerste zaadje dat gistermorgen naar boven kwam, op 14-10-2020. Welkom op deze wereld!
    Foto 3: De tweede geboren CG(2), De derde (CG3) heb ik ook op de foto, maar die is dan nog niet boven de grond
    Foto 4: CG1, vanmorgen, met druppeltje op de lobblaadjes. Het stengeltje oogt al behoorlijk dik en stevig. Dat belooft wat

Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 5 dagen geleden.

Succes, ik volg. Heb ook die Blackberry Cake gekocht en momenteel ben ik 1 van deze zaden aan het kiemen.

Kunnen we een beetje vergelijken
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Dank je! Ja, ik zal jouw vorderingen ook volgen. Succes!

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Thnx !

Numero uno! Ik schuif mijn stoeltje als eerste bij. Succes met je kweek

De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

Comment

• Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Echt niet, ik zat er al lang Maar er is nog plaats genoeg, als je links van mij gaat zitten pass ik je de joint.

• Waldpiek
      Waldpiek commented
      Editing a comment
      Numero due dan. Jij typt sneller als mij waarschijnlijk, ik laat me het jointje smaken. Wel pas over een uurtje of 6, ben nu nog aan het werk.

Oorspronkelijk geplaatst door Waldpiek View Post
    Numero uno! Ik schuif mijn stoeltje als eerste bij. Succes met je kweek
    Thanks!

Comment

Ik ga je volgen en succes! Ben ook bezig met me eerste kweek. Zaden 2 dagen geleden rechtstreeks in de eindpot gegooid. Tot nu toe nog niks...
      Smoke weed every day

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThePeaceMaker View Post
        Ik ga je volgen en succes! Ben ook bezig met me eerste kweek. Zaden 2 dagen geleden rechtstreeks in de eindpot gegooid. Tot nu toe nog niks...
        Dank je! Jij ook succes ThePeaceMaker! Niet ongeduldig worden

Comment

Sit down and watch .
          Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

Mike's 5x special kush #1 (RQS)

Comment

Hallo luitjes,

Hier een korte update op dag drie van mijn binnenkweek:

C(ookies) G(elato) 1 groeit naar behoren. Er zaten vanmorgen weer druppeltjes op de lobblaadjes. De eerste schutbladeren zijn verschenen. Ik ga deze zaailing langzaam maar zeker dagelijks meer luchten, om vroege rot te voorkomen. De lamp stond niet helemaal recht boven de plant en ook wat te hoog, zag ik. Vandaar dat ze zich wat heeft gestrekt. Inmiddels heb ik dat verholpen, hoop ik.

CG2 ligt iets achter op CG1, maar ziet er volgens mij (ook) wel goed uit. Ik ga deze nu ook wat meer luchten tussendoor, met behulp van mijn ventilatoren, ook om aan te sterken.

En dan het grote nieuws: CG3 leeft nog! Nadat ik haar worteltje gistermorgen per ongeluk doormidden brak, lijkt ze opnieuw wortel te hebben geschoten. Letterlijk Ze heeft haar hoofdje nu net een paar uurtjes boven de grond. Ik heb zojuist dan ook de rol beschuit en de roze muisjes weer tevoorschijn gehaald. Dat smaakt goed!

Ik houd jullie op de hoogte!

Peace!

Pafdaddy

Ps. Als het goed is, vallen zo mijn andere zaden (twee Blackberry Cake en twee Butterscream Gelato van Sensi Seeds) in de brievenbus. Omdat ik nu nog steeds drie CG's heb, overweeg ik om maar één zaadje erbij te planten. Ik denk een Blackberry Cake. Ik kan toch maar maximaal vier planten in mijn tent houden. Ik ben ook van plan om LST en ScrOG te gaan toepassen, om zoveel mogelijk rendement van één plant te halen. Dat is de kunst van het growen ook, denk ik. Dus...
            Attached Files

Comment

Hallo luitjes,

Hier even een korte update op dag vijf van mijn binnenkweek:

De drie Cookies Gelato-zusjes (foto 1) zijn inmiddels behoorlijk uit elkaar gegroeid. Letterlijk. Met zichtbaar verschillende afmetingen.

CG1 (foto 2) groeit als kool. Ze heeft zich zelfs wat gestrekt. Niet erg, denk ik, want als ik haar in de eindpot zet dan zet ik haar toch tot net iets onder de lobblaadjes in de grond.

CG2 (foto 3) blijft nog wat achter op CG1, maar ik heb goede hoop dat dit verder in orde komt. Ze oogt verder wel gezond en sterk.

CG3 (foto 4) blijft na haar bijna-dood-ervaring tijdens het wortelen (zie eerder in deze draad) ver achter in de groei. Ik denk ze eerst haar wortelstelsel weer wat moet (her)ontwikkelen. Wel zie ik dat de eerste schutblaadjes langzaam verder groeien. Ik blijf maar geduld en ook hoop houden. Wie weet komt dit nog goed?

Het Blackberry Cake zaadje, dat ik nu aan t ontkiemen ben, lijkt niet goed te zijn. Daarover later wellicht meer.

Het Buttercream Gelato zaadje is drie dagen na dato ook nog niet ontkiemd, maar laat wel alvast sporen zien. Wordt ook vervolgd.

Rustig aan allemaal!

Pafdaddy
              Attached Files
              Last edited by Pafdaddy; 3 dagen geleden.

Comment

Je hebt waarschijnlijk je lamp te hoog of hij staat niet op max, hoe hoog hangt je lamp dan?

Comment

• Pafdaddy
                  Pafdaddy commented
                  Editing a comment
                  Dank voor het commentaar! De lamp staat op ongeveer 60 centimeter afstand, maar stond niet op max. Daar ga ik vanaf nu wel doen

Footer Left Ad

Collapse
              Bezig...
              X