Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Pafdaddy Geweldig groeiend dagboek, bedankt voor het delen, gelukkige groei! De Mars Hydro SP 6500 weggeefactie is online, bezoek onze website om deel te nemen, maak kans op gratis SP 6500 licht, veel succes allemaal!

    Comment


    • Pafdaddy
      Pafdaddy commented
      Editing a comment
      Thanks Emmie!

    #32
    IMG_20201212_073126.jpgIMG_20201212_093651.jpgIMG_20201212_073134.jpg

    CG2, waarop ik bijna alleen maar LST heb toegepast, blijft een vrij trage groeister.
    IMG_20201212_073213.jpg

    Ik denk dat ze vooral wat minder sterke genetica heeft dan haar zussen, want ze lijkt maar weinig op ze. In elk geval qua omvang. Ik blijf haar dus goed in de gaten houden.


    Mijn stiekeme favoriet CG3 lijkt net als CG1 uitstekend in balans wat betreft licht, bewatering, voeding en klimaat. Ze ziet er vitaal uit, haar bladeren zijn mooi groen, ze groeit als kool en ze heeft al zeker tien mogelijke 'budsites' ontwikkelt.

    IMG_20201212_073150.jpg


    Ik ga haar ook niet meer toppen. De laatste keer was al een week geleden. Ik wil dat ze zich vanaf nu rustig kan voorbereiden op de bloeiperiode, zonder stress. Ik denk dat ik alle drie de CG's rond de Jaarwisseling op 12/12 zet.

    Met beide Blackberry Cake-meiden gaat het eveneens bergopwaarts.

    Zie hieronder BC1
    IMG_20201212_073206.jpg
    En hieronder BC2

    ​​​​​​ IMG_20201212_073158.jpg



    ​​Ze ontwikkelen door de vroege(re) LST meteen vrij gelijkwaardige vertakkingen in plaats van vooral een dikke hoofdstam, zoals bijvoorbeeld CG1 en CG3. Dat loont dus. Ik top ze nog een tweede keer en dan ga ik vooral verder met LST. Deze twee mogen vooral de tweede tent gaan vullen.

    Ten slotte lijkt het eerder veelgeplaagde Buttercream Gelato-plantje nu echt de geest te hebben gekregen. IMG_20201212_073223.jpg
    Last edited by Pafdaddy; 12 December 2020, 12:15.

    Comment


      #33
      IMG_20201217_102919.jpg


      ​​​​​Nu eerst even een huishoudelijke mededeling vooraf:

      Door de nieuwe/huidige lockdown in Nederland heb ik de komende vijf weken weinig tot geen werk en dus ook weinig inkomsten. Waar ik onlangs nog dacht aan de aanschaf van een Mars Hydro FC3000, daar ben ik nu blij dat ik eerst voor een TSW2000 heb gekozen, puur om budgettaire redenen. Ik probeer nu nog ergens een goedkoop 90x90 tentje op de kop te tikken en een koolstoffilter, maar dat is het dan wel en daarmee moet ik het dan doen deze eerste binnenkweek. Ik verwacht dat die TSW2000 dinsdag of woensdag hiero is. Die tweede tent en het koolstoffilter bestel ik de komende dagen of zo spoedig mogelijk.

      Als ik namelijk naar C(ookies) G(elato) 1 kijk dan begint ze inmiddels echt met ruimtegebrek te kampen te krijgen, vooral in de breedte.
      IMG_20201217_102929.jpg
      Door het vele toppen en haar dagelijkse LST de laatste anderhalve maand is ze al een stuk breder dan haar pot. Ze heeft ook wel 20 tot 25 bud sites ontwikkelt. Dat lijkt mij meer dan genoeg. Ze is zelfs zo bossig dat ik al enkele zwakkere vertakkingen heb verwijderd en ook bladeren heb geplukt die louter n de schaduw verbleven. Ze begint nu ook in de hoogte te groeien. Ze is hard toe aan mijn DIY ScrOGrek maar ik wacht daar nog even mee totdat ik de tweede tent heb, zodat ik de twee Blackberry Cake-plantjes en het Buttercream Gelato-plantje eerst daarnaartoe kan verplaatsen. Vervolgens mag ze samen met CG2 en CG3 de eerste tent gaan vullen en ze mogen dan asap op 12/12 worden gezet. Ik mik op ergens tussen Kerst en Oud en Nieuw, rond dag 75.

      CG2 blijft nog steeds ver achter bij CG1 en CG3, zie hieronder.
      IMG_20201217_102940.jpg

      Aangezien ik haar in haar vroege groeifase vooral heb getraind en haar ook pas laat heb geFIMmed heeft ze nu twee hoofdcola's ontwikkelt en de andere vertakkingen steken daar qua breedte en qua lengte nog schril bij af. Ik laat haar op dit moment, op wat LST na, dan ook vooral met rust, zodat ze hopelijk snel verder kan aansterken, voordat ze onder het ScrOGrek gaat. Note to myself: voortaan eerder een plant toppen dan deze plant.


      Bij mijn geliefkoosde CG3 lijk ik de beste belans te hebben gevonden tussen te veel toppen (CG1) en te weinig (CG2).
      IMG_20201217_102936.jpg

      Ze heeft een stuk of twaalf, dertien bud sites in de maak en die hangen nu bijna allemaal op gelijke hoogte. Wat een mooie dame is dat geworden, vooral als je ook kijkt naar haar voorgeschiedenis. Ik zie haar na haar eerste 'wegspoelbeurt' (zie begin van dit verslag) nog zo op het droge spartelen. Van een 'lelijk eendje' begint ze echt een mooie zwaan te worden.
      Ik hoef haar alleen nog wat te laten groeien, dan onder het rek te plaatsen en dan bloeien maar. Ik kijk echt uit naar haar bloeifase, net als die van de andere meiden trouwens


      Met beide Blackberry Cake-plantjes gaat het tevens primadeluxe. Ze beginnen al flink te puberen en ze groeien nu ook in sneltreintempo door.

      Zie hier BC1

      IMG_20201217_102946.jpg
      En zie hieronder BC2
      IMG_20201217_102951.jpg
      Ik top ze hierna beiden nog een keer, blijf LST'en en dan mogen ze zich gaan opmaken voor een verhuizing naar tent nummer 2, om daar verder te groeien en aan te sterken.


      ​​​​​​En dan last maar zeker niet least het Buttercream Gelato-plantje. Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat ze amper vier, vijf weken geleden nog op sterven na dood was. Weten jullie nog hoe klein, vergeeld en ook verschrompeld ze er toen uitzag? Kijk anders haar levensloop maar even terug in mijn verslag. Ze is echt medisch wondertje nummer twee van mijn eerste binnenkweek. Vanmorgen zag ze er namelijk zo uit:
      IMG_20201217_102958.jpg
      Ik kon het door haar toenemende gezondheid niet laten en ik heb haar drie dagen geleden voor het eerst getopt, om haar onderste gewas ook wat meer licht te gunnen. Ik beraad me nog over de vervolgstappen.

      Voor LST is haar hoofdstammetje nog steeds te zwak. Ze zal in de tweede tent vooral een bijrol gaan vervullen, denk ik, want ze loopt al flink achter op BC1 en BC2. Alles wat ik van haar pluk uiteindelijk is gewoon meegenomen. Ik ben als liefhebber van de Gelato-strain ook wel benieuwd naar de smaak van dit 'researchzaadje'.

      Zo, dit was het voor even medekwekers.

      Rustig aan!



      Pafdaddy





      Last edited by Pafdaddy; 19 December 2020, 16:08.

      Comment


      • Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Wesley pipes Ja, dat is precies de bedoeling, die twee BC's en dat Buttercream Gelato-plantje verder te laten groeien in die tweede tent, Dank verder voor de positieve reactie!

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Knap gezonde plantjes hier

      • Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Thanks Rietslang!

      #34
      Dat ziet er prima uit, wat een verschil inderdaad met een week of 3 geleden. Goed bezig !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #35
        Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
        Dat ziet er prima uit, wat een verschil inderdaad met een week of 3 geleden. Goed bezig !
        Thanks Flip!

        Comment


          #36
          Hallo luitjes,

          Op dag 66 van mijn eerste binnenkweek ditmaal alleen een overzichtsfoto van mijn zes planten/plantjes vanmiddag genomen na de LST.

          IMG_20201219_151539.jpg
          Last edited by Pafdaddy; 19 December 2020, 17:49.

          Comment


          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Dank je mannen (Flip Hasjkip en Rietslang)!

          • WittiW
            WittiW commented
            Editing a comment
            Die lamp krijg je geleverd . Geld terug? Denk niet dat dat een optie is.

          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            WittiW Ik ga het in elk geval wel proberen

          #37
          Ziet er heel goed uit mooi opengetrokken planten.
          mars is idd wel goed lampje
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Dank je voor het compliment Jamzieman! Dat doet mij als 'kweekrookie' goed.

            Met die TS1000 heb ik in elk geval genoeg licht voor de groei nu, denk ik. Voor de bloeifase schaf ik toch liever een TSW2000 aan (voor grotere en/of compactere buds en een wat betere verdeling van het licht in een 90x90-tent).

            Peace!

            Pafdaddy

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            ook een gewild lampje bijna overal in backorder.
            goed alternatief is misschien de quantum board van samsung of spiderfarmer

          #38
          Hallo luitjes,

          Bij deze op dag 68 van mijn eerste binnenkweek weer even een 'korte update.'

          Hier eerst een overzicht van mijn dametjes vandaag:

          IMG_20201221_102204.jpg
          Ze staan nog steeds op dezelfde plaats als in mijn vorige bericht En ja, ze lijken nog steeds flink in de groei. Ik heb inmiddels al bijna geen plek meer over voor die zes meiden in mijn tentje. Daar sta ik zelf echt van te kijken. Vooral de laatste twee weken is het enorm hard gegaan met ze. Ze beginnen ook steeds meer te rieken

          Eerst dus maar even goed nieuws: als het goed is, is de order van mijn nieuwe lamp (TSW2000) vandaag verwerkt en is mijn pakketje aangeboden bij de transporteur. Met een beetje geluk heb ik de lamp dus woensdag of donderdag binnen. Ik reken zelf, gezien de Kerstdrukte bij bezorgers, op maandag of dinsdag. Dat is nog altijd op tijd om de drie Cookies Gelato-planten over te zetten naar de nieuwe (bloei)tent, waarin ook de nieuwe lamp komt. Deze eerste tent bliijft bestemd voor de verdere groei van de twee Blackberry Cake-plantjes en het Buttercream Gelato-plantje. Zie hieronder een profielshot van mijn huidige tuintje.

          IMG_20201221_125359.jpg


          ​​​​​​De planten zijn nu nog steeds lekker laag, hooguit 35 cm. Ik wil ze hierna nog zo'n 20 cm onder het ScrOGrek laten groeien tot 55 cm hoogte en ze daarna op 12/12 zetten, rond Nieuwjaar of in de eerste week van januari. Of eigenlijk gewoon wanneer ze daar klaar voor zijn. Dat is gewoon een kwestie van geduld

          Om de kansen op schimmels als meeldauw zoveel mogelijk te reduceren verwijder ik, naast dat ik de luchtvochtigheid altijd onder 60 procent houd en 24/7 de lucht laat bewegen, vrijwel dagelijks overbodige bladeren in de schaduw van het bladerdek of vertakkingen, die door het geringe licht maar langzaam groeien. Van die dunne stengeltjes, zeg maar. Want liever 10 of 12 echt dikke hoofdtopen uiteindelijk dan 20 a 25 middelmaatjes. Of niet soms jongens?
          Bij deze hieronder een indruk van het huidge takkenstelsel onder de 'canopy' van CG1.

          IMG_20201221_102345.jpg
          Verder verdient in deze update CG2 speciale aandacht, want ze lijkt naast haar twee hoofdcola's nu ook haar andere vertakkingen goed te gaan ontwikkelen. Het verschil met twee dagen geleden of een week geleden is echt opvallend te noemen. Kijk anders zelf maar hoe ze er nu uitziet:

          IMG_20201221_142140.jpg De twee Blackberry Cake-plantjes heb ik nog maar een (tweede of zelfs derde) keer getopt. Ik heb nu geen plek voor LST. Zodra ik de drie CGs heb overgeplaatst naar hun nieuwe onderkomen dan kijk wat ik verder met ze ga doen. Hieronder een indruk van BC1 today.

          IMG_20201221_142155.jpg
          Dan ten slotte het reeds veelbesproken Buttercream Gelato-plantje. Ze blijft langzaam maar gestaag doorgroeien. Zo zag ze er vanmorgen uit:

          IMG_20201221_142255.jpg ​​​​​​
          Ze maakt enorm grote schutbladeren aan. Ik probeer haar dagelijks wat te trainen, maar dat is lastig door haar dikke hoofdstam(metje). Ik zal moeten wachten totdat haar zijtakken wat langer zijn voor wat meer LST. Ik ben benieuwd hoe het haar in de komende dagen en weken zal blijven vergaan. Niets moet, alles mag

          Zo dit was het weer voor even medekwekers,

          Het is nu weer tijd voor belangrijkere zaken (​​​​​​).

          Rustig aan!

          Pafdaddy








          Last edited by Pafdaddy; 21 December 2020, 19:24.

          Comment


            #39
            IMG_20201223_121357.jpg

            Ik heb de zijtak daarna wel weer 'vastgemaakt' of beter gezegd vastgesnoerd met twee tierips, in de hoop dat de sappen toch weer de bovenste bladeren kunnen halen.
            IMG_20201223_121459.jpg

            In eerste instantie leek dat nog wel een goede fix. In mijn buitenkweek heb ik ook wel eens een tak geknikt, waarna deze zich nog wel herstelde.
            Maar ik rukte die tak er niet bijna compleet af zoals nu. Een uurtje geleden hingen de bladeren er dan ook slapjes bij.

            IMG_20201223_154349.jpgIMG_20201223_112430.jpg

            De drie CG's mogen in de hoogte ook nog zeker wat groeien. Inclusief de pot mat ik 47 cm. De planten zijn zelf zo'n 25 cm hoog. Daar mag voor ik ze op 12/12 zet nog zeker zo'n 20 cm bij. Ik hoop dat de planten uiteindelijk zo'n 1.10 meter a 1.20 meter groot worden. Dat worden ze normaal ook zo'n beetje.

            Mijn nieuwe TSW2000 is met heel veel geluk morgen binnen, anders maandag. Het toesturen van de tent duurt helaas ook weer langer. Dat wordt dinsdag pas waarschijnlijk. Ach, ik maak mij er maar niet druk om

            Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

            Tot de volgende update, met daarin hopelijk de verhuizing van mijn drie CG's naar de nieuwe tent met de nieuwe lamp, om zo snel mogelijk te gaan bloeien. Die twee Blackberry Cake-plantjes en mijn wonderbaarlijke Buttercream Gelato-plantje mogen dan in deze tent vrolijk verder gaan groeien.

            Een hele fijne Kerst voor jullie allen!

            En rustig aan!

            Pafdaddy



            ​​​​

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Komt goed en anders wordt de rest dikker ! Als ik top dan laat ik een stukje stengel boven de splitsing staan dan scheurt het minder snel in.

              Mooi veld is het geworden, staat mooi vol en op gelijke hoogte.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Kaarsvet op de verse wond helpt ook wel aardig

            • Pafdaddy
              Pafdaddy commented
              Editing a comment
              Thanks Flip Hasjkip en Voor het eerst. voor de reacties!

              Ik heb die top inmiddels al verwijderd. Ik had er geen vertrouwen meer in dat het goed zou komen en wilde er ook geen tijd of energie aan verspelen. Ik richt me nu gewoon op de rest :

              Peace!

              Pafdaddy

            #40
            Hallo luitjes,

            Fijne Kerstdagen!

            ​​Op dag 72 van mijn eerste binnenkweek heb ik een rigoureus besluit genomen....

            Hier eerst een foto van mijn zes lieve schatten:

            IMG_20201225_095451.jpgIMG_20201225_110354.jpg Daar wil ik dus nog zeker mee aan de gang (LST).l, met die BC's.

            Met het Buttercream Gelato-plantje, nog steeds klein van stuk maar wel sterk, ben ik al wel echt met LST begonnen. Ik ben benieuwd hoe het verder met dit 'lelijke eendje' van weleer gaat.
            IMG_20201225_113115.jpg
            Last edited by Pafdaddy; 25 December 2020, 16:33.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              He Pafdaddy op welke site had je de lamp besteld?, heb al driemaal besteld via mars hydro topledfactorystore via ebay en al de keren binnen 5 dagen binnen gehad.

            • Pafdaddy
              Pafdaddy commented
              Editing a comment
              Corleone1933 Via LedGrowShop.eu. Daar was die TSW2000 op voorraad, deden ze voorkomen, maar niet dus. Dank voor de tip!

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Bij ledgrowshop zijn dezelfde lampen ook nog €30 duurder als op ebay en heb je de revieuws gelezen, die zien er niet zo goed uit, komt uit
              Czech Republic op ebay is de tsw2000 met verzendkosten €216,27 en bij ledgrowshop €249. En als ik de revieuws lees zal het niet meevallen om je geld terug te krijgen want ze reageren gewoon niet, ik hoop dat je je pingels terugkrijgt, op ebay betaal je met paypal waarvan je zeker bent dat je je geld terug krijgt mocht er wat fout gaan, maar suc6 verder, je planten zien er in ieder geval goed uit en hopen dat je lamp snel binnenkomt dat je verder kan met je kweek.

            #41
            @Canaboid1933 Dank voor de uitgebreide reactie! Ik heb tot nu toe nog wel antwoord gehad van LGS. EU, al was het na een paar dagen. Ik hoop dat ik eruit kom met ze. Als ze de lamp alsnog leveren dan heb ik binnenkort waarschijnlijk een lamp te koop

            Ik hoop dat die FC3000 alsnog snel geleverd kan worden. Of anders dat die TSW2000 nog op de proppen komt.

            Met mijn plantjes gaat het ondertussen prima. Ik maak daar zo hieronder een post over. Ik heb toch niets beter te doen nu dan en wat aan mijn verslag werken

            Rustig aan!

            Pafdaddy


            Comment


              #42
              Op dag 74 van mijn eerste binnenkweek kan ik melden dat het met alle zes mijn schatten goed gaat. Kijk anders zelf maar:
              IMG_20201227_142427.jpg ​​​​​Ze zijn sinds de laatste update twee dagen geleden zeker weer verder gegroeid en ze zijn nog steeds mooi groen. De klimatologische omstandigheden, de voeding en de bewatering lijken dus op orde te zijn. Ze zijn inmiddels wel toe aan wat meer licht, want de grootste toppen lijken zich inmiddels wat te strekken. Ik heb die hoofdcola's inmiddels alweer wat training gegeven en ze wat naar beneden gebonden. Ze hunkeren steeds meer naar een ScrOGrek/net.


              ​​​Vooral Cookies Gelato 1 heeft zich inmiddels ontwikkeld tot een prachtige brede plant van nu nog steeds niet meer dan maximaal 27 cm hoog. Zie hieronder een impressie van onder het bladerdak:
              IMG_20201227_113922.jpg En bij deze hieronder een impressie vanuit de helikopter
              IMG_20201227_135827.jpg ​​​​​
              Ik kan bijna iet wachten totdat ze gaat bloeien


              CG2, haar zusje en op dezelfde dag geboren als CG1, ziet er wat dat betreft nog steeds maar magertjes uit...
              IMG_20201227_114037.jpgIMG_20201227_144152.jpg Nog steeds jeuken mijn handen om ze te gaan LST'en, maar daar is het eigenlijk al een beetje aan de late kant voor. Dat hangt er ook vanaf wanneer die nieuwe lamp er is.

              De LST op mijn tweede medische wondertje, het Buttercream Gelato-plantje begint ondertussen steeds meer zijn vruchten af te werpen.
              IMG_20201227_114033.jpg Ze begint steeds meer op een normale plant te lijken
              ​​
              Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

              Ik hoop dat ik volgende keer licht aan de horizon heb

              Rustig aan!

              Pafdaddy






              ​​​​​​

              Attached Files
              Last edited by Pafdaddy; 27 December 2020, 14:26.

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Komt in orde hier

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Baja ne wietplantje vraagt gewoon om getopt te worden

              #43
              Hallo luitjes,

              Ga er op dag 77 van mijn eerste binnenkweek maar eens goed voor zitten, pak een lekkere of een heerlijk en/of draai een dikke , want ik heb veel te vertellen


              Hieronder eerst, ter inleiding, een foto van mijn zes lieve schatten vanmorgen. Ik heb ze hier al een beetje door elkaar gehusseld. Dit om de twee Blackberry Cake-plantjes alvast wat meer ruimte te geven en ook om ze een beetje voor te bereiden op de verhuizing naar de nieuwe tent. Het Buttercream Gelato-plantje heb ik ergens links achterin verstopt.

              IMG_20201230_200405.jpg
              ​Goed, eerst nu maar eens wat melden over al die ellende die ik nog heb gehad met de bestelling van mijn nieuwe/tweede lamp. Die Mars Hydro TSW2000 staat nog steeds 'on hold' omdat deze nog steeds niet op voorraad is. Pogingen om mijn bestelling te annuleren lopen op niets uit. Ze hopen dat ik geduld heb, bla, bla, bla. Ik:

              Ik heb ze nu maar gezegd dat ik dan liever wacht totdat ze die FC3000 op voorraad hebben - dat is toch de lamp die ik uiteindelijk wil hebben en dan leg iik het verschil wel bij. Als dat niet mogelijk is dan komt die TSW2000 alsnog maar. Ik heb 'm nu toch al betaald.


              ​​​​​​Maar goed, mijn tent begon de laatste week wel telkens voller te worden en ik stond echt te trappelen van ongeduld om mijn drie Cookies Gelato-dames en die andere drie meiden van elkaar te scheiden. Die drie CG's wil ik nu eveneens zo snel mogelijk onder een ScrOGrek/net doen en ook zo spoedig mogelijk in bloei zetten.


              ​​​​​Wat heb ik nu gedaan? Ik heb nu eerst een tweede TS1000 aangeschaft. Die kreeg ik gisteren binnen. De bedoeling is om eerst de groeifase in beide tenten voort te zetten.

              Maar de tegenspoed was nog niet over hoor. De tweede Mammoth Pro 90+-kweektent bleek bij een andere aanbieder, die met Kerst maar gewoon een weekje vrij had genomen, stiekem toch niet op voorraad te zijn. Daar kwam ik gisteren (dinsdag) pas achter. Wederom door een gebrekkige communicatie. Vanmorgen lukte het eindelijk om die bestelling af te blazen.

              Gelukkig kon ik bij een andere aanbieder vanmorgen metedeen andere tent bestellen. Sterker, ik kon deze vanmiddag zelfs gelijk ophalen. Wat een service! Zo had ik vanmiddag ook nog wat te doen. Dat is wel zo lekker op een dag dat je eigenlijk niets te doen hebt nietwaar? Tja, behalve dan , en darten kijken :


              Deze aanbieder had de Mammoth Pro+ 90 ook trouwens niet op voorraad. De 100 wel, maar die vond ik net wat te groot. Een 60x60x160 vond ik andersom weer net wat te klein. Ik heb dus uiteindelijk voor een Pro Box Master (Garden Highpro +) 80x80x160 gekozen. Ik had zelf nog niet eerder van dat merk gehoord, maar de tent ziet er wel degelijk uit. De stof is 600D. Verde lr veel openingen en zelfs een kijkgat. Zie hieronder de buitenkant van de tent. De inhoud komt zo. Nog even geduld jonguhs..
              IMG_20201230_234103.jpgIMG_20201230_205407.jpg
              Ter info: Blackberry Cake 1 staat links achterin, BC2 rechts en voor het Buttercream Gelato-plantje.

              Hieronder BC1 van dichterbij...
              IMG_20201230_235438.jpg ​​​​​...bij deze BC2...
              IMG_20201230_235528.jpg.. .en ten slotte dat rare, eerder door mij zwaar gemolesteerde Buttercream Gelato-plantje, herkennen julllie inmiddels wel Mooi is anders.

              IMG_20201230_235601.jpg Ik heb BC1 overigens dinsdagavond alvast een beetje LST gegeven, die andere twee meiden neem ik straks nog onder handen, voordat ik zelf onder de wol ga. Laat ze eerst nog maar even wennen.

              De drie CG's hebben nu trouwens eindelijk ook de ruimte om verder te groeien. Ik heb tent 1, voordat ik mijn deernes herpositioneerde, natuurlijk eerst even schoongemaakt. Ik heb toen gelijk maar even een 'flitsend' kiekje gemaakt van CG1 van buiten de tent.
              IMG_20201230_202544.jpgIMG_20201230_205506.jpg
              En hier CG1 apart:

              IMG_20201230_205511.jpg Hier CG2
              IMG_20201230_205515.jpg En ten slotte CG3
              IMG_20201230_205523.jpg
              Zo beste medekwekers, dit was weer een heel verhaal, maar ik wil nou eenmaal dit verslag zo volledig en zo goed mogelijk afmaken. De spannendste fase van mijn eerste binnenkweek, en hopelijk ook leukste fase, breekt zo aanstonds aan. Ik ben benieuwd waar dit allemaal toe leidt. Tot nu ben ik zeker niet ontevreden over de voortgang


              ​​​​​​Een rustige Jaarwisseling toegewenst,

              Pafdaddy

              ​​​​





              Comment


              • Bas Haze
                Bas Haze commented
                Editing a comment
                Als ik jou was zou ik wel en net plaatsen en scroggen anders Red je het niet met hoogte denk ik

              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                +1. Die BC die strekt nog flink na de switch ben ik achter gekomen, dat zijn mooie sterke planten, die willen wel.

                Ziet er prima uit !

              • Pafdaddy
                Pafdaddy commented
                Editing a comment
                Bas Haze Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels mijn zelfgebouwde ScrOGrek al geplaatst. Daarover straks een update.

                Flip Hasjkip Ja, die Blackberry Cake-plantjes groeien echt als kool. Ik heb daarom ook besloten om eentje alvast te verplaatsen. Daarover ook straks meer. Eerst nog even wat dingetjes doen

              #44
              Hallo luitjes,

              Hier op de laatste dag van dit ongelooflijke...jaar 2020 en op dag 78 van mijn eerste binnenkweek toch nog een update.

              Ik was na de verhuizing van mijn twee Blackberry Cake-plantjes en het Buttercream Gelato-plantje gisteravond toch nog niet helemaal tevreden over de verdeling van mijn zes lieve schatten over beide tenten, zie mijn vorige post.

              Ten eerste heeft CG2 nog minimaal een week of twee nodig voordat ze klaar is om in de bloeifase gezet te worden. Ze is nog steeds een trage groeister. Het zal me zelfs niets verbazen als ZIJ een HIJ blijkt te zijn of ergens daar tussen Aangezien haar twee grote zussen wel al bijna aan de bloemetjes toe zijn, rest mij niet anders dan haar uit tent 1 te verplaatsen. Dat leverde vanmorgen nog wel enkele dramatische taferelen op, want ze wilde eigenlijk helemaal niet weg bij haar dierbaren, maar ik denk dat zowel voor tent 1 (daarover straks meer) als voor haarzelf het beste is zo.

              Ten tweede begint met name Blackberry Cake 2 flink uit haar voegen te groeien. In tegenstelling tot BC1 heb ik haar niet of nauwelijks getraind (voornamelijk door te weinig ruimte de laatste weken) en heb ik haar alleen getopt. In hoogte is ze zelfs na al CG1 en CG3 voorbij gestreefd. Ze is wel veel minder vol, maar daar kan nog wat aan gewerkt te worden.

              Waar ik gisteravond al een beetje op zinspeelde heb ik dus gedaan: ik heb CG2 gewisseld met BC2. Ik heb gelijk ook maar mijn zelfgebouwde ScrOGrek net boven de planten geplaatst. Ik denk dat ik door deze verplaatsing minimaal een week heb gewonnen. Zie hier het voorlopige resultaat van boven:
              IMG_20201231_150914.jpg
              Met dat ScrOGrek kan ik met name BC2 nu in toom gaan houden, totdat ook CG1 en CG3 rijp zijn voor 12/12. Ik.plak daar geen termijn op. Ik zie wel wanneer ze daar alle drie klaar voor zijn. Bij deze een profielfoto van de nieuwe tentgenootjes:
              IMG_20201231_151241_1.jpg
              In tent 2 (80x80x160) hebben de meiden ineens ook veel meer ruimte:
              IMG_20201231_151338.jpg
              BC1 heb ik vanmorgen nog even onder handen genomen en ik heb de grootste vertakkingen vastgesnoerd met wat tierips. Ze kan nu mooi in de breedte gaan groeien. Zie hier een foto van zojuist:
              IMG_20201231_174311.jpg CG2 moest vandaag eerst even wennen en zelfs wenen na haar verbanning uit tent 1, maar ik denk dat haar nieuwe omgeving haar op den duur wel goed gaat doen. Zo zag ze er net uit:
              IMG_20201231_174319.jpg Ze staat nu in ieder geval niet meer in de schaduw van haar zussen. Ik ben benieuwd of ze nu echt de geest krijgt.of dat het een probleemkindje blijft.

              Het Buttercream Cream Gelato-plantje blijft gewoon leuk om te volgen,, omdat we samen al zo veel hebben meegemaakt. Hier een kiekje zojuist:
              IMG_20201231_174321.jpg Goed, dit was mijn laatste post van dit jaar. Ik hoop dat in 2021 nog vele updates mogen volgen, liefst met smakelijk buds. Ik houd jullie iig op de hoogte.

              Bedankt voor het lezen van dit verslag tot dusver medekwekers!

              Peace!


              Pafdaddy
              Last edited by Pafdaddy; 1 January 2021, 02:40.

              Comment


                #45
                Ik denk dat als je inderdaad nog 2 weken wacht met 12/12 je echt wel een ruimteprobleem hebt. Ik zou in dat geval of het net iets hoger hangen of toch echt wel de keuze maken om iets eerder om te schakelen. Persoonlijk ging ik voor de laatste want je zit anders ook met een ruimtegebrek in de hoogte als je pech hebt.
                Lopend Verslag

                Comment

                Bezig...
                X