Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #17
    Hallo luitjes,

    Hier even een korte update van mijn eerste binnenkweek, dag 31. Op de eerste foto zie je een overzicht van mijn vijf dames.

    C(ookies) G(elato)1 lijkt goed te aarden in de eindpot met mijn 'Pafdaddymix' en lijkt zelfs een groeispurt door te maken, zie foto 2. Ik ben na een dagje rust alweer met LST begonnen. Die vertakkingen na de eerste keer toppen beginnen steeds meer stammetjes te worden. De plant oogt ook al behoorlijk vol. Ik heb haar vanavond voor eerst wat water met een kleine dosis bio grow gegeven.

    CG2 (foto 3) lijkt inmiddels ook goed wortel te hebben geschoten in haar nieuwe habitat. Ze groeit nog steeds langzaam maar wel gestaag. Ik ben gisteren begonnen met LST. Dat doe ik nu nog met behulp van tierips, maar ik ben van plan om van die buigzame ijzerdraden te halen met van die pluizige stof eromheen. Weet iemand waar je dat kan krijgen?

    CG3 (foto 4), het medische wondertje, is ook lekker bezig. Ze groeit als kool en ze reageert ook goed op de LST. Ik zie nu ook al het nut van LST, want je zorgt zo dat de vertakkingen het meest beschikbare licht krijgen.

    Het Blackberry Cake-plantje ziet er de laatste dagen een beetje pips uit, maar dat kan ook door de strain komen. Ik geef haar om de dag wat bronwater. Ik hoop dat ze snel verder wat aansterkt. Ze loopt ver achter op de CG's, dus ze heeft nog een lange weg te gaan, voordat ze ook in bloei kan worden gezet.

    Het Buttercream Gelato-zaailingetje is nog steeds akelig klein en ze is ook allerminst moeders mooiste. Mijn eigen schuld, weten jullie nog? Ik houd haar voorlopig nog in leven. Ik ben benieuwd of ze zich nog kan herstellen. De komende dagen worden cruciaal, denk ik.

    Tot de volgende update!

    Peace!

    Pafdaddy
    Attached Files
    Last edited by Pafdaddy; 1 March 2021, 13:11.

    Comment


      #18
      Je bedoelt chenilledraad, is te verkrijgen bij o.a. Wibra, Action, Intertoys, enz....
      Je hebt ze ook in diverse afmetingen, Google er maar op.

      Succes

      Comment


      • Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Thx!

      #19


      Hallo luitjes,

      Hier weer een update van mijn eerste binnenkweek, dag 34. Op de eerste foto zie je een overzicht van mijn vijf... euh zes dames. Daarover later meer

      C(ookies) G(elato)1 begint inmiddels een stevige tante te worden, zie foto 2 Haar stam en haar takken ogen reeds sterk, ze reageert goed op de training en ik zie reeds vijf of zes mogelijke hoofdtoppen ontstaan. Ik probeer haar nieuwe vertakkingen zoveel mogelijk licht te gegeven. De lamp hangt nu ongeveer 60 cm boven haar. Ik overweeg mijn MH TS1000 met tien centimeter te verlagen, zodra mijn andere dames daar ook sterk genoeg voor zijn, over een dag of tien, denk ik.

      CG2 (foto 3) is nog steeds een trage groeister. Ze ligt nu door de LST al drie dagen bijna languit in de 'zon' , maar haar vertakkingen willen nog niet echt groeien. Ik heb haar vanmorgen, net als haar tweede zussen, ongeveer 300 ml bronwater plus een dopje (per 1.5 liter) Bio Grow gegeven. Ik heb inmiddels al wel een PH-meter besteld maar deze is nog niet gearriveerd. Tot die tijd krijgen mijn dametjes bron- of mineraalwater.

      CG3 (foto 4), mijn 'medische' wondertje, blijft het uitstekend doen. Ze ontwikkelt snel nieuwe vertakkingen. Met de huidige voedingsbodem zit het dus voorlopig wel goed denk ik. Ik zie trouwens nu ook al duidelijk verschil met de groeifase van mijn buitenkweek, die tergend langzaam verliep. Ik zie deze 'binnenplanten' nu echt dagelijks groeien.

      Ik heb mijn Blackberry Cake zaadje (foto 5) inmiddels ook in haar eindpot gezet, in de 'Pafdaddymix' . Ik had haar het liefste in zo'n airpot gezet, maar ik ben helaas nog steeds beperkt in mijn budget. Aan de onderkant van de nieuw aangeschafte 10 liter potten zitten echter grote gaten. Dat komt vast goed.

      Het Buttercream Gelato-plantje (6) lijkt wel genen te hebben van een Bonsai-boompje, zo klein en ook fragiel oogt ze nog steeds. Ik denk dat ze deze eerste bloeironde niet meer op een normale manier zal meemaken. Ik houd haar voorlopig in haar kleine potje en ben benieuwd wat er verder met haar gebeurd, iets waar ik jullie ook van op de hoogte ga houden. Wellicht bewaar ik haar zelfs wel tot de volgende ronde

      Dan, ter introductie: als back-up en voor de zekerheid voor het eerste laat ontkiemende Blackberry Cakezaadje heb ik vorige maand, drie dagen na BC1, een tweede BC laten ontkiemen, zie laatste foto. Omdat ze voor het verslag nog niet nodig was, heb ik haar tot nu toe nog niet vermeld. Ik heb haar inmiddels net als BC1 in een grote pot gezet Ze is ook nagenoeg even groot als BC1. Mijn eerste kweek zal dan ook vooral bestaan uit mijn drie CG's en mijn twee BC's, vermoed ik. Daar moet ik mijn tentje van 90x90x180 wel aardig vol mee krijgen, hoop ik.

      De PrimaKlima werkt overigens euh... prima Als ik die 'airsucker' niet aanzet, is de temp rond de 24 graden in mijn tent en de lv tussen de 55 en 60 procent. Aan op stand 1(160 m3) is de temp rond de 22 en de lv rond de 45%. Dat lijkt mij wel ok.

      Dit was het voor even,

      Peace!


      Pafdaddy
      Attached Files
      Last edited by Pafdaddy; 18 November 2020, 18:31.

      Comment


        #20
        Hallo luitjes,

        Hier weer een update van mijn eerste binnenkweek, dag 38. Op de eerste foto zie je een overzicht van mijn vijf dames en mijn 'ukkie'.

        In chronologische volgorde (ook de foto's):

        C(ookies) G(elato) 1 begint al een behoorlijke struik te worden. Ze ziet er sterk en gezond uit, ze herstelt zich razendsnel van het toppen en de (dagelijkse) LST en ze begint al lekker uit te dijen. Het valt mij op hoe snel ze op dit moment groeit. De vegetatieve fase is bij haar volop gaande.

        CG2, op dezelfde dag ter wereld gekomen maar ze had al snel een grote achterstand op CG1, lijkt eindelijk een beetje op gang te komen. Haar hoofdstam en haar vertakkingen beginnen langzaam maar zeker wat dikker te worden en ze lijkt tevens in een groeispurt terecht te zijn gekomen.

        Wel zag ik drie dagen geleden tot mijn schrik dat de onderste schutbladeren, die door de LST in het volle licht stonden, tekenen van verbranding vertoonden, iets dat op foto 2 nog steeds zichtbaar is. Ik vermoed dat dit komt doordat ze eerst is overgezet in de 'Pafdaddymix' en daarna nog een kleine dosis Bio Grow heeft gehad, dat dit iets te veel van het 'goede' is geweest. Ik heb haar in de volgende twee drinkbeurten geen extra meststoffen gegeven. Het lijkt de laatste dagen iig niet erger te zijn geworden en de andere bladeren zien er nog steeds mooi groen uit. Ik betreed haar niettemin voorlopig met alle voorzichtigheid

        Oja, voordat ik het vergeet: Vrijdag is eindelijk mijn pH-meter met de post binnengekomen en ik heb deze gelijk maar even aan het werk gezet.

        De pH van mijn kraanwater zit tussen 7.2 en 7.5 volgens de laatste twee metingen. Te hoog dus om de dames van drinken te voorzien. Ik voegde daarna een klein beetje Bio Grow toe. De pH zakte toen vrij snel tot ongeveer 6.2. De volgende morgen was de pH rond de 5.5. Goed om te weten! Dan hoef ik verder geen pH- of zo aan mijn water toe te voegen

        Dan mijn lievelingetje CG3, die na een valse start (zie eerdere posts) inmiddels blaakt van gezondheid. Net als CG1 groeit ze als kool. Ik heb haar gisteravond laat, net voor het slapen gaan, en net als CG1, nog wat afgezuurd water met wat groeimiddel gegeven.

        B(lackberry) C(ake)1 oogde een paar dagen geleden nog wat bleekjes, maar haar nieuwe bladeren zien er al een stuk vitaler uit. Ik kijk uit dat ik haar niet overvoed.

        Voor BC2, die ietsje pietsje achterloopt op BC1, geldt hetzelfde verhaal. Dat gaat de goede kant op.

        Het is mij overigens opgevallen dat als ik die 'airsucker' aanzet dat de lv dan zo rond de 40 procent hangt bij een temperatuur van rond de 22 a 23 graden. Als de PrimaKlima uitstaat dan is de temp rond de 25 a 26 graden en dan is de lv tussen de 55 en de 60% Ik denk dat het dus verstandig is om de afzuiger in deze groeifase maar af en toe aan te zetten, een kwartiertje of zo. In de bloeifase ben ik veel meer gebaat bij een lage luchtvochtigheid, toch?

        Tja, dan het enige hopeloze geval tot nu toe: het Buttercream Gelato-plantje Ze zag er gistermorgen ronduit beroerd uit. Nog steeds moest ik haar met een vergrootglas zoeken, zo klein is ze nog steeds. Haar bladeren begonnen, erger nog, steeds meer te vergelen. Ik heb haar dus even wat lager gezet, op de grond, en aan de zijkant, zo'n 70 cm onder de lamp. Ik heb haar voorts water met een heel klein beetje Grow gegeven. Dit in de hoop dat ze zich nog wat kan herstellen. Spannend!

        Dit was het weer voor even medekwekers,

        Rustig aan!

        Pafdaddy








        Attached Files

        Comment


          #21
          En deze zijn allemaal 38 dagen oud of heb ik ergens overheen gelezen? Lijken me wel heel erg klein. En je hebt de TS1000 op 70cm? Die mag gerust een centimeter of 20 omlaag tijdens de groei. Tijdens de bloei kan hij makkelijk zakken tot 30cm. Ik heb zelf momenteel een Gelato 43 onder de TS1000 staan en die vult vrijwel de gehele tent van 60x60cm. Deze staat overigens al wel in bloei.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Ik heb nu nog geen budget voor tensiometers. Ik weeg de zakken vooralsnog met de hand en ik geef ze om de twee a drie dagen ongeveer 300 a 400 ml water, tot het water net uit de zak loopt.

            Die CG2 heeft laatst waarschijnlijk wel iets te veel water gehad, maar nu lijkt de waterhuishouding weer wat beter op orde. Goed gezien.

            Ik ben elke dag bezig met het verbeteren van de omstandigheden in en rond mijn tentje

            De temp is momenteel 26 graden en de lv is nu 48%. Ik denk dat de lv nog wel wat omhoog mag.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Luchtvochtigheid is prima zo, bij planten uit zaad speelt dat niet zoals bij stekken, die hebben in het begin een hoge RH nodig omdat ze nog niet geworteld zijn en vocht via het blad opnemen.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Bij mij kwamen de tensiemeters er ok pas de 4 ronde in... Dure krengen. Maar heb er wel alle gemak van. Ik gebruikte daarvoor een bodemvochtmeter van de intratuin of welkoop en die was maar E15,-. Voordeel is ook dat die gelijk PH globaal weergeeft en je kan ze voor meerdere planten gebruiken. De Tensiemeters zijn toch bedoeld om in de pot te laten staan.

          #22
          Je hebt geen haast maar neem aan dat je er geen half jaar over wilt doen

          Ter vergelijking, Blackberry Cake, 17/10 geboren.

          D746AAB5-A785-448D-A4A1-72165BF392CD.jpeg
          734EFE26-79F8-4089-9ACB-AAB03604F57B.jpeg
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Dank voor de reactie Flip!

            Voor een echt eerlijke vergelijking gaan we over een week nog maar eens kijken Nu zijn ze inderdaad nog erg- en zeker ook te klein Ik heb ook niet de indruk dat ik jouw BC nog inhaal...

            Ik denk dat ik de BC's te lang in de stekgrond heb laten staan. De lamp stond afgelopen week nog rond de 65 cm (boven deze stekkies), ook net wat te hoog denk ik. Vandaar dat ze wat vertraging op hebben gelopen. Inmiddels staan ze een weekje in de mix en in de eindpot. De lamp staat nu op ongeveer 55 cm.

            Ik heb geen haast omdat ik rustig wil uitvinden in hoeverre ik mijn dames onder de lamp kan zetten - zonder ze te verbranden en ik wil ze ook niet overvoeden of verdrinken. Ik ben nog maar een beginner nietwaar? Ik heb de laatste maanden al voorbeelden genoeg gezien van beginners die gelijk hun planten allerlei substanties toedienen, gaan overwateren of meteen veel licht geven omdat ze zsm grote planten willen hebben, maar die hun eerste kweek dan wel zien mislukken. Ik heb liever een kweek die wat langer duurt dan een mislukte kweek. Ik heb nog steeds veel te leren.

            Ik denk dat ik de boel nu wel redelijk op orde heb verder.

            Ik houd jou/jullie op de hoogte!

            Rustig aan!

            Pafdaddy
            Last edited by Pafdaddy; 23 November 2020, 15:35.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Oh ja stekgrond, dat gebruik ik niet meer. Alleen maar Light Mix.

            Komt goed, uiteindelijk groei n ze wel.

          #23
          Ja maar jij hebt jaaaaaaren ervaring
          Veel kwekers willen toch alles zelf uitvinden.

          Die BC ziet eruit alsof ze zeiknat gestaan heeft.
          Vocht is zelfs in het kaartje getrokken.
          En dan te dicht bij de lichtbron of flink op de tocht.
          Of alles

          *ik lees nu ook iets over bronwater. Dat is ook niet allemaal goed he
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Analyseer de tekorten en pas daar in de laatste weken dat ze groeien de voeding op aan.
            Denk ik ?

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Die analyse heb ik de meeste moeite mee, als ik denk dat ik het gevonden heb zie ik weer wat anders wat er nog meer op lijkt. Maar goed, zal dit topic er niet mee vervuilen, da’s voor mijn eigen draadje

          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Dank voor het meekijken QnQ!

            Die BC, die gisteravond is bewaterd, laat ik nu weer een paar dagen met rust . Die kaartjes krijgen ook wel eens wat water mee

            Ik had die BC's beter tegelijk met de Cookies Gelato kunnen ontkiemen. Daardoor heb ik de ene soort in het begin wellicht te weinig licht gegeven en een ander teveel. Weer wat geleerd!

            Peace!

            Pafdaddy

          #24
          Attached Files
          Last edited by Pafdaddy; 28 November 2020, 12:48.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Time Love Care

          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Haha, ok! Ik doe mijn best

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Tender love en care

          #25
          Hallo luitjes,

          Bij deze weer een update van mijn eerste binnenkweek, met drie Cookies Gelato- en twee Blackberry Cake-planten en een (mini) Buttercream Gelato-plantje, dag 47. Zie de eerste foto voor een overzicht (vanavond) van mijn zes meiden.

          Om maar weer met CG1 (foto 2) te beginnen: ze begint al bijna de hele pot te vullen. Wat groeit ze hard nu. Ik heb haar eergisteren nog op een paar plaatsen getopt. Ik geef haar nu een paar dagen alleen maar LST. Ik kijk daarna verder.

          CG2 (foto 3) begint een kleine inhaalslag op CG1 te maken. Ik heb haar hoofdtop twee dagen geleden geFIMmed. Ze begint inmiddels ook wat stevigere zijtakken te produceren. Verder geef ik haar veel LST om haar nieuwe aanwas zoveel mogelijk licht te geven. Ze oogt alweer een stuk gezonder dan een paar dagen geleden. Vooral haar enorme 'fanleaves' vallen op.

          Op CG3 (4), mijn lievelingetje, is eveneens weinig op- of aan te merken. Ze is net als CG1 goed op weg om de pot te gaan vullen. Net als bij CG1 pas ik bij haar de combi van topping en LST toe. Dat lijkt voorlopig de beste manier om veel- en stevige takken te krijgen. Alles blijft ook lekker laag en gelijk beschenen zo

          De twee Black Berry-Cake-plantjes (foto 5 en foto 6) zijn de laatste dagen goed aangesterkt. Dit onder meer doordat ik elke morgen ze al een beetje aan het buigen ben, een soort van ochtendgymnastiek. Dit ook om ze te gaan voorbereiden op de komende molestaties

          Het door mij eerder mishandelde Buttercream Gelato-ukkie (foto 7) heb ik inmiddels in een tien liter pot gezet met mijn 'Pafdaddymix'. Het stammetje lijkt behoorlijk verrot, zag ik, dus ik verwacht nog niet direct een groeispurt, maar zolang ze blijft groeien, blijf ik haar ook aandacht geven. Wie weet komt uit dit 'lelijke eendje' uiteindelijk toch nog een mooie zwaan? We blijven het volgen

          Oja, voordat ik het vergeet (): ik vond op internet geen geschikt ScrOG-net of rek en/of ik vond het te duur voor het aangebodene. Ik heb dus besloten om zelf maar wat in elkaar te knutselen. Op de laatste foto een eerste indruk. Ik ben inmiddels al weer wat verder met mijn 'Robinson Crusoe-ScrOG-rek'.

          Later meer hierover


          Tot later medekwekers!

          Peace!

          Pafdaddy

          Attached Files
          Last edited by Pafdaddy; 1 December 2020, 22:52.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Dit komt wel in orde, alhoewel de plantjes gelijke grote mankeren, maak je veel goed met de lst
            Strak net, zal zorgen voor de ideale uiteindelijke verdeling.
            Het is zeker wat zoeken met het water in het begin, vind het wel geslaagd totnutoe zeker deze eerste keer!
            Straks lekker dikke toppen, kgeloof er wel in.
            Succes verder!

          • Pafdaddy
            Pafdaddy commented
            Editing a comment
            Thanks Rietslang!

          #26
          Hallo luitjes,

          Bij deze weer een update van mijn eerste binnenkweek, met drie Cookies Gelato- en twee Blackberry Cake-planten en een (mini) Buttercream Gelato-plantje, dag 51. Zie voor een overzicht van mijn deernes de eerste foto. Alle foto's zijn vanmorgen genomen. IMG_20201205_094222.jpgIMG_20201205_094026.jpgIMG_20201205_094130.jpg
          CG3, mijn lievelingetje, is ook al een mooie jonge madam aan het worden. Ze dient alleen de pot nog wat meer te vullen met haar weelderige bladeren, maar dat komt vast goed. Ik ben dagelijks met haar bezig. Ik kijk het voorlopig met haar aan. Mogelijk top ik haar hier en daar komende dagen nog voordat ik haar verder ga trainen.

          IMG_20201205_094035.jpgIMG_20201205_094549.jpg

          BC2 (6) houdt nog steeds gelijke tred met haar zusje. Ik heb haar tot nu toe alleen getopt, gisteren ook. Ik ben er nog niet uit wat ik verder met haar ga doen​​​​​​. IMG_20201205_094500.jpg




          Dan, ten slotte, lijkt mijn probleemkindje Buttercream Gelato de laatste dagen zowaar kleur op te wangen te krijgen. Een groene kleur welteverstaan. Ze groeit langzaam maar gestaag en haar nieuwe bladeren zijn mooi van vorm. Alleen over haar stammetje maak ik mij wel nog wel zorgen. Die ziet er nog steeds veel te bruin (verdord of verrot?) en ook fragiel uit. Ik denk dat de komende dagen cruciaal worden of ik nog met haar doorga voor de tweede ronde, in de tweede tent. Anders houd ik het in die tent bij alleen de twee BC's.



          IMG_20201205_094211.jpg.
          Het zijn kortom spannende tijden tijdens mijn eerste binnenkweek. (Maar niet heus ​ )


          Tot de volgende update medekwekers!

          Rustig aan!



          Pafdaddy
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by Pafdaddy; 5 December 2020, 15:48.

          Comment


            #27
            Ik zou idd 90x90 kopen ipv 60x60 tent, je hebt meer opties he dan. Als je er toch plaats voor hebt. Met ts lampen geen ervaring, heb nu wel de ts 600 besteld om voor te groeien in een 70x70 tentje... gaat goed hier he, zien er goed uit!
            Ganja always does the trick.

            Comment


              #28
              Oorspronkelijk geplaatst door Wesley pipes View Post
              Ik zou idd 90x90 kopen ipv 60x60 tent, je hebt meer opties he dan. Als je er toch plaats voor hebt. Met ts lampen geen ervaring, heb nu wel de ts 600 besteld om voor te groeien in een 70x70 tentje... gaat goed hier he, zien er goed uit!
              Thanks Wesley Pipes voor de reactie en de support!

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Graag gedaan!

              #29
              Dag luitjes,

              Op dag 54 van mijn eerste binnenkweek - met drie Cookies Gelato-, twee Blackberry Cake-planten en een (mini) Buttercream Gelato-plantje - is er eigenlijk weinig te melden. Wat in dit geval zeker goed is. Alles groeit stevig door, de bladeren zijn en blijven mooi groen. Ik zie bij de drie CG's ook steeds meer 'cola"s' ontstaan, die twee BC's beginnen net aan hun vegetatieve fase (beiden gelijk aan de LST) en ook het Buttercream Gelato-plantje lijkt besloten te hebben nog iets van haar leven te maken. Zie voor een overzicht van mijn deernes de onderstaande foto. IMG_20201208_100557.jpg

              Ik weet nu al wel dat die drie CG's deze tent makkelijk gaan vullen, ook met behulp van mijn zelfbouw ScrOG-rek, en hopelijk kunnen ze dan rond de Kerst op 12/12 worden gezet. Helaas heeft Mars Hydro nog steeds niet die FC3000 op voorraad. Ik wil als de bloeifase van de CG1...
              IMG_20201208_100459.jpg
              ​​​​​​...CG2...
              IMG_20201208_120427.jpg ​​​​​​...en CG3... IMG_20201208_120400.jpg


              ​​​​​... begint wel voldoende licht hebben voor mijn toekomstige bloemetjes. Als MH die FC3000 niet op voorraad heeft voor pak 'm beet 20 december dan zou een tweede ts1000 of een tws2000 wellicht soelaas kunnen bieden. Of misschien wel een ander merk als Spider Farm. Daar ben ik nog niet over uit..

              De twee Blackberry Cake planten... IMG_20201208_100524.jpg IMG_20201208_100509.jpg
              en voormalig' lelijk eendje' Buttercream Gelato...


              ​​​​​​ IMG_20201208_100542.jpg ​​​​​​...zijn bestemd voor een tweede tent. Ik denk dat dat een 90x90x180 wordt ook, om wat meer ruimte te hebben. Ik besef mij nu ook al wel dat twee of hoogstens drie planten meer dan genoeg is voor een tent met zo'n omvang. Het duurt dan alleen wat langer voordat je de tent vol hebt en je de planten in bloei kan zetten. Qua oogst zal het weinig schelen, vermoed ik. Het zal de luchtcirculatie andersom alleen maar bevorderen, denk ik.

              Goed, dit was het voor even medekwekers!

              Rustig aan!

              Pafdaddy

              ​​​​​​






              ​​​
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.
              Last edited by Pafdaddy; 9 December 2020, 09:13.

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Welke regio zit je?

              • Pafdaddy
                Pafdaddy commented
                Editing a comment
                Midden NL

              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dan mag je als je dat wil van mij wel een lampje lenen. Ik stuur je wel ff een pb

              #30
              Thanks! Ik ben benieuwd

              Comment


              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Juist bericht gehad dat je kan preorderen, de fc 3000 komt binnen een paar weken binnen, ze vrezen dat de vooraad snel gaat gaan dooor de preorders... code wiet420 he

              • Pafdaddy
                Pafdaddy commented
                Editing a comment

              • Wesley pipes
                Wesley pipes commented
                Editing a comment
                Goeievraag dat preorderen zou ik ook niet weten... ja je kan kanten uit he met de keuze van een lamp...doen waar je je het best bij voelt!
            Bezig...
            X