Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste binnenkweek met twee Cookies Gelato, 1 Blackberry Cake, 1 Buttercream Gelato

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
    Ik denk dat als je inderdaad nog 2 weken wacht met 12/12 je echt wel een ruimteprobleem hebt. Ik zou in dat geval of het net iets hoger hangen of toch echt wel de keuze maken om iets eerder om te schakelen. Persoonlijk ging ik voor de laatste want je zit anders ook met een ruimtegebrek in de hoogte als je pech hebt.
    @ Voor het eerst Langer dan een week wil ik eigenlijk ook niet meer wachten. De planten zijn nu zo'n 35 cm hoog, met pot 60 cm. In de hoogte kan ik planten van maximaal 140 cm inclusief pot in deze tent 1 kwijt. Ik laat ze nu dus nog hoogstens een centimer of tien groeien. Ik heb het ScrOGrek/net inmiddels al iets hoger gehangen. Dan kom ik volgens mijn berekeningen op zo'n 110 a 120 cm uit na de eerste weken van de bloeifase. Voorts mogen ze lekker gaan fleuren en geuren.

    Comment


      #47
      Hallo luitjes,

      De beste wensen en dat jullie allemaal maar een groeizaam jaar mogen hebben!


      Op dag 80 van mijn eerste binnenkweek lijkt de scheiding van mijn plantjes heilzaam te hebben gewerkt. Om maar met tent 1 te beginnen: C(ookies) G(elato) 1, CG3 en B(lackberry) C(ake) 2 groeien wel een paar centimeter per dag. Ze benutten ondertussen de nieuw ontstane ruimte in tent 1 goed en ze waaieren mooi uit. Ze beginnen ook heerlijk te


      Ter info: zie hieronder linksonder CG1, achterin CG3 en rechtsonder BC2.
      IMG_20210102_105742.jpg Ik hoop dat de hoofdtoppen in de komende dagen steeds meer naar het ScrOGrek toegroeien. Degene die zijn kop boven het rek uitsteekt, bind ik vast. Zo probeer ik een mooi tapijtje te vormen. Ik hoop dat ik de dames zo spoedig mogelijk in bloei kan zetten. Hier een kiekje van de zijkant:
      IMG_20210102_105733.jpg
      In tent 2 lijken de meiden inmiddels ook al goed te aarden in hun nieuwe habitat. Hier een foto van mijn deernes van boven (rechts CG2, linksboven BC1 en linksonder Buttercream Gelato):
      IMG_20210102_113630.jpg
      CG2 lijkt, nu ze uit de schaduw van haar grote zussen is getreden, eindelijk de geest te krijgen. Ik ga haar niet meer toppen, maar ik probeer haar de komende week door middel van LST wel nog zoveel mogelijk uit elkaar te trekken, totdat ze de hoogte in mag. Zie hieronder haar toestand nu:
      IMG_20210102_113131.jpgIMG_20210102_113142.jpg Ik moet haar hiervoor wel dagelijks in de gaten houden, want ze heeft ogenschijnlijk een groeispurt ingezet.

      Ik kan ten slotte bijna niet geloven dat mijn Buttercream Gelato-plantje amper zes, zeven weken geleden nog op sterven na dood was. En zie nu eens...
      IMG_20210102_113137.jpg Ze is inmiddels een hele sterke en compacte plant, met hele grote en zelfs vettige bladeren ook. Echt een (lelijke) vreemde eend in de bijt. Ik heb haar nu twee keer getopt en ik pas nu alleen nog maar LST toe. Ik ben benieuwd hoe haar levenscyclus verder zal verlopen. Het kweken van een plant, en dat gevoel zullen jullie misschien wel herkennen, schept toch een band.

      Goed, dit was het weer even het laatste nieuws over mijn eerste binnenkweek.

      Rustig aan!

      Pafdaddy


      ​​​​​
      ​​​​
      Last edited by Pafdaddy; 2 January 2021, 12:56.

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Meestal als het begin wat moeite kost voor de plant, worden het wel goeie planten met huge toppen. Ok gauw op 12/12 dan succes

      • Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Kunichika Huge toppen klinken als muziek in mijn oren. Laten we het hopenThanks!

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Die butters zal je de lekkerst weed opleveren, klein maar fijn altijd

      #48
      Hallo luitjes,

      Vandaag op dag 81 het besluit genomen dat ik tent 1 morgen op 12/12 ga zetten. Dat doe ik door CG1, CG3 en BC1 vanaf vannacht 0.00 uur tot dinsdagmorgen 9.00 uur in het donker te zetten.Dat schijnt te helpen bij de switch van groei-naar bloefase.

      Hier een foto van de vrouwtjes aan het begin van deze avond::

      IMG_20210103_202208.jpg Sommigen steken hun top/kop al boven het rek, anderen hebben nog een paar dagen nodig, maar ik ga ze nu gewoon op 12/12 zetten. Ik wil de planten namelijk zeker niet de groot laten worden.

      In tent 2 is er voorlopig nog een hoop werk aan de winkel om ze ook ready te krijgen voor de omschakeling van 18/6 naar 12/12. Toch zijn ze tov van zo'n 30 uur eerder zeker weer wat gegroeid. Zie maar.:

      IMG_20210103_202240.jpg ik ga komende week wel vast een ScrOGrekje maken of een netje online kopen. Ik wil ook dit trio de tent goed laten vullen.

      Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

      Rustig aan!

      ​​​​​​
      Pafdaddy



      Last edited by Pafdaddy; 4 January 2021, 12:23.

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        orgineel scroggrekje werken met wat voorradig is geweldig, heb eens een chapenet als scrogrek gebruikt.
        Planten zien er gezond uit by the way

      #49
      Hallo luitjes,

      Ik wilde eigenlijk morgen of overmorgen pas weer wat posten, totdat ik net, op dag 82 van mijn eerste binnenkweek, werd opgeschrikt door het volgende:

      Bij de dagelijkse LST zag ik dat die rare en trage groeister CG2, vijf dagen na de verhuizing van tent 1 naar tent 2, ineens trekjes van voorbloei begint te vertonen. Ik kan anders de witte haartjes op twee van de hoofdtoppen niet verklaren. Zie hier twee foto's van zojuist:.
      IMG_20210104_155923.jpg en
      IMG_20210104_155956.jpg Wat denken jullie? Zijn dit voortekenen?

      Ik zit ondertussen te denken hoe dit kan. Ik heb mij vrij constant aan 18/6 gehouden. Een paar keer iets langer. Heeft ze dan te lang in de schaduw gestaan van haar grote zussen? Was het afscheid te emotioneel en heeft de verhuizing teveel stress opgeleverd? Is ZIJ toch een HIJ of een herma? Denkt ze dat ze een autoflower is? Ik weet het echt niet.

      En dan, wat nu te doen? Als ze in de voor bloeifase zit dan kan ik haar niet op 18/6 laten staan, denk ik, wat dan gaat ze wellicht reveggen. Daar heb ik slechte ervaringen mee. Zal ik nu dan BC1 en het Buttercream Gelato-plantje nu ook al op 12/12 zetten? Maar ja, daar is.met name die laatste nog niet klaar voor, denk ik. Er is ook nog wel wat ruimte over in tent 2. Zie hier een overzichtsfoto van eerder deze middag.

      IMG_20210103_202240.jpg

      Of zal ik CG2 terug in tent 1 proppen, die ik uitgerekend vandaag op 12/12 heb gezet. Zie ze (CG1 CG3 en BC2) hieronder staan in het donker (foto genomen met flitser) :

      IMG_20210104_155720.jpg Waar ik dus eindelijk rust in mijn tenten dacht te hebben, daar zit ik nu even met mijn handen in het

      Maar ach, dan heb ik weer wat om mij mee bezig te houden de komende dagen. Behalve dan wat aanrommelen en

      Ik hoor graag adviezen van jullie als medekwekers.

      Peace!

      Pafdaddy





      Last edited by Pafdaddy; 4 January 2021, 15:53.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment

      • Pafdaddy
        Pafdaddy commented
        Editing a comment
        Flip Hasjkip Dank voor de gerustelling! Ik was inmiddels al bezig om mijn tweede jointje te bouwen

      #50
      Succes ik ga hem
      volgen!!

      Comment


        #51
        Hallo luitjes,

        Op dag 83 van mijn eerste binnenkweek heb ik het licht in tent 1 gisteravond laat weer aangezet. Ze hebben dan ruim 24 uur in het donker gestaan.Zo stonden C(ookies) G(elato)1, CG3 en B(lackberry) C(ake) er een half uurtje geleden bij:
        IMG_20210105_092117.jpg ​​​​​​
        Ik heb mijn lieve schatten bewust gisteravond al op 12/12 gezet, want dan kan ik zolang ik nog geen TSW2000 of FC3000 heb, zes uur (nu nog) of twaalf uur (als ik die andere drie meiden in tent 2 in bloei zet), die tweede TS1000 erbij hangen.

        Ik heb nu inmiddels trouwens al een week niets gehoord van Led Grow Shop.eu, ondanks dat ik heb gevraagd of ze mij zo spoedig mogelijk willen informeren over de verdere voortgang en als ze mij die TSW2000 niet kunnen leveren, dat ik mijn geld terug wil. Ik heb enorm spijt dat ik voor deze aanbieder ben gegaan. Ik hoop maar dat ik mijn geld nog terug zie of een lamp... Ik vrees het ergste nu. Deze (paniek) aankoop was overigens ook niet nodig geweest als Mars Hydro die FC3000 gewoon op voorraad had de laatste twee maanden.

        Ik ben dus blij dat ik, als tussenoplossing, een tweede TS1000 heb aangeschaft. Zo kon ik vorige week mijn plantjes verdelen over twee tenten en die extra ruimte doet ze zichtbaar goed. Zo stonden ook CG2, BC1 en het roemruchte Buttercream Gelato-plantje er vanmorgen blakend van gezondheid bij.
        IMG_20210105_092819.jpg Ik heb gisteravond gelijk maar even twee SCROGnetjes besteld. Die krijg ik waarschijnlijk morgen binnen. Daar kan met name BC1 (linksboven op de bovenstaande foto), die maar blijft uitdijen, dan meteen onder, om zodoende die andere twee meiden nog wat tijd te geven om nog wat groter en sterker te worden.

        Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

        Rustig aan!

        Pafdaddy

        Comment


        • Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          In zie ook vaker dat ze 2scrognetjes plaatsen of verscheidene hoogtes. 1voor de de daadwerkelijke scrogg en de ander 20 /30 hoger voor als de toppen te zwaar worden. Dan hoef je niet met draadjes in de weer super simpel

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Kunichika Ik heb inderdaad een (tweede) SCROGnet voor tent 1 aangeschaft, om de reden die jij aangeeft. Die andere ga ik in tent 2 gebruiken.

        #52
        Hallo luitjes,

        De meiden in tent 1 zijn op de late avond van dag 83 net wakker geworden. Ik heb voor de eerste keer de tweede lamp (TS1000) erbij gevoegd. Ik hoorde CG1, CG3 en BC2 bijkans krioelen van plezier toen ik beide lampen aandeed. Heerlijk, dat extra beetje licht, zag je ze denken. Ze trokken nog net geen bikini aan

        Hier een foto van mijn lieve schatten tien minuten geleden:
        IMG_20210105_232849.jpg
        Morgen weer een dag.

        Welterusten medekwekers,

        Peace!

        ​​​​​​

        Pafdaddy

        Comment


        • Remco
          Remco commented
          Editing a comment
          hoeveel Watt hangt er nu boven ??

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Remco 2x150 Watt

        • Botanicus
          Botanicus commented
          Editing a comment
          Aaah, monokini...beter

        #53
        Hallo luitjes,

        Op dag 85 (7 januari 2021) van mijn eerste binnenkweek heb ik de meiden in tent 2 ook op 12/12 gezet. De voornaamste reden is dat ik vermoed dat ze anders te groot zullen worden voor mijn 80x80x160. Met name dat Blackberry Cake 1 plantje (linksachter hieronder) groeide de laatste dagen vrij hard. Ze vullen nu al zo'n 75 procent van de tent. Hier een foto nadat ik ze net had wakker gemaakt na de eerste morgen 'uitslapen'.

        IMG_20210107_112812.jpgIMG_20210107_113023.jpg Oja, ik heb mijn geliefkoosde Buttercream Gelato-plantje wel even op een doosje gezet, om haar wat meer licht te gunnen. Anders stond ze teveel in de schaduw van met name BC1.

        Sinds gisteren heb ik.trouwenss het koolstoffilter in tent 1 ook operationeel gemaakt. Na het binnenkrijgen van een paar attributen (online besteld) en wat passen, meten en plakken kwam daar de volgende constructie uit.

        IMG_20210107_122153.jpg ​​​​​

        ​​​​In tent 1 staan CG1, CG3 en BC2 nu drie dagen op 12/12. In deze eerste bloeiweek schijnen de meiden nog niet echt hard (door) te groeien en kunnen zelfs wat vertragen in de groei. Dat lijkt nu het geval. Ik heb ze voordat ik het licht uitdeed nog van wat nutteloze bladeren en aanwas ontdaan, vooral onderaan bij de hoofdstammen, wat LST toegepast en heb ze wat te drinken gegeven. Net voordat ik ruim een uur geleden welterusten tegen ze zei, dat zei ik ook echt ​​​​​, heb ik ze nog even op de gevoelige plaat vastgelegd.
        IMG_20210107_111944.jpg
        Last edited by Pafdaddy; 7 January 2021, 11:53.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Een blad is nooit nutteloos

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Remco Ja, volgens de rook, die door de gaten onderin naar binnen wordt gezogen als ik daar rook heen blaas, wel. Mijn PrimaKlima staat nu nog vooral op 160m3, maar zodra ze echt beginnen te bloeien schakel ik over op 280m3.

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          QnQ Nutteloos is misschien niet het goede woord inderdaad. Het werd mij gewoon wat te bossig onder het bladerdak en ik heb onderontwikkelde takjes en wat kleine bladeren verwijderd, die nauwelijks een straaltje licht kregen. Ik ben vooral op mijn hoede voor schimmels alls meeldauw, na een mede daarom mislukte buitenkweek. Vandaar ook dat ik de ventilatoren 24/7 laat waaien en ook de 'airsucker' nu constant aan heb. Beter voorkomen dan genezen nietwaar?

        #54
        Hallo luitjes,

        Op dag 86 van mijn eerste binnenkweek weer even een korte update. Ik heb toch niet veel beters te doen dan en met mijn lieve schatten bezig zijn

        De meiden in tent 1 beginnen steeds meer tekenen van (voor) bloei te vertonen. De pistols schieten CG1, CG3 en BC2, op dag 4 van 12/12, letterlijk uit de stammen. Zie hieronder eerst een foto van boven:

        IMG_20210108_095905.jpg Zie hieronder een close-upje van CG1:

        IMG_20210108_111819.jpg
        En BC2 is ook goed bezig:

        IMG_20210108_115049.jpg
        ​​​​​​
        ​​​In tent 2 zijn Blackberry Cake 1, CG2 en het Buttercream Gelato-plantje op dag 2 van 12/12 ook in de voorbloeifase geschoten. De meiden stonden er vanmorgen in elk geval fris en fruitig bij en leken zelfs weer wat in omvang gegroeid. Zie hier een overzichtsfoto van het inmiddels roemruchte trio:

        IMG_20210108_114944.jpg Nadat CG2 in een eerder stadium al tekenen van 'pubertijd' vertoonde, lijken ook BC1 en het Buttercream Gelato-plantje in de vroege volwassenheid te zijn aanbeland. Hier de eerste 'okselharen' van Blackberry Cake 1:
        IMG_20210108_120441.jpg
        En zelfs dat maffe Buttercream Gelato-plantje lijkt, als alles verder goed gaat, nog wel een paar jointjes te kunnen gaan vullen. De laatste dagen profiteert ze dankbaar van de 'lift' die ik haar heb gegeven. Ze lijkt alsnog de geest te hebben gekregen. Ik heb haar daarom voor het schrijven van dit bericht nog even wat ochtendgymnastiek gegeven:
        IMG_20210108_121528.jpg En ook/zelfs zij lijkt zich voor te bereiden op het ontwikkelen van hopelijk smakelijke buds

        IMG_20210108_121552.jpg
        Ik vind dit tot nu toe de meest interessante fase van mijn eerste binnenkweek. Als het goed is komen morgen de twee scrognetten binnen. Ik heb tevens een flesje topmax van Biobizz aangeschaft. Ik wil ze met name de komende twee, drie weken goed gaan verwennen, met genoeg voedingsstoffen, genoeg licht en genoeg water, ook omdat de meiden nog een flinke groeispurt te wachten staat. Ik houd me hierbij aan de schema's van Biobizz zelf of doe iets minder dan dat. Overvoeding zou zonde zijn natuurlijk.

        Veel meer heb ik op dit moment niet te melden medekwekers,

        Alvast een rustig weekend toegewenst!

        Pafdaddy













        ​​​​​

        Comment


        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Voor het eerst. Ja, ik denk dat ik het rustig aan doe. Overdaad schaadt inderdaad zeker ook de smaak. Ik ben niettemin van plan om ze nog wel te gaan flushen als ze daar rijp voor zijn. Dat zal de smaak van de buds nog wel ten goede komen, vermoed ik.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Zodra deze ronde droog is weet ik in ieder geval zeker of flushen geholpen heeft. Naar mijn mening heeft het vooral gezorgd voor veel geel blad. Maar heb dan ook bijna 3 weken gespoeld

        • Pafdaddy
          Pafdaddy commented
          Editing a comment
          Voor het eerst Ik ben benieuwd

        #55
        Hallo luitjes,

        Op dag 88 van mijn eerste binnenkweek kan ik jullie melden dat het zowel in tent 1 (sinds 4 januari op 12/12) als in tent 2 (sinds 7 januari op 12/) eigenlijk boven verwachting goed gaat.

        Om maar met tent 1 (Cookies Gelato 1 en 3 en Blackberry Cake 2) te beginnen: de meiden zijn de laatste twee dagen langzaam maar gestaag doorgegroeid. Zie hier een kiekje van boven van vanmorgen rond 9 uur, toen het licht nog aanstond:
        IMG_20210110_100358.jpg Sommige toppen steken hun koppen al ondeugend boven het rek uit:
        IMG_20210110_102602.jpg ik probeer die deugnieten de komende dagen een beetje in toom te houden door ze vast te strippen of een ander gat in het rek voor ze te vinden, zodat de lagere budsites ook richting het rek of liever nog daarboven kunnen groeien. Als het goed is maken ze na deze eerste week van voorbloei de komende twee weken de grootste groeispurt door. Ik ben benieuwd...

        De meiden gaan ondertussen vrolijk door met het aanmaken van nieuwe pistols. Zie hier bijvoorbeeld een top van CG3:

        IMG_20210110_100720.jpgIMG_20210110_100819.jpg

        In tent 2 lijken mijn deernes (CG2, BC1 en het Buttercream Gelato-plantje) het ook prima naar de zin te hebben. CG2 (rechts) en het Buttercream Gelato-plantje linksonder lijken profijt te hebben van de verhogingen die ik ze heb aangeboden. Kijk ze stralen:
        IMG_20210110_111440.jpg BC1 en CG2 zijn inmiddels al echt begonnen aan het voorbloeifase. Bij deze BC1:

        IMG_20210110_112810.jpg En hierbij CG2:
        IMG_20210110_112944.jpg
        ​​​Mijn geliekkoosde Buttercream Gelato-plantje is nog niet zover, maar maakt ook aanstalten om te gaan fleuren en geuren.
        IMG_20210110_135959.jpg Ze mag van mij eerst nog wel wat groeien

        Goed medekwekers, dit was het weer voor even.

        Tijd voor belangrijke zaken (​​​​​​).

        Rustig aan!

        Pafdaddy
        Last edited by Pafdaddy; 10 January 2021, 13:33.

        Comment


          #56
          Dag luitjes,

          Op dag 90 van mijn eerste binnenkweek heb ik wellicht iets heel stoms gedaan...

          Hier het verhaal: toen ik vanmorgen terugkeerde van mijn werk zag ik dat ik in tent 1 het licht nog steeds uit stond en in tent 2 het licht nog steeds aan. Het was de bedoeling dat ik gisteravond rond elf uur het licht in tent 1 aan zou zetten, maar ik heb mij bij het verwisselen van de lamp vergist, en het uiteindelijk zo gelaten als het was. Ik heb gisteravond kennelijk iets te veel gedraaid

          Maar goed, ik kwam daar vanmorgen pas rond 9.30 uur achter. Dat betekent dus dat CG1, CG3 en BC2 maar liefst 22 uur in het donker hebben gestaan. Hoewel ze nu de tweede week van12/12 ingaan, leken de toppen zich het laatste etmaal wel wat extra te hebben gestrekt. Zie hier de meiden vanmorgen:

          IMG_20210112_105234.jpg De voorbloei lijkt onder meer bij CG3 wel onverminderd door te gaan:
          IMG_20210112_105211.jpg Ik heb ze vanmorgen, nadat ik mijn stommiteiten ontdekte, ze gelijk weer onder de twee TS1000's gezet. Notes to myself: vanavond rond half tien moeten de lampen uit. En een betere/automatische tijdklok ((ik heb nu een handmatige) aanschaffen om dit soort misverstanden te voorkomen.

          ​​​​​​Hoeveel stress mijn drie lieve schatten hiervan hebben ondervonden, valt nu nog niet te zeggen. Ik hoop dat de schade meevalt.

          Meer zorgen maak ik mij nog over de drie meiden in tent 2, die liefst 22 uur met hun hoofd in de 'zon' hebben gestaan. Ik ben vooral bang dat ze gaan reveggen. Ik heb ze vanmorgen meteen maar in het donker gezet en zet de lamp vanavond rond half tien weer aan. Ik heb net na het uitschakelen van het licht even een kiekje genomen met de flitser aan.

          IMG_20210112_105612.jpg
          Ik hoop dat ze zo weer de voorbloeifase, zonder al teveel hinder, kunnen voortzetten. Ik kijk vanavond hoe ze er verder aan toe zijn. Oja, rechts onder in de hoek trouwens een stekkie die ik heb genomen van BC2. Kijken of ik deze aan de praat weet te houden

          Toch is er ook nog iets positiefs te melden: mijn reeds op 11 december bestelde Mars Hydro TSW2000 schijnt, na eerdere leveringsproblemen, eindelijk onderweg te zijn. Zo berichtte Led Grow Shop. Eu althans gisteren. Zodra deze lamp binnen is dan kan ik deze in tent 2 hangen, terwijl de twee TS1000's dan in tent 1 blijven hangen. Dat lijkt mij de beste verdeling.

          Goed, dit was het weer voor even medekwekers

          Ik houd juliie op de hoogte van de verwikkelingen van mijn deernes

          Rustig aan!

          ​​​​​​

          Pafdaddy

          ​​​
          Last edited by Pafdaddy; 12 January 2021, 16:27.

          Comment


            #57
            Hallo luitjes,

            Op dag 92 van mijn eerste binnenkweek is er ditmaal genoeg te melden.

            Om maar met tent 1 te beginnen: C(ookies) G(elato) 1, CG3 en B(lackberry) C(ake) 2 lijken weinig hinder te hebben ondervonden van de extra 10 uur nachtrust die ze ruim twee dagen geleden kregen, zie vorige post. Hier een foto van de jong volwassen meiden een half uurtje geleden:IMG_20210114_200838.jpg Ze staan nu 10 dagen op 12/12. Ik heb ze de laatste dagen aan de onderkant gekortwiekt om de luchtcirculatie goed op gang te blijven houden en de kansen op schimmels tot een minimum te reduceren. De temperatuur schommelde op het moment van de foto zo rond de 26 graden met een luchtvochtigheid van ongeveer 35 procent. Dat lijkt me wel ok.

            Na het verschijnen van de eerste witte haartjes in de eerste dagen van de bloeifase beginnen de eerste buds in de toppen ook langzaam maar zeker ten tonele te verschijnen. Bij deze een top van CG3: IMG_20210114_200931.jpg En hier eentje van BC2:
            ​​​​​ IMG_20210114_200916.jpg
            So far, so goed, denk ik

            Dan nu maar eens het grote nieuws uit tent 2: de TSW2000 is, na ruim een maand vertraging, dan eindelijk binnen gekomen. Kijk 'm hier hangen in mijn 80x80x160:

            IMG_20210114_213137.jpg De lamp is overigens groter dan ik dacht. Zoals jullie kunnen zien past hij maar net in de tent. Ik overweeg daarom om deze TSW2000 in tent 1 (90x90x180) te hangen en die twee TS1000's in tent 2. Wat brengt volgens jullie meer op: 1 TSW2000 (300 Watt) of twee TS1000's (2x 150 Watt)? Ik denk, door de grotere oppervlakte, de TSW2000.

            CG2, BC1 en het Buttercream Gelato-plantje, nu precies een week op 12/12, lijken ook niet al teveel averij op te hebben gelopen na hun bijna volledige etmaal licht ruim twee dagen geleden. Ik heb alleen gistermorgen in al mijn enthousiasme CG2 wat te veel water gegeven, denk ik. Vanmorgen hingen de bladeren in elk geval maar slapjes bij...
            IMG_20210114_092000.jpg Ik zet haar vanaf nu zeker een paar dagen op rantsoen. Ze krijgt geen druppel meer. Ze zag er vanavond, na twaalf uur in het donker, gelukkig al iets beter uit:
            IMG_20210114_213249.jpg
            Ik hoop dat de TSW2000 haar vannacht nog wat vitaler kan maken. Anders zie ik de rest van de bloeiperiode voor haar toch met enige vrees tegemoet. Maar ach, ze is vanaf het begin al een rare snuiter geweest. Ze zal dit dus ook wel overleven. Ze (voor) bloeit ondertussen wel verder, dat wel.
            IMG_20210114_213214.jpg
            Met BC1 gaat het verder wel goed en ze is ook bijna toe aan de bloeifase.
            IMG_20210114_213307.jpg
            Zo medekwekers, dit was het weer voor even.

            Ik draai nog even een en dan ga ik lekker slapie doen.

            Rustig aan!

            Pafdaddy



            ​​​​​​
            ​​​​


            ​​​
            Last edited by Pafdaddy; 14 January 2021, 23:25.

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Kan het wezen dat je cg2 toevallig geen water hebt gegeven? Ziet er volgens mij eerder droog uit maar foto kan natuurlijk vertekenen

            • Pafdaddy
              Pafdaddy commented
              Editing a comment
              Voor het eerst Zie post hieronder

            #58
            Voor het eerst Hartelijk dank voor de reactie (en de oplossing)!
            Ik denk dat je gelijk hebt dat CG2 te weinig water heeft gehad. Ik was in de war met de planten in tent 1. Die hebben woensdagavond wel een drinkbeurt gehad. Aan tent 2 was ik nog niet toegekomen. Vergeten, denk ik. Note to myself: wat minder

            Ik heb vanmorgen vroeg gelijk maar even de proef op de som gekomen en CG2 rond 6.15 uur ongeveer anderhalve liter water plus voeding gegeven. Dit was de toestand net na de drinkbeurt:

            IMG_20210115_061329.jpg En zie hier haar toestand een half uurtje (rond 8.51 uur) geleden:
            IMG_20210115_085152.jpg Ze is ogenschijnlijk alweer flink opgeknapt. Haar bladeren hangen niet meer maar staan weer wat meer omhoog. Ik weet nu dat ze dus sowieso om de twee dagen een flinke slok water nodig heeft. Ze stond nu al een dag of vier droog.

            Nogmaals bedankt dus voor de opmerkzaamheid Voor het eerst. You saved my day!

            Rustig aan!



            Pafdaddy









            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Graag gedaan soms is het wel ff fijn als andere ook opletten

            #59
            Hallo luitjes,

            Op dag 94 van mijn eerste binnenkweek lijkt alles (weer) de goede kant op te gaan

            In tent 1 lijken C(ookies) G(elato) 1, CG3 en Blackberry Cake 2, na twaalf dagen op 12/12, aan de bloeifase te zijn begonnen. Hieronder eerst een fotootje van de drie jonge dames van boven (linksonder CG1, achter CG3 en rechtonder BC2)

            IMG_20210116_213119.jpg
            Ik zie in de hoofdtoppen nu de eerste kleine buds ontstaan. Bij deze een top van CG1:
            IMG_20210116_213127.jpg
            Dit is er eentje van CG3:
            IMG_20210116_213247.jpg En ten slotte een kiekje van een top van BC2:
            IMG_20210116_213150.jpg Hoewel ik de airsucker en de ventilator 24/7 aan heb, kan ik de dames al goed ruiken


            ​​​​​​
            In tent 2 was het natuurlijk de grote vraag hoe CG2 zich (verder) zou herstellen van mijn wazige actie om haar drinkbeurt te vergeten, zie posts hiervoor


            Voordat ik het antwoord geef hieronder eerst even de drie meiden samen vanavond net nadat ik het licht aandeed. Ze gedijen zichtbaar goed onder de TSW2000, die eerder deze week net op tijd arriveerde voor de start van de bloeifase in tent 2.Mijn lieve schatten in tent 2, die allen een verhaal apart hebben, staan nu negen dagen op 12/12.
            ​​​​​​ IMG_20210116_213408.jpg Aan de rechterkant staat CG2. Ze heeft na twee drinkbeurten duidelijk weer de geest gekregen. De credits hiervoor gaan naar Voor het eerst. Hier haar wat meer van dichtbij:
            ​​​​​ IMG_20210116_213432.jpg
            ​​​​​​. En hier van nog dichterbij:
            IMG_20210116_213421.jpg
            Blackberry Cake 2, tien dagen later geboren dan CG2, maakt ook aanstalten om te gaan geuren en fleuren...
            IMG_20210116_213445.jpg
            ​​​​... en zelfs dat maffe Buttercream Gelato-plantje, wiens leven in de vroege groeifase nog lange tijd aan een zijden draadje hing, lijkt langzaam maar zeker in de bloeifase terecht te gaan komen...
            IMG_20210116_224451.jpg Bij haar is het niets moet, alles mag nog steeds

            Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

            Ik ben benieuwd naar de komende week

            Rustig aan!

            Pafdaddy




            ​​​​​​
            Attached Files

            Comment


              #60
              Hallo luitjes,

              Op dag 96 van mijn eerste binnenkweek zijn er weer wat ontwikkelingen in mijn twee tentjes gaande die ik jullie niet wil onthouden

              Om traditioneel met C(ookies) G(elato) 1, CG3 en B(lackberry) C(ake) 2 te beginnen, nu precies twee weken op 12/12, heb ik mijn TSW2000 zojuist van tent 2 naar tent 1 verplaatst. Dit met name omdat de hengsels van die TSW2000 wat langer zijn en die lamp daarom qua hoogte wat minder makkelijk in de 80x80x160 past. En ook omdat de dames in tent 1 al veel meer uitgewaaierd zijn en de TSW2000 mijn inziens een groter vlak bestrijkt dan twee TS1000's. Zie hier mijn lieve schatten een uurtje geleden onder de nieuwe lamp staan:
              IMG_20210118_101133.jpg De laatste twee dagen is duidelijk te merken dat de.meiden in de bloeifase terecht zijn gekomen. Ze groeien momenteel enkele centimeters per dag en veel cola's steken hun hoofd al boven het ScrOGrek uit. Zie hier een kiekje en profil:
              IMG_20210118_101116.jpg Ze beginnen bovendien in no-time buds op de hoofdtoppen te ontwikkelen. Zie hieronder bijvoorbeeld een top van CG1:
              IMG_20210118_101211.jpgIMG_20210118_101306.jpg En ook BC2 bloeit al lekker mee:
              IMG_20210118_101329.jpg Dat belooft nog wat voor de komende bloeiperiode Ik hoop maar dat alles verder goed blijft gaan.

              In tent 2 zijn CG2, BC1 en het Buttercream Gelato-plantje nog niet zover, maar zij maken alle drie aanstalten om te gaan bloeien. Hier een fotootje van het trio vanmorgen net voordat ze gingen slapen:
              IMG_20210118_094448.jpg
              CG2 (rechts) heeft zich gelukkig verder hersteld van mijn onbedoelde poging om haar te verdorsten. Ze lijkt de laatste twee dagen zelfs een groeispurt door te maken. En ze begint, nu elf dagen op 12/12, ook de eerste bloemetjes te ontwikkelen...

              IMG_20210118_094527.jpg En hetzelfde geldt voor BC1:
              IMG_20210118_094629.jpg Het Buttercream Gelato-plantje, met wie ik al zoveel heb meegemaakt, maakt de laatste dagen ook een mooie groeistuip door.
              IMG_20210118_094651.jpg

              Ze is ook bijna klaar om definitief van 'lelijk eendje' een 'mooie zwaan' te worden.

              Zo, dit was het weer voor even medekwekers,

              Peace!

              ​​​​​​

              Pafdaddy

              ​​​




              Comment

              Bezig...
              X