Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verrassingsronde onder Chinese leds 12/12

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Verrassingsronde onder Chinese leds 12/12

    Korting op 420shop
    12-12-2020 Dag 1

    Goedemorgen allen,
    Ik zou samen met een maatje van me een ronde zetten onder 2 400W panelen maar om diverse redenen heb ik besloten niet langer aan die ronde mee te werken en dus mijn lampen en potten opgehaald. Aangezien hij nog niet eens de moeite had genomen om de lampen op te hangen.

    In de tussentijd snel een hokje in elkaar geflanst zodat ik niet alle zaad weg hoefde te gooien. Enige nadeel is dat ze dus niet gemarkeerd zijn per soort. Ze hebben allemaal een nummer gekregen maar de sukkel heeft niet opgeschreven welk nummer voor welke soort staat.

    Nou ja, wat wel bekend is dat onderstaande soorten er tussen zitten. Zijn op 5 december dus de potten in gegaan. Ik heb gisteren voordat ik ze in het hok plaatste allemaal voorzichtig gecontroleerd en degenen die onderweg waren naar boven geselecteerd. De overigen gaan de kliko in want passen niet in het hok.

    Wat heb ik staan: 12 potten van 18 liter op 150x90cm.
    Verlichting: 2x 400W AliExpress Quantum Board (opgenomen vermogen 360/352W)
    Verwarming: 420W Infrarood paneel, gestuurd door Alecto Smart-Temp 10 (min temperatuur 18 max temperatuur 22).
    Afzuiging: 280/360 M3/u afzuiger, 400M3/u Canlite (nog niet ingeschakeld)
    Medium: BAC Kokosmix met Final Solution

    Idee is om deze ronde volledig onder 12/12 te laten groeien/bloeien. Ben gewoon eens benieuwd naar het effect. Kan me zo indenken dat het fors minder opbrengt maar heb nog voorraad dus dat is niet zo erg. Zal wel veel schelen in stroom. We gaan deze ronde niet scroggen (geen ruimte voor door ontbreken blumats) en als het goed is ook niet toppen. Tevens geen tensio's of blumats dus handmatig voeden (twijfel nog een beetje tussen groei en bloeivoeding). Het is Kokosmix dus ook niet te lang wachten met voeden.

    Huidige waarden: Temp 22.9 RH 48% (Dit is na 12 uur licht) Temperatuur boven de lampen 39 graden... even in de gaten houden, best warm. Isolatie is in ieder geval geslaagd. Temperatuur in schuur buiten het hok: 3,2 graden brrr.. Nu vooral benieuwd hoeveel de kachel moet doen om de temperatuur te behouden. Het is maar 420W maar zou voldoende moeten zijn voor de ruimte.
    Waarden na 12 uur donker: ?
    Omdat zojuist alle dames hun kopje hebben laten zien tel ik vandaag als dag 1

    Soortjes:
    • Amnesia
    • Cookies & Cream
    • White Widow
    • OG Kush
    • Super Skunk
    De kweekruimte:

    2093BFA3-6929-4712-B2DF-E233EC842ECB.jpeg 730BA074-7A87-44C6-8925-E0C87B04B8E3.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    #2
    Mooi hokje vraag me alleen af of je overal bij kan als ze groter zijn

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nee, dat kan niet. Is eigenlijk een te klein hokje. Maar heb niet meer ruimte en doordat ik niet ga scroggen verwacht ik op zich niet zo veel problemen. Zullen ook wel niet al te groot worden doordat ze gelijk op 12/12 staan.

    #3
    Hallo Voor het eerst, ziet er goed uit! Ben pas begonnen met mijn eerst kweek dus kijk graag mee!

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik had je verslag al voorbij zien komen. Ik kijk daar ook even in mee. Ps... deze ronde is experimenteel voor mij want nog niet eerder vanaf zaad onder 12/12 gedaan. Geen idee of dit succesvol word dus.

    • KwekerKwak
      KwekerKwak commented
      Editing a comment
      Ja ik zag het inderdaad van de 12/12 ben wel benieuwd wat er gebeurt.

    #4
    Je krijgt een groeiperiode van zo'n beetje maximaal 3 weken, met daarbij maar weinig licht die tijd.

    Neem je drie weken groei met 20/4, dan ben je aan electra (uitgaande van 8 uur extra per dag) 8*21*800W = 134KW meer kwijt. Dat kost ergens rond de 30 euro, max.

    Erg inefficient, gelijk 12 uur. Maar succes

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is wat ik inderdaad ook verwacht. Maar wil het toch eens proberen, heb in deze ruimte niet echt veel ruimte om te scroggen en dergelijke. De vorige keer dat ik ze gewoon liet gaan waren de toppen veel te dik en kreeg ik toprot

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dus eigenlijk duurt gelijk op 12/12 langer zeg jij witteW?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tot de planten volwassen genoeg zijn en ze dus " automatisch " in de bloei schieten.

    #5
    Ik vind het zeer mooi hoe je zo snel een hokje hebt kunnen bouwen, idd wat lastig om erbij te komen. Ik zou toch echt gaan voor die 6 uur extra licht tot 3 weken...
    Grtz

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tsja, zoveel stelt het niet voor, 3 wanden stonden er ten slotte al. Maar als ik het niet probeer met 12/12 dan blijft het voor mij altijd een vraag

    #6
    12/12 is dat niet meer voor een sog opstelling?
    Ik begin soms begin aug met zaaien buiten in dezelfde grootte pot en dan word het regulier plantje kleiner dan de gemiddelde autoflower maar je kan altijd proberen ​​​​​​
    Ziet er verder goed gedaan uit, veel succes ik kijk es mee goed dat je drmee gestopt bent, bescheiden kweekje is chiller
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Tsja waarschijnlijk levert dat wel meer op. Maar dit is leuk en beheersbaar. Gewoon zien wat er gebeurd. Mocht het er over een week of 4 niet uitzien kan ik ze altijd nog wegkieperen.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Kan wel Es lukken he, in aug kweken kan mss niet echt vergeleken worden omdat de zon dan al op bloeistand gezet is

    #7
    Hallo!




    Erg interessant, ik kijk mee! Dat is ook wat ik mij wel eens heb voorgesteld, alleen wil ik toch een tijdje voorgroeien. Lijkt mij gewoon beter, ik hoop dat je het tegendeel gaat bewijzen.

    Die achtersten zou ik toch een blumatje geven... gaat je een hoop gekloot schelen denk ik zo

    Zijn die lampen te dimmen? Ik kan mij voorstellen dat die twee samen een beetje overkill is voor dat formaat hok?


    Succes in ieder geval!!!
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Helaas niet dimbaar, is inderdaad wel wat veel (met name warmte) voor dit hok. In de zomer absoluut onbruikbaar gok ik zo. Wellicht dat de lampen dus niet zo efficient zijn als gehoopt. We gaan het zien, het is niet bepaald een eerlijke manier van testen voor de lampen.

    #8
    Waarom dan niet een leuke test? Echt 12/12 direct is kansloos. Dunne takken, dus dunne toppen. Wat je ook doet, hoe lief je er ook voor bent.

    Een test zou zijn om bijvoorbeeld 10 dagen 20/4 te groeien en dan 12/12. Of iets. Maar het is een plant, ook dat werkt niet echt. Het is allemaal al getest.

    Sorry dat ik het zeg, waar jij besparing in de elektra ziet, zie ik verspilling bij de grond, zaadjes en elektra. Zonde gewoon. Ik bedoel dit niet negatief, of op de persoon. Het is meer dat een test ook echt iets moet testen. Vind ik.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Een voorspelling maken kan ik niet, ik heb wat verslagen gelezen te 12/12 rondes en eigenlijk liepen die allemaal op niets uit. Of dat in de manier van ontkiemen zit, aan het gebrek aan voorgroei of aan andere zaken is helaas niet altijd duidelijk want die verslagen werden meestal niet afgerond. Mijn doel met deze ronde is: 1 zien hoe de lamp presteert op gebied van warmte, 2 kijken of het mogelijk is om zonder voorgroei wiet te kweken, 3 kijken of verschillende strains daar beter op reageren dan anderen. Dunne toppen vind ik geen nadeel want probeer deze ronde zonder ontvochtiger te draaien. Weinig opbrengst ga ik van uit. Mijn streven is 0,5 gram per watt voor deze ronde. Indien minder geef ik WittiW gelijk. Indien meer zoek ik naar andere opties om het vanaf daar te verbeteren. Maar wat ik me dan wel afvraag @WittiW... Hoezo test ik niets? Er staat weliswaar maar 12 uur licht op maar het is wel bijna 800W op 50cm hoogte op nog geen 1,5 M2. En ja... ik weet dat ik met 20 dagen voorgroei, 300W op het zelfde oppervlak meer kan halen dan wat ik nu verwacht te halen. Ik ben vooral benieuwd of het tijdswinst oplevert. Ik heb namelijk de indruk dat de planten hoe dan ook altijd circa 20 dagen nodig hebben tussen het moment dat het kopje bovenkomt en het moment dat de eerste bloei zichtbaar wordt.

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Je test niets, omdat al eerder mensen een zaadje in de grond hebben gestopt met 12/12. Resultaat is onzin. Echt verspilling van tijd het meest, maar daarnaast ook degelijk van grondstoffen.

      Je krijgt plantjes in bloei die je niet wil.

      Anyway. Ik zie dat ook redelijke commentaren op een dwaas idee leiden tot vergeefse tijd. Dus nogmaals succes. Ik zal dit niet echt volgen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik snap ergens je punt wel. Maar ik ben nogal eigenwijs. Ik zal eind van de week wel eens kijken hoen of dat het ontwikkeld. Mocht er geen vooruitgang zijn besluit ik alsnog een paar dagen voor te groeien. Maar groot mogen ze hoe dan ook niet worden dus dat zal dan ook max 15 dagen zijn.

    #9
    /nevermind

    Onzin dit.
    Last edited by WittiW; 12 December 2020, 20:09.

    Comment


      #10

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat is mijn idee er ook van... We bekijken de ontwikkelingen gedurende 1 week, zien we geen vooruitgang gaan we alsnog voorgroeien. Wat WittiW aangeeft is dat het zonde is van de middelen maar naast voorgroeien is het enige alternatief alles sowieso weggooien want heb verder geen ruimte helaas

      #11
      Waarom geen 13/11?

      Lr2 wou dat ook doen en vermelde dat, de planten pas gaan bloeien als ze een bepaalde leeftijd/aantal nodes hebben.

      Staat wel in zijn buitentopic.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Hmm. Dat even opzoeken. Ik lees liever ervaringen dan aannames. LR2 is daarnaast voor mij in ieder geval een prettige bron van informatie.

      #12
      Er zijn zoveel topics over, en dat het niet zou kunnen of kleine plantjes oplevert is een misverstand, of misschien de verkeerde soortjes gedaan. (of verkeerde sites gelezen?)
      Ik kan de foto van Jack herrer die ik hier eens gepost heb niet meer vinden, dat was een hok vol, meteen op 12/12 en die werden >1.50 hoog.
      Deze hieronder zijn ook meteen op 12/12 gegaan, alleen zie je weinig lengte omdat het in scrog is natuurlijk:

      Maar dat het gedoemd is te mislukken is onzin.
      Je hebt verschillende soortjes dus er zullen ongetwijfeld goeie en slechte tussen zitten, dat weet je over een maand of 3.
      Bereid je erop voor dat ze in het begin wat kunnen strekken, want ze gaan sowieso eerst groeien, of je de lamp nou op 20/4 zet of op 12/12.
      Alleen op 12/12 krijgen ze erg kort licht, daardoor kunnen ze wat strekken, maar ze gaan niet sneller in bloei dan dat ze "volwassen" zijn.
      Blijft afwachten wat het wordt dus...je kunt plantjes van 50cm krijgen maar ook van 2 meter.

      Succes.

      * oh eh...is je underground growshop door z'n grond heen ?

      * 2

      nog 2 fotootjes gevonden. Dit was wel met regulier zaad, en in 1 grote bak met 1000W hps er boven...maar, wel 12/12 methode :

      12-12b.png 12-12.png
      Last edited by QnQ; 12 December 2020, 21:03.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Omdat ze niet helemaal vol zitten

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Mooi hoor!

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee dat klopt.. Klein inschattingsfoutje met de aanschaf. Er staat weliswaar 40 liter op de zakken en dan zou je denken dat je aan 10 zakken voor 18 potten meer dan genoeg moet hebben. Dit bleek niet het geval. Maar heb nog zes potten gevuld staan die toch niet grootgebracht gaan worden, hier haal ik eind van de week de aarde dan maar uit. Tenslotte verwacht ik nu niet nog ergens potgrond te kunnen kopen

      #13
      De voorbereidingen zien er goed uit! Direct op 12/12 uit zaad spreekt me aan. Een voorspoedige quake gewenst!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #14
        bedankt voor de foto in 12/12 qnq. dus om logisch te zijn als je niet scrogt en dat je niet compenseert, is het beter om meteen in 12/12 te zijn, het is de elektriciteitsrekening en de tijd van cultuur iets verlaagd?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Het ligt vooral aan de soort, voldoende wortelruimte en licht.
          Ze groeien altijd eerst dus veel tijd win je er niet mee.
          Een paar dagen misschien omdat je ze anders iets later op 12/12 zou zetten.
          Leuk om te zien hoe het gaat, alleen heel jammer dat we niet weten wat wat is, daar komen we ook niet meer achter.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nou er staan nummers op. Ik heb de hoop dat hij ergens de volgorde heeft opgeschreven

        #15
        Goedemorgen. Temperatuur loopt wel behoorlijk op in het hok (36 graden), vannacht wellicht toch de afzuiger voorzichtig aanzetten. Dames komen mooi op, 2 exemplaren zijn nog niet helemaal boven (ik zie het stengeltje al wel iets bovenpiepen). De rest ziet er op het oog gezond uit. Natuurlijk nog maar weinig van te zeggen maar tot nog toe geen bijzonderheden tov 18 uur licht.

        IMG_1472.jpeg IMG_1471.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment

        Bezig...
        X