Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Zo snel alweer een ronde! Je hebt de smaak te pakken.

    Deze white widow? https://www.zamnesia.nl/3275-zamnesi...feminized.html
    Daar heb ik een week geleden wat over gezegd https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...68#post1582868

    Of een andere? Ik kon zo snel 00seeds niet vinden op de site daar.

    Comment


    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Een 7? Wat is dat tegenwoordig? Komt dat door instagram en fb? Dat er alleen een duimpje omhoog en omlaag bestaat?

      Een 7 is naar mijn mening echt wel goed. Echt wel. Misschien ben ik te kritisch.

      Een 6 is voldoende, dus dat doe ik nog een keer. Een 8? Een 8 moet echt wel iets bijzonders zijn. Een 8, is bloed, zweet en tranen. Een 9? Een 9 geef ik alleen weg als ik stomdronken of hoerig stoned ben....Een tien? Een tien is voor de gelovers onder ons. Een tien is het hiernamaals

      Nee, een 7, als ik die geef, is echt wel ok

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      haha thnx voor de aanvulling. zonder al het gezeik bij de levering en zonder de problemen die je had die aan de potgrond te wijten waren had je misschien wel een 7,5 gegeven

    • WittiW
      WittiW commented
      Editing a comment
      Ik zet er een disclaimer onder, de volgende keer. LOL

    #17
    QnQ eindelijk iemand met gezond verstand. Wat hebben die mensen af en toe toch met moeilijke planten haha!
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #18
      Veel succes Alzheimer !

      Leuk dat je smaak van het kweken ook te pakken hebt.
      Veel plezier met deze ronde.

      Groet !

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok top, dan hoef ik me nu nog niet al te veel zorgen te maken. afzuiging staat nog niet aan, ik verwacht dat het dan wel daalt. lv was nu 35 maar dat zal pas spannend worden als het groener wordt

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Lv word hoger met grotere planten.

      • mike01
        mike01 commented
        Editing a comment
        28 graden? Mmm, dat zou ik niet doen. 25 meer dan prima

      #19
      Veel succes en kweekplezier Alzheimer!

      grtjs Kris
      "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        thnx Kris!

      #20
      Goedemorgen. eerste update. het gaat gelijk mis..

      max temp 26
      min temp 19
      max lv 34
      min lv 25

      ---dat lijkt vooropig wel ok.


      Van remco had ik de plastic bekers incl. bekertje ondersteboven, over de plant heen, afgekeken.
      bedoeling was om de grond op die manier mooi vochtig te houden, maar ik denk dat ik iets te enthousiast heb ingewaterd. ik had het gewoon even moeten wegen. is me nog gezegd, maarja vergeten..

      een bekertje droge grond, dat ik als vergelijk wilde gaan gebruiken, weegt ongeveer 100 gram. de plantjes die nu gele punten krijgen staan duidelijk te nat want ze wegen nu nog 200 gram.
      het plantje dat er het gezondste uitziet weegt 130 gram dus de verklaring van de problemen is duidelijk..
      van de te natte plantjes heb ik nu het omgekeerde bekertje weggehaald in de hoop dat het snel opdroogt.


      deze lijken wel ok?

      IMG_4377.JPG

      deze heb ik dus veel te nat gehad..
      IMG_4375.JPG

      de linker is het nakomertje, de rechter is verfrommeld boven gekomen en houdt dat nog even vol..
      IMG_4376.JPG

      de plantjes waren de eerste dagen al flink gestrekt, ik heb de lamp daarna verlaagd en dat lijkt de oplossing. momenteel heb ik 1 van de bars aangezet. zou het al zin hebben om er meer aan te doen?

      ze staan nu een week in de kast en hebben dus al een week te natte voeten. hopelijk trekt dat bij nu de grond mooi uit kan drogen.(zonder omgekeerde beker bedoel ik)

      dat was hem weer.



      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        nou ik heb een stukje naar boven gelezen dat vergevingsgezinde planten niet bestaan
        maar de behoefte van WW zal idd wel eens wat nauwer kunnen luisteren dan sommige andere soorten. hopelijk trekt het snel bij.
        lampje extra aangedaan en ventilatortje voor wat luchtstroom. (niet direct). we gaan het zien..

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Ik zou die bovenkantjes er helemaal niet meer overheen zetten, zogauw een plant zijn kopje laat zien het kapje weglaten, broeikas effect niet nodig bij planten uit zaad, alleen bij stekken omdat die in het begin vocht via het blad opnemen

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx. ja ik heb het alleen nog bij degene die het droogste staat. wilde even zien of daar morgenochtend nog een druppie aanzat en wilde die anders wat water geven. de rest staat ‘naakt’ onder de lamp om zsm te drogen

      #21
      Oh jee, de meest gemaakte fout, te nat zetten. Heb je wel weer van geleerd.

      Op laten drogen inderdaad dan moet het goed komen. Als ze zo klein zijn hebben ze nauwelijks water nodig maar daar ben je nu ook zelf achter gekomen.

      Ik zal voor je duimen !
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Bevochtigen is beter als in je potjes wateren.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        oh scheisse. dus geheel niet inwateren. de volgende keer..

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Wel inwateren maar niet in het potje!!

        Eventueel 20 ml spuitje gebruiken voor water geven in bekertjes.

      #22
      Je kan ze ook in iets grotere bekers/potjes zetten.

      Verse grond er in, bekertje open snijden, voorzichtig de inhoud er uit laten glijden en de pot verder opvullen.
      De verse grond neemt dan het overtollige vocht op.

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dat is misschien een oplossing idd. als ze morgen nog veel te nat staan dan zet ik ze maar over in die hoge potten van mijn vorige rondje. die stap had ik toch moeten maken over een tijdje

      #23
      Of onderkant bekertje opensnijden en die op een bult droge grond zetten, water zakt naar beneden dus dat word dan hopelijk opgenomen door de droge grond.

      Dit is wat eenvoudiger en sneller.

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Of op wat bierviltjes?

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        dat ga ik gelijk proberen. thnx!

      #24
      van de drie die overduidelijk te nat staan heb ik de bodem eruit geknipt. (ook uit de donkere bekertjes die eromheen zitten) ze staan nu met zijn 3en in een wat grotere bak met droge grond.
      and now we wait..
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Waldpiek
        Waldpiek commented
        Editing a comment
        De penwortels gaat wel direct naar beneden. Oppassen dus dat die niet vast komt in je aarde onder je bekers

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, daarom beter in eindpot.

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ohja dat is ook zo. dit moet idd niet te lang staan zo. als ik herstel zie zal ik ze zsm verpotten. maar ik weet niet of dat gelijk de eindpot wordt want dan lukt water geven me helemaal niet meer ben ik bang

      #25
      Goedemorgen,

      max temp 24
      min temp 18
      max lv 28%
      min lv 21%

      vannacht de kast open gelaten en de 2e lamp aangehad om de te ruim ingewaterde plantjes zsm te laten drogen.
      de grond ziet er nu veel beter, dus droger, uit. de plantjes zien er helaas nog wat minder uit dan gisteren.


      hier de drie opengeknipte bekers in een tijdelijke bak met grond.
      IMG_4380.JPG

      dan de twee die er gisteren nog prima uitzagen. ook deze worden wat geler, maar de grond van deze lijkt echt wel droog nu IMG_4384.JPG
      het nakomertje. staat voorlopig niet in de weg maar zal wel niks worden

      IMG_4383.JPG

      ik denk dat ik beter opnieuw kan beginnen maar kijk het nog een dagje aan. als ze er morgen iets beter uitzien gaan we door

      kast vanaf nu weer dicht. morgen zijn alle bekers droog genoeg dus dan kijken we dan of de plantjes nog levensvatbaar zijn
      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Even kijken wat de nieuwe bladeren doen, als die goed beginnen te groeien dan knip je die gele weg en in jouw geval ben je na 10 min alweer vergeten dat ze er ooit zaten. Tot je dot verslag weer hebt gelezen, maar ook dat ben je morgen toch weer vergeten. Alszheimer heeft dus ook voordelen, problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        precies dat. elk nadeel heb zn voordeel

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        *Vampire kitty smile

      #26
      Nou een weekje verder en jammer maar helaas.., ik denk dat ik beter opnieuw kan beginnen.

      de plantjes trokken in eerste instantie wel bij en een aantal kreeg groen blaadjes.
      door te wegen zag ik dat een aantal nog maar amper zwaarder waren dan het lege potje en die heb ik dus 2x een beetje water gegeven met een spuitje. 7 mm

      maar het ziet er allemaal niet uit. ik voeg nog even foto's toe. denk dat ik beter wat verschillende zaadjes kan bestellen en opnieuw starten tenzij jullie zeggen dat dit nog bijtrekt..:


      IMG_4409.JPG
      IMG_4405.JPG
      IMG_4408.JPG
      IMG_4411.JPG
      IMG_4410.JPG


      iemand een suggestie voor een kleine makkelijk te groeien plant waar je goed op slaapt?
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • WittiW
        WittiW commented
        Editing a comment
        Zelf ben ik eeuwig optimist en zou ze denk ik overpotten. Misschien wel kijken naar de kleur van de wortels, als dat anders is dan wit, dan hebben die toch ergens licht gekregen en dat is niet zo goed.

        Ik spuit zelf met een plantenspuit gewoon het oppervlak nat, iets van 6 of 7 keer per dag en weinig water. Deze grond ziet er wel erg droog uit. Lamp te laag ook?

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx voor de tip man. ja lamp zou misschien iets omhoog kunnen. ik was na het te enthousiast inwateren gefocust op het drogen van de grond tot ze ongeveer op het gewicht waren van de droge beker met grond. daar zit het nog steeds 20% boven maar de boel is toch uitgedroogd lijkt het.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Denk ook dat ze veel te droog staan, kijk maar naar de aarde. De grond droogt uit waar je bij staat in die kleine bekertjes.

      #27

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        welkom donboe! ja ik ga ze verpotten, maar alleen als ik een teken van verbetering zie na het water geven. maar ik denk eigenlijk dat ik ze al zo verkloot heb dat opnieuw beginnen beter is. lastig dit

      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Geen water geven? Verpotten in bewaterd grond. En laat ze 'n paar dagen met rust

      #28
      Hallo Alzheimer,



      Mijn mening is opnieuw beginnen. Het heeft weinig zin hier mee door te gaan. Teveel tijd en moeite.

      'Goed op slapen' is nogal lastig hoor, ik slaap op elk wietje goed eerlijk gezegd. Ik zou voor een soortje gaan die 'makkelijk te kweken' of 'schimmel en toprot bestendig' is.



      En mag ik het nog een keertje zeggen?
      Widows.....
      Hehehehe


      Gewoon opnieuw, weer wat geleerd en hophop verder!


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ja beginnertjes best beginners soortjes lezen las ik es Van ieder goed bijna doorbloeide weed slaap je wel volgens mij, jaren 80 weed is chill Orange bud enz...

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        warmer is niet slechter alleen moet je dan meer water geven. mijn mening is nog ff afw88 wat er gebeurt en anders opnieuw beginnen... beter in dit stadium opnieuw beginnen dan toen bij mij, vol in bloei

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dit is nog wel te redden denk ik en als ze eenmaal aanslaan zijn de planten hun moeilijke jeugd spoedig vergeten! Overnieuw beginnen kan altijd nog!

      #29
      haha ja penny het kan idd altijd slechter. als het dan toch misgaat, dan maar direct. ik ben nu maar drie weken en 20 eur zaad kwijt

      orange bud, ga ik ff opzoeken. thnx rietslang
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Ik heb dle zaden al bijna vanuit die jaren in men diepvries neen overdreven maar lang genoeg te wachten op een eerste binnenkweek,
        schijnt erg lekker als je houd van sinaasappel en Skunk want dat zou ze voor 100% zijn.. wees voorbereid op dat zware stoned effect moest je het overwegen maar word als makkelijk omschreven met goede stressbalans daar houd ik wel rekening mee omdat ik ga toppen en lst en beginners fouten

      #30
      Zaailingen in zulke kleine bekertjes ging bij mij ook helemaal niet goed. Ik heb ze toen verpot en merkte dat de grond kurkdroog was. Na een goeie waterbeurt pakten ze het wel weer op in de eindpotten maar ze moesten voor de dood wegkomen. Sindsdien ontkiem ik in steenwol stekbloken wat veel beter in de gaten te houden is. Later verpot ik ze dan naar een iets groter formaat steenwol blok waar ik de plantjes in laat voorgroeien tot de wortels onderuit de startblokken komen.

      Kortom, overnieuw beginnen in grotere potten of verpotten en voldoende bewateren. Optie twee heeft de voorkeur want daarna kan optie een altijd nog.
      Last edited by Hork; 23 January 2021, 00:56.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ok thnx man. ik ga eens zoeken naar die stekblokken
    Bezig...
    X