Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    20210203_154331.jpg
    Ik hou dit schema met omschakelen aan. D = donker, L = licht. Eerste 2 regels zijn groei, onderste 2 bloei. Ik start dus met 12 uur donker


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja ik had misschien de lamp ook gewoon wat lager kunnen hangen tegen de strek ipv een extra bar aangezet.
      maar was een beetje bang dat het ook te koud zo worden. vanwege zonnepanelen maakt het ook niet veel uit

      die 100 ml op een pot van een liter is dan dagelijks of 2 a 3 keer per week?

      ik zal idd toch maar weer een droge pot neerzetten en gewicht vergelijken op de weegschaal

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Niet dagelijks nee, in ieder geval nu nog niet. Mijn dames die nu in volle bloei staan drinken dat wel dagelijks

    #47
    Goedemorgen!


    temperatuur tussen de 19 en 28. ik moet nog even puzzelen hoe ik dat verschil kleiner kan krijgen zonder al teveel gedoe.

    op advies geen water gegeven, ze mogen eerst even op zoek naar de vooraf ingewaterde voorraad. wel de twee oude weduwen 100 ml gegeven.
    al realiseer ik me dat dit vrij zinloos is.
    die zien er namelijk niet meer uit
    IMG_4445.JPG

    de nieuwe plantjes doen het beter!

    IMG_4444.JPG
    IMG_4442.JPG IMG_4441.JPG IMG_4440.JPG IMG_4443.JPG

    dat was hem weer voor vandaag.
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      ben der ook bang voor dat die oudjes het niet redden

    #48
    Goedemorgen!,

    temp tussen de 18 en 28. zou de bandbreedte liever iets smaller zien maar de plantjes hebben het naar hun zin.

    alleen een drupje water voor de 2 WW die al langer stonden. de rest moet zelf nog op zoek.
    verder geen nieuws

    de nieuwe WW:
    IMG_4446.JPG


    de gorilla glue:
    IMG_4447.JPG

    2 peppermint kush:

    IMG_4449.JPG

    2 LA Widow:
    IMG_4451.JPG

    en de 2 WW die het niet gaan overleven:

    IMG_4450.JPG
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Penny123
      Penny123 commented
      Editing a comment
      ik zie wel iets groens bij de onderste oudje, mssgn red ie t nog

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Plantjes gaan goed ja, erg goed vind ik ook qua waterbehoefte Ik zou zelf nog even afwachten met de weduwen de meisjes doen hun best al bij al, verdienen wel een kans

    #49
    Lekker vertroetelen. Komt 't wel goed.

    Comment


      #50
      Op de valreep nog even mijn verslag bijwerken

      Lv tussen de 20 en 40
      temp tussen de 19 en 29

      het is nog even wennen de dagelijkse routine vinden. gister pottekijker dus wel even de plantjes gecheckt maar geen verslag. vandaag bijna vergeten..
      de nieuwe WW was bijna omgevallen. topzwaar en de wortel kwam bijna boven de grond. misschien had ik de grond toch iets aan moeten drukken bij het inzaaien.

      beetje water en opnieuw en nu wat dieper ingegraven. ze lijkt het goed te verteren:
      IMG_4457.JPG

      Daarchter de gorilla glue. ziet er prima uit volgens mij:
      IMG_4458.JPG

      twee maal de peppermint kush:

      IMG_4459.JPG IMG_4461.JPG

      en dan de twee LA widow:

      IMG_4460.JPG IMG_4462.JPG

      en ten slotte de twee probleemkindjes. de oude WW:

      IMG_4463.JPG IMG_4464.JPG

      ik geef de oude WW ongeveer 50 ml de anderen nog bijna niks. maak alleen de oppervlakte wat vochtig met max 15 a 20 ml.

      ik blijf dit superlastig vinden dus ik kan niet wachten tot ze in een iets ruimere pot kunnen met een paar tensio's

      dat was hem weer. hopelijk tot morgen
      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja klopt remco. weer die rare hoge potten. durfde het niet opnieuw in plastic bekertjes te proberen

      #51
      Eindelijk weer even tijd mijn verslag bij te werken. druk met corona-ellende geweest. begrafenis achter de rug. nu even bijkomen van alle emotie

      vooraan de WW en daarachter de Gorilla Glue:
      IMG_4467.JPG

      dan 2x peppermint kush:

      IMG_4468.JPG

      en de LA widows:
      IMG_4470.JPG

      ik heb de LA widows na de foto omgeruild met de 2 oude WW. die staan klaar om weggegooid te worden. hiermee doorgaan is zinloos ben ik bang:

      IMG_4469.JPG

      ik geef de plantjes met een spuitje zo'n 15 ml water . hierdoor kan ik de erg losse grond wat beter aanduwen en de plantjes op die manier weer rechtzetten want soms zakken ze scheef.

      ze lijken het naar hun zin te hebben. heb nog niks meegegeven met het afgezuurde water. rootjuice en bioheaven zou al mogen nu volgens mij maar vergeet ik iedere keer.
      morgen maar eens proberen.

      een paar plantjes worden qua blad ook al bijna zo breed als de pot. ooit begrepen dat ze dan aan verpotten toe zijn maar dat kan ik me niet voorstellen na 1,5 week

      maar omdat ik er 6 heb staan moet ik ze wel klein zien te houden anders past het nooit in mijn kastje. straks nog eens teruglezen hoe kelderkastje dat deed met 9 in een vergelijkbaar kweekkastje

      dat was hem alweer
      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja denk dat je gelijk hebt. ik had laatst wat meer gegeven en dat drinken ze niet op lijkt het. gaan we proberen

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        gaat de goede kant op!

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        gooi die gele in de vuilbak daar komt niks goed meer van die wortel is naar de klote,2 eruit meer plaats voor de rest

      #52
      Misschien ben ik het, maar ik begrijp dat gedoe met 15ml water met 'n spuitje geven niet zo goed. Wat ik hier op 't forum heb geleerd is dat er geen inhoud gegeven kan worden aan wat een plant nodig heeft. De ene plant is de andere niet, toch? Te veel alles goed willen doen werkt uiteindelijk tegen je heb ik het idee.

      Doe gewoon wat je goed acht

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja kan ik me voorstellen. komt overdreven precies over maar zo is het niet bedoeld. ik ben met dat spuitje begonnen omdat ik met een glas wat onhandig water gaf en de steel dan altijd nat stond. ik doe op gevoel dan 2 spuitjes en meld dat hier zodat iedereen kan beoordelen of ik veel te veel of te weinig geef. want als ik ‘een beetje’ of een glas geef weet je nog niks.

        als ik op gevoel water geef zijn ze na twee weken dood. daarom ben ik opnieuw begonnen

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zo een spuitje is handig in het begin als ze niet veel nodig hebben om gedruppeld, en later om de voeding mee af te meten.

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        ik doe in het begin met zo een waterspuit van de kapper de gehele bovengrond nathouden, gaat tot nu toe elke x goed

      #53
      zijn we weer

      temp tussen de 19 en 29 dus dat lijkt redelijk ok
      lv 20 maar dat maakt niet veel uit nu volgens mij

      de plantjes hebben het naar hun zin lijkt het!

      de WW:
      IMG_4473.JPG

      gorilla glue:

      IMG_4472.JPG

      2x peppermint kush:
      IMG_4474.JPG IMG_4475.JPG
      en de 2 LA widows;

      IMG_4476.JPG IMG_4477.JPG

      de oude WW's heb ik nog staan omdat ze niet in de weg staan. deze,op advies, even overgeslagen met water geven.

      verder weinig nieuws. ik ga een nieuwe ph-meter kopen want ik kan de oude niet meer vinden
      en dan bestel ik gelijk wat potten om ze straks in te zetten. de stoffen potten van de vorige ronde zijn te groot want daarvan passen er maar 4 in mn kastje. en daarin worden ze ook te hoog ben ik bang.
      zal dus potten van max 4 liter opsnorren.
      dat was hem alweer
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Bas Haze
        Bas Haze commented
        Editing a comment
        Ik weet niet wat verstandig is maar ik was voor grote pot gegaan heb je meer buffer dat is ballen dat je hem kwijt bent

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja dat zou idd wel lekker zijn. maar mn kassie staat nu op zolder en daar is geen ruimte voor de verhoging. dus ze mogen niet te hoog worden. en met zes stuks is er in de breedte ook niet veel speling. zes grote potten past domweg niet dus dan moet ik er twee in 1 pot doen en dat lijkt me ook niks. lastig

      #54
      Je lv van 20% is veel te laag, dat kan de groei van je dames verstoren, die zou in deze fase 50% a 70% moeten zijn.

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Waarom niet? Hoger zou ik iet gaan ivm filter en apparatuur en zo, maar oor de dames in deze fase kun je beter hoog zitten in lv.
        Ik begin pas temp en lv temeten als ze de bloei ingaan, dan is het pas echt belangrijk

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Zaailingen en stekken zelfs nog hoger, wat betreft de filter, die hoef je nog niet te gebruiken in de groeifase, zou de filter pas aansluiten als ze beginnen met bloeien, dan beginnen de dames hun aroma's te verspreiden. (Gaat je filter ook langer mee)

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Das waar ja, ik zet hem na een maandje aan ongeveer

      #55
      bij mij daalt ze soms ook zot naar beneden bak water erbij
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #56
        ok dan zet ik om te beginnen mn emmertje water in ipv naast de kast. kijken wat dat doet. thnx!

        misschien klein beetje met plantensproeier water geven ter verhoging van de lv?
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Penny123
          Penny123 commented
          Editing a comment
          lv van 100% incominggg: D

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          haha ja. nou ze ruiken nog niet dus als het wat te gek gaat is er niet veel aan de hand

        • Penny123
          Penny123 commented
          Editing a comment
          precies , en zal t filter nog niet gebruiken

        #57

        LV 20% maar daar wordt aan gewerkt

        temp 19-28

        voor de afwisseling aardig wat water gegeven en een keer wat gesproeid. na de foto ook een natte doek in de kast gehangen.
        later maar eens terugkijken wat dat met de LV doet.

        morgen staat er bij mij een biertje buiten de deur op het programma dus krijgen ze geen water

        kan er echt van genieten hoe ze er uit zien. heel benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

        potten van 4L en een nieuwe ph-meter zijn verstuurd dus voorlopig gaat alles boven verwachting

        vandaag alleen een totaalplaatje:
        IMG_4481.JPG

        dat was hem alweer.
        echt zin om ff lekker te vapen vanavond. zo lekker om je lachen bijna niet in te kunnen houden en 5 minuten later te slapen. wat een verschil met "vroegah"

        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Ik bedoelde het absoluut niet als banaal. Meer zoals een vergeten herinnering

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment

          daar heb ik er genoeg van

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Nou, dat is een heel verschil met je eerste start!! Goed bezig, zo doorgaan.

          Je zou evt de wat lagere in het midden kunnen zetten. En 20% is echt te laag ja

        #58
        Goedemorgen, was even een dagje niet in de gelegenheid om bij de plantjes te kijken.
        LV ging naar 30 door de adviezen, maar zakte later weer naar 20. net dus weer een natte doek in de kast gelegd, wat gesproeid en water gegeven.
        temp is tussen de 19 en 28 gebleven dus dat gaat voorlopig redelijk
        ik hoor ze voorlopig nog niet mopperen maar zal die vochtigheid meer in de gaten gaan houden.

        stoffen potjes van 4L binnen gekregen. als ze zo doorgaan verpot ik ze over een paar dagen naar hun kleine eindpotjes denk ik. die kan ik dan met allmix vullen ipv de lightmix waar ze nu in staan

        zal ook eens een foto met grijskaartje maken zodat beter te zien is wat de echte kleur is van de plantjes.
        maar eerst het ijs op. lekker schaatsen.

        IMG_4509.JPG
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Beetje jammer van die 2 "zielige" meiden, maar voor de rest zien ze er prima uit.
          Wat betreft de lv, vanaf morgen veranderd het weer, stroming uit het westen + dooi, icm miezerig weer gaat de lv vanzelf omhoog.

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          zo . weer thuis. helemaal naar de klote, maar was echt heerlijk.
          Bas ja thnx! ik wist dat er iets was met sproeien. minder wortelvorming meende ik me te herinneren maar verbranden is idd ook een risico. nou hopelijk trekt de LV wat bij nu we de koude droge lucht verdwijnt zoals old dawg zegt. voorlopig gaan ze beter dan ik had durven hopen dus loopt het hopelijk wel los

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Dat je plant van puur water verbrand zou een fabeltje zijn maar wel bladvoeding kan schade geven en mss ev vers kippencastings ook het voedingswater

        #59
        Daar zijn we weer. plantjes net wakker. klein beetje water gegeven.

        LV is tussen de 20 en 40 geweest dus dat gaat beter.

        hoe lang zou ik nog moeten wachten voor ik ze in de 4Liter potten zet? ze beginnen redelijk groot te worden

        ik ben ff kwijt hoe oud ze nou zijn maar ik geloof nog maar een week of 2.

        de blaadjes hangen wel een beetje nu de lamp net aan is gegaan. is dat het soortje, normaal, of geef ik nu te weinig water?
        ik schat dat ze nog een kleine 20ml per dag krijgen.

        het liefste zou ik ze overmorgen al verpotten naar een 4 literpot met all mix. maar misschien is dat te vroeg voor ze om dat in grond met meer voeding te staan?

        ik google me suf maar vind dan veel tegenstrijdigs. vooralsnog doe ik dus maar ff niks want ze hebben het best naar hun zin heb ik het idee

        IMG_4519.JPG

        IMG_4518.JPG

        IMG_4522.JPG

        Attached Files
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ok top. nou dan hoop ik dat ik ze woensdag kan verpotten. nu al zin in
          ik denk dat ik dan ook gelijk afscheid neem van de 2 oude WW's want daar gaat geen gram afkomen zo

          die AF'jes daar is nog geen verslag van toch of zie ik die over het hoofd?

        • Bas Haze
          Bas Haze commented
          Editing a comment
          Ik denk dat je ze over het hoofd ziet er staan wel een paar tussen de kweekverslagen met afjes

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja k** nu zie ik het idd
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-terug-naar-af

        #60
        zijn we weer. Old dawg, je had gelijk over de LV. het is nu een ander weer en het heeft de 58 alweer aangetikt
        dat is dus een zorg minder.

        klein druppie water gegeven, geen fratsen verder want morgen hoop ik ze te verpotten.

        de White Widow:
        IMG_4524.JPG
        de gorilla glue:
        IMG_4525.JPG

        twee Peppermint kush:
        IMG_4526.JPG IMG_4527.JPG

        en twee LA Widow:

        image_395656.jpg
        image_395659.jpg

        voorlopig gaat het voorbeeldig, ik weet niet wat ik zie .

        kan niet wachten om ze morgen in hun 4 liter eindpotten te zetten.

        dat was hem alweer.
        Attached Files
        Last edited by Alzheimer; 16 February 2021, 17:59.
        mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

        Comment


        • WittiW
          WittiW commented
          Editing a comment
          Haal de WW maar weg. Die worden nooit meer wat. Maar de rest? Ziet er goed uit hoor!

        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          toevalig vanmorgen al gedaan . thnx!
      Bezig...
      X