Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    En we zijn weer een week dichterbij de oogst.

    IMG_6376.jpg

    IMG_6375.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ziet er allemaal mooi en gelijk uit!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dank je!

    #17
    Qua kleur zijn ze wel echt mooi. Maar wel erg lange internodes ondanks dat de lamp er toch wel heel kort ophangt. Nou ja, wellicht ga ik jouw manier van kweken nog een keer begrijpen, op dit moment zie ik precies het tegengestelde van wat ik verwacht (lage EC, toch mooi groen, lampen er kort op, toch gestrekt)
    Lopend Verslag

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De voorste planten zijn inderdaad wat gestrekt, hetgeen komt omdat die er later pas bij zijn gekomen en kleiner waren. Ik kreeg ze van een maat en heb ze nog gauw even meegenomen. Deze zijn dus naar de lamp toegegroeid.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      OK, mooi dat ze dan zo vlot bijtrekken

    #18
    IMG_6464.jpg

    IMG_6468.jpg

    IMG_6463.jpg

    IMG_6465.jpg

    IMG_6466.jpg

    IMG_6467.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Verschillende fenotypes geven verschillende smaakjes. Dat is wel erg lekker soms.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt maar ik heb ook wel wat andere soorten. Toch is deze S.O.G. er een waar ik graag bij terugkom aangezien het zeer sterke wiet is.

    #19
    Voor het eerst het is vrij onderhoudsarm om met stekken te werken, zo lang je niet te veel soorten huisvest. Hoe minder licht er boven hangt, hoe beter ze wortelen. Ik gebruik een tci ledstrip van 15 watt die er zo'n 40 cm van af hangt. Voorheen gebruikte ik een tl lamp van 15watt en dat werkte ook prima.

    gallery_6495_18670_32665.jpg

    Links de stekken in 4 x 4 cm steenwol blokjes en rechts de moeders in 15 x 15 cm startblokken. Door wat meer moeders te nemen van dezelfde soort, kan je ze lager houden en toch voldoende gezonde stekken snijden voor je volgende ronde.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Een klein tentje 60x90x90 is al voldoende om moeders en stekken te huisvesten.
      En je bloeiruimte blijft volledig beschikbaar.
      Last edited by Fruttella; 1 July 2021, 17:35. Reden: Aanvulling

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Voor het eerst, hoezo minder om af te bloeien? Je kan zoveel stekken maken als je wilt immers en als je er een tekort komt zet je er een moeder bij.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      je moet ook plek hebben om ze neer te zetten. Voor iedere moeder dus 1 plant minder

    #20
    De eindfase is aangebroken voor de S.O.G. planten dus nog gauw even wat kiekjes gemaakt.

    IMG_6484.jpg

    IMG_6479.jpg

    IMG_6480.jpg

    IMG_6485.jpg

    IMG_6483.jpg

    IMG_6481.jpg

    IMG_6482.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Fruttella
      Fruttella commented
      Editing a comment
      Inderdaad te mooi .

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Echt weer een mooi veldje, gij bent goed bezig.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de leuke reacties!

    #21
    Dat ziet er zeer strak uit... succes met de laatste loodjes
    Lopend Verslag

    Comment


      #22
      Eergisteren heb ik ze binnengehaald en ik ontdekte een heel klein beetje rot in een top. Gelukkig bleef het bij die ene top, die ik even apart heb gelegd te drogen na de rot eruit geknipt te hebben. Het knippen van de oogst was weer een hels karwei waar ik niet blij van werd, maar het positieve daaraan is hoe langer je moet knippen: hoe meer er is. Het lijkt een hele mooie ronde te zijn geworden waar ik blij mee mag zijn maar pas als alles droog is weet ik dat zeker. Soms werkt het andersom en denk je dat het tegenvalt terwijl het veel is en andersom kan dat natuurlijk ook. Daarom houd ik altijd een slag om de arm. Het droogt vrij langzaam merk ik, kan aan de lv liggen en/of de compactheid van de toppen. Zal later de score wel bekend maken!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nog meer werk? Dat doet me vrezen met grote beven! Denk dat ik me er maar niet aan waag!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De terpenen komen nog steeds vrij en ook stof, , het knippen hoeft niet meer, je " strijkt " alles er zo af.

        De takken stukken moet je nog steeds knippen.

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Dan moet het wel echt droog zijn

      #23
      Vanochtend waren de S.O.G. toppen droog dus heb ik ze uit de netten gehaald en gewogen.

      IMG_6497.JPG

      Nu laat ik de toppen nog even curen in open papieren zakken, waarbij er soms nog een paar gram vanaf gaat. Als dat 15 gram is is het veel maar de sceptici onder ons mogen dat van de totaalscore aftrekken.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Mooie opbrengst, laat ze smaken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        O doelde je daar op Kunichika dat was van een andere kweek.Thanks Corleone1933

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Goed voor uitzicht!!!!! Die lekr grammetje 's

      #24
      Alleen een foto van de papieren zak is ook wel wat karig nietwaar? Even voor de goede orde en voordat ik weer beticht word van broodkweken: dit zijn twee foto's van dezelfde hobbyzak!

      IMG_6504.JPG

      IMG_6506.JPG
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Dat gaat wel hard met zo een waterpijp of niet? Doe je dan ook nog iets van tabak erbij of gewoon in het bakje aansteken en gaan?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Grinden, in het bakje en gaan! En elke ochtend de waterpijp schoonspoelen met heet of kokend water. Geen tabak nee, al die additieven die daar inzitten en nicotine laat zich niet goed combineren met thc. Geeft een wisselwerking waar ik niet op zit te wachten. Hard gaat het wel ja, maar zolang de planten harder groeien dan ik kan roken is dat prima!

      • Italbri
        Italbri commented
        Editing a comment
        Is wel lekker en komt het dichtst in de buurt van de old Skool chalice.. vorig jaar had ik alle afgekeurde toppen in de waterpijp gedaan zonder te drogen, ik ben nog nooit zo stoned geweest.

      #25
      De vorige stekkenkast voldeed niet helemaal dus werd het tijd voor een nieuwe. Heb de kast gemaakt van mdf platen en passend gemaakt zodat ik 'm tussen de spijlen kan schuiven van mijn inloopkast. Er zit nog geen deur in want daarover ben ik nog aan het peinzen. Die deur moet ook een rooster in om de lv te kunnen regelen. Echter moeten er geen beestjes naar binnen kunnen. Daarom zal ik een afzuigkap filter in het rooster plaatsen. En ook heb ik alle kieren afgeplakt met aluminiumtape. In de stekkenkast hangt een cool white tl led van 8 watt die bij de Karwei vandaan komt. Heb er nog nooit stekken onder laten wortelen, maar ik denk dat het prima gaat. Gezien het minimale wattage is beperkte hoogte prima en hoe kleiner de kast, hoe gemakkelijker hij schoon te houden is! En als je stekken schoon zijn, dan heeft het zoveel voordelen t.o.v. zaadplanten, dus daarom wil ik een stekkenkast waar absoluut geen beestjes in kunnen komen. Dan kan ik tenminste schoon beginnen.

      IMG_6511.JPG

      IMG_6512.JPG

      IMG_6510.JPG

      IMG_6514.JPG
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        77 cm breedte, lengte 30 cm en 38 cm diepte. Ik heb deze afmetingen aangehouden om het passend te krijgen i.v.m. de spijlen waar ik de stekkenkast op laat rusten. Zolang er een kweekbak inclusief kap onder de tl led past is het groot genoeg. Let op dat je cool white neemt en 8 watt, want meer wordt al gauw teveel. Het zijn hele leuke lampen die led tl's. En superzuinig.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Hoogte is 38 cm. Zoiets moet zeker kunnen in je dressoir!

      #26
      IMG_6515.JPG

      IMG_6516.JPG
      Last edited by Hork; 23 July 2021, 15:28.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #27
        Ik ging naar de bouwmarkt om een deur voor mijn nieuwe stekkenkast maar kwam thuis met materiaal voor een compleet nieuwe stekkenkast. Dit omdat er toch enige twijfel is omtrent mdf plaat als het vochtig wordt. Het zal allemaal wel meevallen, maar ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen.

        Hardhout kan goed tegen vocht is mij verteld en dat is wel zo handig, aangezien er dan ook geen kap meer gebruikt hoeft te worden. Op de bovenkant van de kast monteer ik een rooster dat open en dicht kan, zodat ik de luchtvochtigheid kan regelen. Op die wijze wordt de stekkenkast a.h.w. een propegator. En de stekkenkast van mdf plaat gebruik ik dan voor stekken die al wortels hebben en geen hoge luchtvochtigheid meer nodig hebben.

        De platen hardhout zijn 9 mm dik en de hoeken worden verstevigd met balkjes van 18 mm. Heel basic allemaal, maar door mijn lange ervaring met stekken denk ik wel te weten waaraan een goeie stekkenkast moet voldoen. En dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Aangezien ik de kast passend wil hebben tussen spijlen die er reeds zitten, kwam ik uit op een budgettechnisch onhandig formaat.

        Met hardhouten platen + balkjes + rooster + lade benodigdheden (weet de exacte benaming niet meer) en schroeven van 20 mm kwam ik uit op net geen 70 euro. Als je de kast niet breder maakt dan 60 cm en 40 cm hoog kan het nog goedkoper doordat er dan meer stukken uit een plaat kunnen. Alle zaagwerk is in de bouwmarkt gedaan, het enige dat ik nog moet doen is een gat in de bovenkant maken voor het rooster en ik moet nog iets verzinnen voor het snoer van de led tl. Een gat boren en afknippen lijkt de enige optie, maar die draad afknippen wil ik liever niet. En het gat groter maken dan nodig houd ik ook niet van. Uiteraard moet de kast nog in elkaar geschroefd worden maar dat is een makkie met een automatische schroevendraaier.

        Een dichte stekkenkast waar geen ongedierte in kan komen is een heuse schatkist voor de hobbyist. Meer dan dertig om uit te kiezen heb je niet nodig en die kan je in deze kast makkelijk herbergen. Nou wat een lap tekst.

        Later zal ik wel een bouwverslag maken met foto's.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #28
          De nieuwe ronde van twaalf stekken onder 900 watt Samsung strips wordt voorbereid as we speak.

          IMG_6522.JPGIMG_6523.JPG
          Spint is gek op stek maar ook niet vies van zaadplanten.Stekken zijn schoon te krijgen, zolang je spint maar erkent als een potentieel groot probleem en het serieus neemt en effectief bestrijdt. Als je schone stekken in een stekkenkast laat wortelen waar geen ongedierte naar binnen kan, dan zullen die stekken schoon blijven zolang je ze zelf niet besmet natuurlijk.

          image_412776.jpg

          Mijn meest recente ronde uit stek was schoon zoals jullie kunnen zien aan de foto's die ik gepost heb. Deze stekken ontdekte ik een spintmijt op. Mogelijk zijn er meer die ik gemist heb, derhalve zal ik ze nogmaals behandelen als gezegd. Dit herhaal ik een paar dagen later nog eens en tegen die tijd zullen ze ook wel bijna voldoende geworteld zijn om in de eindpiotten te gaan.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Beestjes met beestjes bestrijden ben ik zelf geen fan van maar het wordt inderdaad wel gedaan. De stekkenkast die ik ga maken kunnen geen beestjes in komen, dus als de stekken schoon zijn als ze er in staan, blijven ze schoon tenzij je ze zelf besmet.

          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Wederom zeer informatief!
            Wat doe je met de stekken als ze wat wortels hebben? Gaan ze dan de grond in en dan verder zoals een andere plant of zijn er daar ook speciale procedures?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Nee hoor, geen speciale procedures. Zodra de stekken voldoende zijn geworteld kunnen ze de grond in en hoe meer wortels, hoe beter ze aanslaan. Wel even de lamp hoog hangen of dimmen tot de plantjes gewend zijn en dan langzaam per dag een beetje zakken.

          #29
          Helaas heeft de lens van mijn camera het begeven zodat het scherpstellen niet meer automatisch gaat. Derhalve zijn niet alle foto's even scherp, maar ik heb mijn best gedaan!

          Ik heb ik geen bouwverslag van de stekkenkast gemaakt, want eenmaal in de flow had ik geen zin om afgeleid te worden door het maken van foto's o.i.d. Vanochtend heb ik de laatste hand aan mijn stekkenkast gelegd. Kosten in totaal zo'n 80 euro. En het kan goedkoper. Als je een dicht kastje hebt, kan je dat ook prima gebruiken als stekkenkast door een paar eenvoudige aanpassingen te doen.

          Wellicht dat mijn stekkenkast ter inspiratie kan dienen, dus hier volgen wat foto's.

          IMG_6547.JPGIMG_6546.JPG
          Aan de bovenkant heb ik een rooster bevestigd dat open kan en waarmee ik de luchtvochtigheid kan regelen. Wanneer de stekken wortels hebben mag het rooster helemaal open.

          IMG_6543.JPG
          Doordat ik heb gekozen voor een lade om de kast mee open en dicht te doen, past er geen kweekbak meer onder met de kap er op. Zodoende is de luchtvochtigheid wat lager en hebben de stekken wat langer nodig om de kopjes op te heffen. Vooralsnog heeft slechts een van de vijf de blaadjes mooi recht, maar ik verwacht dat de andere vier spoedig zullen volgen.

          IMG_6545.JPG.
          Feitelijk heb ik gewoon een dichte kast gemaakt van zes vurenhouten plankjes, waarbij een zevende plankje fungeert als lade. Hierdoor heb ik wat extra hoogte gekregen maar was vergeten dat de kweekbak er dan niet meer met de kap er op onder past. Maar aangezien de stekkenkast goed sluit is dat niet zo erg.

          IMG_6549.JPG
          Last edited by Hork; 31 July 2021, 16:19.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Heel informatief, dank je!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Graag gedaan!

          • KnetterMug
            KnetterMug commented
            Editing a comment
            Mooi werk!!!!

          #30
          En na een nacht in de nieuwbakken stekkenkast hebben de kleintjes de kopjes alweer opgericht.

          IMG_6551.JPG

          Ik heb een laagje water van ongeveer een centimeter onderin het kweekbakje laten staan om de luchtvochtigheid wat te verhogen. En zo drogen de blokjes ook niet uit.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ok interessant !!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dit stekkenkastje zal nog een heus schatkistje blijken te zijn, dat zul je zien! Voor slechts 8 watt aan stroom kan je je favoriete soortje in je schatkistje bewaren. Voorheen dacht ik te gemakkelijk over ongedierte en het was steeds raak. Nu met dit huidige stekkenkastje zou ik daartegen bestand moeten zijn. Alhoewel ik waarschijnlijk nog een tochtstrip op de plaatsten plak waar de lade sluit. De voordelen van stekken:

            - vrouwelijke planten maar niet fem
            - geen herma's
            - geen verrassingen
            - altijd op hetzelfde moment klaar
            - uniform gewas
        Bezig...
        X