Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Ik heb gisteren ook maar eens 10 stekken gesneden van mijn purple haze die buiten staat. Denk dat ze bijna begint te bloeien dus kon niet langer wachten. Ik hoop dat ze net zo lekker gaan als bovenstaande. Omstandigheden zijn volgens mij wel aardig, 25 graden dag, 22 graden nacht, 55-65% LV, watertemperatuur 21-22 graden. Als dit nog niet goed gaat start ik gewoon een zaadronde op steenwol startblokken
    Lopend Verslag

    Comment


      #62
      De planten op aarde staan nu twee dagen op 12/12. Ongemerkt stonden ze veel te droog, maar na een flinke water beurt eergisteren zijn ze weer opgeknapt.

      IMG_6704.jpg
      Rechts staan de Sinaasappeltjes en links de Nezen en Meloenen. De planten aan de linkerkant zijn kleiner dan rechts. Idealiter hadden die nog wel een paar dagen 18/6 gemogen waar de planten rechts wel iets eerder op 12/12 hadden gemogen.

      IMG_6707.jpg
      Het voordeel is dat ik twee lampen heb dus hoeven de kleintjes niet te lijden onder de groten. Rechts heb ik al een net opgehangen waar ik de uitschieters steeds onderdoor steek.

      IMG_6705.jpg
      Dat was 'm alweer.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Veendam trekken ze je ook gewoon je huis uit hoor.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        In Emmen is recent een vrouw vanwege vijf planten haar huis uit geknikkerd. Hennepteelt is in Nederland strafbaar en dat vijf zouden mogen is een wijd verspreid misverstand. Beter verhuis je naar Spanje of nog beter naar Amerika.

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Mochten daar geen Amerikanen wonen ... liever Canada dan. De ziekenkas betaald daar de helft van je Mighty terug. De 'medic' versie.

      #63
      De negen Nezen op bigblocks hebben geen moeite met 650 watt en zijn zodanig gegroeid dat ik ze vanavond op 12/12 zet.

      IMG_6709.jpg
      Zal ze eerst nog bewateren door ze met de onderkant in een emmer voedingswater te houden. Zolang ze nog in de groei zijn giet ik het niet weer in de lekbak want die Biosevia stinkt me te veel.

      IMG_6708.jpg
      Heb de cobs op hun laagst gehangen, zo'n 30-40 cm vanaf het gewas.

      IMG_6713.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De cobs geven wel warmte af, maar 72 watt per cob is nog te doen. Ik heb het filter op de grond te staan zodat de warmte door de planten heen wordt gezogen. Vinden ze wel fijn volgens mij!

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Geen afzuiging bovenaf Hork ?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nope, de warmte van de lampen wordt hergebruikt doordat het filter op de grond staat, wat ik weer kan uitsparen straks in de herfst en winter op een kachel.

      #64
      IMG_6727.JPG
      IMG_6726.JPG Ik heb de randen van de lade afgeplakt met rubber, om zeker te zijn dat er geen ongenode gasten naar binnen wandelen.

      IMG_6722.JPG
      IMG_6723.JPG
      IMG_6724.JPG
      IMG_6721.JPG
      Schoon beginnen geeft de stekkenkweker alle voordelen van zaad, zonder de nadelen.

      Let wel, ik ben niet anti zaad, maar ik ben pro stek!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        mooi vooral die worteltjes , hebben ze allemaal al wortels ??

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nee, sommige zijn alweer stekken van de stekken die al geworteld waren en getopt zijn. Deze moeten dus nog even. En ik heb er ook slechts twaalf nodig, dus zoek ik de twaalf mooiste er uit.

      #65
      Hallo Hork,
      ik zie bijna altijd dat ze de tippen van de bladeren knippen bij stekken, jij doet dat niet ?
      Kan je dat eens uitleggen aub

      Alvast Dank !

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als de lv hoog genoeg is verdampen ze niets.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bladeren van stekken halveren is niet nodig maar kwaad kan het evenmin.

      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de info !
        Ik ga voor het oefenen eens stekken proberen maken van de twee onderste takken die ik weg knip.

      #66
      De negen Nezen hebben vanavond ieder weer 1.7 liter aangezuurd water (pH 5.5) met Biosevia grow (Ec 1.3) gehad. Ik schoot wat uit met de pH min en heb vervolgens een beetje vloeibaar glas (silicium) toegevoegd om de pH weer wat te verhogen.

      IMG_6735.jpg
      Dit was net voordat ze te drinken kregen. Ze zijn al flink gegroeid t.o.v. de vorige update.

      IMG_6736.jpg
      IMG_6737.jpg
      Ondanks dat die Biosevia na een paar dagen stinkt als de ziekte, heb ik het toch maar gewoon in de kratten gegoten wegens gebrek aan energie om de planten stuk voor stuk met de achterkant in een metselkuip te houden.

      IMG_6740.jpg
      En dit is nadat ze te drinken hebben gehad. Er staat een laagje water van anderhalve centimeter op de bodem van ieder krat. In deze fase is het vermoedelijk al op voordat het begint te stinken, De temperatuur is prima maar de luchtvochtigheid nog steeds aan de hoge kant. Weinig aan te doen want het zit in het vochtige weer.

      IMG_6738.jpg
      Tot de volgende!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Ritagrasaf
        Ritagrasaf commented
        Editing a comment
        Ze zijn idd mooi gegroeid !

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja Rito, ze krijgen er nu zin in!

      #67

      go goe daar !!

      blijft fascinerend , ik heb nu ook een aantal steenwol blokken in huid gehaald , nu nog wat stekjes fabriceren en we zijn ook vertrokken !!
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Goed om te lezen! Heeft u ook de big-blocks van 15 cm x 15 cm?

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        nee 7,5 cm

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat zijn startblokken en die vind ik aan de krappe kant om een volledige grow op te doen. Zelf gebruikte ik ze om stekken in door te laten wortelen voordat ik ze in 18literpotten met steenwol vlokken, aarde of kokos deed. Of een mix daarvan. Maar het kan wel als je zorgt voor voldoende bewatering.

      #68
      De negen Nezen op bigblocks gaan lekker maar de lv is wel wat te hoog.

      IMG_6745.jpg
      IMG_6747.jpg
      Ik denk dat ik het filter toch maar in de nok van de tent hang, Wellicht dat het daar wat beter van wordt.

      IMG_6748.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ze groeien zelf naar het licht toe, ik vind het er prima uitzien. Voeding is Floranova.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Remco dan zal ik een grotere moeten nemen denk ik.

      #69
      Maareh, wats up!?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Witte reus gebruiken, blijkbaar weetut vrouwtje dat nie?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zwarte schoenen aantrekken houdt de witte ook wit.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, en zwarte tellen ook mee.

        Witte ook, maar niet nu.

      #70
      Helaas heb ik te vroeg geschakeld en is uiteindelijk alleen de rechterkant goed dichtgegroeid. Op de laatste foto is dat achteraf wel te zien. Derhalve daalde de zin om up te daten tot het nulpunt.

      Zit nu in week zeven bloei en de rechterkant zal nog wel een aardige ronde kunnen worden en links vergeet ik maar zo gauw mogelijk. Daar durf ik niet eens een foto van te laten zien zo dramatisch slecht ziet dat er uit. Heb zelfs getwijfeld om alleen met de rechterkant verder te gaan maar dat was me teveel gekut.

      Zal nog wel wat kiekjes maken van de toppen deze week als afsluiter en dan moet ik de kweekruimte leegmaken, aangezien ze dubbele ramen gaan plaatsen over twee weken.

      De hydrokweek gaat verder goed, de toppen zijn vet maar helaas heb ik ook daar iets te vroeg geschakeld zodat het oppervlak niet helemaal goed is dichtgegroeid. En dat gaat me grammen kosten. Ik kweek nu iets langer dan een jaar met led en wat ik geleerd heb is dat je gauw te vroeg schakelt. Eenmaal op 12/12 groeien de planten lang zo extreem niet als onder hps. Mijn huidige kweek (bij een vriendin) zal ik er dan ook voor waken absoluut niet te vroeg te schakelen. Liever te laat dan te vroeg.

      Zo, nu zijn jullie weer bij, een fotoloze post en of die nuttig was laat ik over aan uw oordeel!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik heb geen keus aangezien ik in een huurwoning vertoef... Zal straks wel even wat kiekjes maken.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Jammer van je in zet maar dubbelglas, is ook ideaal. Op naar een nieuwe ronde als dat achter de rug is.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo is dat KnetterMug !

      #71
      Heb nog gauw een drietal foto's voor jullie gemaakt. Deze soort bloeit normaal acht weken en ik zit op dag een van de zevende week. Met een beetje geluk kunnen ze nog net af bloeien voordat ik alles moet afbreken.

      IMG_6813.jpg
      IMG_6811.jpg
      IMG_6810.jpg
      En helaas niet veel om mee te lachen want toen was het rolletje op.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Maar mooie wiet trouwens

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Nu de gas- en elektraprijzen zo gigantisch stijgen, zijn ze hier enorm haastig om de huurwoningen beter te isoleren. Want stel je voor dat ze het moeten compenseren door de huur te verlagen!

      #72
      IMG_6834.jpg
      Vergeten metselzand over de toplaag te doen, heb een zak voor niks naar de derde etage gesjouwd. Vergeten in het proces en nu heeft het nog weinig nut lijkt mij.

      Nacht temp 17 graden.
      Dag temp 20 graden.
      Lv 60%.

      Ik wil de kachel nog niet aanzetten zolang het niet strikt noodzakelijk is met die idiote prijzen.

      IMG_6833.jpg

      De grond is afkomstig uit het tuincentrum, gewoon van het huismerk RHP gecertificeerd. Heb de planten voor laten groeien in bigblocks. Het idee was om ze daar alle twaalf op af te laten bloeien, doch drogen de blokken onder led zo snel uit dat ik toch maar op safe heb gespeeld. Het voordeel van aarde t.o.v. steenwol is dat de planten niet zo snel uitdrogen noch een enorme opdonder krijgen van een keer droog staan.

      Mijn allereerste hydrokweek is bijna tot een einde gekomen. De negen Amnezen zijn ingestort onder hun eigen gewicht en week acht moet nog beginnen. Onder hps op grond bloeit deze soort normaal negen en een halve week. Zal later vandaag proberen of ik ze nog enigszins overeind kan zetten met bamboestokken en het betere bindwerk. Foto's volgen nog want het ineen gekakte zootje kon ik er niet op krijgen. Het rolletje was net weer leeg toen ik wou schieten.
      Last edited by Hork; 23 October 2021, 13:51.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Piktures?

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dus zo te zien is 17graden nachttemp gewoon voldoende. Ik heb bij me een. Tube-heater er in gezet dat geeft 2-3graden xtra. Maja ook weer 30euro een stroom op de 10weken

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ik vind 17 graden te koud en heb er een kachel bij die het verwarmt naar 24 graden. Als het zo koud is drinken de dames ook minder wat weer minder grote toppen teweegbrengt.

      #73
      De twaalf plakkerige Sinaasappeltjes staan acht dagen op 12/12. Ze hebben gister ieder drie liter voedingswater gehad (Biosevia grow Ec 1.0,GHE Calmag Ec 0.5, GHE pH min poeder 5.7) en GHE bloeistimulator.

      IMG_6846.jpg
      Er hangt 800 watt aan Samsung Gen 3 ledstrips boven. Zo'n 5 cm vanaf het gewas.

      IMG_6849.jpg
      Voordat de planten op 12/12 gingen heb ik ze aan de bak licht laten wennen en er van leren houden. Hoe meer licht ze krijgen in de groei, hoe dikker de stammen in de bloei iets dat ik zeker niet verfoei.

      IMG_6845.jpg
      De dames zuipen als kerels, ik betwijfel of drie liter per plant om de dag genoeg gaat zijn. Maar dat is geen punt, ik heb water zat desnoods pis ik in de potten (beter dan ernaast.)
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Oww je geeft het om de dag, ik stupido!!

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        De planten kunnen ook overleven op voldoende water. Doch als je wilt dat ze zo veel mogelijk opbrengen is het zaak dat ze niet voldoende maar genoeg krijgen.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Da's duidelijke taal

      #74
      Knap knap man , da go ie goe vooruit
      πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
      ​
      πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
      ​

      Comment


        #75
        Weer een mooi veldje Hork en dat rijmen en dichten gaat jouw ook goed af, nou laat die toppen maar komen en niet te weinig, suc6 man.
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment

        Bezig...
        X