Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    De planten staan twee weken en vijf dagen op 12/12 oftewel dag negentien van de bloei.

    IMG_6857.jpg
    Het zijn twaalf dorstige dames die om de drie dagen een liter of drie per plant verstouwen. De meeste groei is er ondertussen wel uit en ik heb ze naar tevredenheid kunnen drukken met de lamp er dicht op.

    IMG_6856.jpg
    Elke kop boven het maaiveld wordt afgehouwen tot aan de derde week van de bloei. Ik denk dat het wel gebeurd is met de onthoofdingen. We gaan nu de barmhartige periode van de bloei in. Wie zei dat vroeger alles beter was, een kip zonder kop misschien?

    IMG_6859.jpg
    Planten uit stek en nochtans geen beestjes er op. Beter wordt het niet als u het mij vraagt!

    Tot de volgende keer, ik meld me wel eens weer!
    Last edited by Hork; 8 November 2021, 13:29. Reden: Taalfoutje aangepast.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Stoners zijn geen etnische minderheid!?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zo heb het maar aangepast, nu is hopelijk duidelijk dat ik echt dag negentien van de bloei bedoelde.

      Lol @Rreppellsteeltjam.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Rreppel.. eerder een meerderheid hier in de buurt

    #77
    Je hebt gelijk, pff. Ik heb overigens nog nooit met die woorden gegooid. Taal-nazi is gewoon een uitdrukking. Maar wat zijn we snel op onze teentjes getrapt. In deze cancel maatschappij. Negerzoen, jodenkoek. Moorkop, honden katten bevers, ratten. Wat moet het vogelbekdier wel niet vinden. De plaatsnaam sexbierum. Al die acteurs die Limburgers of Brabanders na doen, bahbahh bahh wat slecht. Maar wat boeit mij het allemaal

    Comment


    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Sorry hork voor het vervuilen van je draadje!!!!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      En dat allemaal om een taalfoutje. Maar goed, dat is nu aangepast dus kunnen we weer verder met onze levens.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Juist

    #78
    De oogst van mijn eerste hydrokweekje onder 600 watt aan cobs is droog en gewogen. Met 500 gram geen topscore maar eigenlijk valt het me nog mee dat het nog een pond is.

    Er is veel misgegaan, ten eerste heb ik (veel) te vroeg geschakeld en dat heeft me nog het meeste aan grammen gekost. Eeuwig zonde en een van die onherstelbare missers die je hele kweek verziekt. Maar hopelijk ook meteen de laatste keer dat ik die fout maak. Ten tweede is er om mij onverklaarbare redenen een plant gestorven. Denk te droog maar dat is speculeren. Ook dat heeft me uiteraard grammen gekost. En ten derde was de afzuiger te klein voor deze tent waardoor de luchtvochtigheid steeds veel te hoog was. Ik kreeg het niet onder de 80%.

    Desondanks geen gram rot want ik houd dag en nacht temp nagenoeg gelijk. Zodoende kon ik jaren geleden het probleem rot allang van mijn kwekersschijtlijst schrappen. Ondanks alle genoemde factoren is het nog een prima Amneesje geworden. Goed, ik heb ze wel eens harder gehad maar ik kom nog genoeg aan mijn trekken. De volgende hydro ronde zal ik spoedig mee aanvangen.

    IMG_6867.jpg
    Zal later als het wat lichter is nog wel even wat betere foto's maken. De wiet is goed droog en smaakt prima. Heb 'm net op.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Thanks Corleone1933 zal ik doen, beloofd!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Seg zou je dien pot niet dicht doen !!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja maar daarna ook weer even open!

    #79
    Dag vierentwintig 12/12.

    IMG_6873.jpg
    IMG_6874.jpg
    Ik blijf steeds rond de Ec 1.2-1.3 en in de tweede week bloei begin ik de groeivoeding 50/50 te mengen met bloeivoeding. Sinds gisteren ben ik geheel overgegaan op bloeivoeding en de pH zit op 5.7.

    Ook ben ik met een nieuwe hydro ronde begonnen. De stekken zijn tweemaal behandeld tegen spint want dat zat er toch weer op ondanks mijn prachtige stekkenkast. Vandaag zijn ze in de bigblocks gegaan, die ik vervolgens met de onderkant in een bak voedingswater (Ec 1.2 en pH 5.5) heb gehouden tot het water bijna door de bovenkant kwam. Dit om de groei van alg tegen te gaan.

    IMG_6875.jpg
    Ze staan momenteel in een wasmachine lekbak onder 200 watt aan cobs die er vrij ver van afhangen. Ik laat ze even rustig aanslaan alvorens het wattage wordt verhoogd. Daarom is de foto ook vrij donker.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Nice gezonde planten, goede vochtigheid zie je van ver, mss een klein beetje kanoblad, Of is dat te verwaarlozen? Je kent er van

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat noem ik blij blad!!

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Blij zijn ze wel en gaan lekker, seffes lekkers in die pijp

    #80
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


      #81
      De twaalf bloeiende dames hebben vandaag ieder drie liter water gehad via boven (Ec 1.5 en pH 5.8). De Ec had wel een fractie lager gemogen maar ik was uitgeschoten met de voeding en het vat was al vol. Om voor die Ec van 0.2 met extra water te gaan sjouwen ontbrak mij de zin toe. Ze krijgen nu in principe om de dag deze hoeveelheid water tot een week voor de oogst, of wanneer ik merk dat ze minder beginnen te drinken. Overmorgen krijgen ze alleen aangezuurd water zonder voeding. En misschien de keer daarna ook nog wel even, dat bekijk ik te zijner tijd.

      Verder heb ik het tweede armatuur aangezet en er brandt nu 400 watt boven de twaalf stekken op steenwol blokken.

      Geen foto's, want alles zag er nog uit als gisteren. Dus feitelijk mag je het vandaag dus stellen met planten van gisteren!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #82
        Eem fototopic zonder foto's is helemaal waardeloos dus heb ik maar even een tweetal kiekjes gemaakt. Ziehier de gedroogde toppen van de negen plakkerige Sinaasappeltjes die ik twee weken geleden geoogst heb.

        IMG_6884.jpg
        IMG_6882.jpg
        Deze toppen zijn elke keer keihard en nu ook weer. De smaak van deze wiet is heel kruidig en het effect soms bijna psychedelisch.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik gebruik de draden om de fanleaves te verwijderen. De messen gebruik ik alleen om de toppen te fatsoeneren. Vaak ben ik dan nog niet geheel tevreden en dan pak ik het schaartje erbij in een verloren uurtje, bak op schoot en op mijn gemakje een paar topjes knippen. Deze doe ik dan in een andere bak en zodoende doe ik er zo 3 maanden of langer over voordat ik geheel tevreden ben..

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik werk ze ook wel eens bij met een schaar, doch is dat bij toppen met een hardheid zoals van de Sinaasappeltjes eigenlijk niet nodig.

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Zien er heerlijk uit!

        #83
        De twaalf plakkerige Sinaasappeltjes krijgen om de dag drie liter per plant en soms om de twee dagen. Twee dagen met voeding en de derde dag alleen aangezuurd water. Indien ik uitgeschoten ben met de voeding krijgen ze twee keer schoon water.

        Dag negenentwintig 1212.

        IMG_6901.jpg
        IMG_6899.jpg
        IMG_6898.jpg
        Op de hydroafdeling gebeurt nog niet veel, maar ik verwacht dat daar spoedig verandering in komt.

        IMG_6902.jpg
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Kan 'm niet zien i.v.m. leeftijdbeperking (ben te oud).

        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Ai, dan zijn we beide oud maar ik kan wel alles kijken, je hoort het steeds vaker leeftijdsbeperking, maar die laten de opbouw zien van de eb en vloed tafel incl. het zwart/wit folie

        • Elkwazizi
          Elkwazizi commented
          Editing a comment
          Corleone1933 Je moet die flowtable van in Vaperke zijn verslag zeker hebben, ze hebben ook grotere maten, de rest van de winkel is me wat duur maar die flowtables ziijn hun geld zeker waar, supersterk en kan je lekker hoog laten vloeden! Framepje voor maken, setje in & uit + overloop, 2x waterpomp,vat voor water en wat slangen.

        #84
        Hallo hork
        wanneer Kun je met steken beginnen voor buiten in volle grond
        wat is dan de methoden ik heb nog geen steken gemaakt dus nieu voor mijn
        verder een paar vragen op je schrijven op onder de Spaanse zon
        Waarom die bouwmarktsteenwol
        En wat zit er in het potje bij de derde foto van onder
        Welke planten zijn het
        Heb je goed advies voor in volle grond in spanje
        grond bewerking en plant
        heb tot nu de klei grond losgemaakt op een diepte van ca 30 cm en eikenblad compost door gemengd
        ca 10 cm dik per m2 en aardig wat plantegier er op latten lopen
        pik heb nog aardig wat kippiekorrels staan wanneer zou het beste zijn om die er door te mengen
        pik dacht zelf ca 350 gram per m2
        graag advies



        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Dat was niet mijn plant, er stond immers boven 'zo zou ik het doen als...' En bouwmarktsteenwol omdat het goedkoop is en net zo goed werkt als steenwol van de growshop. Meng het met potgrond en je bent klaar om te gaan. Met stekken kan je al in januari beginnen, in principe zijn ze voor buiten nooit te groot. Hoe groter hoe sterker.

        #85
        hork bedankt als je verder advies heb laat me horren
        vooral de grond daar staat het mee of valt het mee

        Comment


          #86
          Dag vierendertig 12/12 voor de twaalf plakkerige Sinaasappeltjes.

          IMG_6918.jpg
          Gisteren hebben ze elk een schone gift gehad en morgen krijgen ze elk weer drie liter voeding.

          IMG_6919.jpg
          IMG_6917.jpg
          Op de hydroafdeling gaat het z'n gangetje, Behalve inwateren en de lampen laten zakken heb ik niks gedaan. De kleintjes zijn nog niet zo mooi maar dat komt wel. Geduld is een schone zaak en wordt beloond!

          IMG_6920.jpg
          Twee van de drie armaturen branden nu en je ziet dat ze gegroeid zijn als alg op de toplaag van te natte steenwol.

          IMG_6922.jpg
          Zal de blokken morgen of overmorgen met de achterkant in een bak met voedingswater houden om de pH en de Ec in het medium weer te resetten. Want droog zijn ze nog niet. En dat filter moet ik nog ophangen maar de buis is te kort. Heb ook al zitten denken aan een tafel in de tent te plaatsen van 120 x 120 x 40 cm.

          Dat was het alweer, tot de volgende keer!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Proper

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            hoe hoog is de tent eigenlijk ?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je Waterfall420 de tent is 175 cm hoog Remco met het verlengstuk erbij op. Dit is de Gorilla 150 shorty tent.

          #87
          Dag twee van de zesde week 12/12 voor de plakkerige Sinaasappeltjes. De planthouders blijken wat te klein zodat de toppen alsnog onder hun gewichten beginnen in te storten. De volgende ronde pak ik dit beter aan.

          IMG_6940.jpg
          IMG_6937.jpg
          IMG_6938.jpg
          IMG_6936.jpg
          Op de hydroafdeling begint er langzaamaan wat schot in te komen. Zal binnenkort het derde armatuur ook aanzwengelen.

          IMG_6941.jpg
          Ook zullen de blokken naar hun eindposities geschoven worden. Voor nu is dit makkelijker verpakt als sardientjes in een wasmachinelekbak en alhoewel ik geen fan van de makkelijke maaltijd ben, ben ik wel een Albert Heijn kweker. Lekker makkelijk dus want moeilijk doen kan altijd nog! En terug makkelijk doen na moeilijk te hebben gedaan is een heuse neenee!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Hoe dan?

          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            Moai fjildsje

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Danke wol.

          #88
          De derde dag van week zeven 12/12. Het is herfst in het hok van Hork. Behalve een verdwaalde varenrouwmug heb ik deze ronde geen beestjes gezien gelukkig. Vandaag hebben ze elk drie liter voedingswater gehad (Ec 1.3 pH 5.8) en ik heb ze voor het eerst GHE Ripen gegeven (5ml /1l) over de basis Ec heen zoals aangeven op de fles.

          IMG_6956.jpg

          IMG_6959.jpg

          IMG_6958.jpg
          Naar verluid is deze strain na acht en een halve week 12/12 klaar, doch laat ik de planten ditmaal eens wat langer staan.

          IMG_6957.jpg

          IMG_6960.jpg
          De hydroafdeling staat nog op een laag pitje omdat ik wacht op een langere luchtafvoerslang zodat ik die buiten de tent kan geleiden wanneer ik het filter ophang. Ze hebben gisteren water gehad (Ec 1.3 en pH 5.0) dat ik in de wasmachine lekbak heb gegoten. Ook heb ik de uitschieters getopt. Mogelijk dat ik ze nog in 18 literpotten zet met aarde, aangezien ik dat zo vaak niet hoef te bewateren is dat makkelijker.

          IMG_6961.jpg .
          Volgende keer een foto van de wortels, het rolletje was vol.

          Fijn weekend gewenst allen!
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Nope dat valt tegen.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Mooie jardin

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je!

          #89
          De plakkerige Sinaasappeltjes beginnen in te storten. Het plan is om ze morgen te oogsten, Ben al een weekje aan het spoelen.

          IMG_6971.jpg
          IMG_6973.jpg
          De hydrotent nadert het moment van schakelen. Alle drie Cobs armaturen branden nu op 200 watt wat het totaal dus op 600 watt brengt. Kan ze eventueel nog wat feller zetten. Ze zijn nog wat verdrietig omdat ze moeten wennen aan de nieuwe schoenen en omdat ik ze niet de aandacht heb kunnen geven die ze nodig zijn.

          IMG_6970.jpg
          Heb de big blocks gisteren in achttien literpotten gedaan die ik heb aangevuld met bouwmarktsteenwol. Vervolgens ingewaterd met een iets hogere Ec dan ik normaal handteer (Ec 1.4 en pH 5.0) omdat de plantjes wat bleekjes zien en nog niet helemaal happy zijn.

          IMG_6969.jpg De wortels kwamen er nu wel aan de onderkant uit en waren mooi wit. Daardoor heb ik goeie hoop dat ze er binnen een paar dagen wel zijn. Helaas was ik de cam vergeten om een kiekje te nemen, sorry Remco. Ben zeer slecht in verslagen bijhouden daarom is dit dan ook een fototopic meer dan een verslag.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Elkwazizi
            Elkwazizi commented
            Editing a comment
            Mooie appelsientjes, hopelijk ben je er zo door morgen!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je! Ben er door maar wel veel fluff helaas, Ze waren te hoog geworden.

          #90
          Gelukkig heb ik wel een foto gemaakt van mijn poes.

          IMG_6974.jpg

          Toen ze nog een kitten was waren haar nageltjes zo wit als de wortels die uit de big blocks groeien!

          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dank je en dat heb je goed bekeken!

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            Grrrrrrggeegr witte wortels waar waar

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Onderuit de grote blokken en de nageltjes van kittens zijn witter dan wit!
        Bezig...
        X