Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Ik zit er aan te denken om de planten op de hydroafdeling drastisch te snoeien, want ik vind ze niet mooi. En aangezien ze al lichter van kleur zijn dan wenselijk lijkt dat me de beste optie. Vandaag besluit ik of ik dat doe. Zoals ik al schreef heb ik gisteren de twaalf plakkerige Sinaasappeltjes geoogst. Of het een goeie ronde gaat worden moet nog blijken want de planten waren te lang geworden. Hierdoor zat er aan de onderste helft van de takken alleen maar premature troep dat zo in de kliko kon.

    We wachten het af, er is geen haast noch nood wat de voorraad is groot. En anders stap ik over op water en brood.

    Er is altijd licht te vinden in de duisternis.

    IMG_6977.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Disciples of Shaolin en dat is dus geen ruk film!

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Daar verschillen de meningen over.

    #92
    De oogst van de twaalf plakkerige sinaasappeltjes is droog. Geen ronde om over naar huis te schrijven, met slechts 620 gram droog een van mijn mindere draaien sinds tijden. Eigenlijk moet ik me kapot schamen en voor straf een week de deur niet uit. Reden van de mislukking? Ditmaal had ik veel te lang voor gegroeid waardoor de planten veel te groot zijn geworden.

    Nou ja, het kan niet altijd feest zijn.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      620 gram is toch ook een klein feestje waard?

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Mooi voorraad, laat ze smaken....

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      kelderkastje ja uiteraard ben ik er blij mee, dank voor je reactie en ook KnetterMug!

    #93
    Zoals ik eerder al schreef heb ik vorige week de planten op de hydroafdeling flink teruggesnoeid. Dit kost natuurlijk meer tijd maar het was nodig en ze zien er alweer stukken beter uit als eerder.

    IMG_6991.jpg
    Om minder vaak te hoeven bewateren heb ik de blokken in 18literpotten gedaan die ik heb aangevuld met bouwmarktsteenwol. Menig wietkweker beweert dat bouwmarktsteenwol ergens mee behandeld is waardoor je er niet op zou kunnen kweken. Echter zoals we zien gaat het prima en bij de bouwmarkt is de steenwol stukken goedkoper dan in de growshop!

    En de volgende twaalf plakkerige Sinaasappeltjes staan alweer te popelen om op te wassen tot prachtige planten met dikke stelen! Dit zijn stekken van de planten van de vorige ronde.

    IMG_6992.jpg
    Het is te zien welke stekken beter geworteld waren, maar meer heb ik niet helaas.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Oké wist niet dat het zo veel terug kon..

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zolang er een paar groene bladeren aan blijven zitten kan je ze drastisch snoeien.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Oké weer wat geleerd..

    #94
    Hallo hork, ik weet niet goed hoe en wat. Maar ik heb jou een pakketje opgestuurd maar daarna kon ik geen privé berichten meer versturen. En ook niet in de notificatie lijst kijken, en dus zien welke subcribers regeerrd hebben. Dus op deze manier kan ik niet de centjes op mijn rekening krijgen. Als je het pakket uberhaubt al hebt ontvangen.

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Straf al uitgezeten? Gaat rapper als je zou denken 2 weken.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ah daar ben je weer, ik was al bang dat je permanent verbannen was Kunichika en had JD al een bericht gestuurd. Heb het pakket ontvangen dus pm me je rekeningnummer maar even!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Straf? Ik wilde hier niet meer over beginnen in principe. De ban die ik kreeg was onterecht maar goed.

    #95
    Hork het zal wel loslopen. Anders kom je maar even langs met de fiets

    Comment


    • Silas
      Silas commented
      Editing a comment
      Als ik kan helpen dan doe ik dat graag. Maar mijn email is prive.

      Het enige wat ik nu kan bedenken is om het te doen via de chat. Een tijd afspreken en dan het rekeningnummer geven.
      Ik kan dan via mijn rechten het bericht na opname direct verwijderen en via pm naar Hork verzenden.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      De e-mails zijn al uitgewisseld zodat ik het rekeningnummer al heb!

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ja het is goed gekomen! Dank

    #96
    In zou je normaal een privéberichtje willen sturen, maar werkt nog steeds niet. Jij doet je bijna droge weed altijd een week in papieren zak als ik me niet vergis. Hoe droog of nat stop jij de toppen in die zak nog voor de takjes knakken?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zodra de takken bijna knakken.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Specifieke reden daarvoor?
      Heb dan schrik dat de buitenkant vd top uitdroogt.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het idee is om het drogen met de bladeren er nog aan enigszins te simuleren.

    #97
    Vandaag heb ik weer even wat kiekjes genomen van mijn binnentuin.

    Op de hydroafdeling heb ik ze een keer te droog laten worden waardoor er een plant gesneuveld is. Die heb ik vervangen met een Amnees stek, de derde van links middelste rij.

    IMG_6999.jpg
    Ik wacht nog even totdat de twee kleinste planten ongeveer even groot zijn als de groteren alvorens ik schakel. Stekken zijn alweer genomen voor de volgende ronde.

    IMG_7004.jpg
    IMG_7002.jpg
    Allemaal Amnesia Haze. En de twaalf plakkerige Sinaasappeltjes in hergebruikte aarde zijn ook aangeslagen. Al is er een minkukel die het misschien niet gaat redden. Wie raadt welke wint een geheel verzorgde voetreis naar Spanje voor een persoon.

    IMG_7000.jpg
    Dat was hem alweer, ik groet u allen vanuit het zonnige zuiden!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat is goed geantwoord Remco doe ze in Santiago de groeten van kelderkastje die daar in de auto is geweest vermoed ik.

    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Enkel de korte wandeling vanuit Frankrijk.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het moet ook geen ontbering worden nietwaar?

    #98
    Het is de derde dag 12/12 voor de hydroafdeling. De twee kleinsten hadden nog wel een paar dagen groei kunnen gebruiken maar daar wou ik niet meer op wachten.

    IMG_7016.jpg
    En van de twaalf op aarde zal ik vermoedelijk met negen verdergaan.

    IMG_7017.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #99
      Het is de negende dag 12/12 voor de hydroafdeling. Zonet ontdekte ik een beetje spint op de middelste plant voorste rij. Die heb ik er uitgezet voordat die de anderen kan besmetten waar ik (nog) niks op gespot heb. Of alles nog goed dicht gaat groeien is afwachten. Liever een open gewas dan alles onder de spint.

      IMG_7024.jpg
      De middelste voor is de tweede plant die besmet is met spint en eruit is gezet. Nu heb ik er dus nog tien stuks van de twaalf. Ben niet grondig genoeg geweest met het bestrijden deze ronde. Doch doordat de bladeren elkaar nog niet raken en ik geen clipfan gebruik, heb ik de hoop dat de andere planten schoon zijn.

      De plakkerige Sinaasappeltjes op aarde zijn alle twaalf aangeslagen. Zelfs de minkukel maar die blijft wel wat achter op de rest. Ben er nog niet uit of ik de grotere ga snoeien of dat ik de kleinere er uitzet en de ronde volbreng met negen stuks.

      IMG_7025.jpg
      De aarde hergebruik ik van de vorige ronde. Het enige dat ik heb gedaan is de kluit er uitgetrokken en de nieuwe stek er in. En dat werkt prima zoals je kan zien.

      En dat was 'm alweer, tot de volgende keer!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Ik zou graag zelf roofmijt kunnen kweken ...

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Zet je raam open, waaien ze zo naar binnen.

        Trok vanmiddag ergens een doos uit, en zag een roofmijt lopen.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ziet er allemaal goed uit, hopelijk geen vieze beestjes meer binnenkort.
        succes nog!

      Heel leerzaam en net verslag man. Je bent ook iemand die durft te proberen en er soms een goeie eigen draai aan het hele.proces geeft en je weet goed wat voor jou prima werkbaar is. Erg leuk om te zien.

      Ik zit op de 1e rij om lekker meee te kijken. Thnx voor de info over de am stek

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank je wel man en leuk dat je erbij bent, wees welkom!

      Ben een beetje grieperig geweest waardoor het updaten er bij in is geschoten maar ben bijna weer de oude.

      Op de hydroafdeling is de meeste groei er uit en tot mijn spijt is het weer niet helemaal dichtgegroeid. Dit is mijn tweede ronde met cobs die ik voor een prikkie kon overnemen en het is toch weer even anders dan kweken met led strips.

      IMG_7033.jpg
      We naderen week drie 12/12 en idealiter wil ik dan geen potten meer kunnen zien. Maar de vorige ronde was het erger en te dicht is ook weer niet ideaal.

      De twaalf Sinaasappeltjes op grond zijn er elf geworden en hiervan zullen er negen overblijven. Wegens griep heb ik ze ietwat verwaarloosd zodat ze nu weten hoe het voelt om zowat te stikken van de dorst. In mijn optiek tijdens de groei iets waar ze niet minder van worden door eens mee te hebben gemaakt. Net als mensen die armoede ervaren hebben, laat je die eenmaal wennen aan luxe worden ze moddervet.

      IMG_7039.jpg
      Hierna hebben ze flink water gehad, zo'n 4 liter gemiddeld per plant, waarbij de kleintjes logischerwijs minder kregen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Hoelang hebben deze dan op 18/6 gestaan Hork ? Misschien toch een weekje langer groei dan meer volgende keer of ?

      T'gaat goed
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank je! Ben over de hydroafdeling niet helemaal tevreden, denk dat ik ook aarde in de potten doe volgende keer. In deze setting werkt dat prettiger voor mij.

      Zonet nog even gekeken bij de dames op aarde en ik wou jullie de aanblik van de planten na een verkwikkende watergift niet onthouden!

      IMG_7040.jpg
      Bij de grotere planten zoals links onder, zie je al wat verdord blad door de dorst. Ik had ook niet langer moeten wachten met wateren.

      IMG_7042.jpg
      Heb de planten een beetje kalk meegegeven in de vorm van een schepje maerl. Dat had eigenlijk direct bij het inwateren al gemogen maar dat was ik vergeten.

      Tot de volgende keer maar weer!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Bedoel je met mearl, mergel?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        https://www.welkoop.nl/vt-vijver-marl-700gram_1021663

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Ahh, is een product. Mergel is eigenlijk vrijwel hetzelfde als dit product, alleen is mergel een afzetting van kalk en zand gevormd door dooie dieren. Gevormd een tijdje geleden, toen hier nog zee was.

      Weer een mooi bedje vol... ben wel benieuwd of jij ook wel eens andere strains probeert. De reden dat ik me dat afvraag is dat je meestal (of altijd) uit stek kweekt en ik begrijp dat je de stekken zelf snijdt. Of heb je meerdere moeders?
      Lopend Verslag

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Het hele idee is het bewaren van je favoriete wiet, meer is het niet! Je kan de stekken inderdaad klein houden in de kweekbak en zodra je je huidige ronde hebt geoogst, hebben je stekken voldoende wortels om direct weer door te gaan. Twee kweekruimtes hebben is geen must maar maakt het wel gemakkelijker om zonder moeder te werken. Ook kan je dan weer wat meer afwisseling hebben. De Sinaasappel stek is voor mij sowieso een blijver, dat is een van de sterkste soorten ooit. Amnees komt er dicht bij, heeft een hele eigen smaak en is een gigantische brenger en daardoor ook een blijver. Ik mis eigenlijk alleen nog een lekker indica zoals Super Skunk van Sensi.

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Heb ik terug n lekkere diesel moeder, zou ik zeker stekken, jammer dat je het niet op voorhand kan weten he. Van elks een paar.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja van elk een paar nemen is wat veel gedoe vind ik altijd, daarom dat vaak toch maar weer een ronde doe met stekken die zich al bewezen hebben.

      Dag drie 12/12 voor de tien Sinaasappeltjes.

      IMG_7045.jpg
      De plant links boven had alweer dorst en heeft het restant gekregen zo'n 2,5 liter, dat is de grootste drinker van allen. Vorige keer was de kluit al zo droog dat het water er gewoon langs goot. Een drupje afwasmiddel zegt men maar ik wou dat de afwas af was.

      IMG_7044.jpg
      Bij de plant linksonder kan je zien dat die te droog heeft gestaan, maar dat is helemaal niet erg tijdens de groei. Vanaf nu mag dat niet meer gebeuren.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank voor de reacties! Takketoelli die stekken waren wat beter geworteld en daardoor hebben ze inderdaad een voorsprong.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Ziet er goed uit, ge gaat een volle ruimte hebben!
        Als ze bij mij te droog staan giet ik eerst die droge, dqn de rest en dqn beetje bij beetje de droge of langs onder laten trekken. Duurt wel ff maar dan laat ze terug goed water door erna

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Goeie tip, thanks!
    Bezig...
    X