Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb je dit keer de dames niet getopt, de rechtse dames meen ik? Ziet er weer goed uit allemaal

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt heb ze niet getopt aangezien het een indica dominante soort is. Die in de hoek rechts zou beter zijn voor de anderen om wel te toppen maar ik krijg het niet over mijn hart. Zal de anderen maar verhogen.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      Ok, dan had in het goed gezien. Zelf heb ik dit keer de planten ook maar eens laten gaan. Hopen dat de zijtak-toppen ook lkkr compact worden aangezien die zo'n 50cm van de lamp af staan. Maar verhogen werkt ook inderdaad.

    Het loopt lekker door hier, genoeg actie te zien

    Goed bezig !
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      Hallo beste kweekvrienden, BFF's, trouwe viervoeters en alles wat daartussenin zit!

      De tien Sensi Afghani #1 en twee Northern Lights (vanaf nu te noemen de zaailingen) zijn hier en daar geknakt en ik heb het netjes er boven gespannen. Even een kiekje met het licht uit zodat de kleur van de dames goed te zien is.

      IMG_7440.jpg
      De middelste voor wordt een beetje geilig.

      IMG_7442.jpg Die geile donder krijgt de volgende keer een hogere Ec.

      Stekken van de zaailingen zijn ditmaal in de bloei genomen, vandaar de bloeiverschijnselen die ik waar mogelijk er afknip.

      IMG_7444.jpg IMG_7443.jpg
      Dat stekken gauw rotten bij een hoge lv had ik het vandaag nog over met Remco en ziehier hoe dat eruitziet.

      IMG_7446.jpg IMG_7445.jpg IMG_7447.jpg Ook hebben de stekken weer last van beestjes maar dat is niet zo erg. Waar mogelijk heb ik de rot er uitgeknipt.

      IMG_7448.jpg Nu het eerste klepje maar open want anders gaat het rotten door. Dat het verrottingsproces nu zo snel gaat komt mede door de warmte. Een flink aantal heeft het niet gehaald.

      IMG_7450.jpg
      Jammer is het wel maar gelukkig hebben we de foto's nog.

      Groeten en fijne dag gewenst!
      Last edited by Hork; 21 May 2022, 13:29.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik vond stekken maken met startokjes erg lastig ook met de vochtigheid. In een klein potje met aarde kon ik vaker nat sprayen en het beter controleren. Is wel wat meer werk maar het werpte ze vruchten af.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Sprayen doe ik nooit en normaal gaat het altijd wel goed. Stekken in aarde laten wortelen vind ik te veel gedoe maar desondanks dank voor de tip!

      • Sativied
        Sativied commented
        Editing a comment
        Je kan gewoon zonder sprayen geven en dan ga je veel minder kans op wortelrot en schimmels hebben.
        Laatst een beetje schimmel op een halfafgeknipt blad van een Silver Haze stekkie, effe peroxide verdund in Spa erover en het was weg hoor.

        EDIT: En vergeet niet dat af en toe sproeien in groei de fotosynthese verbetert. Gewoon water. Blaast wel droog met ventilator. Stof eraf halen en stoppen. Preventief bladinsect werend middel gebruiken ga ik nu beginnen doen. Die van Organifer is bio.

      Nu het zo spannend is met die rot in mijn stekken kan ik jullie geen week laten wachten natuurlijk beste vrienden en BFF's!

      IMG_7454.jpg
      De tien Afghani #1 en twee Northern Lights, oftewel de zaailingen maken het goed. Een paar waren alweer dorstig te oordelen aan de stand van de bladeren. Een groot voordeel aan steenwol is dat je nooit hoeft te twijfelen of de planten te droog of te nat staan. De pot van een dorstige plant is vederlicht, dus even een tikje tegen de pot is voldoende.

      IMG_7455.jpg
      De dorstige planten hebben elk drie liter te drinken gekregen (Ec 1.2 en pH 5.8) nadat de foto's gemaakt zijn en de overige planten een slok van een liter via onder als buffer tegen uitdroging. Met name aan de plant rechts is te zien dat het wateren geen dag later had moeten gebeuren. Want het nadeel van steenwol is dat bij uitdroging de planten een spoedige dood sterven.

      En dan nu de stekken!

      IMG_7451.jpg

      IMG_7452.jpg
      IMG_7453.jpg

      Het gaat wat beter met ze en jullie moesten de groeten van ze hebben!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Met zulke stekken voel ik me bijna onttroond beste Cor, maar ben blij dat je vertrouwen hebt in een goede afloop!

      • Sativied
        Sativied commented
        Editing a comment
        Check eens waterstofperoxide.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oké, dank voor het meedenken!

      Wanneer je de foto's van de zaailingen van eergisteren vergelijkt met die van zonet, zie je goed het verschil tussen dorstige en verzadigde planten.

      IMG_7456.jpg IMG_7457.jpg IMG_7458.jpg

      In principe is het nu alleen nog maar een kwestie van zorgen dat ze steeds een buffer met voedingswater hebben en met oogkleppen op naar de finish.

      Met de stekken gaat het wat beter. Het gevaar dat de rot doorzet is wel geweken met de klepjes open. Nu is het hopen dat er een of twee wortelen zodat die later weer kunnen fungeren als moeders.

      IMG_7460.jpg

      De stekken van de zaailingen zijn het frist, maar daarvan weet ik nog niet hoe of wat. Dus ik kan in theorie stekken gemaakt hebben van aanstaande hermafrodieten. Dan noem ik ze Afghani Raven #0.

      IMG_7459.jpg

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank u allen!

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Hork knalt ook gewoon rustig door he. Mooie veltjes man mooi om te zien

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Leuk dat je even langskomt Monkey Man en thanks!

      De vijf Gelato's van Fast Buds waren snel boven de grond (binnen een week) en staan alweer een tweetal dagen buiten. De White Widow van huismerk wietzaadjes blijft wat achter.

      IMG_7482.jpg IMG_7484.jpg IMG_7485.jpg IMG_7481.jpg IMG_7483.jpg IMG_7486.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Dat is me even inschoten, door al leesvoer 😉🤤, wel aardig. Jij woont in het ooh zo hoge noorden, ik in het diepe zuiden. En alle 2vrijwel gelijk de ww boven de grond. Hier regent het nu pijpenstelen. Maar dat vind de ww wel lkkr geloof ik🤭

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Kan gebeuren, je kan ook niet alles lezen. Ja wel toevallig, witte weduwen van noord tot zuid! Hier is het nu even droog maar ook veel regen de laatste week. De WW hier doet nog niet zoveel, maar gelukkig is dat maar een reserve. Ik had niet verwacht dat alle vijf Gelato zaadjes zouden ontkiemen, wat wel gebeurd is.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Het word komend week iets warmer en meer zon, dan zullen ze wel iets sneller groeien. Ik ga vandaag nog een zaadje laten ontkiemen die dan een betere start(qua weer) krijgt door betere omstandigheden. Z.me niks verbazen als die heel snel groter word dan de ww.

      Suc6 met je buitenkweek Hork, dacht het al op te maken uit je tekst in Old dawg zijn verslag, dat je warmer weer wou.
      buiten-2020, 2021, 2022, 2023
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        En dat zeggen jullie nu vrienden? Had ik dat geweten dan was ik lekker binnen gebleven!

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        kan ook allebei haha

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is zo maar is ergens wat link!

      Hé Hork, tof man, 🤪 een buitenkweekje, 👍het begin is er, veel succes man

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Aan mij zal het niet liggen en er is mooi weer besteld las ik! Dank je!

      IMG_7502.jpg Week drie van 12/12 dag vier voor de Afghani's #1 en twee Northern Lights van Sensi op bouwmarktsteenwol. De NL's zijn er een week later bij gezet en komen al aardig mee.

      IMG_7501.jpg IMG_7503.jpg IMG_7506.jpg IMG_7505.jpg

      Ben erg blij met hoe dik de toppen al zijn in dit vroege stadium van de bloei! Het 'enige' wat ik doe is zorgen dat er steeds een buffer water onderin de bakken staat.

      IMG_7504.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Zaterdag weer proberen 🥳

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Veel plezier gewenst!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        . Dank je was weer gezellig in Erp 🥳

      Das dik in orde kerel ( steenwol is misschien nog wel ni zo slecht idee !èé!

      We gaan daar eens over dromen !!!!

      Kèép !t Grèén èé
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja, altijd als een buffer tegen uitdroging. Want planten op steenwol die een keer droog staan gaan in negen van de tien gevallen morsdood. Ben er deze ronde in de groei al vijf verloren aan droogte.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En dat in vriesland.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit @Repp!

      Vandaag het water even aangevuld bij de Afghani #1 en NL planten (Ec 1.1 en pH 5.7) en zag tot mijn spijt dat er weer eens beestjes op zitten. Balen maar ik ga er verder niks meer aan doen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        We wachten het even af of Spider-man binnenkort door mijn hokje slingert of dat het tripsen zijn.

      • Sativied
        Sativied commented
        Editing a comment
        Vanaf nu spuit ik iedere plant preventief af zolang in groei. Stomme beesten.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Is ook veel beter ja, heb er weer eens te gemakkelijk over gedacht.

      Sinds vanmiddag is het zonnetje er eindelijk bij hier in Leeuwarden. Er komt nu dan ook een beetje beweging in de vijf Gelato's en de White Widow. Edoch vergeleken met binnen gaat het supertraag. Een groot geluk dat ik hier niet afhankelijk van ben en dat mijn weckpotten goed gevuld zijn met rookwaar. Ondertussen is de grootste weckpot alweer leeg sinds de oogst dus ik hoef me echt niet rijk te rekenen met nog een pond te gaan.

      IMG_7525.jpg
      IMG_7529.jpg
      Toen ik net de foto's wou nemen van de zaailingen zag ik dat een wesp o.i.d. een ander insect aan het consumeren was. Een once in a lifetime opportunity natuurlijk dus heb er tientallen kiekjes van gemaakt tot de wesp zijn prooi opgegeten had en wegvloog. Helaas zijn ze door die kut autofocus nagenoeg allemaal mislukt.

      IMG_7526.jpg IMG_7513.jpg IMG_7527.jpg IMG_7514.jpg IMG_7528.jpg IMG_7530.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        bewaking aanwezig zie ik

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja anders was ik er niet eens aan begonnen!

      Ik wens je heel veel zonnige dagen en vooral heel veel succes met de buitenplantjes.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Vriendelijk dank en ik wens jou niks minder!

      Tijd voor een update betreffende mijn vijf buitenplanten en een reserve want ze zijn weer een beetje gegroeid!

      IMG_7541.jpg IMG_7545.jpg IMG_7544.jpg IMG_7542.jpg IMG_7543.jpg IMG_7546.jpg
      En de bewaking.

      IMG_7550.jpg
      Denk nou niet 'is dit alles maar?' want zodra ik een klakkend geluid maak met mijn mond...

      IMG_7551.jpg IMG_7552.jpg Ze gaat voor de kill en valt aan als je het niet verwacht. Eigenzinnig tot op het bot en heeft nog nooit iets gedaan dat ze niet wou.

      Ook heb ik nog een drietal tomatenplantjes en een stek van een basilicumplant. Laatstgenoemde was steeds niet zo happy maar trekt nu iets bij. Op de pizza blief ik geen basilicum maar door de bolognese saus is het wel lekker.

      IMG_7548.jpg IMG_7547.jpg IMG_7549.jpg

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Mijn kater was de laatste van het nest, de underdog, en was al 6 maand toen ik hem kreeg, ik liet hem in mijn trui kruipen toen hij zo oud was, rits half toe, en kopje naar buiten. Probeert dit nog altijd maar we zijn samen wat dikker en groter geworden.. ik betwijfel dat al mijn sweaters gekrompen zijn

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Haha ja hoe ouder je wordt hoe gemakkelijker de kilo's er aankomen. Je kan een sportschoolabonnement nemen en je voedingspatroon aanpassen of een grotere trui kopen!

      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Er zijn idd opties

      Wifi zag haar kans schoon toen ik even niet oplette bij het opendoen van de deur naar de hal....

      IMG_7557.jpg Die is naar boven gerend en op bed gaan liggen. Moet kunnen, poezen zijn schone dieren! Het is wel handig dat ze door het openstaande raam naar buiten kan komen, maar helaas niet weer naar binnen. Dan gaat ze er onder staan miauwen.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja het is best vervelend om er om 6u 's ochtends uit gemiauwd te worden.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Black Goddess

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat is ze met je eens Rietslang
    Bezig...
    X