Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek - 4x Afghani Gold Spliff seeds - KIND LED K3 XL600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Lees eens Remco zijn verslagje door van zijn vorig kweeksel
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-one-2-11-2020

    Hij gaat hier uiterst gedetailleerd in, je kan er veel van leren ivm de bluemats, door zijn goed uitgebreide verslagen.

    Ik zou anders water geven, ik zou bv de grotere planten elke 2 dagen water geven, 1.2 l pp. Dit helpt passief mee je RLV lager te houden. De kleintjes 250 ml per dag is ook al meer dan genoeg, nuja iedere plant drinkt anders maar hoe groter ze zijn hebben ze meer behoefte aan water, dus je stelling dat je 250 ml per plantje geeft is niet zo goed. Grote planten drinken snel al 1 liter per 24 u denk ik.
    Ook temperatuur zal veel doen, als het warmer is verdampen ze dan meer waardoor ze meer drinken......
    enz enz. Er is geen gulden middenweg voor water geven maar ze zien er echt niet uit alsof ze een waterprobleem hebben. Dus wat die bluemats betreft checke mijn maat zijn verslag, kan je veel van opsteken!

    Eerste keer FEMS onder LED
    Indica Medisch rondje van Barneys

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      wat is reppelklemmen? google maakt er tepelklemmen van
      Last edited by rizza; 2 May 2021, 20:47.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Dat zijn die klemmen die Rreppelstam gebruikt. Totally of topic

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      IK gebruik GEEN klemmen, mijn planten wel.

    #47
    Hoi Heren!

    Nogmaals kleine update. Aangezien ik deze week naar 12/12 overschakel, toch maar een klein scrognetje in elkaar geknutseld.
    Het is niet fantastisch, maar het is beter dan niets. Ik heb geprobeerd alles wat open te trekken want de achterste planten waren toch echt wel zeer dicht.

    Hopelijk is het best wel ok, ik zal het dagelijk wat bijregelen en kopjes blijven onder steken.

    Als jullie de planten zo zien, wanneer zou ik overschakelen naar 12/12?
    Geef ik het nog een paar dagen? Of gewoon DOEN?

    oh ja en wat betreft de bluemats, ja daar klopt nog steeds niet veel van. de voorste plantjes bvb geven tegen de 300mbar aan, wat SUPER droog zou moeten zijn. Nochtans zie je duidelijk aan de fotos dat ze niet te droog staan.
    Soit, geen ramp, bij de volgende run hopelijk die bluemats wel werkende krijgen en nu voorlopig gewoon op gevoel verder doen.

    Wat fotos!

    thumbnail_20210503_185448.jpg

    thumbnail_20210503_185456.jpg

    thumbnail_20210503_190053.jpg

    Cheers boyz

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Veels te grote mazen man, jouw netje heeft weinig zijn... best 5x5 of 10x10 max, en best ook gespannen draad die niet zo makkelijk buigt. Je kan er meer aanspannen, veels beter tjek mijn diy scrognetje
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...eys-farm/page4

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      yeah, ik dacht het wel

      heb mij ondertussen deze besteld:

      https://www.plantandflower.be/nl/sec...t-100-x-100-cm

      Ze zullen het 2 dagen met mijn misbaksel moeten doen ^ ^

      Hoe lang zou ik ze nog geven voor 12/12?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tent halfvol is over op 12/12.

      Enne, dat groene tuingaas is het beste voor een scroggaas, zogezegd.
      Lekker stevig en buigbaar.

    #48
    Hoi Gents!

    Ffe nieuw scrognetje gehangen!

    Is het fantastisch? NOPE
    is het perfect? NOPE
    is het beter dan het vorige? YES



    Ik heb nu tenminste alle hogere takken netjes kunnen ondersteken.
    Genoeg rondgeploeterd nu, ik geef de dames 3 dagen recovery tijd en ik knal ze naar 12/12 , ik kan niet meer wachten.

    Bedankt voor te volgen heren, jullie hebben mij gebracht tot waar ik nu sta. Had in eerste instantie al nooit gedacht zo ver te raken als nu. En het leukste deel moet nu dus nog komen

    scrog2.jpg

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Ik blijf er bij dat nog kleinere mazen beter zijn

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      je hebt 100% gelijk hoor, ik zie er het voordeel wel van in.
      Voor mijn volgende run haal ik mij een strakker netje

    #49
    Ik zou die in dat minipotje toch minstens een 3 liter pot geven dan gaat hij in ieder geval nog iets doen, verder zou ik het net iets hoger hangen want na 12/12 gaan ze nog een stuk de lucht in, maar verder gaat het goed suc6.
    buiten-2020, 2021, 2022, 2023
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      ja zielig he die ene in dat kleine potje, heb er soms ook best wel compassie mee haha. Was eigenlijk niet de bedoeling van 5 plantjes te doen. Ik zie dat extra plantje meer als een probeersel puur uit nieuwsgierigheid om te zien hoe ver ik ze krijg in zo een klein potje.
      Maar opbrengst-wise, heb je zeker gelijk en zou ik ze beter overpotten.

      Betreft het scrognet ja, idd ik las ook dat je ze normaal wat hoger moet hangen. Maar ik heb ze nu vooral zo laag gedaan om de takken wat onder te houden om in de komende dagen de lichtpenetratie wat te verbeteren. Het plan is naarmate de plant begint te strekken, het scrogrek mee naar boven te halen.

      Thanks voor de reactie !

    #50
    Laatste 'veg' foto.

    Vanaf morgen krijgen ze nog maar 12 uren licht.

    Fingers crossed

    voor 12.jpg

    Wat betreft de bluemats, jah die heb ik momenteel opgegeven. Die geven boven de 500 aan terwijl de plantjes netjes water krijgen

    Vraagje: Volgens mijn Biocanna schematje zou ik nu een weekje Bio Vega moeten blijven geven en dit samen met BioBoost.
    Vanaf week 2, schrap ik pas de Bio Vega en wordt die vervangen door Bio Boost

    klopt?

    Volgens het schema zou ik ook nog klein beetje wortelstimuator moeten geven, maar is dit wel zinnig bij zo een grote plant die, denk ik dan, zn wortelstelsel al compleet gevormd heeft?

    de groeten boyz!
    Last edited by rizza; 8 May 2021, 11:41.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Wietplanten hebben geen wortelstimulator nodig!!

      In de bloei hebben ze ook stikstof nodig, weet niet of dat genoeg in de bloei voeding zit.

    #51
    Dag 4 sinds 12/12

    Soms gaat het gewoon lekker

    hier word ik gewoon helemaal blij van Ze hebben er duidelijk zin in

    dag4.jpg

    Vraag:

    * Tot hoe lang mag ik eigenlijk de takken ondersteken? Dat mag enkel in de eerste week juist?
    * Dieven: is dit noodzakelijk? Doe ik dit vanaf week 2?

    THANKS!

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Het gaat idd helemaal goed maatje, zal een mooie scrog worden, onder het net weven mag wel 3 of 4 weken duren... probeer iedere bloemknop een plekje te geven. laat ze een dagje of 2 met rust en je zal zien dat je er weer kan ondersteken. Je zal zien dat het een mooi egaal veld is als je het dagelijks doet, zo heb je geen of weinig uitschieters. de planten ondervinden er mss wel wat stress door maar dat is LST. Bij uitschieters kan je ze vast zetten met klemmen op het net, of binddraad, zolang je de sapstroom niet klemt , dus genoeg speling laten tussen steel en klem. Dieven is noodzakelijk... waarom? De bladeren onder jou scrognetje zullen vergelen en afsterven door gebrek aan licht, ook gaat kostbare energie verloren .... het blad dient immers nergens meer voor, je vruchten zijn gevormd, ik raad je aan om te dieven in 2 keer... nu en binnen een weekje nogmaals... later in de bloeifase probeer enkel nieuwe scheuten onder het net verwijderen. Als je snoeit probeer dan zo dicht mogelijk tegen de hoofdstam te knippen. Ik wens je succes kerel. het mooiste gaat nu gaan gebeuren. Voel eerst goed aan de steel voor je hem onder het net tukt, als die redelijk stug is, voorzichtigheid aangeraden
      Als je twijfelt welke klemmen? @Rreppellsteeltjam heeft een goed voorbeeld van zijn Rreppelklemmen , het kan natuurlijk ook met Zip ties, gecoat ijzerdraad, enz...

    #52
    Mjah,

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Werken beter bij stug gaas.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Die dus

    • rizza
      rizza commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de reactie heren!

    #53
    Dag 10 flower

    dag10.jpg

    dag10_1.jpg

    Beginners foutje: niet goed geplanned voor het dieven.
    Het probleem waar ik nu zo wat mee zit, is dat ik wil beginnen dieven, maar de achterste planten zijn gewoon onbereikbaar.
    De enige manier om hier deftig te dieven, is de potten uit de tent halen.

    Hoe pakken jullie dit doorgaan aan en wat doe ik het beste in dit geval? Lijkt me dat ik er misschien meer slechts aan zou doen door ze uit de tent / scrog te halen.

    Misschien beter gewoon laten doorknallen zoals het nu is, en bij mijn volgende run het dieven wat beter opvolgen?

    Voor de voorste plantjes is het geen probleem, daar heb ik net alle kleine takjes kunnen verwijderen. De grote kuis doe ik pas einde week 2 bloei.

    Alvast bedankt voor de tips gents ! zoals gewoonlijk

    De groeten!
    Last edited by rizza; 19 May 2021, 12:27.

    Comment


    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Als je de 2 voorste planten nu goed kaal zet , kan je ook bij de achterste. Dief en zet die stammen in 2 keer kaal nu, en volgende week. Beter nu handelen dan ver in de bloei. Ik zou nu 50% snoeien en volg week de rest tot je stammen helemaal kaal staan. Ik heb er 5 gescrogd en dacht ook er niet bij te kunnen maar het lukt echt wel en is meer dan de moeite!

    #54
    Uit de scrog halen zou ik niet doen .

    Als je onder het net alles weghaalt , een week of twee voor je naar 12/12 overschakeld .

    Heb je er ook minder last van .
    Minder stress tijdens de bloei.

    Comment


      #55
      Kijk hier mijn Libertys van deze winter
      Ik heb gedieft in week 2 en week 3 van 12/12
      en als ik heel eerlijk mag zijn, ik heb zelfs nooit een schaar gebruikt. Elk blad heb ik aan de steel eraf getrokken met een handschoen. Ook omdat ik er moeilijk bijkon.
      image_395857.jpg
      Het is echt een must voor je scrog en beter nu doen dan binnen paar weken...
      je zal zien als je t niet doet dat er heel veel energie verloren gaat naar een bladerdek die geen licht vangt, wat ten koste van jou opbrengst komt... Gewoon doen!

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • rizza
        rizza commented
        Editing a comment
        alles onder mn net moet dus weg ... dan heb ik inderdaad wat snoeiwerk te doen.

        Ik ga het morgen nog eens proberen!

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        ja beter in 2 keer nu en volgende week. gewoon dicht bij de stam snoeien, ontbladeren, alle energie is dan bruikbaar voor je budvorming

      #56
      Bedankt voor het pushen ivm het dieven heren, ik heb er vandaag werk van gemaakt ..

      thumbnail_20210520_141807.jpg

      Op het eerste zicht lijkt het niet zoveel maar ik had toch een grote emmer vol.
      Bij de plant rechts heb ik de onderste grote bladeren nog laten hangen omdat ze nog effectief licht opvangen.

      Volgende week ga ik nog eens dieven om het af te maken...

      1 voordeel merkte ik vandaag al direct op, wateren was een HEEL stuk makkelijker

      Bedankt voor de guidance heren, appreciated!

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Goed werk! Volgende week de rest en de bloei zal heeel uitbundig zijn, ook jouw Rlv gaat dalen wat ook ten goede komt voor de bloei

      #57
      Dag 15 op 12/12

      Ik begin te merken dat alle takken harder beginnen te worden. Plooien onder het scrog net wordt nu stilaan te moeilijk dus ik denk dat dit hun finale positie zal zijn.

      Verder heb ik ze een tweede snoeibeurt gegeven. Wat denken jullie? Is er genoeg weg nu of zou ik binnen een paar dagen nog een 3de laatste snoeibeurt inlassen?

      Ook merk ik dat de planten dorstiger beginnen te worden. Ze zuigen alles wat ik hun geef elke dag super snel op.
      Als ik naar de ontwikkeling van de koppen kijk, lijkt het mij ook mooi op schema.

      Wat stats:

      Temperatuur: dag en nacht tussen 22 en 23 graden
      Luchtvochtigheid: 44%

      Wat fotos voor verdere illustratie

      dag15.jpg

      dag15_1.jpg

      dag15_2.jpg

      De groeten heren, en nogmaals dank voor het meelezen he!

      Comment


      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Nu gaat zeker al 90% naar de bloemen ziet er zeer goed uit. Zou ze zo laten even... maar tzijn jouw plantjes eh

      • Remcojeff
        Remcojeff commented
        Editing a comment
        ik zou zeggen niks meer aan doen hoogstens een blad wat net over een topje hangt weghalen verder ziet er mooi uit allemaal !

      #58
      Dag 20 Flower

      Niets bijzonders te melden, gaat gewoon lekker denk ik dan

      dag20.jpg

      dag20_1.jpg

      Fijn weekend!

      Comment


        #59
        Mooie topjes, kleur zit ook zeer goed, zeker stikstof genoeg, nog een week of 6?

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          volgens mijn schema moeten ze nu inderdaad nog 6 weken.

          Binnen 4 weken spoelen neem ik aan?

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Het is een persoonlijke keuze maar ik spoel liever zeker met voedingen van Canna , het curen doet de trick echt wel naar geur, smaak en uitharden.En idd 10 /14 dagen voor oogst. Dat spoelen doe ik ook niet zeiknat, hou het gewone waterschema aan maar dan gewoon enkel water, regenwater wast nog net iets beter weg

        #60
        Hoi Gents!

        Ik merk dat 1 van mijn planten wat vergeelde bladeren begint te vertonen. Persoonlijk denk ik dat dit is omdat ze vooral onderin zitten en waarschijnlijk niet meer genoeg licht krijgen.
        Het gaat hier ook om de meest "bushy" van de 4..

        Mag ik in deze fase van de bloei deze vergeelde onderliggende bladeren nog gewoon wegknippen? Of gaat dit net nadeling zijn?

        wat fotos

        Thanks

        thumbnail_20210531_121841.jpg

        2.jpg

        thumbnail_20210531_124352.jpg

        Last edited by rizza; 31 May 2021, 11:56.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ze vallen vanzelf af.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          what reppelsteert zij, laten afvallen, regelmatig opruimen, beestjes en schimmels op dode bladeren... enz. zou enkel mss de onderste wegdoen maar is ook geen must

        • rizza
          rizza commented
          Editing a comment
          bedankt voor het reageren heren, appreciated.
          Ik stuur jullie goede vibes
      Bezig...
      X