Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #32
      Dat van die doorzichtige potjes is geen goed idee

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Had al zo'n vermoeden... vond het vreemd maar zag er interessant uit. Ik zal zwarte potten nemen. Bedankt voor de tip!

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ik ken mensen die hun zaailingen 4 weken voorgroeien in een plastic doorzichtbare cup

      #33
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Gingen lekker

      #34
      Maar je hebt er donkere bekertjes omheen Remco en uit Zors zijn verhaal maakte ik niet op dat ie dat ook van plan was/is

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Was ik niet van plan maar zo kan ik het idd ook oplossen

      • Donboe
        Donboe commented
        Editing a comment
        Dan kan 't wel ja. Remco kan desgewenst het doorzichtige bekertje uit het andere bekertje halen om de wortelgroei te zien

      #35
      Vandaag de grote kast voorzien van een nieuwe koolstoffilter alsook de afzuiger wat gecamoufleerd (is ook weer minder geluid).
      Onder de potten zal ik geplastificeerde netjes leggen (zijn zo'n rekjes van uit zo'n goedkoop serretje), zo staan ze een cm of 4 van de grond en kan het water er netjes uit lopen.
      Nog enkel de hps lamp op een relais aansluiten en de kast is klaar om de dames te ontvangen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 3 photos.

      Comment


        #36

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Bedankt! Normaal als ik water geef loopt er niet zoveel uit, indien er toch teveel blijft staan, kan ik de potten en bakken uithalen en afdrogen.

        #37
        Hier mijn volledige voedingslijn. Net even een test gedaan met 1 liter kraanwater, power roots en grow.

        Zuiver kraanwater:

        PH: 7,3
        EC: 1,3 mS / 636 ppm (schaal 0,5) / 902 ppm (schaal 0,7)

        Met 1ml power roots erbij:
        ​​​​​​
        PH: 7
        EC: 1,3 mS / 659 ppm (schaal 0,5) / 935 ppm (schaal 0,7)

        Met 1 ml power roots en 1 ml grow
        PH: 6,7

        EC: 1,5 mS / 751 ppm (schaal 0,5) / 1070 ppm (schaal 0,7)

        mijn PH meter is wel nog niet gekalibreerd maar een PH van 7,3 uit de kraan kan hier wel kloppen.

        Volgens mijn kweekschema moet ik starten met een EC van O,8 maar aangezien het kraanwater hier al 1,3 is zit ik al te hoog om te starten... regenwater nemen zeker? Nog een vraagje, indien je de EC van het water meer is dat dan de totale EC? Of moet je deze van het water er vanaf trekken?


        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Probeer je qua EC vooral te focussen in niet te hoog, bouw het langzaam op en begin niet met voeding bij te tellen enz. Neem watervoeder en meet het EC totaal, ga niet boven de 2. Hou er rekening mee dat bepaalde voedingslijnen gemaakt zijn voor met leidingswater, regenwater en PH en voeding kunnen dalingen veroorzaken heb ik ondervonden

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Waterfall420 ik heb ergens gelezen dat je moet starten met een EC van 1 als ze 2 weken oud zijn om dan elke week 0,1 te verhogen.

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Hangt af van voedingslijn maar kan waarheid inzitten.

        #38
        Even ...net de weckpotten met de Bruce banner van de vorige kweek even gelucht. Ziet er goed uit was zo'n 120 gr van 3 planten, heb er ondertussen al wat van gerookt en het smaakt geweldig! Zo krijgt men nog meer zin om het deze keer beter te doen!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #39
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Last edited by Zors; 26 March 2021, 18:39.

          Comment


            #40
            Nog een kleine update, ik zag net dat er reeds een worteltje te zien is bij de grootste zaailing, dus zal ik deze morgen verpotten. Ik zal de pot van 1,5l voor bewateren met power roots.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #41
              IMG_20210327_001043.jpg zonet de volgende pot voor de gelato, die nu al een worteltje toont onderaan de pot, een nieuwe pot voorbereid met stekgrond goed doorwatert met 1ml/L power roots. Het verpotten zal mss iets onhandiger worden aangezien ik de bakjes waar ze nu in staan niet in de pot kan passen met nog aarde rond. Ik zal gewoon een kuiltje maken en de aarde dan recupereren om het weer wat op te vullen.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Laat je zaailingen aub 2 dagen droog voor je ze verpot, dat het kluitje niet beschadig raakt.. vraagje waarom niet meteen eindpot? Grt

              #42
              Waterfall420 ik ga ze dus nog niet verpotten. Waarom niet direct naar eindpot? Mijn grote potten kunnen niet in dit kastje en de ruimte waar mijn grote kast staat is net iets te koud. De bedoeling was op ze een week of 4 in dit kastje te houden en dan in de grote kast met 400 w hps en na even wennen op 12/12. Mss moet ik toch direct naar de eindpotten en de hps erop zetten. Ik zal sowieso kijken om een warmtekabel of mat aan te schaffen zodat het medium toch wel warm genoeg blijft, heb inspiratie gehaald uit jou verslag, waarvoor dank!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 4 photos.
              Last edited by Zors; 27 March 2021, 20:16.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Het idee van de warmte kabel door het zand heb ik van Q, en het werkt echt goed

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Waterfall420 was te merken aan je kweek

              #43
              Waterfall420 bij deze mijn voedingsschema, dit zegt weer iets heel anders...allee, hetgeen ik gelezen heb toch, jou menig komt wel goed overeen met deze ik antwoord hier op je reactie van daarnet omdat ik geen foto's kan posten bij de reactie zelf je input word erg op prijs gesteld! ​​​​​
              Attached Files

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Ja ik probeer gewoon iets ingewikkeld wat simpeler te houden, ja zeker kan je Ec beginnen optellen maar naar mijn zin werkt het prima zeker als beginner om je voedingswater te maken en gewoon te kijken naar je EC totaal. Ik had ook 4 voedingsbeurten EC 2.4 gegeven omdat dit in mijn schema was toegelaten.

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Zal ik zo doen, het meten op zich is al nieuw dus laat ons daarmee beginnen. Ben al blij dat ik van het "hoeveelmlzouiknugeven" af ben nu kan ik tenminste de juiste hoeveelheid toevoegen.

              #44
              Die kleine potjes drogen uit voor je er erg in hebt, misschien dat het daar fout ging.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Ik had ze moeten inwateren vandaar ze zo snel uitdrogen denk ik maar fout gaat het nu ook toch niet?

              #45
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Ik raad je aan om Rietslang zijn verslag eens door te nemen. Daar zit een zeer intressant artikel in voor je bodem voor te bereiden Eindstation goed, maar je planten gaan niet zo goed gedijen bij een temp van 14 graden in hun nachten, je kluit moet warm blijven anders staan je planten stil. Als je niet bijwarmt , zou ik ze persoonlijk nog een paar dagen onder die TL laten, ze hebben nu nog geen 400watt aan licht nodig. Kijk eerst voor je verwarming... grtz

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Rietslang en jou maar moet nog zoveel bijleren dat het soms wat veel in 1 keer wordt. Dus, warmtekabel zo snel mogelijk aanschaffen en installeren! Bedankt voor deze alweer directe info en interesse! Heb je een linkje naar het verslag van Rietslang aub?
                Last edited by Zors; 27 March 2021, 23:16.
            Bezig...
            X