Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Dan laat je de grotere dames toch wat langer in groei.

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Daar ben ik net "bang" voor. Dat die ene veel te groot zal worden in vergelijking met de andere waardoor ze minder licht zullen krijgen.

    #77
    Dag 32:

    Enkel een snelle blik vandaag.

    Max temp 25 min 14

    ​​​​​​LV max 40 min 30
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      @rreppellsteeltjam ah zo Waterfall420 zal zoiets worden denk ik, volgende kweek hopelijk meer succes bij het ontkiemen dan en alles tegelijk in gang zetten

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Komt wel goed, ik zou haar persoonlijk al wat trainen, dat kan je heel makkelijk, door bepaalde cola's to be naar beneden te binden, gebruik zachte draad, ik merk een wereld van verschil als je koord gebruikt. Koord trekt veel sporen in de stammetjes. Een zacht rekbare rubberlisje kan goed werken, ik had gaatjes in mijn potten geboord, zo de planten getraind

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Waterfall420, zal ik doen, morgen wat vroeger thuis dus wat meer tijd. Bedankt!

    #78
    Deze zijn ook wel handig om een plant te trainen, vanbinnen staaldraad aan de buitenkant zacht pluche,
    https://www.rokerswebshop.nl/pijp-ar...-32cm-50-stuks
    https://www.haddockspipeshop.com/nl/pijp-accessoires/pijpragers/
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #79
      Dag 33:

      Max temp 24 min 15
      Max LV 50 min 32

      Geen water vandaag.

      Grote Gelato heeft wat droge bladeren en er zijn net stukken uitgeknabbeld...ook lichte symptomen van gele bladpunten, waarschijnlijk voeding iets te snel verhoogt. Morgen LST toepassen en water voor allemaal want de potten van de kleintjes zijn heel licht.

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 6 photos.

      Comment


      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Waterfall420, ga ze deze avond nog water geven en lst doen op de grote Gelato, ik denk van ze elk een liter te geven met EC van 2, iedereen hetzelfde water dus want volgens het schema van Plagron is het enkele weken dezelfde waarden.

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Of mss iets meer tot ik het uit de potten zie lopen...

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Ja geef maar zeker 1liter tot 1 liter nalf aan u gelato. Da is al een serieuze struik ze staat volgens mij wa droog vandaar die bladeren mss?

      #80
      Dag 34:

      Max temp 25 min 15
      Max LV 52 min 31

      Net lst toegepast op de grote Gelato. Met wat tuindraad rond de pot en elektrische kabel gebonden.
      De kleine Gelato wat verhoogd zodanig dat alles nu op gelijke hoogte staat.
      ​​​​​​De kleintjes een liter water gegeven, de grote 2, water liep lichtjes uit de gaten. EC water was 1,8 aangezien de kleintjes voor het eerst voeding krijgen. PH was 5,8.
      Power Roots 1ml/l grow 1,5/l.

      Ik wacht nog even op warmer weer om over te schakelen naar 12/12 zodat ik niet meer problemen krijg met koude temperaturen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 9 photos.

      Comment


      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Well done

      • Zors
        Zors commented
        Editing a comment
        Merci!

      #81
      Dag 35:

      Geen temperatuur of LV want meter was gevallen

      Planten zien er goed uit dus niks gedaan vandaag.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.

      Comment


        #82
        Dag 36:

        Max temp 28 min 15
        Max LV 45 min 28

        Grote gelato 1 L water gegeven met power roots/grow, PH 6,1 EC 1,8 (iets lager dan in het schema maar had na de eerste keer met EC 2 al gele puntjes dus even rustig aan voeden).

        Kleintjes vandaag niks, morgen weer water denk ik.

        Ook zal ik zo snel mogelijk overschakelen naar 12/12 want ik zal een ruimte probleem hebben denk ik. Lamp vandaag ook iets verhoogd want het was te warm net boven de planten (handwarmte)

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Het ideaale moment is idd zeer binnenkort want die dames gaan serieus de hoogte in gaan

        #83
        Dag 37:

        Max temp 31 min 17
        Max LV 63 min 22

        Grote Gelato niks vandaag, de kleine Gelato en de 2 criticals elk 1L water, EC 1,8 PH 6,2. Water liep goed uit de poten dus de grond is mooi luchtig.

        deze week ga ik over op 12/12 want ze mogen echt niet te hoog worden.
        ​​​​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • Driko
          Driko commented
          Editing a comment
          Mooi

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Ze zijn vertrokken

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Leuk om te horen! Bedankt!

        #84
        Dag 38:

        Max temp 25 min 17

        Max LV 60 min 40

        Net grote Gelato 1L water met power roots en grow. EC 2 PH 6,2. Het water liep weer mooi uit de pot langs onder.
        Kleintjes vandaag niks.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Driko
          Driko commented
          Editing a comment
          Zien er mooi gezond uit .. top

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Driko, blij om te horen, bedankt!

        #85
        Dag 39:

        Max temp: 25 min 17,5
        LV max 60 min 45

        Het weer is mij goed gezind blijkbaar

        Planten vandaag geen water gegeven, even "sneak peak" gedaan voor de lamp aan ging. Zien er nog altijd even goed uit.

        Ik denk dit weekend toch over te schakelen op 12/12 want wil geen hoogteproblemen hebben en mijn voorraad slinkt dus wil ik niet weer ergens gaan zoeken, liever nu wat minder om dan deze zomer wat af's te kweken buiten en tegelijkertijd binnen.

        ​​​​​​Dit met de kast wat te upgraden natuurlijk dus denk ik dat de zomer het beste moment is aangezien ik dan buiten kan kweken terwijl ik mijn kast op orde zet.

        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Staan mooi groen en gaan zeer goed vooruit, voeding en klimaat zit goed! 12/12 kan ze alleen maar goed doen, de strek periode kan je goed gebruiken voor je LST of evt Scrogje boven?

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Scroggen zal ik deze keer niet doen, ik ga ze gewoon laten groeien. Mss eens knakken proberen maar moet mij hierin nog even verdiepen.

        #86
        Dag 40:

        Max temp 25 min 17
        Max LV 58 min 33

        ​​​Vandaag allemaal 1 L water EC 2 PH 6,2

        Ik had de klok vanmiddag al op 12/12 gezet dus ging dit vanaf 18u hun eerste korte dag worden. Tot in de kast opendeed...de criticals waren net verdubbeld
        dus heb ik ze dan ook maar getopt, ergens tussen de 4de en de 6de node (wel net boven het knooppunt) en de klok terug op 18/6
        Dit weekend zal ik dan ook LST toepassen op de criticals anders gaan deze aan dit tempo los door het dak


        ​​​​​​Hoelang zou ik wachten om over te schakelen? Of kan ik toch nu al overschakelen aangezien ze toch nog enkele weken blijven groeien? Ik zou graag zo snel mogelijk naar 12/12 gaan maar vraag mij af als de plant niet eerst moet herstellen van de snoei.





        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.
        Last edited by Zors; 22 April 2021, 20:19.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Eerder, zucht........toe nou maar!!!

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ligt er maar net aan wat je wil.
          Als je haast hebt had je niet moeten toppen/snoeien, en ja dan kun je ze op 12/12 zetten.
          Overdag lamp uit, snachts lamp aan, indien mogelijk. ivm de temperatuurproblemen.
          Snachts heb je die extra warmte nodig, en overdag juist niet (als het warm wordt buiten)

          Ik zelf zou ze nog wel een weekje groei geven want ze zitten nog vrij dicht bij de grond.
          Green Gelato schijnt wat meer schimmelgevoelig te zijn, dus dan zie ik de toppen liever een stuk er bovenuit steken.
          Mja, zo heeft ieder z'n voorkeur eh...tis jouw kweek, doe wat je zelf wil en gebruik de interwebz om ervaringen met de soort te zoeken.

        #87
        Dag 41:

        Temp max 25,5 min 17,4
        LV: Max 55 min 28

        Heb nog getwijfeld vandaag om al dan niet over te schakelen, ook door wat QnQ hier schreef maar dan toch vandaag de klok op 12/12 gezet dus gaan ze morgenochtend vanaf 6u hun eerste lange nacht in.
        Ik kan niet langer wachten want de kast is niet optimaal en ik vrees hoogteproblemen en eventueel nog warmteproblemen ook als het wat warmer gaat worden. Daarom wil ik deze kweek niet te lang rekken en mijn kast aanpassen of een ander timmeren ...als ik ergens tijd vind
        Nu, niet getreurd, deze zomer zal ik sowieso 3 AFjes kweken buiten en mss ook wel een gewone plant in sgrog in volle grond die ik zou verduisteren om de bloei iets vroeger in te zetten. Nu eerst serres maken dus om de dames in te zetten.

        Nu, de dames hebben vandaag weer niks gehad en vinden dat goed denk ik
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          #88
          Dag 42:

          Max temp 25 min 17
          Max LV 57 min 38

          Vandaag weer geen enkele plant water gegeven, stonden nog redelijk vochtig dus nog een dagje wachten.

          Ook slaat de twijfel toe om dan toch maar te scroggen, ik wou mij eigenlijk het werk besparen maar ik denk dat ik hierdoor wel alle hoogte ellende kan vermijden...
          Ook had ik al een netje gemaakt die ik eigenlijk wel zou willen gebruiken, zonde van het werk anders toch?
          alvast eens het netje gepresenteerd en het motiveert wel enige "probleem" is dat die ene pot hoger staat dan de rest waardoor ik moeilijk bij de achterste plant kan. Beter van plaats wisselen?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Hoe, toch ne scrogje jah

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Dus alles onder het net ga je weghalen.

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Remco, merci! Zal ik mss doen, ben nog niet 100% zeker maar vrees dat ik niet anders zal kunnen Rietslang

          #89
          Dag 43:

          Max temp 22,5 min 14,5
          Max LV 52 min 33

          Vandaag enkel de grote Gelato ong 1 L water gegeven, EC2 PH 6,2 met Roots en grow.

          Bij nader inzien zal ik de scrog toch achterwege laten, deze kweek was eigenlijk bedoeld om eens iets anders te proberen en dit zal ik dus ook doen. Mss nog croppen toepassen indien nodig al vraag ik mij af tot hoelang je dit mag doen.
          Qua hoogte tov elkaar zit het voorlopig goed, hopelijk blijven ze deze trend aanhouden.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Ideaal is het wel niet maar ik cropte (noodgedwongen) nog tot en met de eerste echte bloeiweek en lukte prima.. Tuurlijk nrml niet zover laten komen maar het kan wel werken.

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ok, bedankt voor de info!

          #90
          Dag 44: Dag 2 12/12

          Temp max 22 min 14

          ​​​​​​LV max 60 min 40

          Enkel de grote Gelato geen water vandaag, de kleine Gelato en de 2 criticals elk 1L met EC 2 en PH6,2

          De criticals ook geknakt, was de eerste keer maar het ging redelijk vlot. Enkel 1 takje wat gebroken maar deze met plakband hersteld.
          Hopelijk heb ik dit goed gedaan


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Weder om well done !
            Die klok ejje inmiddels toch al omgeschakeld ja toch?

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Guud

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Dank U! Klok staat al enkele dagen op 12/12
        Bezig...
        X