Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Update dag 19:

    De grote kast wordt al iets minder warm, zo'n 26 graden...maar het is dan ook 4 graden kouder in de ruimte waar de kast staat. Ik hang dus volledig af van de temperatuur buiten....kloteboel, dacht dat dit nog ging meevallen aangezien ik nog niet echt problemen heb gehad met mijn vorige kast. Die zelfs iets te groot was voor mijn 250m3 afzuiger. Nu zit ik volgens de berekening (inhoud kast x 60 x 4) ongeveer in het midden van de vereiste m3 die nodig zijn. Heb gelezen dat dit volgens deze formule tussen x3 en x5 moet zijn. Meer is natuurlijk beter maar ik zit niet op het minimum. Wel kan ik deze bijna niet dimmen want hij begint bijna direct te brommen. Is ook maar een regelaar van Clima control, wel de goedkoopste versie...
    Dus denk ik dat ik een zwaardere afzuiger zal moeten aanschaffen en deze dan ook degelijk kan dimmen...

    Nu, we roeien verder met de riemen die we (voorlopig) hebben.

    De planten nu

    De kleintjes hebben wederom 5m afgezuurd water gekregen en denk dat ze tegen dit weekend ook naar hun grote pot zullen gaan. Dus even geen water meer vanaf nu. Ik zal morgen de grote potten inwateren met water van PH 6.

    De "grote" Gelato stelt het goed, staat nu 4 dagen onder de hps en het gaat vooruit. Deze heb ik nog altijd geen water geven op aanraden van QnQ die mij wist te vertellen, inwateren en dan 10 a 14 dagen geen water geven.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Hehehe ik ken het
      Moet lukken nrml met een zwaardere afzuiging, houd rekening met lawaai en schaf indien mogelijk een nog iets zwaarder model aan, kan die een stand minder, gelijk stiller.
      Wil je het helemaal soepel doen gaan wil ik de smart controller aanbevelen die zachtjes laat op en af bouwen, word het helemaal chill dat klimaat
      https://www.greensell.nl/a-54298287/...p-incl-sensor/

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Rietslang, ik probeer eerst mss mijn kast nog wat degelijker te maken, is niet afgedicht met silicone en snel "bekleed" vanbinnen met een oude kweektent. Ik zou de afzuiger lager hangen waardoor de filter zonder bocht kan aangesloten worden. Ook zal ik kijken om een bak te maken die onder mijn kast komt, zo staat hij van de grond en kan ik deze bak verwarmen. Zo'n controller heb ik liggen, wel iets goedkoper en slechts 4A maar dit werkt bijna niet omdat de afzuiger bijna direct begint te brommen...nog werk aan de winkel dus

    #62
    Update dag 20:

    De grote Gelato vind het gezellig in de kast heb ik de indruk ondanks de warme temperaturen van vandaag toch wel max 29,5...min van 14 (kom er gek van, maar ik denk verder...)

    ​​​​​
    De kleintjes niks gegeven dan enkel een snelle blik
    Morgen eindpotten voorwateren met PH 6 water en dan zondag verpotten.

    Het gaat mss traag maar we komen er wel. Zolang ik na enkele weken (lees maand of 3-4) een lekker wietje heb ben ik tevreden iets wat me tot nu toe al aardig gelukt is maar het kan altijd beter

    Ondertussen nog een topje bruce banner uit de weckpotten gehaald en roken maar! Gezondheid! ​​​​​​​
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #63
      Update dag 21:

      De grote potten zijn voorbewaterd met aangezuurd water van PH 6 en EC1,3, morgen verhuizen de kleintjes ook naar de grote kast.

      Geen water vandaag.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 4 photos.

      Comment


        #64
        Update dag 22:

        Net alle 3 de kleintjes verpot naar hun eindpot en bij de eenzame Gelato gezet. De 2 voorste zijn dus de Gelatos en de 2 achteraan de criticals. Bij het verpotten de te grote gaten wat bijgevuld met growmix en een klein beetje aangezuurd water van PH 6 en EC 1,3 rond het platgat gegoten, de potten zelf waren al voorbewaterd.

        De temperatuur ziet er op dit ogenblik niet slecht uit maar ik ben aan het overwegen om mij toch maar een kweektent aan te schaffen en deze dan in een appart "hok" van 1,1m2 te zetten zodat ik de ruimte rond de tent goedkoop kan verwarmen. Ik zou opteren voor een tent van 90x90x180 en dan een 500m3 afzuiging aanschaffen en dimmer aanschaffen. Zo kan ik mijn warmteprobleem onder controle houden denk ik. Ook is er kans dat wij gaan verhuizen dus is een tent dan ook rapper mee...(ik heb geen eigen woning vandaar).
        Ook heb ik niet de tijd om een degelijke kast te bouwen, al droom ik daar wel van

        Nog een vraagje, iemand suggesties qua tent? Softbox? Dimmer? Merk?

        ​​​​​​

        ​​​​
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 5 photos.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Verhuizen in een kweek... pffff

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Waterfall420 toekomstplannen maar de plantjes verhuizen van kast naar tent ware nu niet echt een ramp denk ik, heb mijn laatste kweek ook "verhuisd" en geen problemen gehad
          Last edited by Zors; 4 April 2021, 23:41.

        #65
        Hee Zors ik heb 'n vraagje. Hoe kom je aan die 1.3 EC. In het Plagron kweekschema dat je liet zien komt die waarde helemaal niet terug?

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Nee !

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          QnQ, ok, bedankt!

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Zors Ik gebruikte door mijn hoog kraanwater EC zo'n brita filter kan..Ik had daardoor wel wat te korten opgelopen. Daarna ben ik regenwater gaan mengen met kraanwater tot een ec van 0.4 (het ec dat mijn kweekschema aangaf als start waarde) vanaf het regenwater ging het eigenlijk niet slechter maar beter, bladeren waren sterk en gezond. Als je de luxe hebt probeer es 50/50

        #66
        Donboe ook niet echt duidelijk vond...was terechte opmerking trouwens, ook al kon je het eerder gelezen hebben...ik geef nu op aanraden niks en kom dan ook niet aan de EC waarden van het Kweekschema. Hoe moet je dit dan aanpakken? Of fuck Kweekschema en ervaring opbouwen?
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Wortel voeding heeft een wietplant niet nodig.
          Growmix is 6/8 weken voorbemest meen ik, dus voorlopig geen voeding.
          Kweekschemas zijn slechts een richtlijn, leer de planten lezen, wij helpen wel, gewoon foto's blijven plaatsen.

        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Ben ik niet met je eens @Rreppellsteeltjam. Growmix is voorbemest voor 3 weken. Die Kweekschemas zijn niet slechts een richtlijn. Die zijn gebaseerd op de gegevens die 'n gebruiker invoert (aantal weken groei en bloei, potmaat, hoeveelheid water, etc). Daarnaast vindt ik 'n verschil tussen 1.3 en 2.0 nogal groot. Als het .1 of .2 zou schelen kan ik het begrijpen maar .7 dus bijna 1 is wel erg veel

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Growmix is idd voor 3 weken voorbemest. Bij mijn vorige kweek ook aan week 4 begonnen met voeden en was dan zelfs al iets te laat want had last van tekorten.

        #67
        Je zit nu in wk4, toch? En je gebruikt Growmix. Die is voorbemest voor 3 weken. Dan kun je nu dus Grow voeding bij gaan geven. En ook gewoon die power Roots meegeven. Althans zo deed ik het toen ik Growmix gebruikte (gebruik nu Light mix)

        Edit: gebruik je ook pure zym en sugar royal? Zo ja moet je die nu ook mee gaan geven. Die EC moet omhoog anders staat het ook niet in dat Kweekschema en voeding en additieven (incl Power Roots) zorgen voor 'n verhoging van de EC
        Last edited by Donboe; 5 April 2021, 20:11.

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Bedankt voor de tip, vanaf de eerste waterbeurt voeg ik power roots en plagron grow erbij. De rest heb ik niet.

        #68
        Update dag 24:

        Min temp 13,8 max 28
        LV rond de 40%

        De grote Gelato nog altijd geen water gegeven. Even mijn vinger in de pot gestoken en het begint al wat droog aan aan te voelen dus denk ik morgen wat water te geven met de EC waarde die het Kweekschema zegt, met power roots en plagron grow. PH van 6 zal ik aannemen.

        ​​​​​​​De kleintjes laat ik even met rust zoals ik met de grote gedaan heb.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 4 photos.

        Comment


          #69
          Update dag 25:

          Temp min 16 max 27

          ​​​LV max 40 min 25

          Vandaag voor het eerst sinds verpotten water gegeven aan de grote Gelato. 400 ml water met 1ml/L power roots en 1ml/L grow. Dit kwam op een EC van 1,6 en PH 6,2...zo heb ik de EC waarde niet echt veel opgedreven zoals het kweekschema zegt. Normaal is de grow dosering 5ml/L vanaf nu maar uit mijn "ervaring" is dit sowieso teveel. Dus rustig beginnen

          De kleintjes hebben het "restwater" (zo'n 100ml samen) gekregen langs de rand van de pot wat de aarde stond vreemd genoeg al redelijk droog. Mss krijgen de potten nu warmer aangezien het nu vol staat. (Mss nog te vroeg maar ze stonden extreem droog).

          Ik zou eventueel de gelato toppen. Als ik goed kijk zijn er nu 5 nodes, dus zou ik deze boven de 3de node toppen. Dit ook om de andere wat in hoogte te laten inhalen voor ze op 12/12 gaan.



          ​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.
          Last edited by Zors; 7 April 2021, 20:57.

          Comment


          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Donboe, vergeten te vermelden maar is per L, is bij deze aangepast in mijn bericht.

          • Donboe
            Donboe commented
            Editing a comment
            Oh gelukkig. Ik schrok al

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Neem maar een pot met droge grond als ijkpot voor je handen.

            Schimmel in de grond is geen probleem, want daar zitten al heel veel!!

            Kijk eens naar aquarium grind.

          #70
          Dag 26:

          Max temp 28 min 18
          Max LV 50 min 18

          Planten met rust gelaten vandaag, potten even opgetild en was meteen duidelijk dat ze geen water nodig hadden. De grote Gelato nog niet getopt, gelezen als je een HST toepast, altijd water geven achteraf, vandaar geen water = niet toppen...mss morgen of later nog. De grote Gelato heeft wat droge bladeren heb ik de indruk. De lamp hangt op 43 cm vanaf de hoogste plant. Lamp heeft 1 kweek gedaan. Zou hij nog te laag hangen? Bladeren krullen iets naar binnen dus ik denk hittestress of te lage LV? Corrigeer mij als ik mis ben aub ​​​​​​
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 5 photos.

          Comment


          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Kanoblad is blijkbaar als het blad naar beneden krult.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Neuh, maar dat is een symptoom dat met water te maken heeft.

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            of indien nog naar beneden krullend, drooggeblazen door constante windstroom

          #71
          Dag 27:

          ​​​​​​Temp max 28 min 17
          LV max 45 min 22...nog altijd zo laag dus nu natte handdoek erbij gelegd.

          Grote Gelato getopt net boven de 3 de node en water 400 ml water met 1ml roots en 1m grow (per liter) PH 6,2 en EC 1,6 gegeven, net hetzelfde als eergisteren.
          Vinger helemaal in de aarde gestoken en de aarde kruimelde van mijn vingertop dus weer water.

          de plant ziet er mss wat slecht uit maar ik heb eens aan de takken gebogen om te zien als ik eventueel lst kan toepassen. Ze zijn heel buigzaam dus overweeg ik dit wel aangezien deze zoveel voor is.

          De kleine Gelato en criticals wederom met rust gelaten, potten wegen nog zwaar.

          Ook de lamp 2cm hoger gehangen want ik denk dat de bladeren van de grote Gelato wat uitgedroogd zijn door de te hoge temperaturen en te lage LV. Vandaar even de handdoek en de lamp hoger.


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 6 photos.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Die kunnen al een klein eindje een grotere plens water gebruiken volgens mij, niet teveel met de vingers in de aarde lopen pleuren, zo beschadig je menig (oppervlakte)wortel

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ok, zal ik rekening mee houden, bedankt!

          #72
          Dag 28:

          Temp: 26,5 / 17
          LV: 55 / 35 handdoeken toch wat geholpen.

          Vandaag de kleintjes elk 100ml water gegeven met grow en Roots EC 1,4 PH 6,2 want de potten staan heel droog. De grote ook zo'n 200ml gegeven.

          Heb wat zuiver water in de bakken gegoten onder de planten, deze staan daar toch 3cm boven, geen liters uiteraard, enkel een fijn laagje water in de bakken, mss gaat de LV wat omhoog dan.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.
          Last edited by Zors; 10 April 2021, 21:02.

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Wil niet steeds zagenmaar dit wel noodzakelijke toelichting; indien het water blijvend contact maakt met het medium zou het onvermijdelijk wortelrot teweegbrengen tenzij ik het misbegrijp
            Edit: ahja ze staan er iets boven lees ik OK carry on

          #73
          Hee Zors ik heb nog 'n vraagje. Ze zitten toch al in die 18l potten had ik begrepen? Waarom dan maar zo weinig water, of beter gezegd waarom 100 en 200 ml. Waar baseer je dat op?

          Comment


          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Neen zors, inwateren en dan met rust laten tot het water op is, kan 2 tot 3 weken duren.

            Want die 200 ml water komt echt niet tot onderin de pot en je wortels dus ook niet.

          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Ik heb vooral water gegeven in de zin de luchtvochtigheid beter te controleren. Tijdens de groei was das meer aan het einde van de dag , 1 x per dag 500 tot 800 ml per plant. Het moment dat ik de bloei telde was dat per plant 2l om de 2 dagen telkens net als de lamp aan was.

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Ok, bedankt voor jullie info!

          #74
          Dag 29:

          Max 22 min 14
          LV min 40 max 70 (dus het water in de bakken heeft wat geholpen)

          Vandaag niks gegeven.

          Ventilator wat hoger gehangen, mss zijn de bladeren wat droog door de koude tocht.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #75
            Dag 31: (dagje overgeslagen)

            Min temp 14 max 24
            Min LV 30 max 50

            Net de grote Gelato 1L water gegeven. PH 6,2 EC 2, powerroots 1ml, grow 2ml.

            Ik denk dat ik best bijna ga overschakelen naar 12/12 aangezien de ene Gelato ver voor is...wat denken jullie? Nog even wachten? Is natuurlijk wel een beetje jammer voor de kleintjes maar ik wil geen problemen met te hoge planten krijgen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Of de andere omhoog, effe lege pot of emmer er onder.

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Dat ik daar nog niet aan gedacht heb... bedankt!

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Dat gebeurt hier wel vaker.
          Bezig...
          X