Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 x green gelato + 2 x critical

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Dit is mijn ruimte waar mijn kast staat, garage aangebouwd aan huis die toch maar voor de helft gebruikt wordt dus heb ik deze met houten platen in 2 verdeeld en een "deur" in gemaakt. Alles is "diy" en zo goedkoop mogelijk aangezien dit een huurhuis betreft, moest ik nieuw kunnen bouwen is het eerste wat ik op het plan voorzie waarschijnlijk een ruimte van 2op2 met de nodige inlaten en uitlaten en verwarming
    Nu, we moeten het doen met wat we hebben. Wat ik nog van plan ben is om de poort te isoleren (mijn pa heeft nog platen liggen) en een warmte kabel installeren in de kast.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.

    Comment


      #47
      Denk dat ik mij deze ook ga aanschaffen, kwestie van alles veilig te kunnen schakelen

      https://www.greensell.nl/a-62169744/...0/#description

      Comment


        #48
        buiten-2020, 2021, 2022, 2023
        Hydro-met afjes-2022

        Comment


        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment
          Oei, moest 12u zijn uiteraard, dit wil dus zeggen dat ik mijn vorige kweek 16/8 gekweekt heb...ik moet dringend terug leren tellen :-p bedankt voor je reactie!
          Last edited by Zors; 28 March 2021, 14:19.

        • Donboe
          Donboe commented
          Editing a comment
          Oplettendheid kent geen tijd

        #49
        Net 1 van de eindpotten (18L) vochtig gemaakt met aangezuurd water en in dezelfde warme ruimte gezet waar de kleintjes nu staan. Zo kan de aarde op temperatuur komen voor de nieuwe erin gaat (mss wel vanavond, spannend).

        PH van het water: 6 / EC 1,2 (is nu eenmaal redelijk hoog hier en heb nog geen regenwater)
        Voorlopig nog geen voeding of wortelstimulator op aanraden van @QnQ

        Ik zou het gat die iets te groot is ook opvullen met stekgrond waar ze nu in staan, hebben ze even tijd om te wennen aan hun nieuwe aarde.

        Ook even de rode dierenlamp laten branden in de ruimte en scheelde maar een graadje maar is toch al iets. Was toen 16,4 graden dus is al beter dan de 11 die ik hier deze winter gehad heb. Met de zomer die nadert kan ik tegen volgende winter en bak maken zoals Waterfall420 gedaan heeft.
        Vanavond nog een update!
        Attached Files
        Last edited by Zors; 28 March 2021, 15:34.

        Comment


        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Geen wortelstimulator? Ook niet in je eindpotten in de aarde vermengen?

        • Zors
          Zors commented
          Editing a comment

        • Waterfall420
          Waterfall420 commented
          Editing a comment
          Juist, growmix

        #50
        Corleone1933 ik moet je nogmaals bedanken om mij op het juiste uur te wijzen...mijn voorgroeikast stond blijkbaar ook van 18u tot 10u man waar zaten mijn gedachten!?

        Comment


        • Corleone1933
          Corleone1933 commented
          Editing a comment
          Graag gedaan, wij zijn er voor kweekers die een foutje maken om die te helpen, als ik fouten maak dan hoor ik dat ook graag, suc6 verder

        #51
        Voila, net deze aangeschaft, gedaan met onveilige klokjes!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #52
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • Waterfall420
            Waterfall420 commented
            Editing a comment
            Een warmte matje kan helpen maar kosten snel 100 euroots

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment

          • Zors
            Zors commented
            Editing a comment
            Idd, die warmtematjes kosten nogal, heb nu net een schakelblok aangeschaft dus zal dit nog even moeten wachten.

          #53
          Waterfall420 het begint al te beteren
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #54
            Ik heb wederom je verslag van A tot Z doorgelezen. En laat ik vooropstellen dat ik je enthousiasme enorm leuk vind, maar je overdrijft dingen heb ik het idee. Ervaren kwekers, zoals een aantal hier op JD, kweken met liefde en gevoel en niet met techniek. Een setje van 3 analoge tijdschakelaars bijvoorbeeld, heb je al voor ongeveer 15 euries. Daar hoef je echt geen 100 euro aan uit te geven

            Comment


            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Ik zou het niet meer riskeren, ik ben ook al 3 jaar zo bezig maar ik wist het gevaar toen nog niet, sedert ik het weet ben ik niet meer op mijn gemak, vandaar de investering. Je zult merken hoe langer je bezig bent hoe meer je alles op orde wil hebben, zowel qua planten als "installatie" want ik een kast die maar half werkt kweek je ook geen gezonde planten. Geloof me ik heb al van alles geknutseld en geprutst omdat ik alles wat basic wou houden maar als je echt de smaak te pakken hebt dan wil je alles volgens de regels van de kunst doen, dat maakt deze hobby net zo leuk. En deze investering is nu eenmaal voor onze veiligheid want ik woon hier tenslotte niet alleen

            • Donboe
              Donboe commented
              Editing a comment
              Ik heb twee tentjes staan. 1 met 400 watt hps en 1 met 300 watt led. Wel wattage spreek je over Waterfall420?

            • Zors
              Zors commented
              Editing a comment
              Donboe de hps lamp alleen al is al teveel om met zo'n klokje te schakelen...zo'n klokje is goed voor gewone lampen of andere toestellen, ook geen kacheltjes alleszins. Dus lichte verbruikers en zeker geen toestellen met voorschakelapparaat zoals de hps lamp. Heb er veel over gegoogeld en hier op het forum over gelezen en het is echt een risico! Dan nog liever geen kast en kweken onder de zon!

            #55
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 8 photos.

            Comment


              #56
              Update dag 16:

              Niet veel speciaal te vermelden, plantjes doen rustig verder. Enkel dat het wat te warm wordt in mijn grote kast (max 30). Vreemd want het net een nieuwe filter gestoken. Mss heeft de thermometer ook wat teveel in het licht gelegen. Ik heb nu de ventilator wat op de lamp gericht. Ik volg het verder op en ik denk als het probleem blijft ik de inlaat zal moeten vergroten?

              Comment


              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Kga ook eens mijn slangen van mijn afzuiger wat deftiger installeren, denk dat er hier en daar en te korte bocht in zit...vroeger was de kast iets groter maar hing de afzuiger in de kast met de filter er rechtstreeks op, zonder bochten. Mss heeft het daarmee te maken, ik zal ook eens mijn 250w erin hangen en kijken hoeveel het scheelt.

              • Rietslang
                Rietslang commented
                Editing a comment
                Beter net eronder blazen want:
                Ventilator op de lamp gericht word ze teveel gekoeld en gaat ze onder bedrijfstemp. branden wat de levensduur verkort, en spectrum verandert! zegt het suf jointjedraaiend studeerbijbeltje

                Waarom is het vreemd als je ne nieuwe filter steekt het warm word in de tent?

              • Zors
                Zors commented
                Editing a comment
                Rietslang, bedankt voor de info. Ik denk dat de kast iets te klein is voor de 400w lamp. Het heeft allemaal wat snel moeten gaan omdat mijn oude kast weg moest omdat deze in de weg stond. Het zal wel niet aan de filter liggen want deze heeft 50m3 overcapaciteit.

              #57
              Update dag 17:

              Planten zien er goed uit. Het warmteprobleem probeer ik morgen op te lossen met de 250 w lamp erin. Indien dit "ok" laat ik ze verder groeien onder deze lamp en zal ik moeten kijken om een grotere kast en eventueel een grotere afzuiger. Ik denk dat het niet aan de bochten zal liggen...
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 5 photos.

              Comment


                #58
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #59
                  Update dag 18:

                  Nog geen tijd gehad om de lamp te wisselen dus nog even te warm in de kast. Plantjes doen het goed. De kleintjes weer 5m aangezuurd water van PH 6, de "grote" niks aangezien de pot voorbewaterd werd.
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 4 photos.

                  Comment


                    #60
                    Op welke hoogte heb je die meter hangen? Indien ter hoogte van de hoogste plant, heb je de lamp dan afgedekt?

                    Comment


                    • Zors
                      Zors commented
                      Editing a comment
                      De ene meter staat in de kast (deze met in/out) de andere buiten de kast. Deze binnen staat op 1 van de potten met en isolatie plaat erboven zoals je kan zien op de foto's
                  Bezig...
                  X