Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AK74 Autoflower, Milky Way & 7x White Haze! Outdoor - Cocos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    AK74 Autoflower, Milky Way & 7x White Haze! Outdoor - Cocos

    Korting op 420shop
    IMG-20160717-WA0008.jpg

    De linker is een White Haze (Autoflower). Het is nog een zaadje, net in de zon gelegd in een bad van water en een bedje van een soort van "moestuintje" achtige aarde, de vorige was dood gegaan door slechte aarde en uitdroging, mijn schuld. En de andere was gaan schimmelen, volgens mijn vader, maar ik denk dat hij hem gewoon zelf wilt houden haha. Ik had de zaden gekregen voor mijn verjaardag van iemand die werkt voor SensiSeeds in Amsterdam. Het is van White Label Company.

    De mooie rechter. Me schatje. Me muse. Me plantje. Me bitch. Me toekomstige provider:

    Ak74 (Autoflower) Gekregen ter ere van Joep Oomen, tijdens het Cannabis Bevrijdings Festival 2016 waar ik vrijwilliger was. Ik had de eer honderden zaden uit te mogen delen bij het podium aan individuen. Epic.
    IMG-20160713-WA0003.jpg
    Anderhalf maand later staat ze er zo bij, de beaut. Ze is een maand oud nu. En heb haar een week geleden ( iets te laat ) verpot naar deze pot, geen idee hoeveel liter, maar er zit kokos potgrond in van de praxis ofzo. En een klein beetje bemeste grond er door heen gemixed. Ze staat naast een basilicum om de geur te verbloemen maar vrees dat ze binnenkort naar buiten moet, aangezien ik anti kraak woon.

    Screenshot_2016-07-15-20-44-20_1.jpg

    Leuk overzichtje van de groei.

    En ik ben er ontzettend trots op dat na een maandje het zaadje er nog steeds op zit, helaas begint het blaadje geel te worden, heb tijden het verpotten de wortels een licht tikje gegeven. Maar het zit er nog aan. Voor nu.

    IMG-20160715-WA0012.jpg


    We zullen hier soms ook gast bezoekers hebben:

    IMG-20160717-WA0005.jpg
    De roedel van M.


    IMG-20160713-WA0000.jpg
    En het kasplantje waar te weinig zon is van F.
    Maar ook dat gaat goed komen.

    To be continued!
    Probeer je eens in te leven in het plantje!

    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

    #2
    Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

    Ze zoekt licht zet ze buiten en niet achter dat raam.

    Comment


      #3
      Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

      Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
      Ze zoekt licht.
      Buiten is een groot risico, woon in een heftige buurt. Zou het eigenlijk alleen doen voor de geur. Ik draai haar elke dag, en ze staat het grootste deel van de dag in de zon. Is dit niet voldoende, dan hoor ik het graag. Van af elf uur tot nu is er "volle zon". Zo ver dat er is in Nederland. Dat is 9/10 uur per dag..

      IMAG2060.jpg
      Last edited by Blowa; 17 July 2016, 21:22.
      Probeer je eens in te leven in het plantje!

      - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

      Comment


        #4
        Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

        achter een raam groeien gaat niet zo goed ze gaan beter buiten groeien als ze de volle zon krijgen
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #5
          Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

          Een raam houdt bepaalde UV-stralingen tegen als ik het goed heb, vooral dubbelglas. risico is er altijd, maar denk eerlijk gezegd niet dat ze je planten rippen. Pas wanneer ze aan het einde van de bloei zijn worden ze interessant voor de diefjes.

          Comment


            #6
            Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

            Dubbelglas houdt ook normaal licht tegen. Tot wel 40%.
            Een boef die een plant ziet die toch makkelijk 400 euro aan toppen heeft, die houd je niet tegen met een raampje. Ik heb planten geript zien worden van alle leeftijden, daar is gewoon niets tegen te doen. Behalve stil zijn, heel stil zijn.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
              Dubbelglas houdt ook normaal licht tegen. Tot wel 40%.
              En dan komt het idee: kan het ergens achter plaatsen in de tuin, uit het zicht. Is er dan niet als nog te weinig zon, of heeft dat 'indirecte' licht ook (meer/genoeg) effect?

              Probeer je eens in te leven in het plantje!

              - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

              Comment


                #8
                Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                Ik draai haar elke dag, en ze staat het grootste deel van de dag in de zon.
                Ah kijk dat verklaart dan deels het strekgedrag.
                De plant maakt auxine aan. auxine stuurt naast wortelgroei ook de celstrekking aan. Bij een hoog aandeel auxine strekt een plantencel meer. Nu is het zo dat auxine onder invloed van licht afbreekt. Aan de schaduwzijde heeft een plant dus meer auxine en deze zijde strekt dan meer waardoor de plant van de schaduw afbuigt.

                Planten groeien dus niet naar het licht toe maar strekken van de schaduw af. Ga je nu elke dag de plant "richting het licht" draaien dan zorg je dus voor veel celstrekking. Beter laat je haar gewoon altijd het zelfde staan.

                Comment


                  #9
                  Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Ah kijk dat verklaart dan deels het strekgedrag.
                  De plant maakt auxine aan.
                  Is dat ook de reden waarom de stam randomly in het midden van de plant dikker werd? Of is dat meer het na-effect van de vele bewegingen in mijn plant? (Spier opbouwend achtig gedrag?) Eerste push up richting de zon, draaien, tweede push up richting de zon, etc? Is dit echt zo, of is het slechts een sprookje in mijn hoofd?


                  Heb trouwens een tijdelijke oplossing gevonden, nu ik wat vaker thuis ben, zet ik haar gewoon in het kozijn met het raam open.
                  Blad is inderdaad wel voller van kleur.
                  Maar dit kan ook komen van de iets warmere temperatuur vandaag en gisteren.
                  Had ik er nou maar wel meer dan twee van genomen, dan had ik de ene buiten gezet, en de ander binnen gelaten... Gewoon om te kijken wat het verschil zou zijn.


                  Zoek ondertussen nog steeds naar de juiste oplossing. En ga me van de week even nog meer verdiepen in "Auxine".


                  Ik dank jullie voor de tips in elk geval!


                  Last edited by Blowa; 23 July 2016, 04:12.
                  Probeer je eens in te leven in het plantje!

                  - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                  Comment


                    #10
                    Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                    Het zaadje van de White Haze is uitgekomen!
                    IMAG2063.jpg
                    De ak74 is aan het groeien.
                    IMAG2067.jpg
                    Maar heeft rare een rare kronkel en nog raarder blad ontwikkelingen, de eerste twee blaadjes waren rond, de tweede waren single punt blaadjes, de derde hadden maar drie punten, de vierde verdieping idem dito, nu ik pas bij verdieping zes ben is het 5 punten. Volgens mij is dit normaal 7? Komt dit vanwege het autoflower deel?
                    IMAG2066.jpg
                    Ook strekken de drie puntige bladeren heel erg, en de 5 punten hangen er verdrietig bij..

                    Ook na het staan in de volle zon de hele dag..

                    De bladeren beginnen juist te strekken wanneer ze in de volle zon staan, zowel achter het raam als in het open raam.


                    Wellicht ligt het aan de secundaire arbeidsvoorwaarde, ik bedoel maar: elke dag achter het raam staan... En geen geld krijgen. Daar zou niemand blij van worden. haha. Ze mogen alleen douchen. Krijgen geen voeding. Sigaretten zijn uitgesloten. En zag vandaag een beestje ergens tussen kruipen..


                    Als iemand een wat meer rationelere verklaring heeft lees ik die natuurlijk graag.
                    Ook als je mening aansluit bij die van de Auxine, dan hoor ik dat ook graag. Ik ga namelijk nooit op 1 bron af. Heb me wel ingelezen, maar wat is nu het tegen effect van Auxine? Cytokinines? Meer zij scheuten? Is dat een voor of nadeel?



                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    oja en het zaadje is er af gevallen. Net als de eerste twee ronde blaadjes, die zijn zo goed als vergeeld, ik kreeg het advies die blaadjes er aan te laten hangen. Iemand hier bezwaar op? Of is dit juiste kennis?
                    Last edited by Blowa; 22 July 2016, 02:03.
                    Probeer je eens in te leven in het plantje!

                    - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                    Comment


                      #11
                      Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                      Zolang je daar op die manier kweekt zou ik mijn kop er niet te veel op breken maar eerder de ervaring absorberen, behalve als dat kopbreken de bedoeling is natuurlijk.
                      Eet die basilicum lekker op of verplaats ze. Ik hoop dat je veilig genoeg leeft in een weldoorvoede en niet-italiaanse buurt, zodat de fiends jou basilicum niet komen rippen.
                      Waar gaat de werel-t naartoe hey ?
                      Kamerplanten houden is fun, ik doe het ook. Planten verbouwen om te oogsten is iets anders. Tussen de twee doelen mikken is mijzelf in de meeste gevallen nooit goed gelukt .
                      Kamerplant = in leven houden en er "mooi" laten uitzien.
                      Verbouwen = productie.
                      Als ik bij deze betuttelend doe, geef me dan maar een geletterde schop.

                      Comment


                        #12
                        Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                        Die basilicum gaat morgen de volle grond in, ik weet ook niet waarom ik het heb geplant, ik eet geen eens basilicum. En wist niet dat het kon bloeien. Volgens mij kreeg ik het. Net als de sla, tomaten, winter/zomer prei, veenkool, en drie groentes waarvan ik de naam niet eens weet haha.

                        Heb ook druiven, en heeeel veel aardbeien. Die lust ik wel graag, net als de wiet. Daar spendeer ik meer tijd in. En ben ik ook zeker bereid mijn kop voor te breken.


                        Om me tot je vraag te richten, en een duidelijk antwoord te geven, heb ik de volgende zin voor je:

                        Ergens er tussen in.


                        Als mijn oogst groter is dan die roedel van M, wat de vorige keer zo een tien gram was van 3 planten, dan ben ik blij.
                        Last edited by Blowa; 23 July 2016, 04:12.
                        Probeer je eens in te leven in het plantje!

                        - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                        Comment


                          #13
                          Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                          Ziet er ook wel mega-nat uit die pot.
                          Hoe bepaal je of je water moet geven, met je vinger in de grond, of til je de pot op, of geef je gewoon water, no-matter-what ?
                          Als je de pot even een paar cm van de vensterbank tilt, voel je meteen of ze water nodig heeft.
                          Ik gok dat de pot vrij zwaar is, en in dat geval zou je best eens 1-2 dagen watergeven kunnen overslaan.

                          10 gram wiet ga je er niet afhalen achter het raam ben ik bang.
                          Bovendien is het niet alleen de hoeveelheid die minder wordt als je ze niet optimaal verzorgd.
                          Vooral de kwaliteit wordt erg slecht.

                          Zie het als een tomatenplant.
                          In de tuin, volle grond doet die het prima, kun je heerlijke tomaten plukken straks.
                          Achter het raam, in een natte pot, waarschijnlijk ook met vals licht 's avonds, dan kweek je bijna geen tomaten.
                          De planten worden slungelig, vormen nauwelijks bloemen en wat er af komt is klein, nauwelijks volgroeid, en de smaak is ook niet zo goed.

                          Basilicum is lekker door de spaghetti, macaroni, en je kunt het op je pizza doen.
                          Wel met de hand in stukjes scheuren, niet knippen of snijden, het verkleurt als het met metaal in aanraking komt.

                          Maar misschien zit ik wel helemaal mis hey, ik tiep gewoon wat ik denk, zonder 'fluwelen handschoenen', straight to the point.
                          Ik laat me wel graag verrassen, dus laat maar zien of het gaat lukken, er is nog wel wat van te maken met wat aandacht.
                          Succes!

                          btw. Flintstoned zit meestal wel goed met z'n tips en conclusies.
                          Je hoeft niet op 1 tip af te gaan, maar de ene tip kan wel een stuk zwaarder wegen dan de andere.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Ziet er ook wel mega-nat uit die pot.
                            Hoe bepaal je of je water moet geven, met je vinger in de grond, of til je de pot op, of geef je gewoon water, no-matter-what ?

                            btw. Flintstoned zit meestal wel goed met z'n tips en conclusies.
                            Je hoeft niet op 1 tip af te gaan, maar de ene tip kan wel een stuk zwaarder wegen dan de andere.

                            Had haar net water gegeven op die foto, ik sta wel bekend om te veel water te geven, vandaar ook mijn keuze (o.a.) om op kokos te groeien, al het overvloed sijpelt er aan de onder kant uit.

                            Wat betreft flintstoned. Ik heb al meerdere reacties van hem gelezen, maar dat was later. Ben uiteindelijk wel dieper in gegaan op de stof rondom Auxine, naar aanleiding van zijn opmerking. En heb hem bedankt, is het niet? If not, dank je wel nog!
                            Dit was trouwens het mooiste en duidelijkste wat ik hier over kon vinden: http://byjus.com/biology/plant-growth-regulators/

                            Naast alle Agent Oranje, en defoliatie dingen, was dit het meest serieuze en toegankelijke!

                            Voor mezelf denk ik van, in het begin, of als je de wortels gesloopt hebt (wat ik toevallig had, een stukje) dan is draaien "nuttig". Wat later in het proces als je wilt dat er meer focus komt op de zij takken, gewoon stil laten staan en met voorkeur in de volle zon. (Correct me if i am wrong!)


                            Ik heb nu een ideaal plekje in de tuin gevonden, veel zon, geen schaduw, bijna het zelfde licht patroon als achter het raam (donker was gewoon donker, achter het gordijn). En geen zicht van buitenaf, voor nu.
                            Foto's van de nieuwe spot volgen snel, hopelijk in combi met mooi bladeren.

                            Wel nog in de zelfde pot, volgende pot voor de White Haze zal meer volume bevatten, heb ik besloten na het rond kijken in anderen hun growlogs.

                            Last edited by Blowa; 23 July 2016, 04:14.
                            Probeer je eens in te leven in het plantje!

                            - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                            Comment


                              #15
                              Re: AK74 Autoflower van een maand oud & White Haze vanaf uur 0!

                              Staat nu buiten.. En heb er ergens al spijt van, zag een paar zwarte smalle 'lange' beestjes er op zitten, en er zitten gaten in de bladeren..
                              Daarnaast zijn er rare witte verkleuringen op de bladeren, en zitten er witte stipjes op het begin van de stam.. Help? Iemand? Ik zal zo een paar foto's uploaden.

                              Een ding moet ik wel toe geven, ze zijn wel voller van kleur;de bladeren. En ze staat er wel fierder bij. Als of ze trots is.

                              Als we dit bovenstaande probleem ook nog kunnen tackelen, dan geloof ik 100% in de kracht van Jointjesdraaien.nl



                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              IMAG2068.jpg
                              Blad met gaten.

                              IMAG2069.jpg
                              Nog meer gaten..

                              IMAG2070.jpg
                              Zwakke zijtakken.

                              IMAG2071.jpg
                              Witte puntjes aan het begin van de stam. (Inclusief gevallen zaadje.)
                              Probeer je eens in te leven in het plantje!

                              - THC - Enjoy Events - The Sativa Joint -

                              Comment

                              Bezig...
                              X