Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergo's kweektentje 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

    Ik hoop het ook, al begint door q zn opmerking, en een effectief scherp bruin randje in de vlek (hier en daar) de twijfel toe te slaan.
    Volgens mn schema mag ik einde groei net voor ge 12/12 zet. al es ca/mg geven dan (2) weken wachten op de echte bloei en vanaf dan 1 x/week. Wat zou het effect zijn indien geen tekort mocht ik er bv volgende week 1x toevoegen uit zekerheid en dan wachten tot alle groei stopt voor ik er terug geef? Zijn auto's he en ze zitten nu zowat in de voorbloei/vroege bloei. dus ietske anders. Gaat over 4 a 5 druppels op een liter. En mn aarde ph enzo zit goed momenteel. Die varieert van 6.2 tot 6.5 met ec 0,4 tot 0,8. Ik meet alle potten op een 2 a 3 plaatsen.

    Tja, normaal win ik nooit niks... Had beter ff een loterij ticketje gekocht deze maand, was k mss rijk. De vorige zaden die ik won waren 14week bloeiers dacht ik, heb ze in de koelkast gelegd. Gezien mn geringe ervaring hou ik het ff op kortbloeiers van een 8weken ofzo tot ik die overleef. Maar ooit wil k die ook wel es proberen.
    Last edited by ergonaut; 2 October 2016, 11:33.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #17
      Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

      Ik kan je weinig wijsheid brengen helaas... ff goed foto's maken en de komende dagen vergelijken denk ik... ik ken trouwens geen voedingstekorten waarbij de nerven oranje worden, het begint volgens mij altijd tussen de nerven.

      Comment


        #18
        Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

        Voorlopig kijk ik het ff aan. Als er iets scheelt, word het plots wel duidelijk

        De 2vast laat ondertussen ieder einde van de dag haar blaadjes hangen. Dorstige meid hoor!
        De anderen hebben voldoende aan elke 2-3 dagen voorlopig.
        All in one mag er langzaam bij nu, ze beginnen traag dat vreemde eerste blaadje leeg te trekken nu. Kstart met 0.5ml/l voor de meter freaks, das een ec van 0,9. Startbooster nog ff niet. Waren het nu donkergroene bladeren met mogelijk een klauw dat stikstof teveel? https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-Oplosser
        Achteraf bekeken denk ik dat k op het randje ervan zat. Bij de nieuwe plantjes es ietske minder gebruiken! Zien wat dat geeft, kan er altijd bijdoen, uithalen is moeilijker....
        IMG_20161002_222821.jpgIMG_20161002_222816.jpg
        Wat slechte foto's, sorry... Kwas telaat.
        Nee er is geen geel te zien, tzijn ook geen chinese, maar licht spiegeling/kleur ofzo iets.

        Ohja! naast wiet, bestaan er nog groeiende dingen, die best lekker zijn!

        die aardbei.
        Het werden er meer!! En heerlijk, niet te vergelijken met gekochte supermarkt exemplaren. Kdacht, tzit in mn hoofd.
        Ff mams paps gebeld en 2 borden voorgeschoteld.
        Zonder uitleg, zo welke vind je lekkerst?
        Die van de supermarkt werden als vies bestempeld vergeleken met home grown! Volgend jaar zet ik er meerdere!
        Wat ik deed? Tuingrond, + wat potgrond mengen met wat cacaoschillen (jaja). Hangbakje in, en tegen een wandje in de zon.
        Vergeten dat ie er is, tot plots uit het raam...
        Hey daar hangt iets rood aan

        De Pepertjes lopen op hun einde, dat 1e plantje... Kheb er voor mn hele leven...Hij pronkt hier reeds ergens naast de hond in dat topic. hij kreeg zelfde behandeling als de aardbei, niet hangend dan... onkruid wat ernaast opkomt, trek ik uit eens de boss klaagt en laat ik liggen erin, Slim? Naar haar luisteren meestal wel!
        Anyway, waar waren we?
        Juist, onkruid laten liggen.
        In mijn gedachten teert dit wat op en voed de bodem. Trekt dat geen beestjes aan? Geen idee... mss... Tja tis iets da buiten groeit he. Ik eet die beestjes gewoon niet op. Ik plant of zaai iets, geef ze water alst warm is en eet ze op als ze overleven en rijp zijn. Meestal heb ik meer dan ik en die beesten opkunnen. Ik probeer namelijk zoveel mogelijk eetbaar/bruikbaar groen in mn tuin te zetten. Zo waren die kleine zwarte dingen zot van mn ijsbergsla.
        Kleine zwarte dingen? Ja, geen idee wat. Toen die sla op was, vertrokken ze. En plukte ik elders rucola in de plaats. ook lekker!
        De buurman kweekt enkel glad groene tegels en wat bruin onkruid met gras tussen...
        dus hem maakt een beestje extra uit mijn tuin niet uit... Zn tuin lijkt wat op een dood...

        Over dode beesten gesproken. Mn vlinderstruik heeft meeldauw denk ik. Als ik m kortsnoei binnenkort, komt dit terug volgend jaar? Of de fungone mss toch? Of toch maar niet meer riskeren... het is een jonge struik 2 jaar ofzo.

        IMG_20160905_155146.jpgIMG_20160905_155112.jpg
        Deze kwam ik onlangs tegen in een oud leeg pand. Was er legaal trouwens! Mocht iemand gedachten krijgen sterk ding toch zo...

        Er groeide nog wat leuks
        IMG_20160905_155447.jpgIMG_20160905_155335.jpg

        Mn radijsjes vond k het toch zo vreemd maar leuk...
        Die witte vlinderkes negeren de vlinderstruiken, maar zijn verlekkerd op de radijsbladeren???
        Plots waren er nog radijsbladnerven en groene rupsjes. Vermoed hun nageslacht. Heb ze laten zitten en de radijsjes niet geoogst. Vlinders zie je hier 'niet zo vaak' hoopte ze zo wat te helpen... werd ik leuk voor bedankt! Weet ge nog...
        de insluiper bij het verpotten? Twaren zulke!

        Foto's worden moeilijk. Alles zit wat in de ijskast of tbuikje van het gezin of de beestjes.

        Oh, de olijven! Mn boompje draagt vruchten, sommigen worden nu wat zwart/paars. Schijnt dat ze dan rijp zijn! Ik dacht dat dit in ons klimaat niet lukte... Zo zie je maar weer. Nu moeten die enige tijd weken ofzo. Misschien pluk ik er een paar en probeer het es als iemand interesse heeft in de verwerking van ietske zonder thc? Deed k nog nooit trouwens!



        serieus? Niks, zonder thc?
        Nee, de olijven eetbaar maken eh...
        Ikzelf lust ze eigenlijk niet zo, ik koos m omdat ie wintergroen blijft en tot heden overleeft.
        Tregent nu, olijfboompje foto komt wel es...
        Trouwens, die staat in volle grond. En word gevoed door de hond. ( Trijmt nog ook)

        Tot later!
        Last edited by ergonaut; 3 October 2016, 11:54.
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          #19
          Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

          Dat zijn witjes, worden ook wel koolwitjes genoemd...

          succes, hopelijk blijft alles goed gaan bij je en inderdaad misschien goed om ff rustig aan te doen met voeding.

          Comment


            #20
            Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

            Dankje, zijn mooie beestjes. Enkel wat gulzig en ondankbaar

            Iets betere foto's. Die van gisteren irriteren me!

            Op paar foto's een sproeibeurtje gehad met water, denk ik graag dat k het blad schoon hou voor betere lichtopname. Geen idee of het zo is... Kdoe het 2 tal keer per week en om de 2weken es 1beurt nutrispray.
            Binnenkort stop ik daarmee, in de bloei wil ik geen spraydingen erop, nocht het vocht dat het meebrengt!
            Het blad die ergst beschadigd raakte met de fungone, zijn ze nu die vingers aan het leegtrekken. Laat k ze rustig doen, tis er maar 1 ofzo per plant. Als het afvalt, raap ik het op. Zolang het eraanhangt en niet volledig geel of bruin is negeer ik die.
            IMG_20161003_123736.jpgIMG_20161003_123507.jpgIMG_20161003_200655.jpgIMG_20161003_200701.jpg
            Tzal even rustig worden nu aan de af kant, naast water en ev. wat extra geven, gebeurt er niet veel. Over de tuin en fungone, ben k voorlopig ook wat uitgel*** .
            Als er iets te melden valt doe ik dat. Wss word dat het verpotten van de baby's naar 1l ofzo binnenkort. Zie wel wat k vind hier in het rek qua formaat.

            Ik bedenkt net, mss dacht iemand reeds. Wat hangt die thermometer daar vreemd...
            Dus...
            Tipje...
            Die hangt met een tiewrap ding aan het gaas van mn ventilator, en die hangt dan weer op mn lampkap. De onderkant van dat ding, is zo een 35 cm van de lamp. Het wit warmt weinig op. Dus zolang ik die onderkant iets boven mn toppen hou, en die thermo 28/29 toont. Zijn mn toppen goed dicht belicht, maar veilig voor verbranding (ca. 24-27 graden) Handig als ge de afstand vinden moeilijk vind, en goedkoop. 2euro...
            Hangt dat ding eronder op een afstand dat ie veilige temp meet zo eronder. Hang m eerst ver, trek de tiewrap wat harder aan ieder uur tot die een 25 aangeeft op een koele dag. Een 28/29 op een hete.

            Zak u lamp tot de thermo net boven u toppen hangt. Ben je altijd safe, eer het nu 30graden is in huis en zomer de eerste keer dat ge u lamp erboven zakt, of 20graden en winter. Toont ie es meer dan 30graden op hete dagen, hang u lamp tijdelijk hoger. 5 a 7 cm per graad dat ie boven de gewenste (27tal graden) toptemp toont (bij mij toch). Bij minder zak ik 2 a 3 cm per graad onder de 25gr. zo komt ik ongeveer op een constante 26/27 bladtemperatuur. Khang hem es opnieuw goed per kweekje (meestal zowat tzelfde hoor). Nooit problemen zo...
            Zaailingen,... lamp relatief ver eraf en de thermometer eronder, start zoeken met u tiewrap en thermometertje maar hou strek in de gaten. Eens ze wat gegroeid zijn, week later. Heb je die ondertussen op de goeie afstand van de thermometer gevonden zoals uitgelegd en zak je hem tot iets erboven.

            IMG_20161003_131535.jpg
            Zoiets dus, en dan de afstand zoeken. Via de thermo meter ipv met u hand eronder en twijfelen. Eens gevonden heb je een mooie richtlijn om u lamp te doen volgen qua afstand op de groei.

            Heb ik trouwens uitgezocht, door te meten op het blad met zo een infrarood temp. meet pistooltje en te vergelijken met wat de witte thermo toont. Enkele dagen om de paar uur gaan meten (freak)... gemiddeld was de witte thermometer - 1 graad de bladtemperatuur. Zo kreeg ik een goed idee qua betrouwbaarheid van de thermometer in het licht. Neem een witte die geschikt is als raam thermometer! Die warmen minder door de straling en zijn accurater hiervoor! Vind ge overal...

            Verder hangt er op tophoogte in de hoek een wit sensortje met buiten de tent een temp en lv display. Die meet de algemene temp in de tent en hou ik op een 26-28 dag, of toch proberen...

            Toch denk ik telkens, dit keer hou ik het kort...

            Laterzzzz
            Last edited by ergonaut; 10 October 2016, 11:53.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #21
              Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

              Baby's verpot.
              Zaai en stekgrond, regulator (3dr/l) startbooster (1dr/l) de kleine tentset aptusflesjes zijn druppelflesjes, en op hun website staat een filmpje hoe voedingswater aanmaken met hun aangeraden hoeveelheid druppels/l ipv de ml per 10 of 100l schemas. Vandaar dr/l
              IMG_20161007_191026.jpg

              De autoflower kant heeft na wat uitdrogen, es een flinke waterbeurt gehad ph 6.3 met wat enzymes tot er goed wat drain kwam. zodat alle plekken in de pot terug wat vocht bevatten en ev. Overtollige dingen opneembaar worden door de enzymes. Begrijp het enzymes verhaal niet zo goed. Sommigen geven dit iedere waterbeurt, anderen enkel op het eind, nog anderen...
              Verwijderen die nu overtollige zouten door ze te vernietigen ofzo? Of worden die opneembaar en neemt mn plantje ze op? Moet ge de waterbeurt erna voeden? Of net niet omdat er wat extra opneembaars vrijkomt nu.
              IMG_20161007_184507.jpgIMG_20161007_185416.jpgIMG_20161007_185503.jpg

              Byby
              verslag 1, verslag 2

              Comment


                #22
                Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

                Ik begin me steeds meer af te vragen of we ons niet helemaal gek laten maken door al die voedingsboeren. Enzymen, vitaminen, boosters...

                Je nieuwe dames zien er gezond uit trouwens, wat een poepies...

                Comment


                  #23
                  Re: eind 2016 start 3x AF 2f2v/ pinapple express/ west coast og. eindigen met 1x1scrog fem

                  Idem, veel is vast niet noodzakelijk, en duurder dan nodig. Maarja... Al die losse stofjes, poedertjes, korrels, thee,... Begrijp ik nog minder van dan van vrouwen.

                  ik kreeg de tentset (boosters)+ all in one voeding gratis. Dit vulde ik aan met ecostyle producten en andere dingen uit het tuincentrum, en zuurde af met azijn. daarmee lukte het niet zo bijster... Dacht het past niet samen met de aptuslijn dus kocht ik dan maar de bladvoeding, bacterien... in hetzelfde merk van de gratis setjes, en ph- van plagron. Dit is mn eerste volledige ronde ermee. In de tuin zou ik vast wat minder moeite doen, en het wat zn gangetje laten. De zon kost dan ook geen stroom bij een mislukking of fout. Jammergenoeg is de tuin hier geen optie.
                  Last edited by ergonaut; 14 October 2016, 00:31.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    #24
                    Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                    Heb ze nu even laten droogtrekken na de overvloedige waterbeurt.
                    Vandaag allen de vroeg bloei mix gegeven op halve sterkte van het aptus schema. Dus kregen ze enkele druppels. Regulator, topbooster, startbooster (1/4 dosis), all in one liquid tot ec 1. De pinapple express (vooraan in de tent) schijnt gevoellig aan stikstof volgens de breeder. Dus die krijgt al even geen startbooster meer. Voor de og en 2f was dit ook de laatste keer. Deze 2kregen wel reeds een drupje pboost. 1/4 dosis (2dr/l) de stengels werden hier en daar rood vanaf blad, bladglans wat blauwig en blad was ietwat hangend. Puur water gaf geen verandering, ph en ec aarde zijn ok, en gaf ze nog geen p. Dus veronderstel dat het veilig was een minime dosis te geven en nu af te wachten.Volgende gift word gewoon water ph 6.3 voor allen, zonder voeding.

                    plande er 1 andere ph te doen als test. Ga het niet riskeren. 6.3 lijkt het hem te doen voorlopig.

                    Ivm aptus lijken halve dosisen om de watergift van hun advanced schema voorlopig goed te werken. Meer hoeft zeker niet. Dus vanuit dit idee start ik later de huidige babys met voeden. Hoe dit gaat uitdraaien zien we dan.
                    verslag 1, verslag 2

                    Comment


                      #25
                      Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                      Hoi,
                      Vandaag de ec en ph van de potten es gecontrolleerd. Ph is 6 tot 6.2 afhankelijk van de plaats. De ec 0,4-0,7. Ik geef ze momenteel ph 6.3 water.
                      de uit de kraan ec is relatief hoog 0,7 en als ik voeding toevoeg is dit tot een ec van 1 dus slechts ongeveer 0,3 bij mn kraanwater.
                      Beide aarde cijfers liggen dus iets lager dan mn watergift cijfers. Dat is goed toch?

                      Ivm de paars/rode steeltjes...
                      De fosfor was waarschijnlijk voorbarig en onnodig toegevoegd...
                      Zag vandaag op mn min/max metertje dat ze ergens in de laatste week donkerperiode naar 17 graden gezakt zijn. Dat kan ook paars geven meen ik ergens gelezen te hebben.

                      Nuja volgens mn schema mocht ik die vanaf deze week ongeveer sowieso toevoegen. Tzal zo een ramp niet zijn zeker? Khou het blad wat in de gaten, maar voorlopig vermoed ik ietske te koud gehad. Zeker nu ik zag dat de kleintjes ook een licht paars ietske hebben in steel, na controlle.

                      Anyway, niks meer aan te doen. Ff de verwarming op tijdens nacht vanaf nu. En het blad wat in de gaten houden.

                      Ivm de baby's ben ik aan het inlezen over toppen, en scrogvoorbereiding.
                      Vond ik hier trouwens een mooi topic over.
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ighlight=Scrog

                      Morgen, neem ik nog es wat foto's

                      Groeten!
                      Last edited by ergonaut; 14 October 2016, 00:35.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #26
                        Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                        De bloei zit er ondertussen goed in, en de kleintjes groeien rustig verder... Binnenkort toppen en iets ervoor of erna, (wat is het beste?) verpotten in een mix van zaai en stek en dcm olijf en citrus.

                        IMG_20161014_122957.jpgIMG_20161014_123756.jpgCM161014-12350303.jpgCM161014-12340502.jpgCM161014-12364306.jpgCM161014-12363205.jpgCM161014-12362304.jpgCM161014-12333101.jpgCM161014-12353301.jpgCM161014-12361803.jpg

                        Foto 1 de kleintjes = vooraan incredible bulk 2x
                        Midden black domina 1x, achteraan cheesy mist tree 2x.
                        Foto 2= vooraan pinapple exp, rechtsachter westcoast og, linksachter 2fast2vast
                        Foto 3,4 + 8 (close up) = de pinapple express
                        Foto 5 = 2fast2vast
                        Foto 6= west coast og.

                        Overige foto's ben ik ff niet zeker welke tzijn..

                        Onderaan begint het blad die nagenoeg geen licht meer krijgt geel te worden. Ze zijn dan ook een weekje of 6 nu. Breeder zegt 8weken zaad tot oogst. Ik verwacht eerder een dikke 9 tal weken. Zien we wel.

                        Daaaag
                        Last edited by ergonaut; 14 October 2016, 13:03.
                        verslag 1, verslag 2

                        Comment


                          #27
                          Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                          Dat zijn mooie besuikerde staarten, very nice!

                          Comment


                            #28
                            Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                            Dankje meglow, ben er "voorlopig"ook blij mee. Hopelijk doen ze zo verder.
                            Vooral de pinapple ziet er heerlijk wit uit, vandaar dat die ff close up moest hehe
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #29
                              Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                              Hoi,
                              De laatste dagen merk ik dat het tijdens mn donkerperiode net iets te koel word in de kamer waar tent staat en bij licht aan nipt te warm. Dit was eerder geen probleem. Licht aan ging het raam op kip en licht uit ging het dicht. De ruimte heeft een radiator. Maar als ik dat doe + raam dicht kom k frisse lucht tekort in de kamer. En de thermostaat hangt beneden, die is reeds gerenoveerd (isolatie dus) dus is het boven al te koud eens ie aangaat.
                              Dus zijn we vandaag aan het bouwen en tekenen geweest.
                              Hoe gaan we dit oplossen.
                              Khad nog een 500kub buisfan liggen die ga ik op zolder plaatsen, gat in het plafond, roostertje,... Je snapt m wel. In de kamer plaats ik een 1000wat olieradiator. Nu wil ik dit zo regelen dat als mn kamer temp te hoog word de warme lucht weggezogen word naar mn zolder. Die enkel bestaat uit dakpannen dus kan ie daar mooi weg naar buiten.
                              Gaat het onder de 20graden bij donker wil ik de verwarming aan zodat de wortels mooi 20 graden minstens blijven.
                              Na lang zoeken vond ik dit.
                              https://youtu.be/oGun-fJ23hg
                              Deze bestaat in een eu versie ook en kocht ik voor een 14euro. Max is 2000watt 10amp dus zou mn 1000w verwarming makkelijk moeten aankunnen.
                              Het idee getekend op foto. de "paars gekleurde" delen komen erbij met dit ding. Dit is eigenlijk bedoeld als aansturing voor aquaria maar zou moeten werken. De sensor zou ik op pothoogte hangen zodat hij +23 gaat bij licht aan en zorgt voor verluchting en koelte en bij nacht aan 19 de verwarming aangaat zodat de wortels mooi warm blijven. 1000watt zou voldoende moeten zijn, de ruimte gaat sowieso nooit echt onder 14 graden, . De voorbereidingen zijn klaar, zodra het apparaatje aankomt binnen x weken kan k aansluiten. Later meer hierover dus.
                              IMG_20161022_112921.jpg

                              Morgen fotos van de dames


                              Ohja De 500kub zolderafzuiger ga ik es proberen dimmen met deze. http://m.banggood.com/AC-220V-4000W-...87853514152310
                              Das een soort variac toch? Ken k niks van heb een goeie fancontroller met sensor in de tent, dus heb m wel niet echt nodig. Was gewoon nieuwsgierig vanwege de prijs en goede reviews op meerdere sites. Dus heb m ff besteld, via andere site iets duurder maar soit... Kheb overal rookmelders en er is 24/24 7/7 iemand in huis dus we zien wel wat ie doet. Na een gesprekje met de verkoper kwam ik wel te weten dat ge bij gebruik op 4000w er beter een 220 pc fan ophangt en meeaansluit om te ribben extra te koelen. Als ge een lange levensduur wilt.

                              Ik heb geen uitblaas naar buiten gemaakt omdat mn huis een soort beschermde status heeft en ik geen rooster ofzo mag plaatsen. de gevel,... moeten in de oorspronkelijke staat blijven. boor ik ff een gat dan vraag ik om bezoek.. plus ooit als het dak vernieuwd is. komt er een ingerichte ruimte daar heb ik die sensor dan om ev. de airco en verwarming te sturen en dat fancontrole ding om ev. een luchtverversing van buitenaf mee te regelen ofzo.
                              Last edited by ergonaut; 22 October 2016, 23:10.
                              verslag 1, verslag 2

                              Comment


                                #30
                                Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                                En twee thermostaatstekkers van de conrad?? Je kan de eerste instellen voor koelen en de tweede voor verwarmen. Er zit een lange draad bij waar de sensor aan zit. Zomaar een ideetje... oh wacht, je hebt hem al besteld
                                nou goed, lekker aan het freubelen daar, succes!

                                Comment

                                Bezig...
                                X