Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergo's kweektentje 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

    Nooit aan gedacht hehe. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan
    Nuja zo ben k bezig he.
    De autoflowers tonen ondertussen wat tekorten. Ik vermoed dat ik in de bloei algemeen wat te weinig van alles gegeven heb. Want er zijn wat verschillende dingen per plant. Tevens hebben ze ff wat te koud gestaan, en een eindje wat te droog. Kwas telaat mn lampen branden al en dan mislukken de fotos. Maar alvast een blaadje. Zo zijn er enkele per plant, niet veel en het is nagenoeg tijd om te spoelen dus doe ik er niks meer aan. De babys maken het goed, ze zijn getopt ondertussen. Die geef ik wat minder startbooster maar ga ze wat eerder de all in one meegeven. Die gaf ik bij de autoflowers pas mee vanaf de bloei en heel weinig. Denk dat de late problemen nu deels daardoor zijn.
    IMG_20161022_124006.jpgIMG_20161023_194835.jpg
    Als de lampen uitgaan neem ik es wat fotos van de volledige planten.

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMG_20161023_201304.jpgIMG_20161023_201259.jpgIMG_20161023_201141.jpgIMG_20161023_201205.jpgIMG_20161023_201132.jpgIMG_20161023_201152.jpg

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Net de ph es gemeten die zat op 5,8 wat laag toch? En de ec 0.8. denk dat ik ze gewoon water ga geven met een iets hogere ph dan nu. 6.5 ipv 6.3 ze kunnen wel nog een week of 3 denk ik met of zonder voeding. Tenzij ze eerder klaar zijn natuurlijk. Volgens de breeders zijn ze alle 3 binnen 5 tot 12 dagen klaar. Vermoed dat het wat langer word. Will see
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #32
      Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

      Vandaag had ik wat meer tijd, dus es rustig alle 3 de dames uit de pot gehaald en voorzichtig enkele staaltjes genomen, gemengd met demi water...
      Meters geijkt.

      Resultaten: - 2vast: ph6,4 zowat overal. ec 0,5
      -West coast og: ph5,8-6. Ec 0,6- 0,7 ( die nam ik de vorige post als enige meting, meet ze vanaf nu altijd allemaal of niet)
      -Pinapple exp.: Ph 6,4. Ec 0,5-0,6

      Iemand met de kennis die me kan zeggen of tvolgende klopt?
      Kan ik hieruit concluderen dat ik iets te laag zat qua voeding?
      Ph relatief goed?
      En de licht verbrande puntjes (hier en daar 1) in de top dan eerder door te droog dan overvoeding zijn? Dat verklaart ook de opkrullende bladen aan de 2vast bovenin. Ik dacht ff te warm, maar ze hadden dorst lijkt het nu eerder. De gele, en andere kleurtjes bladeren zijn dan door algemeen wat lage voedingswaarden en dorst?

      Zal ik ze nog 1 maal wat voeding meegeven aan ec 1,2? Of spoelen alvast? allen ongeveer 6,3 a 6,4ph geven lijkt me ok. Dat is wat de ene hebben en doet de pinapple mss een tikje stijgen. Die geur heeft trouwens echt iets van ananas!! Hoop dat m ook zo smaakt. Ze zijn nu ongeveer 7 weken. Kspoel liever iets langer dan tekort. Dus het vroegste dat k oogst is binnen een 2weken. Als de laatste week ingaat krijgen ze tevens een dosis enzym+ mee. Aptus beweert dat ge met deze eigenlijk maar 1x moet spoelen. Betwijfel ik, ga het ook niet testen...

      Vermoedelijke lessen tot nu toe.
      -Wat minder startbooster en iets vroeger all in one tijdens de groei. Hoeveelheid water was ok.
      -iets meer voeding/water in de bloei.
      -Laat de fungone in het rek als er niks mis is.
      - planten kunnen verschillen, meet ze ALTIJD allemaal. Niet een enkeling.


      CM161025-17231601.jpgCM161025-17235902.jpgCM161025-17243304.jpgIMG_20161025_172503.jpgIMG_20161025_172510.jpgIMG_20161025_172551.jpgCM161025-17231601.jpgIMG_20161025_172518.jpgIMG_20161025_172452.jpgIMG_20161025_172543.jpg
      Last edited by ergonaut; 25 October 2016, 16:44.
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        #33
        Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

        Spoelen = normaal water geven zonder voeding.
        Spoelen op aarde is niet: in 1x heel veel water erdoor jagen.

        Die hele lichte (foto2)zou je nog een keer voeding kunnen geven misschien, die donkergroene(foto3) heeft even genoeg.

        Het lijkt op foto 2 alsof er wat zaadjes in zitten, rechts onderin ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #34
          Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

          Ja das wat ik bedoelde, of ik nu al start met enkel water geven of nog 1x voeding. Dan geef ik de og nog eenmaal wat voeding, de rest start ik met afgezuurd water. Kheb een loepje, binnen paar dagen probeer is daar es door te fotograferen.
          Net in volle vaart, met bonked hart gaan kijken. Loep erbij, zie niks. Enkel een wat gevouwen suikerblaadje. Khoop dat k het goed zie. Want zag het enkel op foto heb het nog nooit gehad. Hoop dat het zo blijft... kvermoed dat het een schaduw inval of dat blaadje is.
          Bedankt!!

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Bij nader inzien is het een verzameling calyxen (schrijf k da juist?) Met nog gekrulde stampers. Tlijkt wat op een beginnend foxtail, of hoe heet ie. Zo een extra topke op u top.
          Last edited by ergonaut; 25 October 2016, 21:30.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #35
            Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

            Ondertussen krijgen ze een dagje of 5 enkel aangezuurd water. Alles begint goed leeg te trekken. Nog best veel witte haren op hun koppeke. Iets dichter bekeken tonen ze hier en daar een enkele amber, behoorlijk wat milky en wat clear ertussen. Kgok nog een weekje. Volgende watergift gaan er wat enzymes bij het water. Straks neem ik wat foto's.

            Oh, dat splitten, donker zetten, ijswater geven en andere "foefkes" werken die of is het zever?

            Dit betekend dat bij de tieners binnenkort ook wat actie komt. Die worden dan verpot naar 20liters. En gaan nog een tijdje in de 400watt tent op 18/6 om te wennen. Dan gaat het net die ik dit weekend heb gemaakt erboven en zet ik ze op 12/12 en zie wel hoe vol dat komt zo voor mn eerste keer. De ibl zou nog tot x3 doorgroeien na de switch.

            Eens ik ze verplaats, voor de 18/6 tijd is mn full spectrum 400watt ok voor 1 a 2 weken groei op 1x1m? Of haal ik me beter een groeilamp? Heb nog een bloei 400w klaar voor later.

            Last edited by ergonaut; 1 November 2016, 19:19.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #36
              Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

              dat wordt een mooie oogst zo te zien en te lezen, chapeau!

              Comment


                #37
                Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                Thanx man,

                De beloofde foto's van de autoflowers in hun laatste levensdagen. De jonge fem. dames, daarvan tonen er 2 wat geel onderaan. Kdenk mogelijk iets te nat, of de voeding wat op. (Veel kregen ze nog niet) ga ze ff laten de pot droogtrekken dag of 3 en dan 1/2 dosis voeding. 5dr/ 2liter Startbooster + 1ml/2liter all in one, of een scheut brandnetelgier in mn water (stinkt wel maarja, heb er ng wat die op moet). maak me er geen zorgen in, binnenkort gaan ze naar 20l voorgevoede aarde (dcm citrus) en trekken ze sowieso wel terug bij. Verder het eerder beloofde olijfboompje. Niets van verwacht in ons klimaat maar de olijven rijpen mooi.

                IMG_20161102_172123.jpgIMG_20161102_171138.jpgIMG_20161102_171201.jpgIMG_20161102_172058.jpgIMG_20161102_171129.jpg
                Last edited by ergonaut; 2 November 2016, 16:44.
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #38
                  Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                  Heb besloten ze in afwachting te verpotten naar 10l (20l past niet in dat kleine tentje) en ze even op dieet te zetten. Bij nader inzien lijkt het me eerder iets teveel dan teweinig als ik de bovenste bladeren bekijk. Geen verbrande punten maar iets naar beneden krullend blad. Dus kdenk te nat/ mogelijk teveel stikstof. Dus hou het ff op aangezuurd water en zie wat er gebeurt. De extra 7l wortelruimte zal sowieso wel wat rechttrekken. Dan latzr ff rustiger aan met nog lagere dosis startbooster. Of mogelijk slechts 1x per week enkele druppels. Vind aptus sowieso wat vreemd. Weinig info mar veel.blabla, vreemde npk ratios (voor zover ik ondertussen las) dus overweeg mettertijd een andere voeding te testen. Welke zien we dan wel weer. Eerst ff focus op deze ronde en wat verder zoeken over deze lijn. Want behalve de ervaring met autoflowers, deed k nog nooit iets met feminised, regulier... Word een ronde met vallen en opstaan. Autoflowers zijn makkelijk. Gooi ze in de grond en voor het echt fout kan gaan zijn ze klaar.

                  Oh, tijdens het verpotten heb ik wat mycormix in het pootgat gestrooid. De potjes waren volgeworteld en wortels waren mooi wit. Overgepot in Dcm ecoterra citrus/olijf ingewaterd ph 6 met wat regulator.
                  Last edited by ergonaut; 3 November 2016, 20:50.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    #39
                    Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                    autoflowers zijn makkelijk.... maar als er in den beginne iets fout gaat heb je weinig mogelijkheden meer om het recht te trekken... ik neig nu toch om een keer over te stappen naar regulier...
                    geniet van je olijven, biertje erbij ofzo

                    Comment


                      #40
                      Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                      Dankje, ze moeten eerst enige tijd weken in iets, geen idee of het het waard is voor die 30olijven eraan. Bekijk ik wel eens ze allen rijp zijn. Word rode wijn hier, is zowat de enige vorm van alcohol die ik lust. Rest smaakt naar gootwater voor mij.

                      Ja vandaar dat deze ronde fem zaad Is. Moet het ooit es proberen he. Later zie ik wel wat me meest ligt. Wie weet keer k terug naar autoflower mettertijd en bak ik niks van deze als ge autoflowers een week of 2 in een klein pottke zaai en stek ontkiemt en dan overzet in 15l voorgevoede aarde. Trekken ze het bijna tot het einde hoe dan ook zolang ge niet over/onderbewaterd en juiste ph geeft. En eer de problemen komen zit ge al in afbloei. Wat ik deed was eerder een extratje toevoegen denk ik want een ec van 0,3 tot 0,5 bovenop kraanwater ec is niet zo bijster veel. En op het eind lijken ze net voor het eind toch van alles ietske tekort te hebben. Vandaar dat ik de fem's weekje voor ze 12/12 gaan van de 10l naar 20l wil verpotten. Tzijn 8/9weken strains. Hoop zo toch de eerste weken bloei vlot te overleven zonder veel voeding toevoegingen of gesukkel. Eens het dan tijd word om echt met voeding te starten hoop ik al ver genoeg te zijn in de bloei dat zelfs grote fouten geen compleet mislukte oogst meer veroorzaken.

                      regulier word een latere ronde met de gewonnen zaden. Die moeten wat langer bloeien dus eerst zien wat deze met kortbloeiend word.
                      Last edited by ergonaut; 4 November 2016, 12:18.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #41
                        Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                        Hmmmmm weekend, begin zo een slijp de scharen gevoel te krijgen.
                        verslag 1, verslag 2

                        Comment


                          #42
                          Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                          Ondertussen krijgen ze een dagje of 12 (sinds 25okt) geen voeding meer. De west coast og kreeg toen nog 1x voeding,de anderen kregen hun laatste voeding 23okt. Dus dat zat wel goed. De pinapple express was de vlugste, die toonde me gisteren ongeveer 50/50 amber/milky.jammer dat mn macrolensje er nog niet is. Anyway deze is dus nu geknipt, wegen deed k niet, nogal nuttloos voor het drogen. Ergens 25-50gr denk ik zo op het zicht. Was een relatief vlotte om te knippen. Ik knip alle toppen los, haal de grote takken uit,... Leg ze dan te drogen in een droognet meestal na een dagje of 7-10 gaan ze dan in de weckpot voor enige tijd. Alle fluff, gaat door elkaar in een giga pot bij het droge knipafval. als die ooit vol raakt maak ik iets ervan, ng geen idee wat. Wss hash, of olie.
                          Na een 2 weekjes drogen/curen proef ik wel al es een toppeke, kan k niet laten hoor!
                          De 2vast en og ng ff geduld, die zijn nog clear/milky vooral met paar amber.

                          IMG_20161105_192234.jpgIMG_20161105_130916.jpg
                          IMG_20161104_143330.jpg
                          De plant vooraan is nu dus geoogst.
                          Last edited by ergonaut; 7 November 2016, 07:56.
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            #43
                            Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                            mooi leeggezogen die bladeren... en een lekker mandje vol met groen, jaloers! Veel knipplezier de komende tijd.

                            Comment


                              #44
                              Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                              Knippen vind ik (voorlopig) eigenlijk best leuk.
                              omdat de jongste telgen wat plaatsgebrek hebben. Zijn deze nu in de 1x1tent gezet onder de 400watt full spectrum, als ze hierop vreemd reageren haal ik me een 400w groeibulb voor de latere kweekjes. Had ze graag nu op 12/12 gegooid maar ga ze nog ff laten goed doorwortelen in de 10liters. Daarna gaan ze de 20liters in en gaan ze na een dagje of 4 recovery op 12/12 met het net erboven. De 2 autoflowers staan nu ff in de kleine tent gepropt. Die gaan morgen of overmorgen om. Na grondiger bekijken met een kennis zn betere loep hebben ze al relatief wat amber en milky. Nagenoeg geen groen blad meer,...
                              verslag 1, verslag 2

                              Comment


                                #45
                                Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                                IMG_20161109_104633.jpgCM161109-10443204.jpg

                                Deze ontdekte ik vandaag onderin de 2vast tussen de fluff. Das herma toch? Geen ramp ze gaan om, zit halfweg de west coast og.
                                IMG_20161108_195303.jpg
                                Heb van deze ook al een slamandje bijna gevuld, neemt iets meer plaats in maar is luchtiger, denk een gelijkaardige opbrengst met de pinapple qua gewicht. Tot nu toe kwam ik nog geen enkel zaadje tegen dus het lijkt me een laatste bevruchtingspogingvan de 2vast. Mss verklaart dit waarom deze wat "groener" ruikt, blad ipv. Bloem. Na een verdere inspectie vond ik 3fluf topjes onderaan zoals deze. Afgeknipt, weggegooid. Zaden vond ik nergens op de 2vast. Noch op eerder geknipte delen. Deze avond knip ik de rest.

                                Nu vraag ik me af wat de risicos zijn ivm de jonge dames, die staan nog niet in bloei. Ik kan alles wel reinigen maar dan nog... Is er een veilige wachttijd voor ik ze in bloei gooi, dat het ev. Stuifmeel dood is ofzo? Of denk ik weer te veel...
                                Last edited by ergonaut; 9 November 2016, 11:17. Reden: Spelling
                                verslag 1, verslag 2

                                Comment

                                Bezig...
                                X