Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergo's kweektentje 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ​​​​Gisteren ging er 1 van de cheesjes om. Mooi compact en knipt makkelijk. Op een uurtje was ie klaar. Heb de indruk dat ik meer haal van autoflowers in minder tijd. Maar mn opp. Stond ook niet mooi vol en het waren slechts 10l in plaats van 20l potten. Ze hebben het einde gehaald, dus volgende stap is leren hoelang groeien om een mooi vol net te krijgen, want dat kon volgens mij dubbel zo vol zijn. Gok een 30gr per plant. Maar dat zien we wel na drogen. Deze was de kleinste en de onderste topjes hangen er nog aan om wat bij te dikken enkele dagen. Dus er moet nog wat bij. Straks gaat de 2e cheese ook deels weg, eens alle planten het bovendeel geknipt is begin ik aan de onderkant. Fluff gaat aan de kant bij het knipafval. Daar wil ik proberen aho mee maken voor de vapo die ik deze week kocht. (Flowermate hybrid x).


    Na een uur proberen foto uploaden, opgegeven...
    ff geduld hebben tot de forumupdate volledig klaar is veronderstel ik.
    ​​​
    Last edited by ergonaut; 15 January 2017, 10:18.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      De cheese die op de plek stond van de 2vast heeft wat herma trekjes onderaan. Ga als de tent helemaal leeg is es checken op lichtlekken aan die kant/hoek. Lijkt me te toevallig 2x zelfde plek. De ibl waar ik eerder iets op vond zie ik niks meer behalve die 1e bal destijds dus begin te twijfelen of het wel ene was.
      De cheese die om ging gisteren vond ik een totaal van 3 zaadjes op de hele plant.

      De 2e cheese van vandaag is de dader!!! Die stond achteraan dus kon ik niet goed zien met het net erboven.
      Zn onderste toppen hadden best wat zaad en ballen. Vreemd genoeg maar 1 zaadje in de hoofdtoppen. Op de anderen zie ik geen ballen dus ik gok een lichtlek want die staat ook aan de kant van het ventilatieraampje, al is mn kamer waar de tent staat ook donker tijdens licht uit. Khou de oogst van deze cheese appart. Lijkt ie op niks gaat ie in de aho. Alle onderste toppen gaan daar bij deze ook bij dus mn eindgewicht zal relatief lager liggen dan wat het kon zijn. Toch van deze ene...
      De rest ziet er ok uit, maar dat zie ik wel als ik de 2 ibl en de black domina knip.

      ik kan met die onderste topjes toch ook gwn aho proberen maken niet? Al zitten er enkele zaadjes in?
      Of kan ik die appart drogen en vapen zodat ge zaad niet smaakt omdat het niet verbrand??
      Vind het zonde ze weg te gooien, zaad of niet er zit thc op toch... Dus wil er iets mee doen.
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        Foto upload blijft zeggen dat mn bestanden te groot zijn, zelfs als ik gewoon 1 foto probeer appart. Moet ge dan alles verkleinen en 1per 1 uploaden nu?
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          De eerste incredble bulk deed ik gisterenavond om. Behoorlijk wat knipwerk aan deze. Maar mn slamandje was vol met deze ene dus zn naam klopt toch wat. Ietwat open structuur, veel thc productie. Lijkt me een leuke voor de buitenkwekers ivm rot. Kortbloei + ietwat open structuur.
          denk dat deze per plant zal opbrengen wat de 2cheese plantjes samen hebben. Ivm mogelijk herma, ik vond er niks op. Geen ballen, geen zaden,...
          enkel de ene cheese had veel ballen. 1 plant op 5 dus vermoed dan genen? De cheese gaat dus niet herhaald worden.
          Deze avond gaat de 2e ibl om. Dit weekend de black domina.
          Fotos... Tja ik probeer dit weekend es via de pc in plaats van gsm.

          In de kleine tent is alles netjes ontkiemd nu. Deze word dus 3x super lemon haze en 2x wonder woman. Deze gaan dit weekend in de 3liters verpot worden in mn gewoonlijk medium.
          Tot later!
          Last edited by ergonaut; 19 January 2017, 08:47.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            Goed bezig!
            ben benieuwd naar de black domina
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              Black domina ziet er het mooist uit en leek de beste qua opbrengst. Ik denk dat ze allen omstreeks de 40gr zullen draaien. Dat kan k binnenkort wegen. Is iets minder dan gehoopt maar dat wist k al gezien het net stukken voller kon. Dit is de eerste x sinds vorige week dat ik op het forum raakte. Kreeg telkens foutmeldingen zowel op gsm als pc. Ff geduld dus fotos komen ooit wel...
              verslag 1, verslag 2

              Comment



                allen gaven een 40 a 45 gram met de black domina ietske meer (50gr) de cheese is de hevigste 7/10
                de black domina de lekkerste. 9/10
                De incredible bulk is een mooie balans tss smaak en effect. Gewoon goed en simpel 8/10

                ​​​​de cheese word niet meer herhaald door herma trekjes, de incredible bulk en black domina zal het afhangen hoe ze smaken na een 2maand of meer curen.

                Ondertussen zijn de super lemon haze en wonderwoman deze week op 12/12 gegaan na wat vertraging door omstandigheden.
                Die staan nu onder het net sinds 2weken elk in 20l van mn gewoonlijk medium.
                Later deze week probeer ik wat fotos te plaatsen, hopelijk lukt het ondertussen. Lemon Haze is niet wat ik gewoonlijk kies ivm slapen maar lijkt me een lekker smaakje.
                Groeten!
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  Het verhaal tot nu toe...
                  na ontkiemen gingen ze in 3l potjes zaai en stek en kregen ze water aan een ph van 6,3. In de kleine potjes was dit 1l verdeeld over de 5 om de 2 - 3 dagen. En 1 x per week een spraybeurt met aptus nutrispray. Watergift was telkens met 3druppels/liter regulator en 1x per week 4druppels/l startbooster. 1 x getopt.
                  Na enkele weken werden die potjes te klein en werd het onderste blad wat geel dus gingen ze in de 20liters met dcm ecoterra olijf, vijg, citrus. En werd de tneon 2x55w groei vervangen door de 400w hps full spectrum. Het net erboven en kregen nog een 2 tal weken 18/6 groei om het net wat te vullen en te bekomen van het verpotten en nieuw licht. Een kleine 3weken terug gingen ze op 12/12 en heb ik ze om de 2 dagen wat beter verspreid op het net, voor zover de rug dit toeliet.

                  De verhouding voeding bleef hetzelfde maar werd 4 liter over de 20 liters verdeeld. Ondertussen werd dit elke 1 a 2 dagen en start ik deze week met het bloeischema van aptus. Wat betekend dat de all in one, topbooster, pboost er deze week bijkomen. Ik start op de helft wat een ec van ongeveer 1- 1,2 geeft. Dit krijgen ze 2x week tot ze aantonen meer of minder te willen.
                  Volgende week stop ik met de startbooster maar gaat er 1x/ week wat ca/mg bij aan 1/4 dosis.
                  1x per week krijgen ze nutrispray tot bloeiweek 5. Deze biodegradeerd in 2 weken dus is geen probleem later. Vochtproblemen heb en had ik nog niet, eerder te lage lv. Buiten regent het ook... Ik vermijd wel de toppen wat en probeer enkel het blad te raken.
                  Temperaturen waren 19-21 bij licht uit tijdens groei en bloei.
                  23-25 lamp aan groei.
                  24-27 licht aan bloei.
                  Foto nam ik dag of 2 terug.
                  Attached Files
                  Last edited by ergonaut; 20 March 2017, 12:08.
                  verslag 1, verslag 2

                  Comment


                    Mooi veld man! Gewoon zo door gaan.

                    Comment


                      Dankje ron!

                      ondertussen beginnen ze allen hun onderste bladeren leeg te trekken, die krijgen ook nagenoeg geen licht meer. De topvorming zet goed door al heb ik net zoals de vorige keer 1 plaats waar het blad opvallend groener is. Dat is ook dezelfde plaats als vorige dus iets ivm de circulatie. Ga 1 van de 2 fans es de andere richting doen blazen en zien of ze dan gelijkmatiger worden.

                      Voeding zit nu aan een ec van 1,4 en dat lijkt voldoende voor de super lemon haze. De wonderwoman lijkt nog een tikje extra te kunnen nemen. Dus momenteel blijf ik op 1,4 en geef de slh 2x week voedingwater en de wonderwoman 3x week. Willen ze meer water is dit kraanwater gemengd met demiwater aan ph 6,3. Eind deze week gaat er wat enzym+ bij 1 malig, dan nog maals net voor de spoel periode start. Fotos volgen, vanaf nu is het enkel nog water/voeding geven en banaantjes speuren hoop dat ik er deze keer gene vind.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 3 photos.
                        verslag 1, verslag 2

                        Comment


                          Mooooi!
                          ziet er goe uit
                          2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                          2016 - Greyvol's buitenkweek
                          2017 - Santa Maria van Space Cees

                          Comment


                            Thanx grey,

                            Ondertussen staan ze vandaag exact 4 weken op 12/12, wat betekend dat ze een 2 tal weken echt bloeien. Ze hebben allen een heeel licht stikstof tekort. Op de fotos zie je het zo niet. Probeer ik volgende keer wat duidelijker te nemen het onderblad die geen licht krijgt is nu zowat leeggetrokken maar ze doen leuk verder aan de grote dekbladen hoger. Dus gaat er vandaag een klein geutje brandnetelgier in mn water mee. Een 20ml gier op 5l water. 4dr/l topbooster, 10dr/l pboost en 1ml all in one liquid. Kwam ik op een ec van 1,3 en ph van 6,4 zonder aanzuren. Na dit geef ik wel geen extra N meer ookal trekt ie nog wat blad leeg. Wil geen toppen vol blad ook he. De eerste watergift zonder voeding geef ik wat calmag aan 1/2 dosis.
                            heb de indruk dat 1x calmag na 4 weken groei, 1x na 4tal weken op 12/12 aan halve dosis. Calcium problemen lijkt te voorkomen, zonder andere blokkages te veroorzaken.

                            Wat knapperig vers genomen fotos...
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 3 photos.
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              Je hebt zeer mooi werk geleverd OPSLAG! zou ik zo zeggen.

                              Zelf heb ik last van mij knie waardoor ik soms wakker werd..
                              na vele pijnstillers begon ik last te krijgen van mijn lever.. en ben ik terug begonnen met de beste pijnstiller dat er is !

                              Kan niet wachten tot mijn kweek op zijn einde komt ipv altijd met louche types om te moeten gaan
                              bovendien lijkt hun wiet niets op die van jou, hopelijk komt mijn grow beetje in de buurt !



                              Rise and shine, it's marijuana time

                              Comment


                                Ook al zo lekker bezig hier.. Brrr al die topjes!
                                Ad usum proprium!

                                Comment

                                Bezig...
                                X