Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RED VS BLUE under water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Vanmorgen stond de watertemperatuur weer op 28 graden
    Dus we gaan alsnog een nieuwe chiller aanschaffen. Jammer maar ik geloof niet dat H2O2 een temperatuur van 28 graden goed kan maken.
    Dus wederom water ververst en met een beetje geluk staat vanavond alles weer zoals het hoort.
    Verder doen ze het prima ondanks de hitte. Grappig.. ze lopen 2 dagen achter op mijn andere rondje en je ziet ze elkaar ook gewoon letterlijk volgen. Ik heb er een foto bij gedaan van de wortels, vergelijk zelf maar met mijn andere.
    29799481-DA47-4C06-B409-6CBBC0CA39AA.jpeg F25A65C7-9370-476D-AA12-834BD27B0A49.jpeg C622676C-6BFC-4627-98F3-09399651430A.jpeg 8CFFA8AF-A667-456E-9F3F-7B7E1016B40A.jpeg 478ECF06-3ECD-4905-AE80-CD7D052E2D1A.jpeg 732E53CB-CA88-45A2-A0C2-D7F46B0E036A.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe inlaat op het vat richten, dat zal al veel schelen.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik hoop eigenlijk dat mijn nieuwe chiller krachtig genoeg is

    #17
    Grappig... Ik roep steeds dat ik op de 20e wil omschakelen... Maar zie mijn originele planning Die ligt 10 dagen later...
    Nou dan zal het er wel ergens tussenin gaan zitten want zo groot hoeven ze van mij niet te worden.
    DBC34FB7-76A1-49D9-BBD1-66F79BA2A31E.png
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      De temperatuur van het water is dalende. Hopelijk zet dit door tot de ingestelde temperatuur van 20 graden

    #18
    Welke heb je aangeschaft?

    Ik zet zelf de temperatuur op 19c zodat het tussen de 18 en 20c blijft.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Een D-D DC300. Hem hem zelf op 21 ingesteld staan, mag van mij best op 21 komen. Scheelt veel stroom

    #19

    Comment


      #20
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


        #21
        Hallo... daar zijn we weer... Ik heb wat witte A4-tjes op de bakken gelegd om te zien wat dat doet met de temperatuur van het water. Dat lijkt wel een gunstig resultaat te hebben dus zometeen even naar de bouwmarkt en kijken naar iets om de bakken netjes mee af te dekken. De uitdaging wordt natuurlijk om de plantjes er netjes doorheen te krijgen want ze zijn extreem compact en ik kan dus niet bijvoorbeeld platen van 5cm dik gebruiken. Het liefste plaats ik een grote plaat over het geheel maar dan kan ik niet meer in het controlevat dus dat doen we maar even niet.

        833EB4C5-4C97-4D2A-A12A-FDEAD0FAB236.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Old dawg
          Old dawg commented
          Editing a comment
          Je zou kunnen kijken naar piepschuim platen, verschillende diktes, makkelijk te bewerken / op maat te maken, licht van gewicht, in elke bouwmarkt te verkrijgen, en niet duur.

          Succes

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Daar ging ik dus eigenlijk voor weg, maar de radiatorfolie vind ik nog makkelijker werken. Bijkomend voordeel, het isoleert nauwelijks in vergelijking met piepschuim (dus houdt de warmte ook niet vast) maar reflecteert het licht en de warmte wel goed.

        #22
        Nou we gaan zien wat er gebeurd. Het doel is om de stralingswarmte zoveel mogelijk van de bakken te houden (dan hoeft de chiller tenminste niet steeds op vol vermogen te draaien). Ben dus bij radiatorfolie uitgekomen en eigenlijk best tevreden met het resultaat. Heb 2 keer de benodigde lengte meegenomen want na deze ronde wil ik dit iets permanenter aanpakken.

        Het resultaat (en ja, nu zijn de plantjes ineens wel weer heel klein) IMG_3707.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik zie dat ik de temperatuursensor wel even moet verplaatsen vanavond want de huidige positie kan onmogelijk getrouwe waarden geven. Nou ja, even iets om rekening mee te houden dus

        #23
        Nou dat werkt precies zoals gehoopt. De temperatuur onder de folie komt niet boven de 23 graden en daarboven een comfortabele 28 graden. Dames lijken niet veel last te hebben gehad van de aanpassing. Wel heel kaal zo om te zien. Hoop dat ze er over 2 dagen net zo bij staan als mijn budgetrondje.
        437B47B3-6239-482D-8D1D-C90FF1C4126B.jpeg FC961534-7C98-4F68-ABDF-95908C17F655.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


          #24
          Werkt best goed toch ik had het met van die ondervloer folie voor laminaat. als ik de niet reflecterende zijde voelde met mn hand was die ook nog best warm. Heb nog een paar panlatten over de bakken gelegd toen dat scheelde ook nog weer een graad of twee.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Voor de volgende ronde maak ik netjes een scharnierend frame. Dan kan ik de deksels toch gewoon optillen maar is het wel in een keer strak. Dat gaat deze ronde niet meer lukken want ben bang de dames te beschadigen. Als alles meezit hoef ik overigens niet in het controlevat te zijn (streven is gedurende deze ronde het water niet te verversen)

          #25
          Tsja, hier gebeurd niet heel veel maar inmiddels zijn de wortels aangekomen in het water dus verwacht wel dat ze vandaag of morgen gaan knallen. Ik maak steeds wat foto's vanuit het hok om de groei te monitoren en als je ziet hoeveel groei er in 1 nacht is dan vraag je je af hoe dat überhaupt mogelijk is. Zal einde van de week de beelden in 1 bestand zetten zodat ik dat toch hier kan laten zien.
          Grappig hoe de folie ervoor zorgt dat de foto's wat onderbelicht zijn.
          IMG_3738.jpeg IMG_3739.jpeg IMG_3737.jpeg IMG_3740.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            en nu dat ik ze nog een zie zijn inderdaad de foto's zijn wat te donker !!

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            klopt en ik heb deze al iets opgeschroefd. De folie zorgt voor enorm veel weerkaatsing (kan nu echt niet zonder zonnebril mijn hok in)

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            goe bezig !!

          #26
          Ze staan er mooi bij, maar wat de toegevoegde waarde is van die folie op de toplaag ontgaat me. Heb dat eens bij stekken gedaan om alg groei tegen te gaan maar ze gingen allemaal dood.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            at had ik al wel vermeld maar bij deze... De folie reflecteert de warmte van de lampen. Hierdoor blijft het water koeler en hoeft de chiller dus minder vaak aan te slaan. Dat scheelt enorm in stroom. Tevens voorkomt het dat licht doordringt in de bakken via de kleikorrels en via de leidingen. Dit is dan weer ter preventie van alg

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat dood gaan kan wel eens door de reflectie komen. Tenslotte is het wel heel veel licht op zo'n klein oppervlak op deze manier

          #27
          TOP!! Mijn H2O2 50% is binnen... Kunnen we er morgen gelijk mee aan de slag.
          IMG_3746.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


            #28
            Goedemorgen.... Nou de H2O2 is in het systeem gedoseerd. 18ml op 100L. Vanaf nu om de dag 6ml. In mijn budgetronde was wat alg zichtbaar, in deze ronde (tot nog toe) niet. Ik heb me hier dus maar gewoon aan de voorgeschreven hoeveelheid gehouden. Mocht ik in de budgetronde zien dat het geen schade toebrengt wil ik daar experimenteren met de dosering. (De aanbevolen dosering is op basis van tomaten).
            Dat durf ik in deze ronde niet aan want ik heb een grote wens om deze succesvol af te bloeien (eigenlijk vooral de Red hot Cookies maar toch).

            IMG_3761 (1).jpeg IMG_3760 (1).jpeg IMG_3758 (1).jpeg IMG_3757 (1).jpeg IMG_3759 (1).jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


              #29
              Voor jullie beeldvorming (kan me voorstellen dat de foto met 32% RH en 28 graden een wat vertekend beeld geeft van de omstandigheden. Daarnaast zie je op het overzicht met de temperatuur en luchtvochtigheid ook waarom ik de chiller heb vervangen en de folie heb aangebracht. Goed zichtbaar is in ieder geval dat het systeem alle tijd neemt op de EC-waarde op peil te brengen. Het zou naar mijn idee best iets minder geleidelijk kunnen maar die vraag heb ik al neergelegd bij de software afdeling van Nido. Waar komt dan die enorme temperatuurverschuiving vandaan?? Ik denk doordat ik de sensor verplaatst heb (deze hing eerst tussen de bakken en er nu boven onder een afdakje en doordat veel warmte weerkaatst wordt is het ook gewoon voelbaar warmer in de ruimte. Morgen even mijn zuurstof en CO2 gehalte meten (helaas heb ik de CO2 generator verkocht, die sensor was perfect voor dat doel) maar heb de indruk dat er wel iets meer/vaker afgezogen mag worden. Hierop vooruitlopend heb ik de PK125 1 graadje lager gezet.
              Schermafbeelding 2021-05-18 om 10.59.45.png Schermafbeelding 2021-05-18 om 11.00.06.png
              Lopend Verslag

              Comment


                #30
                Met al die grafieken die ik telkens van je zie, vroeg ik me af of zon Pulse Grow VPD, co2, ppfd logger niet wat voor jou is? Doe je al iets met VPD waardes?

                https://pulsegrow.com/collections/al...ucts/pulse-pro

                Beetje duur is tie wel

                Comment


                • mafferd
                  mafferd commented
                  Editing a comment
                  gehe opzich ook wel logisch zwem water wil je best nog wel warm hebben natuurlijk. Maar het zal je vast flink wat schelen, neem aan dat je de rest vd warmte met elektrische heaters opwekt?

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Nope. Ik heb er een houtkachel achter staan die de ruimte verwarmt tot max 28 graden. In de uitlaat zit een warmtewisselaar waar het zwembadwater doorstroomt. Als ik hem goed heet stook heb ik het bad met een uurtje of 5 op temperatuur. Er zitten we 2 3KW heaters in maar die zijn meer voor de winter als de houtkachel het niet trekt

                • mafferd
                  mafferd commented
                  Editing a comment
                  Er is wel goed over nagedacht! mooi systeem, lekker geregeld man! En dat voor het eerst
              Bezig...
              X