Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RED VS BLUE under water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Vandaag niets te melden.. was ff vergeten dat ik het licht 2 uurtjes eerder liet uitgaan
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #47
    image.gif
    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    #48
    Zo... weer even een derde van het water ververst... Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om de wortels te checken. Zien er prima uit, wat aan de korte kant maar dat komt denk ik toch door de peroxide. Nou ja, van alg is in ieder geval geen spoor te bekennen. Merk nu wel dat het budgetsysteem met bewatering van bovenaf een klein voordeel bied tov dit. Van nature meer zuurstof bij de wortels daar ze zweven. Nou ja, inmiddels staat de EC op 1.22 en de PH op 6.18. Dit zal als het goed is vannacht gecorrigeerd worden naar een EC van 1.3 en een PH van ongeveer 5.5. Wat we gaan proberen is om de EC zo laag te krijgen dat de Nido dagelijks moet doseren. Mijn idee daarachter is dan dat er steeds verse voedingsstoffen worden toegevoegd en dus de samenstelling enigzins gelijkmatig blijft. De reden dat ik de beslissing genomen heb om de EC te verlagen is dat ik lichte tekenen van overvoeding zie en meerdere meer ervaren hydro-kwekers toch wel adviseren om juist zo laag mogelijk te gaan zitten. Kan dus wezen dat er nu wat tekorten gaan ontstaan maar als het goed is corrigeert de Nido dit.
    Van links naar rechts....
    9F75F4AB-D267-438F-A0BB-AA451B4BCC58.jpeg 42F632EF-C6AE-4ADB-85E0-704C6C332F0D.jpeg 5484B504-1B25-4109-8FCC-0D9D21394E3A.jpeg 30EEB5B4-A6A0-4E2E-B653-E51503E3FEF7.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #49
      Ik denk dat het allemaal toch wel goedkomt. Door de issues helaas niet kunnen toppen (hoewel ik de Cookies in principe nog zou kunnen toppen). Misschien vanavond... Over 3 dagen gaan ze op 12/12 dus dat is dan ook wel mijn laatste kans. EC is vannacht perfect bijgestuurd naar de gewenste 1.3. Nu zien wat dat doet. Als hij steeds voeding moet blijven toevoegen ga ik naar 1.4 net zo lang tot hij niet vaker dan 1x per dag doseert. Mijn gevoel zegt dat we dan dus weer op de eerdere 1.6 komen daar hij toen steeds superstabiel was.
      8D809CC9-6C93-4108-8E2E-A63644DC55AC.jpeg A8381BC2-4350-4079-ACA7-0F3FCE8AE296.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #50
        Ondanks je volharden wat prijzenswaardig is, vind ik ze er niet goed uitzien. Ik begrijp niet waarom je kennelijk zo gehecht bent aan dat bubbelplastic, maar ik vermoed dat dat de boosdoener is.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat heb ik gisteren dus gedaan... 2 uur op EC 0.8 en daarna bijgestuurd naar 1.3.

        • MankeNelis
          MankeNelis commented
          Editing a comment
          2 uur is wel erg kort.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Mwah... hij pompt 2000 liter per uur rond. Denk dat dat wel lang genoeg is, er zit maar 150 liter in het systeem

        #51
        Wat als een paal boven water staat is dat er iets niet goed gaat. Steeds het water verversen biedt ook geen soelaas. Ik zou zeggen: trek dat bubbelplastic er af en zie wat er gebeurt. Gebeurt er niets dan kun je dat afvinken. Als je zo stapsgewijs alles uitsluit staan ze er zo weer prima bij.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


          #52
          Wat ik me afvroeg he, staan ze nog met de netpotten in het water? Ze lijken zo verzopen, alsof ze in de netpot toch nog te nat staat.

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Je zou daar wel eens gelijk in kunnen hebben. Vannacht het niveau maar eens met 2 cm verlagen. En dan voortaan starten met van boven af druppelen

          • mafferd
            mafferd commented
            Editing a comment
            met druppelaar werk idd prima om te starten. Wat ook kan is een flinke lucht steen onder het net potje plaatsen en water lijn net onder de netpot. De lucht popt en spettert het water wat aan de waterlijn en zo kun je ook de kleikorrels wat vochtig houden zonder het zeiknat te zetten. Om voor te groeien zet ik ze ook nog wel eens met zn 4en in 30x40x15 bak en dan onder die bak, nog zon bak van het zelfde formaat als reservoir en met een aquarium pompje eb en vloed ik dan die bak waar de 4 plantjes in staan. Zo kan ik er twee kanten mee op de dwc in maar ook verder in de eb en vloed opzet.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Eigenlijk haal je daar de vermoedelijke oorzaak aan. Ik vroeg me steeds af wat het verschil was met de vorige poging en dat is dus onder andere de afwezigheid van een luchtsteen. Nou ja, wijze les voor de volgende ronde

          #53
          Het grote verschil met de vorige poging.... ik heb de bakken dichtgeplakt en kan ze daardoor verder vullen Nou dat heb ik dus ook gedaan dus ik heb letterlijk mijn planten verzopen in een hydro setup
          Waterniveau drastisch verlaagd tot oorspronkelijke niveau.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Lijkt me stug dat het daar aan heeft gelegen maar ik hoop het!

          #54
          Goedemorgen allen... Het verlagen van het waterniveau lijkt te helpen. Planten komen weer overeind en ook in de 2 kleinsten is nu goed beweging te zien. Het vreemde is dat ze wel net als de grotere wel gewoon 7 vinnervig blad hebben, ook al 6 nodes.. Zijn dus gewoon bonsai wietplantjes
          Nou ja, we gaan zien wat er gebeurd... O en Hork... als ik eind volgende week geen significante verbetering zie is het tijd voor de folie... Maar ik denk nog steeds niet dat ik het daar moet zoeken, daar heb ik het spul te vaak succesvol voor gebruikt.
          Lopend Verslag

          Comment


            #55
            Nou we gaan (deels) de goede kant op.. Denk dat het misschien voor de ene blueberry te laat is. Nou ja, we gaan het zien.
            IMG_3979.jpeg IMG_3980.jpeg IMG_3981.jpeg IMG_3982.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              We gaan het zien... vandaag hun eerste lange nacht van 12 uur dus ben benieuwd hoe ze er vanavond bij staan

            #56
            109C126C-3157-4CAC-8659-E6ACC14AE619.jpeg A7670192-872E-46C9-A572-AF57F3ADE546.jpeg 0B898BD1-8FB2-4476-B3F5-8EDE6FA1BED3.jpeg FC29F186-01C2-44C1-90A4-68E86F05EF41.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Oke het gaat de goede kant op, ze groeien nu mooi naar het licht, gaat helemaal goedkomen zo te zien

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Tja, als je de wortels bekijkt denk ik dat het wel goed gaat komen. Die bleven van deze dame enorm achter en beginnen nu ook ergens op te lijken. Zo te zien is het dus echt een kwestie geweest van een te hoog waterniveau. Nou dat komt mooi uit, heb er een overloop in gemaakt zodat dit niet meer kan voorkomen. Volgende ronde beginnen we dus zoals al gezegd met druppelaars. Zeker weten altijd voldoende zuurstof, wortels kunnen onmogelijk droog komen te staan bij uitval van 1 van de pompen en de groei kan vanaf de eerste dag lekker vlot.

            #57
            Goedemorgen allen... Ik ben weer tevreden want ook de kleinste begint nu te groeien. Ik heb wel de Red Hot Cookies bij elkaar gezet en de Blueberry's want verwacht niet dat de blueberry's de RHC's nog inhalen kwa hoogte. Ik heb binnenkort misschien nog een leuk nieuwtje maar daarover later meer.
            Ik heb ook de wortels weer even geΓ―nspecteerd en ondanks dat de rhc's prima lijken te groeien kan je aan de wortels goed zien dat het ook voor haar niet ideaal is geweest (let maar eens goed op het kleurverschil).
            7FB79E65-23DC-4967-97FF-52107A6FE4F6.jpeg B71D454C-8324-432F-9817-F6AF1AA684E3.jpeg
            Attached Files
            Lopend Verslag

            Comment


            • Remco
              Remco commented
              Editing a comment
              Mooi Mooi met de worteltje gaan ook lekker zo te zien !!

              Dien foto met de wortels op , welk plantje is dat ??

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              De kleinste rode

            • mafferd
              mafferd commented
              Editing a comment
              Mooi om de verbetering te zien! Die kleine zou denk ik wel blij worden van een zeewier douche.

            #58
            Een dalende EC en een stijgende PH. Dat duidt op een iets te lage EC. Kan kloppen want zit natuurlijk een stuk lager dan de aanbevolen waarde in het voedingsschema. Heb deze dus nu 1 punt hoger gezet op 1.5. 3 dames gaan als een speer, de kleinste blijft twijfelachtig maar groeit wel. Extreem geel van kleur en een onderontwikkeld wortelstelsel. Ach we kunnen haar er altijd nog uitkieperen maar op dit moment zie ik daar de meerwaarde niet van in.
            4F9B7B09-70B7-4578-8ADB-0C7B22F1A2EB.jpeg 619D760C-E231-4B7C-AA3E-C2BE43C61190.jpeg FE434E08-C73F-48D3-B134-F10F797F8AAA.jpeg 36116590-8B96-4055-A57E-526C8DD74C7D.jpeg F505268A-87C3-4EAC-B205-84D1D5E4E470.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


              #59
              Ondanks de vreemde gele kleur lijkt de kleinste zich wel aardig te herstellen. De grootste RHC groeit nu ook explosief, de kleinere RHC oogt wat slapjes maar groeit goed. De grootste blueberry lijkt zich prima te herstellen en is inmiddels qua hoogte al gelijk aan de kleinste RHC. Mooi zo

              B47BADC0-8FCA-4F42-8628-F455CD72A5B5.jpeg F77F945B-5B18-4AED-8B3A-25A785792AFF.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


                #60
                Eindelijk knappen ze op, had het niet meer verwacht gezien hoe ze er bij stonden maar goed bezig Voor het eerst!
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Nou het duurde inderdaad lang zat.. Kan nu wel met vrij grote zekerheid zeggen dat de oorzaak te veel water was. Dus nu nog op zoek naar DE manier om te ontkiemen voor hydrosystemen. Ik zit zelf te denken aan een steenwolbolletje ter grootte van een flinke kleikorrel om te voorkomen dat het zaadje wegspoelt en dan rechtstreeks in de kleikorrels. Eerste week vrijwel continu druppelen en een waterniveau halverwege de 50mm buizen zodat er een 15cm tussen de bodem van de pot en het water zit. Zodra de wortels dan het water raken het druppelen afbouwen zodat de kleikorrels droog komen te staan. Naar mijn idee krijgen ze dan de meeste zuurstof maar hebben ze toch continu water tot hun beschikking.. Als het goed is komen vandaag de smartplugs binnen dus kunnen we vanavond aan de slag

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Elders voorgroeien wellicht?
              Bezig...
              X