Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RED VS BLUE under water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Nacht zit erop en bijna 4 uur dag. planten leven nog en lijken zelfs iets harder gegroeid. What doesn't kill you makes you stronger?? Ben heel benieuwd hoe het er morgen bij staat. Overigens oogt 1 dametje wat licht van kleur, kan niet met zekerheid zeggen of dat dat vanmorgen ook al het geval was.
    Lopend Verslag

    Comment


      #32
      Ook na 18 uur licht is alles nog overeind. Lijkt zelfs nog wat frisser. Terugkijkend naar de timelapse lijken ze ook harder gegroeid dan normaal. Zou de extra zuurstof dit doen?
      Nou ja, nog steeds tevreden... Aangezien ze van mij nog een tikje compacter mogen (ga deze toch wel mainlinen) heb ik de lampen verlaagd naar 35cm. Nou weet ik dat er hier enkelen zijn die dat nog aan de hoge kant vinden maar mijn ervaring met de MH's is wel dat je dat best kan doen maar dan geleidelijk opbouwen. Ik wil uiteindelijk naar 15cm (lager en de toppen verbleken...ervaring)
      IMG_3771.jpeg IMG_3768.jpeg IMG_3769.jpeg IMG_3767.jpeg IMG_3770.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


        #33
        Goedemorgen... Gisteravond voordat ik ging slapen even gekeken en toen was ik even bang dat het toch wat veel van het goede was geweest want alles zag er een beetje slapjes uit. Nu was het wel zo dat ik gisteren vroeg naar bed ging dus het licht stond pas net aan. Zojuist zag alles er weer helemaal prima uit. Als ik dan de timelapse bekijk zie ik dat ze weliswaar iets minder overeind staan maar er zijn wel 2 nieuwe bladeren bij gekomen en het geheel is toch een halve cm hoger geworden. Lamp iets hoger gehangen (deze had ik gisteren verlaagd, nu ergens er tussen in qua hoogte) want moeten natuurlijk wel compact zijn maar ik wil toch het liefst wel internodes van 1cm om een beetje fatsoenlijk te kunnen toppen. Dat stond voor vandaag op de planning maar ik vind ze nog te klein. Nou ja, ze hebben nog 10 dagen voordat ze naar 12/12 gaan dus komt vast wel goed.

        IMG_3787.jpeg IMG_3788.jpeg IMG_3789.jpeg IMG_3790.jpegZien jullie de paarse verkleuring aan de onderzijde van het blad? Zal toch wellicht de genetica zijn? Groene nerven, groene bovenzijde maar paarse onderzijde.. Benieuwd hoe dat er in de bloei uit gaat zien
        IMG_3791.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #34
          Tsja. Ik denk toch dat de temperatuur wat laag is. Ik heb deze nu bijgesteld naar 22 graden... Hoop morgen verschil te zien.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Vind ik een leuk getal. Heb niet de mogelijkheid om een bereik in te stellen

          • MankeNelis
            MankeNelis commented
            Editing a comment
            Ik zou ze eerder kouder water geven, tussen de 18 en 20 is optimaal. Jouw ec waarde haal ik in de volle bloei nog niet..Hoop dat je ze niet ‘overkilled’.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            MankeNelis als je het verslag had gelezen had je gezien dat dat de temperatuur is die ik tot nog toe heb aangehouden. De groei blijft enorm achter t.o.v. Mijn andere ronde terwijl buiten de watertemperatuur de omstandigheden nagenoeg gelijk zijn. Nou kan ik natuurlijk gewoon afwachten wat er gebeurd maar zo steek ik niet in elkaar.

          #35
          Tsja... hoe gaat het... Red Hot Cookies... Prima.. Blueberry.... Niet helemaal ok.
          2 rijen met foto's vandaag. 1 van gisteravond en 1 van zojuist. Watertemperatuur is wat omhoog gegaan naar de ingestelde 22 graden en hopelijk gaat dat de groei iets versnellen. Wellicht dat de peroxide hier toch net even wat anders uitwerkt dan in de budgetronde of het is gewoon een zwakkere strain (de blueberry). Ach we zien wel hoe het uitpakt.

          1F813CCA-8905-46FC-9424-36FD24C958E3.jpeg 2F6D20BB-DB66-4121-9C23-0C78CC218F6D.jpeg 825EB786-2C08-459D-8178-02730372B000.jpeg 8B2DC67F-C3F8-4352-970E-0282F57DC72D.jpeg En dan van vanmorgen....
          C147FEB7-FE46-48B9-A358-45ADF0CB9FCC.jpeg 2F6D20BB-DB66-4121-9C23-0C78CC218F6D.jpeg BFB1F09F-B124-4AC1-A7D3-A4276C8B50E5.jpeg DF06F9A8-9653-4898-A136-08F0F6568A40.jpeg
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment


            #36
            Heel vreemd die 2 blauwen.... Ondanks dat ze er nogal verfrommeld uitzien en erg klein blijven hebben ze wel gewoon 4 nodes en 7-vingerig blad... Maar dan in miniatuuruitvoering..
            Heb zojuist ook eens een foto van de leidingen gemaakt. Systeem is exact 3 weken geleden in gebruik genomen, water is 1 maal ververst i.v.m. een defecte chiller maar er is tussentijds niet schoongemaakt. Helaas heb ik geen foto's van hoe de leidingen er voor de tijd uitzagen maar ik denk dat ook jullie wel kunnen zien dat ze schitterend helder blijven.

            PS... Ik heb ook deze van 18/6 naar 16/8 gezet. Omdat. het me toch handiger lijkt als alles gelijk loopt heb ik besloten een uurtje eerder het licht uit te zetten en een uurtje later het licht aan. Ik hoop hierbij op minder stress en gezien onderstaande foto's snap je wel dat ik dat nu zoveel mogelijk wil vermijden. IMG_3861 (1).jpeg IMG_3860 (1).jpeg IMG_3862 (1).jpeg IMG_3857.jpeg IMG_3855.jpeg IMG_3858.jpeg IMG_3856.jpeg
            Last edited by Voor het eerst; 22 May 2021, 23:51.
            Lopend Verslag

            Comment


              #37
              Top... time-lapse is echt handig bij twijfel... Ze groeien allemaal nog ondanks dat die verfrommelde dingen op hele vreemde wijze groeien. Jammer dat ik hier geen filmpje kan uploaden.
              Lopend Verslag

              Comment


                #38
                Ik zou dat bubbelplastic er afhalen, misschien knappen ze dan op.
                Horks Fototopic 2.0

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Ik heb al zitten denken dat de reflectie ze misschien in de war schopt. Ze "weten" niet meer welke kant ze op moeten groeien? Wellicht eerst eens een beetje boven de kleikorrels weg.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Ditzelfde bubbelplastic heb ik eens gebruikt tegen alg en mijn stekken kregen dezelfde verschijnselen als jouw zaadplanten. Of het komt door verstikking, of dat er iets in dat plastic zit wat nadelig is voor de planten mag Joost weten. Hoe het ook zij, ik zou het er helemaal afhalen.

                #39
                Die paarse onderkant van het blad is inderdaad genetica. Beide soortjes hebben dat in zich. Niks om je zorgen over te maken.
                Voor 2 weken oud zijn ze ook niet superklein ofzo...emmertje geduld zal misschien helpen

                Wat MankeNelis zei hierboven kan ik me ook wel in vinden, maar daarmee knik ik alleen instemmend, ik heb verder niet zoveel sjoege van hydro.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  In dit systeem ben ik bij de programmering uitgegaan van het voedingsschema van Hy-Pro. Mijn basis EC is slechts 0.2. Eigenlijk ben ik daar wel blij mee want vrijwel alles wat er in het water zit heb ik er dus zelf ingestopt. Als ik zie dat de EC dagelijks gedoseerd wordt vermoed ik dat de ingestelde waarde aan de lage kant is. Als ik zie dat deze helemaal niet gedoseerd wordt is deze te hoog, althans dat is mijn uitgangspunt. Op dit moment doseert het systeem zo'n 24ml A/B om de dag en 3ml Calmag in de verhouding 5/5/0,2. Uitgaande van 5ml/L komt dat op zo'n 5 liter water per dag en dat klopt ook wel redelijk. Denk dat het schema er dus niet heel ver naast zit.

                • MankeNelis
                  MankeNelis commented
                  Editing a comment
                  Er zijn schema’s online te vinden waar je precies kan aflezen hoe en wanneer je planten minder of meer voeding nodig hebben. Alles heeft te maken met stijgend en dalend water en het stijgende en dalende EC. (Zoals hierboven ook werd gezegd). Een schema van de voedingsfabrikant aanhouden wordt sowieso afgeraden, begin maar met minimaal de helft daarvan. “Less is more” is wat ik heb geleerd de afgelopen jaren. Licht daarentegen niet..
                  Ook gebruik ik geen fancy boosters, een standaard voeding met wat calmag en een wortelstimulator.

                  Je leert er uiteindelijk alleen maar van, maar opnieuw het wiel uitvinden is zonde.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Die schema's heb ik gevonden. Deze waren voor mij aanleiding om de EC te laten zakken naar 1.3

                #40
                Nou heb maar ff een kanaaltje aangemaakt op YouTube... bij deze de hele grow, geen zin om te gaan editten.
                Last edited by Voor het eerst; 23 May 2021, 16:08.
                Lopend Verslag

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Tsss en ik maar denken dat iedereen hier 18+ is...

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ja, jawel, maar als je op filmpjes met een bepaald onderwerp klikt als je ingelogd bent dan krijg je de komende 6 jaar filmpjes over dat onderwerp op je startpagina.
                  Aangezien ik geen cannabis op m 'n social accounts wil moet ik daar eigenlijk een apart account voor maken, mja...geen zin, veel gedoe enzo..
                  Dus ik kijk alleen dat soort zonder ingelogd te zijn, daarom viel het me op.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Dat is zeker waar. Heb er dan ook inderdaad maar even een apart account voor aangemaakt

                #41
                Ze komen er wel.... denk ik

                IMG_3887.jpeg IMG_3888.jpeg IMG_3889.jpeg IMG_3890.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Ze knappen al wat op! Goed bezig!

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Thanks! Gelukkig wel... nog niet zeker of het de hogere watertemperatuur is of het (deels) verwijderen van het plastic. Wellicht een combi

                #42
                Zojuist de wortels geïnspecteerd.... zien er mooi uit, spierwit van kleur en lekker verspreid. Ze lijken overigens helemaal het water niet op te zoeken dus ofwel heb ik alles er af gebrand met de peroxide ofwel heb ik niet goed in beeld hoe snel dit de vorige keer ging. Zo even mijn andere verslag teruglezen (bijkomend voordeel hydrokweek.... je verslagen blijven op de eerste pagina)

                De verfomfraaide dames lijken er ook weer goed boven op te komen, zat net te denken dat als dat verkreukelde blad zich uitvouwt het best al flinke plantjes zijn... maar goed, gezien de verkleuring reken ik daar niet meer op.
                De Red Hot Cookies doen het gelukkig uitstekend... Dat is toch wel een beetje waar ik mijn zinnen op gezet heb en zolang deze 2 overleven zal ik de ronde niet afbreken. Wil gewoon zien wat deze gaan brengen.

                IMG_3903.jpeg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                  #43
                  Top.... ik moet weer eens een paar mensen gelijk geven terwijl mijn gevoel het tegengestelde zegt. Op dit forum zijn niet zoveel hydroverslagen te vinden dus ben ik even verder wezen zoeken.

                  Conclusie: Mijn EC mag flink omlaag. Plan van aanpak... vanavond deels water verversen om de EC te verlagen naar 1.3. Vanaf daar wekelijks verhogen totdat de EC niet meer afneemt. Eerst 48 uur laten wennen aan de lagere EC, in gedachten houden dat dit wel eens wat lichter blad op kan leveren, kijken naar de nieuwe bladeren dus.

                  Edit: De ideale worteltemperatuur op DWC ligt tussen de 19 en 25 graden volgens vele kweekverslagen op dat andere forum. Dat verklaart in ieder geval het verschil in groei tussen de budgetronde en deze ronde.
                  Bijkomende conclusie met betrekking tot EC is dat ik dus moet zien te bereiken dat de EC niet daalt en ook niet stijgt terwijl er wel gedronken wordt... Dat wordt puzzelen
                  Last edited by Voor het eerst; 24 May 2021, 16:36. Reden: Aanvulling
                  Lopend Verslag

                  Comment


                    #44
                    YES!!! Ze komen er al weer bovenop... Blijft ff wennen dat alles bij Hydro wat sneller gaat
                    Maar goed, zie de Blueberries... Ze zijn weer overeind en daarmee ook direct ineens bijna net zo hoog als de Red Het Cookies. Dat bevestigd dat de reflectie wel eens problematisch kan zijn voor de hoogte groei. Blad vouwt zich langzaam maar zeker uit en het enige wat tot nog toe gewijzigd is is de folie en de watertemperatuur. Ik denk dat het goed is.

                    Heb de EC van de Nido nu ingesteld op 1.3.. Nu hoeft hij niet per se zoveel te verbruiken dat dat niveau daadwerkelijk gehaald wordt maar het zorgt er wel voor dat er geen voedingsstoffen meer gedoseerd worden totdat ik ingrijp. Gezien het aantal momenten dat ik momenteel inspecteer verwacht ik daar geen grote problemen mee. Ik wil dan vanaf 1.3 omhoog totdat de EC dagelijks net iets lager staat dan de dag ervoor.
                    IMG_3908.jpeg IMG_3909.jpeg IMG_3910.jpeg IMG_3911.jpeg
                    Lopend Verslag

                    Comment


                      #45
                      Ik krijg er weer een goed gevoel bij
                      Dames lijken zich prima te herstellen hoewel de Blueberry uiterst links nog steeds erg klein is. Voor deze geldt ook dat de bladeren klein zijn en dat is niet het geval bij de blueberry aan de rechterkant.
                      Even aanzien dus en indien nodig zet ik de blueberries en de cookies bij elkaar zodat ze ieder de juiste hoeveelheid licht krijgen. Hele lichte tekenen van overvoeding zijn zichtbaar op een RHC. Nou ja, we hadden ons al voorgenomen de EC even te laten dalen tot 1.3. Ik vermoed wel dat dit vrij snel zal gaan want inmiddels is de EC al gezakt tot onder de 1.6. De hogere watertemperatuur lijkt ze echt goed te doen, gelukkig absoluut geen tekenenen van alg. De peroxide lijkt zijn werk ook goed te doen. Ik doseer deze om de dag en merk iedere keer weer een flinke groei. Wortels zijn hagelwit maar t.o.v. vorige ronde lijken ze me wat onderontwikkeld. Nou ja beter zo dan zoals de vorige ronde...
                      IMG_3912.jpeg IMG_3913.jpeg IMG_3914.jpeg IMG_3915.jpeg IMG_3917.jpeg
                      Attached Files
                      Lopend Verslag

                      Comment


                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Die kleine blueberry heeft wat meer last gehad van de hoge EC
                        De karteltjes van de bladeren lichten op als een slinger kerstlampjes
                        Komt vast wel goed..mja, dat kost wat tijd.

                      • Voor het eerst
                        Voor het eerst commented
                        Editing a comment
                        Ben er ook bang voor maar ik wacht even met omschakelen tot ze volledig hersteld zijn of anders uiterlijk de 30e. Wil ook geen bomen van 120cm zometeen

                      • Elkwazizi
                        Elkwazizi commented
                        Editing a comment
                        Ziet er goed uit! Dat trekt wel bij, kheb zelf ooit gehad dat er geen groen meer inzat en toch zijn ze bijgetrokken. Bij hydro kan je gelukkig snel zien als je iets goed doet! Wel lekker warm daar precies.
                    Bezig...
                    X