Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RED VS BLUE under water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Staat er alweer een stuk beter bij wel denk ik dat de grootste en de grootste vd twee kleintjes al wat hitte stress laten zien.


    is een kleine dwc/ vloed bak niet wat voor je, om in te starten en alvast voor te groeien voor ze de dwc in het bloeihok ingaan? in een bijv een 10liter emmer kun je al makkelijk 4- 5 stuks opstarten met een druppelaar opzetje of met een luchtsteen. vergt weinig ruimte en stroom, heb het zelfs al gedaan in mn pc kast

    of zoiets past al in een 40x40 tentje, is modulair met een deksel zo weer een dwc bak van te maken. Zulke bakken heb je ook al en wellicht wel 1-2 reserve?
    newstartings_cr.jpg

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat klopt wel maar ik heb een klein beetje hittestress tot op heden nog niet als iets nadeligs gezien.. Buiten dat, kouder krijg ik het niet in mijn hok onder de huidige omstandigheden en de airco wil ik (nog) niet gebruiken. Als de temp boven de 35 graden komt natuurlijk wel.
      Wat betreft het voorgroeien.. ik wil juist terug naar 1 ruimte i.p.v. verschillende ruimtes.. Ben alleen afgelopen half jaar beetje doorgeslagen met testen van verschillende scenarios

    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Denk als het niet erger word als dit het idd niet heel veel problemen gaat geven, en snap wel dat je de airco graag nog uitlaat.

      Ja oke als je terug wilt naar 1 ruimte en daar op je gemakje ook gaat voor groeien dan is je eigen idee met de druppelaar denk ik een prima oplossing

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Klinkt wellicht vreemd maar de opbrengst is voor mij alleen van belang om het succes van de ronde te meten. Stel dat ik deze ronde 400 gram draai zit ik op 1:1 en ben ik tevreden mits ik de 400 gram aan echte toppen heb (dus fluf niet meegeteld). Is het 600 gram kan ik zeggen... geslaagd met 1.5 gram per Watt. Maar mede daarom maakt het mij niet zo heel veel uit als iets niet helemaal gaat zoals gepland en ik een keer een ronde af moet breken (vind het stom genoeg wel altijd zonde van de zaden). Mijn uiteindelijke doel is 2/3 rondes per jaar en het liefst zodanig dat mijn interventie uitsluitend bestaat uit af en toe kijken of alles wel naar mijn zin is. Na deze ronde moet ik eerst nog een rondje draaien voor Mars Hydro (vergelijkingstest van 2 lampen) en helaas hebben ze me daar gevraagd 1 soortje te gebruiken. Daarover later meer. Voorgroeien in een aparte ruimte heb ik altijd nog als iets heel vervelends gezien... of eigenlijk vooral het verhuizen... De reden dat ik met de druppelaars wil gaan werken is omdat het lijkt dat dit voor mij de beste methode is van ontkiemen en de snelste start geeft.

    #62
    Goedemorgen allen... Gaat eigenlijk best lekker nu. Voor de timelapse camera moet ik een nieuwe plek vinden want deze bleek achter de plant verstopt te gaan zitten. Ik denk wel dat de EC nu wat aan de lage kant is want de nieuwe bladeren zijn best wat lichter van kleur, wat ik echter niet moet vergeten is dat ze ook al een paar dagen op 12/12 staan en dat de verkleuring ook daar van kan komen. Ik kijk het nog 2 dagen aan want de EC en PH waarde doen precies wat ik wil (EC licht dalend, PH licht stijgend). 12 juni gaat de EC sowieso naar 1.6 i.p.v. 1.5

    88C4059D-9A54-4DA1-A560-C01533BBC66A.jpeg F05F0115-41F1-4D58-989D-652F40DA2D82.jpeg A4675308-504F-41D1-A4B1-67F5D7AC0C0B.jpeg AA4F2A46-80A7-443A-A6E9-011E4A8CD2E2.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    #63
    Mars Hydro Emmie van Mars Hydro heeft me benaderd met de vraag of ik de SP3000 wil testen tegen de TSL2000. Volgende ronde wordt dus 4 x Bruce Banger onder 1x TSL2000 en 1X SP3000. Ik heb net de track en trace code ontvangen dus verwacht hem ergens volgende week wel binnen te hebben. Hij vroeg me zelfs of ik er een tent bij wilde. Soepele mensen daar. Maar zonder gekheid, ik heb natuurlijk al wel redelijk ervaring met de TSL (stond letterlijk op het punt een SP3000 te bestellen om te vergelijken) maar nog helemaal geen idee wat ik van de SP moet verwachten. Oppervlak van de lamp is kleiner en als ik het goed begrepen heb zit er geen IR en UV in. Mars hydro verwacht zelf dat de SP beter presteert mits de aanbevolen hoogtes gehandhaafd worden. Ik denk dan ook dat ik zoals al eerder aangegeven gelijk op 12/12 begin. Om de vergelijking beter te maken installeer ik 1 extra pomp zodat de voedingsoplossing gelijkmatig verdeeld wordt per zijde en dus niet zoals nu van links naar rechts circuleert. Afgesproken is dat ik wat bestickering in het hok aanbreng om het onderscheid tussen de lampen duidelijk te maken. Afhankelijk van de onderliggende verschillen in de planten scrog ik wel of niet, als het enigzins mogelijk is doe ik het wel. Top.. Ben wel benieuwd wat de bedoeling is na deze ronde... willen ze de lamp dan eigenlijk terug of mag ik hem houden? Dat laatste zou echt wel ultiem zijn natuurlijk.
    Lopend Verslag

    Comment


    • Mars Hydro Emmie
      Mars Hydro Emmie commented
      Editing a comment
      It's yours, the light belongs to you

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Thank you very much... If it is better then the TSL in comparison I will definitely order another one..

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment

    #64
    Nog steeds niet helemaal tevreden (hoewel de RHC het fantastisch doet) maar gisteren de druppelaars binnen gekregen en er wat bevestigd op de potjes. Deze gaan nu 20 keer per dag 10 minuten druppelen. Ik heb er nu een 3W pompje achter gezet en hoop daarmee eigenlijk wat extra circulatie te bewerkstelligen. Nu ligt er feitelijk in ieder vat een pomp die het op een of andere manier naar een ander vat pompt dus de verhoudingen in voedingsstoffen zijn daarmee altijd gelijk. Nu heb ik eerlijk gezegd niet mijn twijfels daarover maar het kan sowieso geen kwaad.
    Vanavond zal ik er een foto van maken... dat was ik net vergeten.
    Nachttemperatuur begint wel wat aan de hoge kant te worden door de hoge buitentemperaturen
    Schermafbeelding 2021-06-04 om 10.10.19.png Schermafbeelding 2021-06-04 om 10.11.48.png
    Last edited by Voor het eerst; 4 June 2021, 09:14.
    Lopend Verslag

    Comment


    #65
    Nou ja, heel snel hersteld de kleinste nog steeds niet maar ze groeit inmiddels wel. De andere blueberry is inmiddels net zo groot als de cookies. Ik heb het gehele waterniveau nu verlaagd en vertrouw eigenlijk een beetje op de sproeiers. Deze draaien licht aan elke uur 30 minuten en met licht uit elk uur 15 minuten. Capaciteit van het pompje is maar 450 liter per uur dus het is ook niet bepaald een hogedruk opstelling.

    Ik heb steeds meer de indruk dat ik er hier uiteindelijk maar 3 ga oogsten maar goed, ik kan altijd nog een lamp uitschakelen scheelt dan ook weer iets stroom.

    Eerste tekenen van bloei dienen zich aan op de Red Hot Cookies... Mooi zo.

    Gisteren kwam ik wat AF kweekverslagen tegen op GrowDiaries. Meerdere soortjes die oogstklaar waren in slechts 8 weken (met zelfs nog een redelijke opbrengst). Ik overweeg om dat ook een keer te proberen.
    IMG_4057.jpeg IMG_4058.jpeg IMG_4059.jpeg IMG_4060.jpeg IMG_4061.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Die kleine is precies wel terug vrij groen geworden, die vliegt dalijk ook de lucht in hoor

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer had verwacht maar ik geloof dat de druppelaars wel een hele goede toevoeging zijn. Kan het waterniveau nu veel verder laten zakken ook en omdat dit systeem ook volledig filtert lijkt het erop dat ik niet dagelijks de sproeiers los hoef te draaien

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Die kleine heeft calmag tekort.

    #66
    Zo... Het was weer tijd om het water te verversen. De waarden begonnen weer enorme vluchten te nemen dus heb ik het hele systeem maar even gespoeld tot ik uiteindelijk op een EC van 0.2 kwam. Vervolgens afgetopt en besloten het systeem de rest te laten doen. Omdat dit veel meer werk was dan voorzien (er was best wel wat rotzooi te vinden) laat ik de klok vanavond even 2 uurtjes extra doorlopen voordat het licht aan gaat.
    Bijzonder om te zien hoe de Nido de waarden corrigeert. Maar goed, het zal wel ok zijn. Morgenochtend hopelijk foto's van gezonde dames.... (Ben een beetje uitgeschoten met de peroxide tijdens het schoonmaken)
    Lopend Verslag

    Comment


      #67
      Ondanks dat het verleidelijk is om alleen de successen te delen deel ik toch graag onderstaande foto's even. Deze ronde is nog steeds niet wat ik er van gehoopt had maar goed.
      Dames lijken zich nog steeds te ontwikkelen en de bloei is er ook ingekomen (zelfs de lilliputter toont voorbloei). Zal niet mijn grootste opbrengst ooit worden vrees ik.
      Nou ja, de wortels zijn in ieder geval weer goed schoon, duidelijk is wel dat een inspectie van de wortels toch wel wat regelmatiger mag. Om deze reden de folie dus alsnog maar verwijderd (ook een heel stuk prettiger voor de ogen kan ik je verzekeren)
      9B42CB07-DA50-4C73-802B-31E366F3442D.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik neem aan dat je peroxide bedoelt met die 100 potjes? Ik heb nu een doseerspuit. Werkt erg nauwkeurig en redelijk veilig maar het blijft gewoon rotzooi om mee te werken.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O, ik dacht dat het poeder/kristallen was.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Was het maar waar.. nee helaas is het een lichtblauwe zeer sterk bijtende vloeistof

      #68
      Ondanks dat ik nog niet geheel tevreden ben komt het vertrouwen langzaamaan terug. Nou ja, we gaan gewoon zien wat het brengt. Het is ook wel zo dat het met dit systeem zeer goed te volgen is welke verandering wat te weeg brengt. Ik merk dat de PH wel wat sneller begint te stijgen nu (ik denk dat dat iets positiefs is) en ook de EC stijgt heel licht (niet positief, te hoge basis EC). Nu kan het zo zijn dat dit in de loop van deze week vanzelf goed komt want ook de allerkleinste lijkt eindelijk iets te gaan groeien.
      Ondanks dat ik eerder geleerd heb dat eenmaal geel verkleurd blad niet meer groen wordt heb ik de indruk dat dit nu toch aan het gebeuren is
      De grootste Red Hot Cookies gaat overigens nog steeds prima maar op geen enkele wijze vergelijkbaar met de Red Hot Cookies in mijn budgetrondje.

      Nu heb ik eergisteren 6 zaden in zo'n budgetsysteempje gezet en deze zijn na 72 uur ook allemaal boven dus ik vermoed dat druppelen toch wel "the way to go" is. Krijg spontaan zin in de volgende ronde op dit systeem want eerlijk is eerlijk, deze ronde heeft zeker niet de best mogelijke start. Uiteraard ga ik die dus wel op 12/12 starten want wil niet dezelfde groei meemaken als in mijn budgetrondje. C42F1176-96BD-4C00-A2D1-109C9FBC1D7B.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Klopt. Lijkt er op. Maar gezien de extreme mate en het feit dat het alleen bij dit mislukkelingetje zichtbaar is vermoed ik dat er nog iets anders speelt. Daarbij is ze herstellende. Hebben in het begin veel te nat gestaan. Ik heb er nu dus ook een maximum water niveau aan toegevoegd zodat ik niet kan overvullen (vlotter verplaatsen is in dit stadium geen doen)

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Teveel licht bij een bepaald formaat plantje doet dit, kan door slechte wortel start komen, misschien te nat in het beginblokje.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ik denk dat jij daar wel eens gelijk kan hebben met een te natte start. Hebben in het begin idd in steenwol gestaan en werden dus erg nat. Nou ja, tegenwoordig ontkiem ik in jiffy's met een druppelaar en dat zal de meeste ellende wel voorkomen

      #69
      Tja wat moet ik er van zeggen. Bloei begint er aardig in te komen. Kleur ben ik nog steeds niet geheel tevreden over maar het hersteld dus veel meer kan ik er niet aan doen. Heb de indruk dat H2O2 bijdraagt aan de opwarming van het water. Kan natuurlijk toeval zijn maar iedere keer nadat ik het heb toegevoegd neemt binnen circa een half uur de temperatuur met een halve graad toe.
      F3FCFA3D-09FF-4DB1-A767-24799DA4F9E0.jpeg CD7C7340-4EC8-461A-A8CB-6CF780317775.jpeg
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


        #71
        Ok er bestaan dus uitzonderingen op de regel. Geel blad kan alsnog groen worden
        0F65F9E0-6328-409C-92B4-E9BC6CC74E7D.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Calmag verhoogd?

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Even geleden al. Verhouding a/b/CalMag is nu 5/5/1ml per L

        #72
        Echt geweldig is deze ronde niet, heel anders dan ik er van gehoopt had zeg maar. Maar goed, er komen wel toppen in de planten dus we gaan gewoon door. Na deze ronde even een weekje rust in dit systeem en dan wil ik eigenlijk zien dat ik in ieder vat een circulatiepomp plaats naar het volgende vat. Hierdoor altijd voldoende circulatie waarmee het risico op zuurstoftekorten tot een minimum beperkt wordt.
        35B27018-3C07-46AD-9BA3-B29BB8C4EDBD.jpeg 5C8D22F0-86D9-4A26-B387-3C7F6B47A8E3.jpeg 7E078232-50DD-4E81-A23C-A5917A63C4FC.jpeg 3C716E45-28FA-4C32-958D-F5764773AA49.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Die doorschieters moet je dus eigenlijk niet hebben.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Helemaal mee eens.. maar deze ronde is sowieso kut

        #73
        Goedemorgen... aantal updates is even wat minder (ik hou erg van lekker weer). Maar op zich is er ook niet heel veel te melden. Topjes ontwikkelen prima, de allerkleinste heeft haar eerste set volledig groene bladeren inmiddels en de verkleurde cookies is ondanks de vreemde kleur een prima bloeier. Waarden zijn verder stabiel, temperatuur voor de nacht met 27 graden wel wat aan de hoge kant, maar wat doe je eraan. Watertemperatuur redelijk onder controle op 22,5 graden (af en toe een piek van 23).

        Ik zal van de week nog eens foto's maken...
        Lopend Verslag

        Comment


          #75
          C8C2F0B6-1355-41C3-A921-EA1D1C77BF86.jpeg Langzaam maar zeker gaan ze de goede kant op. Ik kan mijn vinger er nog steeds niet op leggen wat nu het probleem is geweest. Ik begin bijna te denken aan teveel licht maar daar heb ik eerder nooit problemen mee gehad. Echt veel is er dan ook niet anders.. Nou ja na deze ronde voor de zekerheid een iets langere pauze inlassen en het hele systeem een paar dagen op een stevige chloor oplossing laten draaien. Ga vanavond ook de UV lamp uitschakelen, lees er veel tegenstrijdige dingen over dus beter even zelf testen.
          Attached Files
          Lopend Verslag

          Comment

          Bezig...
          X