Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

RED VS BLUE under water

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: RED VS BLUE under water

    Korting op 420shop
    ezgif.com-webp-to-png.png
    Nieuwe ronde, nieuwe kansen...
    Ik ga deze keer voor subtiel, ook met het oog op de naderende zomer. 2x Red Hot Cookies van Sweet Seeds en 2x Blueberry van Seedsman.
    Verlichting: 1x Mars Hydro TSL 2000 (300W) 1x Alipaneel 350W
    Afzuiging: PK125 EC-TC (680M3/u)
    Voeding: HyPro Hydro A/B
    Preventie: 12% H2O2

    Planning:Waarom niet gelijk 12/12... Ik heb de indruk dat ze daardoor toch wat zwakker zijn. Ik ga deze ronde niet scroggen, mogelijk wel een beetje LST
    Last edited by Voor het eerst; 4 May 2021, 10:34.
    Lopend Verslag

    #2
    Startwaarden.... uiteraard staan ze er nog niet in, ik ben vooral benieuwd hoe lang het duurt voor de ingestelde waarden bereikt zijn. In principe hebben ze daar 10 dagen de tijd voor gok ik. 38080AA3-ECF6-496F-B179-75923DB6F4C1.png
    Lopend Verslag

    Comment


      #3
      Bijna niet meer bij te houden jouw topics, zit je aan de toverpoeder ofso.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nope. Heb een keer 2 rondjes tegelijk. Een met 4 en 1 met 6. Vorige moest ik helaas afbreken zoals je hebt kunnen lezen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Jaja, kga je maar senor Gonzalez noemen denk ik, van eh Speedy Gonzalez.

      #4
      Rreppellsteeltjam Nou, zo snel gaat het nu ook weer niet
      E1EA9282-6B43-470E-BB0F-D35AAB5A104E.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Voor het eerst?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Voor mijn gevoel wel, zie em ook weleens in posts mislukken.

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Hij is inderdaad veel te moeilijk @Rreppellsteeltjam

      #5
      Tsja... wat moet ik er van zeggen.... duurt lang. Nog helemaal niets te zien... Onderstaande waarden lijken me prima maar goed, ze staan er nog niet in dus dat zal ze ook niet helpen. Verschil met de andere ronde is volgens mij 2 dagen dus eigenlijk zou er vanavond of uiterlijk morgenochtend wel het eerste teken van leven moeten zijn. Wellicht had ik wat H2O2 moeten toevoegen aan de jiffy's... ik weet het niet. Geduld is niet mijn sterkste punt.
      Schermafbeelding 2021-05-06 om 10.28.14.png
      Lopend Verslag

      Comment


        #6
        YES!! 3 van de 4 zijn boven Nu hopen op de 4e. Grappig eigenlijk, gisteravond keek ik.... absoluut niets te zien, en nu 3 ineens boven.. Blijven vreemde plantjes.
        Ook bij deze ronde zijn de Red Hot Cookies als eerste boven.
        719ED5DF-E1C2-45EC-965B-DBF1746F2F51.jpeg 1E17DF0C-7D90-422B-A975-81D9B20732F7.jpeg B8CC63B5-76E7-4E5F-8624-053A8852AF89.jpeg D62CD4E0-D483-43C1-912C-AE22EEFDD0EA.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


          #7
          Ok, zo super geduldig als ik altijd ben heb ik de steenwol maar vast verwijderd en de jiffy's in de kleikorrels gezet in de bakken. De EC gaat dus nu naar 1.2 (handmatig 15ml A+B via app gedoseerd).
          Kreeg de indruk dat de steenwol wat aan de vochtige kant is en de jiffy;s staan nu tussen de korrels zodat ze ruim voldoende zuurstof hebben. Wortels zijn overigens al door de jiffy's heen dus denk dat het allemaal goed komt. Ik ga vanaf maandag dan groei tellen en denk zelf aan tien dagen. Dan water verversen en naar 12/12.
          Indien ik inderdaad denk dat ik moet mainlinen zal ik wellicht iets langer voorgroeien.
          Afstand lamp tot bak is nu circa 30cm aan beide zijden.3F5281F1-7679-4307-B25B-656099FFF565.jpeg

          FAE0B76C-75CF-4F78-90FB-80ABA8440999.jpeg E8CBBE26-C854-408C-A1E4-AF7DCBA44CE1.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #8
            Minuscuul kleine update maar daarom niet minder belangrijk... nummer 4 is ook boven. 4 uit de 4 dus. Mooi zo.
            Lopend Verslag

            Comment


              #9
              Up and running. Maandag is dag 1 van de voorgroei.
              IMG_3546.jpeg IMG_3547.jpeg
              Lopend Verslag

              Comment


                #10
                Hehe... de ingestelde waarden zijn bereikt.
                IMG_3556.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Jep... de andere had ik afgebroken. De naam is de apparaatnaam dus dat kan ik niet meer wijzigen zonder alles opnieuw in te moeten stellen. Ik onthoud wel dat dit geen purple haze is. Aan de andere kant... blauw en rood maakt ok paars toch

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  O!

                  Kzal der nie meer op lette.

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Mwah.. ik vind het eigenlijk ook wel een beetje jammer. Maar goed, zolang het geen invloed heeft op de kweek doe ik het ermee

                #11
                Gaan best lekker.. Ik realiseerde me van de week dat ik 10 zaden heb geplant en dat er ook 10 zaden zijn opgekomen. Dat is voor het eerst voor mij.
                Nu alles nog heel zien te houden en proberen er niet al te veel aan te komen. Gisteren H2O2 gedoseerd (24ml@12%). Ik ga hierbij uit van 100L water.
                Dit ga ik om de dag doen tot de 50% binnen is, deze zou dan 6ml gedoseerd moeten krijgen. Op mijn vraag aan Nido of het apparaat 50% aankan heb ik nog geen uitsluitsel dus dat probeer ik niet eerder uit dan dat ik daar antwoord op heb.
                Shock behandeling (10x de aanbevolen dosis) zou niet nodig hoeven zijn omdat het systeem net ingericht is dus hooguit een startdosering van 20ml i.p.v. 6
                IMG_3580.jpeg
                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Inmiddels antwoord van Nido.. Ze raden niet aan om de waterstofperoxide 50% erin te doen. Niet omdat dit niet kan maar omdat ze niet weten of dit kan. Zelf gaan ze dit nu gedurende een aantal maanden testen. Hierna stellen ze me op de hoogte van het resultaat. Wordt dus een flinke doseerspuit kopen en dan met de hand dagelijks toevoegen. Komt ook wel goed.

                • Elkwazizi
                  Elkwazizi commented
                  Editing a comment

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Nou dat zeker. Ben heel benieuwd wat of het doet en vooral of je dat merkt

                #12
                Goede morgen allen... Ook hier gaat alles naar wens. Helaas is een filmpje hier uploaden nog steeds onmogelijk dus we houden het bij de foto's. Waarden allemaal ok. Chiller heeft het zwaar indien de bevochtiger leeg raakt. De warme nacht zal ook niet per se geholpen hebben dus ben blij als ze volgende week op 12/12 staan. De planning is om donderdag 20mei over te schakelen, gerekend vanaf vandaag hebben ze dan 10 dagen voorgroei gehad.
                IMG_3594.jpeg
                Attached Files
                Last edited by Voor het eerst; 10 May 2021, 12:42.
                Lopend Verslag

                Comment


                • Elkwazizi
                  Elkwazizi commented
                  Editing a comment
                  Alles elektrisch mooi omhoog! Toppie. De handvaten precies ook dicht gekregen via paneeltje vanbinnen.

                #13
                Nou dat is niet best.. mijn chiller heeft het begeven

                Snel op zoek naar een andere maar erg kostbaar. Verder gaat alles wel goed, eens zien of we de chiller kunnen repareren. Vandaag ook het water maar even ververst, zat er tenslotte 10 dagen in en ik heb nog steeds mijn peroxide niet binnen. Vanmorgen gebeld en waarschijnlijk ligt dit maandag hier. (Eigen koeriersdienst)
                PS... waterstofperoxide moet je niet op het blad laten vallen
                C1A53220-7D7E-418F-BA70-B3D5BA44C69C.jpeg


                Attached Files
                Lopend Verslag

                Comment


                  #14
                  probeer het eens zonder chiller als je preventie goed zit dan kun je tot 25graden gaan zonder gezeik daarboven word het kritiek omdat je dan een pak minder zuurstof in het water kunt vast houden, wat dan deels ook weer afgevangen word door de toegevoegde waterstof peroxide. Wel is het dan verstandig elke week te gaan verversen als het water langere tijd warm is geweest.

                  Comment


                  • Voor het eerst
                    Voor het eerst commented
                    Editing a comment
                    Als reparatie niet succesvol blijkt moet ik dat sowieso proberen. Mijn budget-rondje doet het ook zonder dus ik probeer er vooral aan te denken om om de dag peroxide toe te voegen.

                  #15
                  16.14u Temperatuur water 21.5 graden. Ben benieuwd hoe die over een uurtje is
                  2E404BA8-0C40-430B-9A33-2CC8B514D952.jpeg 6BC779EB-6C42-4ECB-BE92-4F7EB1ACA0E3.jpeg 1EA4BA2A-7A51-45C6-9212-60AB6761FC70.jpeg
                  Lopend Verslag

                  Comment

                Bezig...
                X