Ok,. Wat nu te doen, en belangrijkste,..waarmee!!!!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek hydro met de Aeroflo 28
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: Eerste kweek hydro met de Aeroflo 28
wattage heeft wel degelijk te maken met hoeveelheid licht die een lamp produceert. De candela of microcandela vind ik te omslachtig om te gebruiken. Ik ga liever voor lumen, want ik gebruik geen lens.
een 1W led produceert minder lumen/candela dan een 4W led. Daar kun je niet omheen. Hoe hoger het wattage, hoe hoger de lichtsterkte over het algemeen. Met een 5 watt spaarlamp/gloeilamp/led kun je nu eenmaal geen 1300 lumen produceren. Met een 23Watter dan weer wel. Ik zie niet hoe dat er niets mee te maken kan hebben.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.
Comment
-
Watt is puur en alleen het stro verbruik!
Lumen is de lichtopbrengst inderdaad, maar van een 600 watt hps die dus 600 watt aan stroom verbruikt en bv 12000 lumen opbrengt gebruik je echt niet de volle 12000 lumen, je plantje heeft maar aan bv 20% van de hps en waarde, en dat zijn de juiste kleuren spectrums... Vandaar dat de ledlamp er nu is,. Weinig watt aan verbuik,. Minder lumen maar wel precies dat kleuren spectrum wat de plant nodig heeft, en bij een led lamp is die opbrengst meetbaar in candela!
Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen methode en ideen!!
Comment

Comment