Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw keukenkastje kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

    Misschien dat je hem hier http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...29-welk-insect of anders hier http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ms/25-Beestjes kunt vinden. Als hij daar niet tussen staat, zal hij ook wel niet schadelijk zijn.

    Jaag hem iig maar je kast uit

    Ziet er verder leuk uit.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #32
      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

      Heb nog even flink tussen de "beestjes-topics" gespit maar kon die van mij er niet tussen vinden
      Wel wil ik, als ik binnenkort het koolstoffilter installeer, kijken of ik bij de inlaat een fijn vliegengaas kan bevestigen om dergelijke incidenten met schadelijk ongedierte te voorkomen.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #33
        Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

        Pfff, heb er weer een paar uur tuinieren op zitten.
        Wederom ben ik druk bezig geweest met SCROG-en, dieven en snoeien, maar ik zal verder de foto's voor zich laten spreken.
        De LSD (eerste foto is genomen vlak voor het tuinieren):
        01072010355.jpg01072010360.jpg01072010361.jpg01072010357.jpg

        En de WW's (eerste 2 foto's zijn vlak voor het tuinieren genomen):
        01072010353.jpg01072010351.jpg01072010362.jpg01072010363.jpg

        En nog even een mooie foto van hoe ze op 't moment in het kastje staan:
        01072010366.jpg

        De bloei komt steeds dichter bij

        2-7, Kleine update:

        Aan elke bak heb ik 1 regenworm toegevoegd, dit omdat ik de planten door de lage brede bakken (denk aan de verdamping) erg veel water moet geven. De aarde neigt dus erg snel dicht op elkaar te plakken, hopelijk maakt de worm de aarde telkens weer mooi los.
        Last edited by kroket; 2 July 2010, 23:07. Reden: Kleine update.
        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

        Comment


          #34
          04072010373.jpg03072010368.jpg03072010370.jpg03072010369.jpg04072010372.jpg
          Last edited by kroket; 4 July 2010, 21:52.
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #35
            Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

            Goed, zoals ik al zei, hier de foto's van de aanpassingen aan de binnenkant van het kastje.
            Het stofdoek van de filter heb ik kapot geknipt en voor het gat van de afzuiging geniet.
            04072010380.jpg04072010381.jpg

            Inmiddels heb ik er (hopelijk) ook mn laatste SCROG-sessie opzitten.
            Door de snelle ontwikkeling van de lsd-dame en omdat het net praktisch vol zit is het geen pretje meer.
            Met de WW's is het een heel ander verhaal, hier heb ik nog alle ruimte.
            Maar toch, vanwege de lsd-dame zal ik het kastje waarschijnlijk deze week nog in de bloei moeten zetten.

            Hier wat foto's nadat de tuinkabouter de boel een beetje heeft aangeharkt.
            (Van links naar rechts: Foto 1; LSD (boven), WW's (onder). Foto 2; WW's. Foto 3; LSD. Foto 4; bult snoei en dief-afval .)

            04072010374.jpg04072010375.jpg04072010378.jpg04072010382.jpg

            Ter voorbereiding op de bloei-periode heb ik de planten dit keer heel uitvoerig ge-SCROG-ed, gedieft en behoorlijk gesnoeit zodat alle kleine groeischeuten nu volledig belicht worden en lekker veel energie krijgen.
            Om de plantjes ook wat te laten wennen qua voeding heb ik het voedingsvat dit maal aangemaakt met 50/50 groei/bloei-voeding.
            Verder heb ik de 6500K spaarlamp vervangen voor een 2700K spaarlamp.
            Momenteel draai ik dus met 2*840 (1000 lumen) TL en 2* 827 (1550 lumen) SL.
            dit hou ik zo totdat ik merk dat de groei uit de planten is,
            op dat moment vervang ik de TL's beide voor een TL's met als kleurcode 827 (1000 lumen).
            Op deze manier probeer ik de internodes van de toppen alsnog compact te houden maar de plant wel tevreden te stellen in haar spectrum. Ook ben ik van 20/4 licht/donker naar 18/6 licht/donker gegaan.
            Last edited by kroket; 8 July 2010, 16:01.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #36
              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

              Kleine update:

              Maar eerst eens wat vragen:
              - Is het lonend eerst elke vertakking te toppen vlak voordat ik het in de bloei zet? (Voor een gelijke groei.)
              - Ik heb gelezen dat de volgroeide bladeren slecht omgaan met de verandering van het spectrum, als ik in zo'n laat stadium van de bloei nog met het spectrum ga klooien, heeft dit dan een negatief effect op de plant? (Stress, blad dat afsterft.)


              Goed, wou even de "screen of green" foto's met jullie delen
              08072010391.jpg08072010389.jpg08072010390.jpg
              Last edited by kroket; 8 July 2010, 17:13.
              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

              Comment


                #37
                Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                Vandaag weer even lekker aan de knutsel en aan het tuinieren geweest.
                Met de vorige aanpassing ben ik nog steeds heel blij, m'n huisje is vrij van alle kweekgeurtjes en de temperatuur is van 32-35+ graden naar 25-28 graden gedaald (met dit warme weer en de lampen aan).
                Maar toch was er nog 1 ding waar ik me al een ruimere tijd aan stoorde:
                10072010396.jpg
                Waar licht uit kan komen (en er komt veel uit), kan ook licht in komen.
                En aangezien het voor de planten zo belangrijk is volledig in het donker te kunnen staan, met name tijdens de bloei, werd het voor mij hoogtijd dit probleem aan te pakken.
                Zodoende heb ik dus een uitbouw gemaakt voor de aanzuiging met labyrint.
                De binnenkant van dit labyrint heb ik mat-zwart geverfd om zo veel mogelijk de reflectie van licht te voorkomen.
                Om het af te maken heb ik bij de montage voor het gat van de inlaat een stuk stoffilter van het koolstoffilter geniet.
                10072010392.jpg10072010395.jpg10072010397.jpg
                Tijdens het drogen van de zwarte verf (ik had de planken eerder al in de grondverf gezet) had ik mooi de tijd om de planten voor de laatste keer te SCROG-en. Vanaf nu probeer ik de planten met rust te laten en gaan ze officieel de bloei in.
                Om de overgang rustig te laten verlopen pas ik de lichtcyclus elke twee dagen met twee uur aan totdat ik op 12/12 zit.
                De LSD zit echt helemaal bomvol vertakkingen, hier heb ik dan ook hoge verwachtingen van.
                De WW's had ik liever later in de bloei gezet, dit rooster mag van mij een stuk voller!
                10072010393.jpg10072010394.jpg
                Het lijkt wel een beetje alsof de WW zich niet echt leent voor het SCROG-en.
                Om dit te bevestigen of te ontkrachten zal ik bij de volgende kweek 3 of 4 WW's gaan dwarfen ter vergelijking.

                Verder is het kastje op 3 kleine puntjes helemaal klaar:
                1. Ik moet al het hout van de verbouwingen aan de buitenkant nog verven.
                2. De handvaten verwijderen en de gaten dichtstoppen zodat het kastje minder diep is.
                3. Een wieltje monteren onder de uitbouw van het koolstoffilter om kantelen te voorkomen.

                Van latere zorg (tijdens het drogen), voor de volgende kweek ga ik ook nog het lichtplankje aanpassen.
                Ik ben onder andere van plan leds toe te voegen welke een spectrum hebben die ik niet kan bereiken met normale lampen. Denk hierbij aan; far-red, IR, UV-a en nachtlicht (blauw).

                Uiteraard is al het commentaar en zijn alle tips welkom ..
                Last edited by kroket; 11 July 2010, 02:49.
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #38
                  Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                  ziet er fantastisch uit kroket, ben hartstikke benieuwt wat je resultaat gaat worden (zowel kast als kweek)
                  grtz KushMasta
                  it's his line so only God knows
                  Grtz Kush

                  Comment


                    #39
                    Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                    Bedankt Ook ik ben hartstikke benieuwd, dit is echt een beetje een probeer kweekje..

                    Wel kom ik nou volgens mij te kampen met het probleem van de kleine potten.
                    De nieuwe bladeren beginnen steeds lichter van kleur te worden terwijl ik dagelijks voedingswater (EC 1,20) geef.
                    Ik kan niet over op grotere potten, dus wat is jullie advies?

                    Water met een hogere EC waarde geven (hoeveel ongeveer) of niet?

                    Verdere veranderingen zijn:
                    - 2 maal 6500K lampen vervangen voor 2700K.
                    - Overgang van 18/6 naar 12/12 licht (geleidelijk af laten lopen over een week).
                    - Overgang van groei naar bloei-voeding.
                    Misschien dat het hier aan kan liggen, maar dacht zelf dat het aan de voeding zou liggen..?

                    Update, 17-7:
                    Ook nog even aan het SCROG-en geweest (16-7), deze keer eens een foto tussendoor gemaakt.
                    Vond 't wel geinig om de plant zo half om half te zien.
                    16072010408.jpg
                    Vandaag (17-7) de bodem ook nog weer wat opgehoogd met wormenmest.
                    Hopelijk krijgen de planten hiermee weer hun mooie donkergroene blad terug.

                    Hopelijk kan ik me nou inhouden en de planten verder met rust laten.
                    Misschien nog een keertje dieven om de groeischeuten die niet naar boven komen weg te halen,
                    of raden jullie dit af aangezien ik nu in de (eerste week) bloei zit?
                    Last edited by kroket; 17 July 2010, 19:49. Reden: Kleine update toegevoegd
                    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                    Comment


                      #40
                      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                      Als ik vragen mag.
                      Wat zijn je kosten tot nu toe eigenlijk?
                      Why drink and drive when you can smoke and fly

                      Comment


                        #41
                        Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                        Lol, euh, ben begonnen met het bij te houden, maar na korte tijd kwam ik om in 't papierwerk.
                        Zal dus eventjes een globale berekening voor je maken, prijzen zijn dus ook even op de gok (en afgerond naar boven).
                        - 2 * keukenkastje (kringloopwinkel €5,-)
                        - 2 * TL-armatuur (€15,-)
                        - 1 * koolstoffilter (€60,-)
                        - 1 * beugel t.b.v. koolstoffilter (€5,-)
                        - 1 * buisventilator (€25,-)
                        - 1 * geluidsisolatie (€10,-)
                        - Klein spul; alu-tape, ketting, thermometer, hygrometer, stekkerdozen, enz. (€50-60,-)
                        - 1 * watertank (€15,-)
                        - 1 * luchtpompje incl. toebehoren (€15)
                        - 1 * 12v adapter (€10,-)
                        - 5 * PC-ventilator (€30,-)
                        - 2 * spaarlamp 2700K (€15,-)
                        - 2 * spaarlamp 6500K (€30,-)
                        - 2 * TL-lamp 4000K (€10,-)
                        - 2 * TL lamp 2700K (€10,-)
                        - Aarde; hydrokorrels, wormenmest, growmix (€20,-)

                        Wat ik al had:
                        - Hout voor de inlaat / uitlaat (€15,-)
                        - Verf (€10,-)
                        - 2 * fittingen (€5,-)
                        - Klein spul; elektriciteitskabel, schroeven, enz. (€20-30,-)

                        En dan kom ik al op zo'n €385,- uit terwijl ik vast wel wat ben vergeten.
                        Ik wou dat je 't me nooit had gevraagd .. Dacht alles vrij goedkoop te houden, maar zo zie je maar,
                        alle kleine dingetjes tikken flink aan.

                        Maar goed, plantjes gaan wel lekker en heb 3 jaar "geurgarantie" op 't koolstoffilter.
                        Zo stonden de dames er gisternacht bij, er komen mooi wat topjes omhoog!
                        19072010409.jpg
                        - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                        - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                        Comment


                          #42
                          Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                          heel mooi gedaan!

                          Comment


                            #44
                            Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                            dit is echt leuk,zou ook wel wat voor mij zijn.
                            ik ben niet verantwoordelijk voor uw interpretatie.

                            Comment


                              #45
                              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                              Leuk om te horen Ben tot dusver ook best tevreden over het kastje maar hij had,
                              als het aan de planten ligt, net iets hoger moeten zijn.

                              Bij de LSD is het inmiddels een waar slachtveld geworden, ik heb ongeveer de helft moeten knakken omdat ze tegen de lampen aangroeiden terwijl het plankje momenteel op de hoogste stand hangt.
                              Bij de WW's is de groei er helemaal uit en steken ze alle energie in de topjes, en dat is duidelijk te zien!

                              Eergisteren de planten ook nog gedieft. Vrijwel alle groeischeuten die geen kans hadden of waar weinig vanaf zou komen heb ik verwijderd. Hier wat foto's, nou begint het leuk te worden

                              03082010455.jpg03082010451.jpg03082010457.jpg03082010456.jpg03082010453.jpg03082010454.jpg
                              03082010450.jpg03082010460.jpg03082010458.jpg03082010452.jpg
                              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                              Comment

                              Bezig...
                              X