Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ombouw keukenkastje kweekruimte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

    Update (deel 2), kastje is gereed!!

    Daarna heb ik een heerlijke Casa di Mama in de oven gegooid en ben ik verder gegaan met het kastje afsluiten.
    Omdat het buitenste plankje erg dicht op de vsa's staat heb ik hier nog wat zilvertape op geplakt zodat de warmte wat meer reflecteert.
    26102010198.jpg26102010199.jpg26102010201.jpg

    Met wat spijkers en kit zit het plankje nu mooi vast.
    Daarna een likje verf over de uitbouw en wat filterdoek voor de inlaat en klaar.
    26102010203.jpg26102010204.jpg26102010202.jpg

    Nu staat het kastje eventjes volledig aan, zodat alle verf wat sneller uithardt.
    Nog even een scheidingswandje voor in de bakken maken en zorgen voor een beter afwatering en dan gaat het weer beginnen .
    Eindelijk..
    Last edited by kroket; 26 October 2010, 19:36. Reden: Kleine verbetering.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


      #92
      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

      cool zie er echt goed uit ben benieuwt wat je er onder ga zette ga je zeker volgen

      rustig
      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

      Comment


        #93
        Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

        Tjonge jonge... dit ziet er mooi uit zeg. In gedachten speel ik inderdaad met hetzelfde idee, namelijk om de reguliere spaarlampen te vergezellen van wat tl verlichting. Aan de andere kant kom ik dan op een wattage dat ik misschien beter over kan gaan naar een 125 of 250 watt hps. Heb je die optie nog overwogen en zo ja, waarom de keuze voor extra tl verlichting?

        Comment


          #94
          Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

          Bedankt voor de reacties .

          @ CatsEye:
          Dat heb je scherp opgemerkt, ook ik heb de hps overwogen.
          Ik heb toch gekozen voor de tl en sl vanwege de aanschafprijs, temperatuur en de afstand tussen de lampen en planten.

          Update:
          Ik heb een klein beetje verder geknutseld, zo heb ik het stofdoek voor de inlaat vervangen voor insectengaas.
          Dit omdat de temperatuur toch teveel is gestegen door de 2 extra lampen, ondanks de smoorspoelen buiten de kast hangen.
          Met het insectengaas kan ik de temperatuur beter op pijl houden.
          27102010205.jpg27102010206.jpg

          Verder heb ik de bakken voorzien van meer drainage gaten.
          Zoals jullie kunnen zien zaten er maar 2 in, en zitten die behoorlijk hoog wat de voeding onderin dus doet ophopen.
          Het lijkt me dat het probleem zo wel is opgelost.
          27102010207.jpg

          Daarnaast natuurlijk het grote nieuws!
          In het ontkiemings-dvd hoesje liggen nou 5 zaden, freebies regulier van Markster en Stafford.
          Ik heb enkel de weet dat het een hybride is die overheerst naar de indica kant.
          Deze kweek zal ik niet in dit topic bijhouden, maar hier; http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...kenkastje-106W
          28102010208.jpg
          Last edited by kroket; 28 October 2010, 23:16. Reden: Link toegevoegd
          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

          Comment


            #95
            03112010230.jpg03112010231.jpg03112010232.jpg03112010233.jpg
            03112010234.jpg03112010236.jpg03112010235.jpg03112010239.jpg

            De pot lijkt vervormt door het tussenschot, het tegendeel is echter waar:
            Het tussenschot zorgt ervoor dat de pot meer zijn originele vorm terugkrijgt, de coco's zal later de rest doen.
            Deze vorm was hij verloren doordat ik de omgevouwen rand eraf had gehaald zodat de bakken in de kast passen.

            Ondertussen nog druk over en weer aan het mailen met Philips of het kwaad kan de ventilator op de lamp te richten of niet.
            Als ik er nog een waardevol antwoord uit kan krijgen zal ik deze hier ook delen.
            Last edited by kroket; 3 November 2010, 18:47. Reden: Foto toegevoegd.
            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

            Comment


              #96
              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

              Je bent een echte knutselsmurf. Ik volg je gehobby met veel plezier en intresse. Ben benieuwd naar et antwoord van philips.

              Grtz

              Comment


                #97
                Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                Leuk om te horen, het heeft even mogen duren, maar Philips heeft eindelijk een duidelijk antwoord gegeven:
                This model is constructed for inside use only, the operating temperature range is -20*c to +50*c
                Het afkoelende effect van de ventilator zou dus geen nadelige gevolgen mogen hebben.
                Dit is eerder een must bij het plaatsen van meerder lampen op een klein oppervlak, anders kom je toch al snel boven die 50*c.
                - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                Comment


                  #98
                  Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                  Vandaag heb ik wat insecten-gaas voor de ventilatoren geniet zodat de bladeren niet meer in de ventilator kunnen komen.
                  Eigenlijk had ik het al veel eerder willen doen aangezien ik de eerste kweek al continu bladeren in mn ventilatoren had zitten.
                  Nu de bladeren bij deze kweek ook in de ventilatoren beginnen te groeien heb ik toch maar actie ondernomen:
                  23112010423.jpg23112010425.jpg
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                  Comment


                    #99
                    Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                    slimme oplossing! tip!

                    greetzz

                    Comment


                      Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                      Heb nog een mailtje van Philips gekregen.
                      Eigenlijk is alleen puntje "a)" van belang. Men moet er dus voor zorgen dat de omgevingstemperatuur niet te hoog wordt..
                      a) Ambient temperature – this is the temperature of the air around the product to ensure good operating life of the lamp. Typically , high ambient temperatures which cause reduced life for CFLi’s are where the lamp is used in a very small or closed luminaire, not permitting adequate cooling. This has a negative effect on the electronics and premature end of life.
                      Ze hadden nog wat meer gemaild maar dat was alleen maar uitleg over wat warm en koud licht is, iets waar ik me allang in had verdiept, maar toch vriendelijk.
                      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                      Comment


                        Comment


                          Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                          He xDama,
                          Leuk om te lezen dat je inspiratie opdoet uit mijn kastje
                          Heel veel succes met de bouw van je kastje, lijkt me leuk om deze ook te kunnen volgen..
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                          Comment


                            Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                            Zojuist een kweekje afgerond, tijd om me dus weer voor te bereiden op de volgende ronde.
                            Voor ontkiemen van de zaden en de eerste week heb ik een mini serre opgehaald.
                            Dit bakje kan ik mooi in de vensterbank zetten terwijl de toppen in mn kastje te drogen hangen
                            In deze serre passen 8 sproudpads wat voor mij dus meer als genoeg is aangezien ik niet boven de 5 wil komen.
                            22022011733.jpg

                            Vermoedelijk zet ik in de nieuwe ronde zelfs maar 2 planten neer.
                            Afgelopen 2 kweken heb ik namelijk duidelijk gemerkt dat de planten elkaar graag overgroeien wanneer ze met meer dan 2 zijn.
                            De kleinste leveren vervolgens maar een luttele 5-10 gram op terwijl de grotere planten met wat meer substraat een hogere opbrengst konden hebben.

                            Alvorens ik aan een nieuwe kweek begin ben ik nog wel op zoek naar Ecoline Gembri.
                            Dit middel wil ik preventief door mijn bodem mengen om de wortelduizendpoot waar ik afgelopen kweek last van had te weren.
                            Hoogstwaarschijnlijk zitten mijn kamerplanten ook vol met deze beestjes, de kans is dus groot dat ik hier weer last van krijg als ik er niks aan doe.
                            Heeft iemand enig idee waar (Ecoline) Gembri te koop is (een ander preventief middel ben ik net zo blij mee)?
                            Ik ben namelijk al bij verschillende grote tuinhandelaren geweest en zelfs op het internet kan ik het niet vinden.
                            En heeft iemand een advies welk schoonmaakmiddel ik het beste kan gebruiken om mn kast en potten schoon en parasiet-vrij te maken?
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                            Comment


                              Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                              Bij de growshop konden ze me helaas ook niet verder helpen bij de bestrijding tegen de wortelduizendpoot.
                              Wel heb ik House clean opgehaald en hiermee mijn kast, potten, waterbak, et cetera goed schoongemaakt.

                              Vervolgens (24-2 om 21:30) heb ik 2 sproudpads laten vollopen en hier 1 white widow en 1 lsd zaadje ingedrukt.
                              Het water dat ik hiervoor heb gebruikt heb ik afgezuurd naar 5,85 en heb ik verrijkt met 2 druppels Hesi supervit.
                              Tegen de tijd dat deze bovenkomen zijn mijn toppen die nu in het kastje hangen te drogen vermoedelijk droog genoeg om in weckpotten te stoppen.
                              24022011734.jpg24022011735.jpg

                              Gedurende de komende kweek gebruik ik als medium de Coco-brick's van Bio Nova en voornamelijk weer de producten van Hesi.
                              - Hesi Supervit
                              - Hesi Wortelcomplex
                              - Hesi Coco
                              - Hesi Powerzyme
                              - Canna PK13-14
                              - Canna pH min
                              - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                              - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

                              Comment


                                Re: Ombouw keukenkastje kweekruimte

                                Om van die wortelduizendpoot af te komen zou je je aarde al moeten stomen om deze zo te sterilizeren. Maar dan dood je dus je gehele medium ook de micro organismen die we wel willen.

                                Comment

                                Bezig...
                                X